Bericht
door Davy MR2DRIFT » 05 nov 2006, 22:20
Wat jullie op TV gezien hebben was niet alles. Het is als volgt gegaan. Ik rijdt de Prins Willem-Alexander brug op en trek door tot circa 150 à 160 km/u op de teller. Het is immers bijna 24.00u en de weg is helemaal leeg. Het is een autoweg met dubbele rijbanen, géén afritten en geen vluchtstroken. Dat is voor mij de veiligste weg tijdens de meest veilige omstandigheden, maar goed. Ik rijd dus 150 à 160 km/u en houd dat eventjes vol om vervolgens weer te remmen omdat het einde van de 4 km lange brug in zicht is. Net voor dat ik ga remmen zie ik in mijn spiegel een auto met Xenon aan komen stuiven. Ik wilde eigenlijk rechtdoor gaan aan het einde van de brug, maar besloot nog een rondje A15/A2 te maken en zette dus mijn richtingaanwijzer naar links aan. De R32 sloeg op dat moment net linksaf de A15 op. Let wel, als ik dus niet had besloten om ook linksaf te gaan, had ik er waarschijnlijk niets meer van gehoord.
{einde overtreding - einde opname}
Nou goed, de R32 slaat dus linksaf, ik ook nadat zij mij voorbij zijn. R32 voorop de A15 op met 120 km/u (toegestane snelheid is daar 120) en ik erachter met dezelfde snelheid en flinke afstand. Ik dacht dat het jonge gasten waren met een sportief verlaagd Golfje en besloot me niet te lateb verleiden er voorbij te gaan en zo heb ik dus 22 km achter hen aan gereden. Opeens was het geduld van de cameramensen op, die immers wat meer sensatie hadden verwacht en besloten de agenten 110 km/u te gaan rijden. Ik vond dat wat te langzaam en ging er rustig voorbij om voor hun weer 120 te gaan rijden. Op dat moment rijd ik de A2 op richting Utrecht en kom achter een automobilist terecht die vond dat 100 km/u een veilige snelheid was om in te voegen op een weg waar je 120 mag. Ik wacht tot hij ingvoegd is en ga hem voorbij met 120 op de teller. Ik reed op dat moment ter hoogte van de McDonalds in Enspijk en kreeg toen mijn stopteken. We zijn nu 26 km verwijderd van de plek waar ik mijn enige overtreding heb begaan, namelijk het einde van de Willlem Alexanderbrug. Auto aan de kant en toen kreeg ik te horen dat ik 207 km/u gereden zou hebben, na meetcorrectie. Ik zei dat ik inderdaad even doorgetrokken had, maar dat ik géén 207 heb gereden. Zij zeiden dat ik alleen maar van hen wegliep en dat ze me niet bij konden houden. Vreemd, want zoals eerder vermeld reed de Golf aan het einde van de 4 km lange brug naast me. (Stel je voor: met je R32 een 4 km lange brug op en halverwege een BMW zien rijden die 207 rijdt. Dan 600 mtr lang volgen met gelijkblijvende afstand, namelijk 800 mtr, vervolgens die 800 mtr inhalen en ook nog eens remmen voor het einde van de brug!! Of zij reden boven de 300 km/u óf ik reed inderdaad 160).
Helaas waren de agenten overtuigd van hun zaak en ik was blij dat ze mij aanboden de videobeelden te bekijken. Ik hoopte dat de beelden duidelijk waren, maar tot mijn verbazing zag ik 2 rode stipjes. Soms zie je zelfs mijn achterlichten verdwijnen achter de vangrail, wat betekent dat ze echt ver achter mij rijden. Kijk maar eens op de routekaart, dan zul je zien dat de brug nagenoeg recht is.
Ik ben blij dat ik mijn rijbewijs mag houden, maar baal natuurlijk wel van die € 1250,-. Als ze mij hadden gepakt op 160 km/u, had je me niet horen zeuren, want ik rijd te hard en volgens de regels mag dat niet. Maar dit verhaal klopt gewoon niet.
Op iedere kilometer op de A15 had ik gewoon mijn richtingaanwijzer aan kunnen zetten en rustig de afslag kunnen nemen. Het was dan geen vluchtpoging, want zij reden voor mij.