10J ET 17 op E36 M3

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Gebruikersavatar
///Martin
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
Locatie: Rotterdam

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door ///Martin » 31 aug 2009, 15:49

@ Ar.

Inch = 2,54cm
0,5 inch = 1,27 cm
0,25 inch = 0,635 cm
0,25 inch -> de helft van de halve inch er rechts en links bij optellen.
Vervolgens 1,5 cm voor het verschil tussen ET35 en ET20... -> 2,135 cm

Groetjes.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Ar » 31 aug 2009, 16:01

Ok duidelijk. Ik maakte een fout door met 0,5 te rekenen ipv 0,25.

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door nielscoupe » 04 sep 2009, 14:54

et 17 met 10j moet willen maar is wel echt de max verder moet je niet gaan


die is 10,5j met et30

Afbeelding

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door nielscoupe » 04 sep 2009, 14:56

nielscoupe schreef:et 17 met 10j moet willen maar is wel echt de max verder moet je niet gaan


die is 10,5j met et30

Afbeelding

en dit is nog steeds df 10,5j met 245/35/17 en kan nog steeds even gek doen in bochten dus valt mij reuze veel kwa df heb ik er niets op ingeleverd voor mijn gevoel

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Casper » 04 sep 2009, 14:58

Afgezien van het feit of het wel of niet kan, ziet het er gewoon ontzettend lelijk uit. :bag: Ergo: origineel houden die dingen :banaan: :bag:

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door nielscoupe » 04 sep 2009, 15:10

15inch met ballon banden dat ziet er mooi uit :bag:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Casper » 04 sep 2009, 15:13

nielscoupe schreef:15inch met ballon banden dat ziet er mooi uit :bag:
Hij heeft een M3...

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door nielscoupe » 04 sep 2009, 15:20

jah oke standaard m3 wielen zijn idd ook heel mooi


maar zou als ik het nu heb vind ik het persoonlijk ook heel mooi

en voordeel merk ik nu wel dat ik meer grip heb met 245 banden
want op normalen 7j of 8j wielen gooi je niet zo gauw zulke brede banden

maar gelukkig heeft iedereen zijn eige smaak

kwa styling ben ik 100% voor oem onderdelen m3 kitje enzo
maar kwa verlaging en velgen mag het mij allemaal wel wat breder en lager dan normaal

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Ar » 04 sep 2009, 15:47

Afbeelding

Een paar dagen gelden heb ik onder de winterauto van mijn vader LMV gemonteerd(tweedelig 17"x7,5J BBS).
Voor het eerst in 12 jaar dat er geen stalen wielen onder zitten. :)

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Tom V » 04 sep 2009, 20:54

nielscoupe schreef:et 17 met 10j moet willen maar is wel echt de max verder moet je niet gaan


die is 10,5j met et30
Ja, en als je dan de achterkant nog hoger zet kun je nog breder. Het rijdt vast nog wel in rechte lijn maar dit is niet bepaald efficiënt uitgewogen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Joy » 04 sep 2009, 21:26

De oplossingen om te grote wielen kwijt te kunnen met veerwegbegrenzers, keiharde veren etc is naar mijn mening gewoon technisch gepruts 1e klas. Bij het verlagen van een auto dient de auto rondom zo gelijkmatig mogelijk te worden verlaagd in verband met de balans. Voorkant -8 cm en achterkant origineel omdat het wiel de koets anders raakt is waardeloos voor de wegligging. Daarom begrijp ik de keuze voor zulke extreme maten niet. Je zet puur voor de looks tig andere zaken zoals rijdbaarheid en controle over de auto in onverwachte situaties overboord. Een bedrijf als Dreamworks (prima bedrijf verder) kijkt niet naar dat soort zaken, die zien alleen een te kleine wielkast en een te groot wiel, en daar weten ze wel raad mee. Prima natuurlijk, het is net jammer dat alle goedbedoelde adviezen en ervaringen op het technische vlak er verder niet toe blijken te doen.
Maar ja, ieder zijn ding.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 sep 2009, 21:50

Als je dit onderstel en wielen nou even onder je BMW doet dan ben je er ook:

Afbeelding


:mrgreen:

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door 1995 M3 » 05 sep 2009, 18:45

nielscoupe schreef:jah oke standaard m3 wielen zijn idd ook heel mooi


maar zou als ik het nu heb vind ik het persoonlijk ook heel mooi

en voordeel merk ik nu wel dat ik meer grip heb met 245 banden
want op normalen 7j of 8j wielen gooi je niet zo gauw zulke brede banden

maar gelukkig heeft iedereen zijn eige smaak

kwa styling ben ik 100% voor oem onderdelen m3 kitje enzo
maar kwa verlaging en velgen mag het mij allemaal wel wat breder en lager dan normaal

Afbeelding
Afbeelding
Het kan dus idd. Ben vanmorgen naar Dreamworks geweest om de wielkasten te laten rollen. Is erg netjes gebeurd, gewoon het maximale wat de koets toeliet (was niet veel, nog geen 1.5cm). Het was erg krapjes maar het pastte net. Had helaas nog geen bandjes binnen dus kan goed zijn dat hij nog net wat aanloopt, in dat geval moest er een veerwegbegrenzer opkomen.

Maargoed...bij toeval liep ik alweer tegen een leuk aanbod aan. Kan een setje Kerscher RS velgen (8.5 en 9.5J) overnnemen van een kennis voor alweer een hele leuke prijs. Ik dus net de RH velgen te koop gezet en binnen 5 min wordt ik gebelt dat iemand ze direct maandag wilt komen ophalen. Mooie prijs afgesprokenen maandag zijn ze dus weer weg. Ga dan direct de Kerscher RS ophalen...denk dat die ook wel mooi gaan staan. Weet ook zker dat die makkelijk gaan passen aangezien ze 0.5'' minder breed zijn en een iets hogere ET waarde hebben (meen 22).

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Ar » 05 sep 2009, 19:07

Wat gaat die kennis dan nemen?

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door 1995 M3 » 05 sep 2009, 20:56

Ar schreef:Wat gaat die kennis dan nemen?
Ik heb geen idee. Hoezo?

Een Kerscher velg heeft trouwens wel heel lichte schade...maar denk dat het wel makkelijk fixen is.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Ar » 05 sep 2009, 22:33

Ik bedoel: gaat die breder? Die rand is af te draaien en daarna polijsten.

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door frankv » 06 sep 2009, 11:06

Joy schreef:De oplossingen om te grote wielen kwijt te kunnen met veerwegbegrenzers, keiharde veren etc is naar mijn mening gewoon technisch gepruts 1e klas. Bij het verlagen van een auto dient de auto rondom zo gelijkmatig mogelijk te worden verlaagd in verband met de balans. Voorkant -8 cm en achterkant origineel omdat het wiel de koets anders raakt is waardeloos voor de wegligging. Daarom begrijp ik de keuze voor zulke extreme maten niet. Je zet puur voor de looks tig andere zaken zoals rijdbaarheid en controle over de auto in onverwachte situaties overboord. Een bedrijf als Dreamworks (prima bedrijf verder) kijkt niet naar dat soort zaken, die zien alleen een te kleine wielkast en een te groot wiel, en daar weten ze wel raad mee. Prima natuurlijk, het is net jammer dat alle goedbedoelde adviezen en ervaringen op het technische vlak er verder niet toe blijken te doen.
Maar ja, ieder zijn ding.
je ziet dit soort auto's dan ook vaker max 100km/u rijden dan zich met een normale snelheid over 's lands wegen voortbewegen, alleen de looks tellen

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door frankv » 06 sep 2009, 11:08

Bert ///M3 schreef:Als je dit onderstel en wielen nou even onder je BMW doet dan ben je er ook:

Afbeelding


:mrgreen:
nee, dit past niet, komt 1.5" te ver naar buiten om nog uit te kunnen rollen, tenzij je dreamcars undercruisers monteert, dan kan het net, maar alleen als je de ventielen verkort

en mijn dochter wil deze smilies erbij: :spin: :goodnight:

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Ar » 06 sep 2009, 11:19

frankv schreef:
Joy schreef:De oplossingen om te grote wielen kwijt te kunnen met veerwegbegrenzers, keiharde veren etc is naar mijn mening gewoon technisch gepruts 1e klas. Bij het verlagen van een auto dient de auto rondom zo gelijkmatig mogelijk te worden verlaagd in verband met de balans. Voorkant -8 cm en achterkant origineel omdat het wiel de koets anders raakt is waardeloos voor de wegligging. Daarom begrijp ik de keuze voor zulke extreme maten niet. Je zet puur voor de looks tig andere zaken zoals rijdbaarheid en controle over de auto in onverwachte situaties overboord. Een bedrijf als Dreamworks (prima bedrijf verder) kijkt niet naar dat soort zaken, die zien alleen een te kleine wielkast en een te groot wiel, en daar weten ze wel raad mee. Prima natuurlijk, het is net jammer dat alle goedbedoelde adviezen en ervaringen op het technische vlak er verder niet toe blijken te doen.
Maar ja, ieder zijn ding.
je ziet dit soort auto's dan ook vaker max 100km/u rijden dan zich met een normale snelheid over 's lands wegen voortbewegen, alleen de looks tellen
Inderdaad ja. Dit soort velgen zitten ook onder mijn Mercedes en hoef niks aan te passen met 10J. 500km/jaar ongeveer :bag:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Tim N » 11 sep 2009, 20:06

vraagt om picca's die SEC was dat toch?

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Ar » 11 sep 2009, 22:54

SE, maar ze zitten er nu niet onder. De auto staat nu wat langer stil ivm de ombouw. Ik heb er geen foto's van.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Tim N » 18 sep 2009, 21:21

Jammer blijft altijd zo mooi op het randje goed fout op zo'n dikke Benz :thumbup:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Joy » 14 okt 2009, 22:43

Ik kwam net nog een mooi plaatje tegen...

Afbeelding

:bag:

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door 1995 M3 » 14 okt 2009, 22:59

haha ziet er niet uit. maar de velgen zijn ondertussen alweer verkocht...kwam een set 17'' 3 delige hartges tegen die ik perse moest hebben.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: 10J ET 17 op E36 M3

Bericht door Joy » 14 okt 2009, 23:14

Met die smalle spaakjes ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rogerb en 5 gasten