Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Gesloten
Joost H.

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Joost H. » 14 jun 2009, 22:34

Was een lekker dagje vandaag. 80 liter en wat banden verstookt samen met Laurens in de 530i.
Het was totaal niet te vergelijken met de dagen die Dick H. organiseert.

Even handtekening zetten, langs de baan een briefing van 5 minuten en knallen maar. Verkennings / opwarm ronde nog nooit van gehoord.. Verkenning van het grind, dat leek er meer op.Het was in mijn ogen direct een bende op de baan.. Hier wil je niet tussen rijden als je niet in het bezit bent van een ragbak... Ik stond er echt van te kijken hoe de baan en wagens mishandeld werden..

Ik vertelde s'ochtends al tegen Laurens, na 14:00 zijn we zo goed als alleen op de baan. Rond een uur of 14:30 waren er dus ook nog maar een 4 tal wagens op de baan 8)

Het voordeel van niet bezemen, en gewoon doorrijden als de tractor op de baan is heeeeel erg veel tracktime.. Van 10:00 tot 16:45 ( klopt geen lunch ) kon je de baan op niet 1x is deze afgeloten geweest.

Mooiste was trouwens een blauwe e39 M5 zonder uitlaten en kenteken die helemaal afgetrapt werd... de tranen sprongen bijna in m'n ogen :'(

Volgende keer maar met Dick mee...

Knot

Bericht door Knot » 14 jun 2009, 22:46

Joost, aan de ene kant ben ik blij dit verhaal van je te lezen, ik was er zelf al een beetje bang voor. Heb nog even getwijfeld om zelf in te schrijven en de mensen van ATP mede te delen dat ik er niks mee te maken had en puur zelf als deelnemer mee gaan doen om te kijken wanneer men in zou grijpen als ik het te gek zou maken....

Je auto wordt er natuurlijk nooit beter van, elke steen die op het asfalt komt is er een teveel!

Laurens

Bericht door Laurens » 14 jun 2009, 22:47

Voor mij eerste keer Papenburg, na alle verhalen toch ook maar een keertje doen :df:

Leuke, uitdagende baan jammer van de enorme hoeveelheid troep op de baan waardoor zelfs 1 band lek is gegaan...
Gelukkig maakt het mij niet uit voor de steenslag maar anders ben je toch snel klaar

Maar zeker voor herhaling vatbaar, maar dan wel bij Dick... :popcorn:

Fabian

Bericht door Fabian » 14 jun 2009, 23:14

Ow ow, was te verwachten idd.

Die E39 was er een van de vorige keren ook bij. Stuur rechts en onverstaanbaar fries gebrabbel? Die werd echt afgehoekt jah...dat ie het nu nog doet zeg! :mrgreen:

Ben benieuwd of ATP zo'n organisator zal aanhouden......

Laurens

Bericht door Laurens » 14 jun 2009, 23:20

Ja die e39 kan niet missen...

Trok ook nog ff een sprintje tegen een e34 m5 welke met 3 straatlengtes voorsprong won :clap:

GarreTT

Bericht door GarreTT » 15 jun 2009, 08:24

Hmm, ik heb er ook even over nagedacht om met deze organisatie mee te gaan. Ik sla dus ook maar even over. Nu heb ik wel niet de netste auto maar het moet ook niet te gek worden.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 18 jun 2009, 00:10

Welke organisator was dit? Dan weten waar we niet moeten zijn, zeg maar :wink:

Marius

Bericht door Marius » 03 sep 2009, 13:16

En zondag de 20ste is het weer zover via http://www.driftdagen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;! (de organisatie die zo'n dag wel goed laat verlopen)
Zijn de sierra's alweer warmgedraaid? :-) :wink:
Ik zal de M3 alvast weer eens wakker schudden, die heeft de laatste tijd veels te veel rechtuit km's gemaakt :-)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 03 sep 2009, 13:27

Marius schreef:Ik zal de M3 alvast weer eens wakker schudden, die heeft de laatste tijd veels te veel rechtuit km's gemaakt :-)
Van dat rechtuitbranden wordt het ding wel steeds lichter....... :wink:

Marius

Bericht door Marius » 03 sep 2009, 13:31

LOL ja had de laatste score in de klasse 'mijn M3 verliest onderdelen' nog niet gemeld, idd een stuk bodemplaat ergens van onder de auto wat bij 180 begon te klapperen, en ik dus maar op een parkeerplaats eronder weg geschroefd heb daar ik nog 800km te gaan had. En dat nota bene terwijl de auto net voor een beurt was weggeweest, dus daar kan het niet aan liggen.

Fabian

Bericht door Fabian » 03 sep 2009, 13:33

Jah! Zin in! Ben ik net 2 dagen terug van de witte bounty stranden in de Caribien 8)

Marius

Bericht door Marius » 03 sep 2009, 13:39

Beter! dan zullen jullie zelf wel niet meer bounty wit zijn :-) Have fun daar!

GarreTT

Bericht door GarreTT » 03 sep 2009, 13:59

Ik heb me eergisteren ook weer ingeschreven :hosanna: Net op tijd want er waren niet veel plekken meer.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 03 sep 2009, 14:44

Marius schreef:En zondag de 20ste is het weer zover via http://www.driftdagen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;! (de organisatie die zo'n dag wel goed laat verlopen)
Ik zal de M3 alvast weer eens wakker schudden, die heeft de laatste tijd veels te veel rechtuit km's gemaakt :-)
Aan te raden voor een drift-noob? Aan de auto kan het niet liggen, die is er vaker geweest...

Marius

Bericht door Marius » 03 sep 2009, 16:35

Stuur dick even een mail via driftdagen.nl , dan kan hij je er meer over vertellen. Er wordt ook instructie gegeven indien je dat wenst.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 03 sep 2009, 18:44

Marius schreef:Stuur dick even een mail via driftdagen.nl , dan kan hij je er meer over vertellen. Er wordt ook instructie gegeven indien je dat wenst.

Marius

Bericht door Marius » 03 sep 2009, 22:01

YWC !

Pescatore

Bericht door Pescatore » 03 sep 2009, 22:43

indobesar schreef:
Marius schreef:En zondag de 20ste is het weer zover via http://www.driftdagen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;! (de organisatie die zo'n dag wel goed laat verlopen)
Aan te raden voor een drift-noob? Aan de auto kan het niet liggen, die is er vaker geweest...
Als je echt een 'noob' bent zoals jij aangeeft dan zou ik eerst een paar keer het lokale industrieterrein onveilig gaan maken. Durf/kun je dat niet, dan is Lelystad je enige optie :thumbup:

Marius

Bericht door Marius » 04 sep 2009, 11:30

En oefenen met bezemen, armspieren trainen ;-)

Oh wat ook wel relaksed is als meer mensen hun eigen bezem meenemen deze keer, dan kan je gelijk vegen als je zooi maakt en hoef je niet eerst terug te rijden om een bezem te halen.

Anton

Bericht door Anton » 04 sep 2009, 14:08

Wij zijn er ook weer bij!

Wat vegen betreft heb ik Dick een mail gestuurd om te vragen of ze bij ATP niet zoiets hebben voor op het front van de trekker?

Afbeelding

Walter

Bericht door Walter » 04 sep 2009, 14:35

Ik ben er ook, mits Bas Roos mijn motorblok weer tijdig aan mijn aandrijflijn heeft geschroefd (zie draadje over DF @Zolder).

Over geschiktheid van de baan voor beginnelingen: op zich kan het wel, omdat er geen obstakels langs de baan staan die je auto kunnen slopen als je iets verkeerd doet. Maar overal ligt wel grind, zodat je, als beginneling, nogal veel aan het vegen bent. Ik heb eens een beginneling meegenomen die blijkbaar aanleg had, dat ging best aardig. Lelystad is toch meer geschikt voor de eerste paar keer. Zie ook mijn commentaar over de verschillende banen op mijn site http://driftdude.nl/.

Anton

Bericht door Anton » 04 sep 2009, 14:56

Persoonlijk vindt ik Niederrhein geschikter voor een startende drifter, in tegenstelling tot wat je op je site schrijft.
Hier wordt je in grepen ingedeeld naar gelang je ervaring.
Als beginner start je op de paddock, waar ook goede instructie wordt gegeven (althans vorig jaar)
Groep 2 zijn de ervaren drifters en groep 1 zijn de zeer ervaren rijders, deze 2 groepen wisselen elkaar af op de grote baan.
M.I een aanrader en je mag er wel filmen, kun je thuis ook nog wat laten zien... :banaan:

Walter

Bericht door Walter » 04 sep 2009, 15:04

Anton schreef:Persoonlijk vindt ik Niederrhein geschikter voor een startende drifter, in tegenstelling tot wat je op je site schrijft.
Hier wordt je in grepen ingedeeld naar gelang je ervaring.
Als beginner start je op de paddock, waar ook goede instructie wordt gegeven (althans vorig jaar)
Groep 2 zijn de ervaren drifters en groep 1 zijn de zeer ervaren rijders, deze 2 groepen wisselen elkaar af op de grote baan.
M.I een aanrader en je mag er wel filmen, kun je thuis ook nog wat laten zien... :banaan:
Ik ben er 1x geweest, toen kon je als beginner ergens rondjes draaien, maar daar was geen uitleg bij. Het gewone parcours bevatte nogal wat autobandenstapels en obstakels langs de kant. Maar nu je dat zo zegt moet ik misschien maar eens inschrijven en kijken hoe het gaat - kan ik daarna de website aanpassen.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 04 sep 2009, 18:00

Ik heb dat voorstel van jou, Anton, voorgelegd bij ATP. Het is iets waar ze niet snel aan konden voldoen maar wel mee zouden nemen in de bus voor 2010. Tijdens de evaluatie gesprekken over 2009 zal ik dat nog een keer aankaarten.

Anton

Bericht door Anton » 05 sep 2009, 09:16

Deze staat gewoon te koop op het net :mrgreen:
http://bouw-industrie.aanbodpagina.nl/v ... -tractoren

Staat alleen niet bij of ze ook aan huis bezorgen :angel:

Nee. gekheid, maar leuk dat het wordt opgepikt, komt de rijtijd alleen maar ten goede.. :thumbup:

Gesloten