Bevestigd: BMW komt met voorwielaandrijver

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Een kleine, voorwielaangedreven BMW onder de 1 Serie

ik kan niet wachten
11
10%
who cares
29
25%
schiet maar naar een ander sterrenstelsel
75
65%

Totaal aantal stemmen: 115

Snipe

Re: 'BMW komt met voorwielaandrijver'

Bericht door Snipe » 03 sep 2009, 11:36

Geelhoed schreef:
Snipe schreef:Je zult met twee hengels niet twee keer zoveel vissen vangen, maar wel meer dan met één.
Aygo, C1, 107
QED
Eerder Aygo en IQ.

RVV

Bericht door RVV » 03 sep 2009, 11:40

allen schreef:Ik denk toch dat het tussen de oren zit. Ik zou een R26R niet saai durven noemen. Sterker nog, het heeft weinig weg van je eisen Tom, terwijl ik 98% zeker ben dat deze veel scherper en sportiever rijdt dan je Z4. :idea:

Liever leuker dan scherper en sportiever :wink:

:nana:

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 sep 2009, 11:43

Afbeelding

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 03 sep 2009, 12:05

allen schreef:Ik denk toch dat het tussen de oren zit. Ik zou een R26R niet saai durven noemen. Sterker nog, het heeft weinig weg van je eisen Tom, terwijl ik 98% zeker ben dat deze veel scherper en sportiever rijdt dan je Z4. :idea:
Welnee, een leuke RWD auto (zoals een Z4) is altijd leuker dan welke FWD dan ook. FWD kan erg hard gaan (Zeker een r26R), maar heeft nooit de beleving van een RWD.

Tom

Bericht door Tom » 03 sep 2009, 12:11

allen ik wil het niet. Ik hoef geen ronderecord neer te zetten waar dan ook. Op circuits (als ik er al ooit zou komen) rijd ik toch als een bejaarde of mongool die niet kan rijden vergeleken met echte racegoden.
Een roadster moet voor mij rwd hebben zoals een MX5, S2000 of Z4. Een Alfa Spider of Mini cabrio oid maakt mijn pis niet lauw ;)
Voor zo'n boodschappenauto onder de 1 serie maakt het geen ruk uit en zal fwd beter zijn, maar ik zou het jammer vinden als je straks alleen nog maar fwd kunt kopen tenzij je bij Porsche gaat shoppen. Zoals iemand al zei is het bij Alfa Romeo ook misgegaan. Alfa 75 is laatste gave (betaalbare) Alfa.
De R26-R vind ik wel gaaf vanwege beleving. Juist daarom zou ik de voorkeur geven aan de R26-R tov de Focus RS (afgaande de testconclusies in bladen, heb ze beide niet gereden).

allen

Bericht door allen » 03 sep 2009, 12:14

Caterham Tom. Die blijven voorlopig wel rwd. 8)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 sep 2009, 12:15

Ik lig er niet wakker van......................ik hoef hem niet.................makkelijker wordt het niet........

Ik had ook begrepen dat er een "nieuwe" Isetta gelanceerd gaat worden..............mischien heeft dat ook met dit project iets van doen?

RVV

Bericht door RVV » 03 sep 2009, 12:16

Caterham komt met voorwielaandrijving
(van BMW dachten we ook dat dit nooit zou gebeuren :wink: )

Joy

Bericht door Joy » 03 sep 2009, 12:31

Ergens is het toch logisch om een formaat Polo niet met achterwielaandrijving uit te rusten. Klein platform, motor kan overdwars, geen middentunnel, korte wielbasis dus veiliger met voorwielaandrijving en het scheelt in de kosten. Prijs en ruimte zijn punten waar een kleine middenklasser op moet scoren om concurrerend te zijn. Bij Mercedes zijn de kleintjes exact hetzelfde opgebouwd, de normale modellen zijn achterwielaangedreven, ik heb er niemand over horen klagen.
Als BMW de wegligging van een Mini weet te benaderen is het verder toch prima ? Dat er nog 3 van de 100 klanten absoluut geen voorwielaandrijving wil uit principe jammer dan. Het is een kleine middenklasser, 3-4-cilinders, 100 pk, misschien 1 of 2 pittige modellen. Het gros van de verkochte modellen krijgt een motorvermogen mee waar ASC/DSC om moet lachen.
Ik zie hier op DF maar weinig mensen met auto's uit de Polo/Fabia/Corsa klasse dus waar maak je je druk over :wink:

Femme

Bericht door Femme » 03 sep 2009, 12:41

Voorwielaandrijving is inderdaad een logische keuze voor een kleine auto. De vraagt blijft waarom BMW zonodig een stadsauto wil maken en dit segment niet kan overlaten aan Mini.

Snipe

Bericht door Snipe » 03 sep 2009, 12:50

Femme schreef:Voorwielaandrijving is inderdaad een logische keuze voor een kleine auto. De vraagt blijft waarom BMW zonodig een stadsauto wil maken en dit segment niet kan overlaten aan Mini.
Exact. Wat een BMW voor mij (mede) aantrekkelijk maakt, is dat het een mooi merk is dat tot nu toe de focus niet verloren heeft; rijdersauto's met achterwielaandrijving en goede kwaliteit. Afwijken van die focus maakt een BMW (iedere BMW dus) voor mij minder aantrekkelijk, zoals de X5 dat dus ook al deed. In mindere mate, want die heeft de aandrijving wel voornamelijk op de achterwielen.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 sep 2009, 12:53

/\
Daar heb je enigzins gelijk in, maar BMW heeft toch al een klein model...?
Een (nog) kleine(re) auto heeft naar mijn idee meer zoiets van: ik wil wel maar kan niet terwijl een MINI daarentegen toch weer premium is/oogt.
Met daarbij het gegeven dat BMW altijd het hardst geroepen heeft dat zij geen FWD's hebben. Zie afbeeldingen die ik eerder gepost heb.

Mocht er toch een 0 of 1/2 serie komen, dan zal dat een mengsel worden van MINI + 1 serie + A1.
Moet zeggen dat ik de A1 the bomb vind! Een MINI met BMW lijnen en BMW dashboard...

Maar dan steeds de vraag: waarom? Laat de kleinere modellen een MINI badge krijgen...

RVV

Bericht door RVV » 03 sep 2009, 12:56

Maar dan steeds de vraag: waarom?
Omdat er een trend is ingezet, naar kleine millieu vriendelijke auto's. BMW wil deze trend niet missen. Tevens zorgen ze voor een tegenhang van de grote dikke bakken. Die kleine auto's drukken het C02 gemiddelde aanzienlijk.

Nee ik ben er niet blij mee.. maar helaas..

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 03 sep 2009, 12:57

Joy schreef:Ergens is het toch logisch om een formaat Polo niet met achterwielaandrijving uit te rusten. Klein platform, motor kan overdwars, geen middentunnel, korte wielbasis dus veiliger met voorwielaandrijving en het scheelt in de kosten. Prijs en ruimte zijn punten waar een kleine middenklasser op moet scoren om concurrerend te zijn. Bij Mercedes zijn de kleintjes exact hetzelfde opgebouwd, de normale modellen zijn achterwielaangedreven, ik heb er niemand over horen klagen.
Als BMW de wegligging van een Mini weet te benaderen is het verder toch prima ? Dat er nog 3 van de 100 klanten absoluut geen voorwielaandrijving wil uit principe jammer dan. Het is een kleine middenklasser, 3-4-cilinders, 100 pk, misschien 1 of 2 pittige modellen. Het gros van de verkochte modellen krijgt een motorvermogen mee waar ASC/DSC om moet lachen.
Ik zie hier op DF maar weinig mensen met auto's uit de Polo/Fabia/Corsa klasse dus waar maak je je druk over :wink:
Goed verwoord. Een merknaam als BMW doet meer dan Mini.

FWD aandrijving van de toekomst. :lol: :df:

Snipe

Bericht door Snipe » 03 sep 2009, 13:12

Joy schreef:Bij Mercedes zijn de kleintjes exact hetzelfde opgebouwd, de normale modellen zijn achterwielaangedreven, ik heb er niemand over horen klagen.
Als BMW de wegligging van een Mini weet te benaderen is het verder toch prima ? Dat er nog 3 van de 100 klanten absoluut geen voorwielaandrijving wil uit principe jammer dan.
Mercedes maakte de beste auto's, kijk maar naar de W123 of W124. Ergens heeft Mercedes echter haar focus verloren en is autootjes als de A- en B-klasse gaan bouwen. Mercedes is nu wat mij betreft 'zomaar een automerk'.
BMW vind ik een mooi merk omdat ze wél die focus hebben weten te behouden. Dat zorgt ervoor dat ik nu niet eens naar andere merken kijk. Mocht zo'n voorwielaangedreven ding in productie gaan, dan kan ik me voorstellen dat ik dan ook naar andere merken zal kijken, omdat BMW als merk dan voor mij minder speciaal of bijzonder is.

allen

Bericht door allen » 03 sep 2009, 13:15

Mensen zoals jij liggen ze niet wakker van Snipe. Een bedrijf moet winst maken. Voor iedere bmw snob die ze verliezen krijgen ze 12 audisnobs terug... :nana:

Snipe

Bericht door Snipe » 03 sep 2009, 13:17

allen schreef:Mensen zoals jij liggen ze niet wakker van Snipe. Een bedrijf moet winst maken. Voor iedere bmw snob die ze verliezen krijgen ze 12 audisnobs terug... :nana:
Ik pb je binnenkort wel voor het adres van de Caterham-dealer 8)

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 03 sep 2009, 13:24

Riep BMW niet ooit onaardige dingen over diesels?

BrianV

Bericht door BrianV » 03 sep 2009, 13:25

Geelhoed schreef:Afbeelding
+1 :roflol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 sep 2009, 14:07

BMW heeft de Mini dus ik zie 't probleem niet, buiten dat en 't belangrijkste ben IK niet 't kooppubliek voor 'n kleine hatch met fwd, maar anderen weer wel. Een erg kleine kar met RWD kán wel, die eerste Smart, dat korte dingetje.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 sep 2009, 14:14

Geelhoed schreef:Riep BMW niet ooit onaardige dingen over diesels?

Daar riepen ze ooit van dat ze die pas gingen maken als ze gelijkwaardig konden presteren aan hun benzine broeders..................................de rest is geschiedenis........

romo

Bericht door romo » 03 sep 2009, 14:18

Focus dit, focus dat..........................allemaal gezeur ( en ik heb het niet over Ford)..........................het is een bedrijf, in een bedrijfstak die het niet een klein beetje moeilijk heeft, maar die zo ongeveer op instorten staat.....................overleven is het devies, nou dan zijn dit soort strategische keuzes niet moeilijk te begrijpen.....................

Buitendat; wie verplicht je om er eentje te kopen?.................

Je kan je beter over andere dingen opwinden, alhoewel, das ook niet goed voor je bloeddruk...................... :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 03 sep 2009, 14:34

Romo vroeger had je de keuze en stonden merken ergens voor:

Alfa was sportief / rwd en italiaans design (en roest :mrgreen: ).
Saab fwd en turbo techniek
BMW voor sportieve 6-in-lijn rwd
Honda had sportieve modellen met hoogtoerige motoren
Amerikanen met dikke V8 motoren
enz.

Straks is alles eenheidsworst met fwd en 3 of 4 cilinder turbo's.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 sep 2009, 14:37

romo schreef:Je kan je beter over andere dingen opwinden, alhoewel, das ook niet goed voor je bloeddruk...................... :mrgreen:
Is juist allemaal gevolg van...
Ook hierbij geldt; massa bepaalt (net zoals straat beeld)

Men moet gewogen stemmen in gaan voeren, afhankelijk van je intelligentie (opleiding), inkomen en vermogen.
Maar dat is een andere discussie...

allen

Bericht door allen » 03 sep 2009, 14:39

Tom schreef: BMW voor sportieve 6-in-lijn rwd
Ik herinner me nog de 2002 turbo. Was BMW niet de eerste met een Turbo in een massaproduct op 4 wielen? Machtige 4 pitter was dat Tom!!! :mrgreen:

Plaats reactie