Auto na drie maanden kapot

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roel

Re: Auto na drie maanden kapot

Bericht door Roel » 04 sep 2009, 22:25

Artikel 17 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 2
2.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Zie bovenstaande. Lijkt mij dat de koper niet heeft gehad wat hij redelijker wijs verwacht zou kunnen hebben.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 sep 2009, 09:16

Roel schreef:
2.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Zie bovenstaande. Lijkt mij dat de koper niet heeft gehad wat hij redelijker wijs verwacht zou kunnen hebben.

Ik denk niet dat dit op gaat met voor auto van 12 jaar oud. :nah:

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 05 sep 2009, 10:56

Downforce Hans schreef:
Roel schreef:
2.

Ik denk niet dat dit op gaat met voor auto van 12 jaar oud. :nah:
ondanks dat ie 12 jaar oud is hoord de auto wel een respectabele levensduur na aankoop te hebben en dat is geen 3 maanden

ErikS

Bericht door ErikS » 05 sep 2009, 11:00

Euh, auto's gaan nou eenmaal een keer kaput....... :?

Voor dat bedrag koop je gewoon altijd risico.. Wil je dat uitsluiten?
Koop bovag vanaf 4500 euro.... :evil:

Ookal hoef je daar ook niet blij van te worden.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 sep 2009, 18:12

Goed,

de auto is weer opgehaald met een factuur van een kleine E500.............

De auto is ongevraagd voorzien van allerlei nieuwe onderdelen. Toen duidelijk werd dat daar geen prijs op werd gesteld,ongevraagd! Is alles erafgehaald en zijn de kosten van materiaal naar loonkosten gegaan. Een kleine 500 dus. DIT IS NOG NIET BETAALD!

Na "wat" ophef is de auto meegenomen en blijkt dus dat de compressie gewoon niet klopt. Kansloos sleutelen dus.
De auto staat nu bij een andere monteur en er komt een ander blok in. Kosten zijn zo'n 800 all in.

Bedrijf is aangesloten bij de Bovag. De vraag is wat nu? Contact opnemen met de Bovag, Macboy? Betalen is geen optie IMO maar ik ken de precieze afspraak niet.

Shoot, please!

N.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 sep 2009, 19:51

Niels schreef:Via de rechtbijstand een poging doen kan maar dan gaat het er vervolgens om of de verkoper een slechte auto heeft verkocht en dan kom je bij de vraag waarom het ding op 3 cilinders loopt.

a) motor verrot, geen compressie op een cilinder => de verkoper heeft een slecht product geleverd en dan zou je een poging kunnen doen via je rechtsbijstand. Doe een compressie test en je weet het.

Zowieso 0,0 betalen. Compressie meting was het eerste wat ze hadden moeten doen. Ik zou voorstellen om de auto terug te nemen voor het aankoop bedrag + dreigen met Bovag en rechtsbijstand.

Niall

Bericht door Niall » 15 sep 2009, 21:49

Mits koppaking kapot. Kop eraf trekken en pakking vervangen bij zo een ding is een paar uurtjes werk. Als je het zelf kan ben je een 100 euro aan onderdelen kwijt en een zaterdagmiddag stevig door sleutelen.

Maar zou in ieder geval 2nd opinion laten doen en contact opnemen met de bovag.

Plaats reactie