Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Knot
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Als je dat geduld hebt prima.. ik heb dat wel maar na een bocht of 6, 7, 8 raakt het wel aardig op. Vertel zo'n vent dan ook aan het einde van het rondje wel even dat er spiegels op de motor zitten en als ie daar niets in ziet dat ie over zn schouder moet kijken ipv denken dat ie de snelste rijder is. Is ook veiliger voor hemzelf uiteindelijk als ie dat weet.
En in dit geval werd het trouwens vervelender toen er nog meer verkeer achter jos en mij kwam, iedereen wil iedereen dan voorbij dus is het voor jezelf ook gevaarlijk.
En in dit geval werd het trouwens vervelender toen er nog meer verkeer achter jos en mij kwam, iedereen wil iedereen dan voorbij dus is het voor jezelf ook gevaarlijk.
-
Knot schreef:Tsja... ik geef ze meestal een bocht of 3 a 4 en dan moeten ze wel gekeken hebben hoor. Zondag kwam ik bij Hohe Acht achterop rijden bij Jos met de zwarte CSL, daarvoor een motorrijder die best aardig ging maar lang niet snel genoeg was. Zo'n vent keek dus helemaal niet, tot galgenkopf toe! Dan ben ik er helemaal klaar mee hoor. Jos was zo aardig om erachter te blijven hangen maar ik plant m dan dus ergens erlangs of 8 bochten achter elkaar op de claxon erachter. Bedoel ik laat ook iedereen die ik maar in mn spiegel op zie duiken er op het meest ideale moment voor HUN erlangs zodat ze zo snel mogelijk door kunnen. Ze hebben immers een sneller voertuig en/of ze kunnen beter sturen dus ik heb ze er maar langs te laten uit beleefdheid. Als iedereen nu eens zo handelde...Patrick van Wijngen schreef: Maar je ziet het toch ook regelmatig gebeuren dat er een auto bijna op het achterwiel van een motor zit. Ook levensgevaarlijk, je kan toch wel heel even je gas een klein beetje los laten om iets van ruimte over te houden.
Pfft, die bmw rijders weer...

-
OnlineMartijnGizmo
Ik word 's nachts wel eens zwetend wakker van zo'n touring in een subtiele kleur met een S54 erin...indobesar schreef:Geluid van die Benz is ook erg gaaf. Zou het echt een originele zijn?![]()
Wat is dit voor een type E46. Leek wel of er een supercharger gemonteerd was.

- Patrick van Wijngen
Neuh.. niets met bmw rijders te maken. Dat is gewoon Knot, dat is gewoon zo'n aso
Ik heb ook vanaf aremberg tot bergwerk achter een motor aan gereden voordat hij eindelijk in de gaten kreeg dat hij niet sneller was in de bochten, en juist op het hele stuk omhoog ging hij pas aan de kant terwijl hij juist daar goed zou kunnen uitlopen.
Erg irritant.. maar om hem er dan zomaar naast te flikkeren of te gaan toeteren, neuh.. dan maar gewoon een rondje wat rustiger aan.
Of 100pk erbij, dan heb ik tenminste wel genoeg por om hem er even langs te steken

Ik heb ook vanaf aremberg tot bergwerk achter een motor aan gereden voordat hij eindelijk in de gaten kreeg dat hij niet sneller was in de bochten, en juist op het hele stuk omhoog ging hij pas aan de kant terwijl hij juist daar goed zou kunnen uitlopen.
Erg irritant.. maar om hem er dan zomaar naast te flikkeren of te gaan toeteren, neuh.. dan maar gewoon een rondje wat rustiger aan.
Of 100pk erbij, dan heb ik tenminste wel genoeg por om hem er even langs te steken

-
Weet je wat nu echt hinderlijk was? Een veel te grote gast in een 320. Zat de hele ronde voor me uit z'n neus te vreten. Ik kon er pas op de Parkplatz weer langs. 

- Patrick van Wijngen
Oh was jij dat. Ik zag af en toe wel wat haren wapperen achter me. Zag verder alleen geen auto...allen schreef:Weet je wat nu echt hinderlijk was? Een veel te grote gast in een 320. Zat de hele ronde voor me uit z'n neus te vreten. Ik kon er pas op de Parkplatz weer langs.
Had even gebeld, dan had ik gestopt met het neuspulken en weer boven de 3000 toeren gereden :banaan:
- L@urens
Care to explain? Veranderd met jou doordat je ouder bent en/of de Ring en de drukte daarop?Fabian schreef:Rij er niet voor niets niet meer met de motor. (tegenwoordig, maar er is ook heeeeeeeeel veel veranderd door de jaren)
- Macboy
Goede post Patrick. Helemaal met je eens. Hoewel het een Touristenfahrt is, is het al lang geen Touristenfahrt meer. Dat geeft niet, maar feit is dat het geen racebaan is. Zoek je momenten of tijden als rijder dat je wil knallen. En dat is vaak NIET op een zondag. Mensen moeten tijdens drukte op 50% van hun kunnen rijden, dan is er niets aan de hand. Wil je echt grof hard rijden? Zorg dan dat er bijna niemand op de baan is en kom door de week of in het voor of na seizoen. Ik was er vorige week donderdag. Dan is het nog steeds vakantieperiode, maar toch bijna geen hond op de baan en kun je 2 uur knallen (heb ik overigens niet gedaan, maar het zou wel kunnen als je zou willen). Laat staan periode september-maart.Patrick van Wijngen schreef:Mjah dat is eigenlijk het hele probleem. Er zijn gewoon een aantal mensen die hun pasje bij de poort houden en er gaat een schakelaar om. KNALLEN!!!! Het blijft recreatief rijden... maar er zijn er gewoon altijd een paar mensen die compromisloos rond (moeten/willen) knallen en iedereen moet maar aan de kant, desnoods met geweld. Daar zou meer op gecontroleerd moeten worden.
- Ayrton Jenna
Leuke foto! Zie mij de karussel in gaanindobesar schreef:Jenna <10min BTG![]()
[/img]

- FreudeamFahren
Je maakt dezelfde fout als de "alles op rood na 't poortje" rijder vind ik. Het is veiliger op rustige dagen, maar het blijven TOURISTENFAHRTEN. Als je ECHT wil knallen op de Nordschleife, boek je een trackday. S7, http://www.trackday.de" onclick="window.open(this.href);return false;, RMA, er zijn mogelijkheden zat. Goedkoop? Nee. Veiliger? Ja. Veel veiliger.Macboy schreef:Helemaal met je eens. Hoewel het een Touristenfahrt is, is het al lang geen Touristenfahrt meer. Dat geeft niet, maar feit is dat het geen racebaan is. Zoek je momenten of tijden als rijder dat je wil knallen. En dat is vaak NIET op een zondag. Mensen moeten tijdens drukte op 50% van hun kunnen rijden, dan is er niets aan de hand. Wil je echt grof hard rijden? Zorg dan dat er bijna niemand op de baan is en kom door de week of in het voor of na seizoen.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Was er afgelopen weekend ook weer eens. Heb overigens niets mee gekregen van het dodelijke ongeval. Vreselijk natuurlijk, maar helaas niet te voorkomen. Het feit dat er op dezelfde dag twee doden te betreuren vallen zegt genoeg. Is het niet op de NS danwel op de openbare weg. Persoonlijk vind ik dat er meer aan opvoeding gedaan moet worden. Tegenwoordig komt men met halve raceautos, maak ik me ook schuldig aan, en vertrouwd erop dat de auto het werk wel zal doen. Zag zondag een gele GT3 rijden waarbij de tranen me in de bilnaad sprongen. Heb bewust tegen mijn klant gezegt afstand te houden. En zo waren er veel meer. Ook motorrijders voor alle duidelijkheid. Mensen die teveel vertrouwen op zaken die ze niet in de hand hebben. Of de auto zal ze wel redden of ze overschatten hun eigen capaciteiten. Gevaarlijke ontwikkelingen.
- Tommy
Recreatief met marge rijden kan gelukkig nog wel, af en toe even opletten met alle felgekleurde race auto's en vooral ook al die rent a ring racers. Het lijkt wel een komplete ontploffing van huur auto racers die soms de gekste capriolen uithalen. Maar door soms even te wachten als er een rij staat, kan je wel weer zoveel ruimte creeeren dat je soms kompleet alleen op de baan rijdt.
- Knot
Tsja, het maakt niet uit of ik met kromme remmen op halve kracht rij of ik er vol voor ga, ik kijk sowieso om me heen, hou alles in de gaten, daar ligt het probleem omdat een hoop (en zeker motorrijders) dat niet doen.
- Knot
Plaatjes die Nienke nog heeft geschoten zondag:

- Joy
Dit is wat ik nog kon vinden van het ongeval zondagmorgen onderweg naar de ring.
Unfall bei Ahrbrück: Motorradfahrer mit Hubschrauber in die Klink
29-jähriger Mann verliert auf Bundesstraße Kontrolle über sein Fahrzeug
Ahrbrück. (frv) Die Kontrolle über sein Motorrad verlor ein 29-jähriger Mann aus dem Rhein-Sieg-Kreis am Sonntagmorgen auf der Bundesstraße 257 zwischen Altenahr und Ahrbrück.
In einer Kurve kam er von der Fahrbahn ab und prallte gegen ein Verkehrsschild. Mit schweren Verletzungen wurde er mit einem Hubschrauber nach Koblenz in eine dortige Klinik geflogen.
_________________________________________________________________________________
Altenahr
Am Sonntagvormittag befuhr ein 29-jähriger Motorradfahrer aus dem Rhein-Sieg Kreis die Bundesstraße 257 aus Richtung Altenahr kommend in Richtung Ahrbrück. In der Gemarkung Ahrbogen verlor er nach Zeugenangaben ausgangs einer Rechtskurve die Kontrolle über sein Motorrad und kam nach links von der Fahrbahn ab. Hier prallte er gegen ein Verkehrsschild und verletzte sich schwer. Er wurde mit dem Rettungshubschrauber in eine Klinik nach Koblenz verbracht.
Ik schrok overigens van het aantal ongelukken wat er met motoren was gebeurd. Tel even het aantal berichten na...
http://www.input-aktuell.de/mainframe.a ... wsid=24654" onclick="window.open(this.href);return false;
Unfall bei Ahrbrück: Motorradfahrer mit Hubschrauber in die Klink
29-jähriger Mann verliert auf Bundesstraße Kontrolle über sein Fahrzeug
Ahrbrück. (frv) Die Kontrolle über sein Motorrad verlor ein 29-jähriger Mann aus dem Rhein-Sieg-Kreis am Sonntagmorgen auf der Bundesstraße 257 zwischen Altenahr und Ahrbrück.
In einer Kurve kam er von der Fahrbahn ab und prallte gegen ein Verkehrsschild. Mit schweren Verletzungen wurde er mit einem Hubschrauber nach Koblenz in eine dortige Klinik geflogen.
_________________________________________________________________________________
Altenahr
Am Sonntagvormittag befuhr ein 29-jähriger Motorradfahrer aus dem Rhein-Sieg Kreis die Bundesstraße 257 aus Richtung Altenahr kommend in Richtung Ahrbrück. In der Gemarkung Ahrbogen verlor er nach Zeugenangaben ausgangs einer Rechtskurve die Kontrolle über sein Motorrad und kam nach links von der Fahrbahn ab. Hier prallte er gegen ein Verkehrsschild und verletzte sich schwer. Er wurde mit dem Rettungshubschrauber in eine Klinik nach Koblenz verbracht.
Ik schrok overigens van het aantal ongelukken wat er met motoren was gebeurd. Tel even het aantal berichten na...

http://www.input-aktuell.de/mainframe.a ... wsid=24654" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommy
dat zijn er aardig wat idd.. .ook op de B51 nog een zijspan. Redelijk in de buurt allemaal.
ps.. mooie foto's van N.
ps.. mooie foto's van N.
- Marius
Idem..........Ayrton Jenna schreef:Het drukte de pret wel moet ik zeggen..ben er nog naar van. Zulke beelden gaan niet snel weg.)
Nienke, thans voor de mooie pic, het was verder een mooie dag.
-
Mag ik nu aannemen dat die man het toch overleefd heeft???
Leuke foto's K&N.
Leuke foto's K&N.
- Marius
De motorrijder van de b257 bedoel je? Lijkt er haast wel op ja. Zou mooi zijn!
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Daar is 15 augustus j.l. al een motorrijder overleden.. heb ik nog stil gestaan, weg was versperd. Op dat stuk wordt nogal doorgereden.. uhum. Ik werd zelfs ingehaald door een Cayenne met trailer met daarop een GT3-RS. Maar goed ik reed ook maar 110km/u waar je 70km/u mocht, dus dat moet kunnen.Joy schreef:In der Gemarkung Ahrbogen verlor er nach Zeugenangaben ausgangs einer Rechtskurve die Kontrolle über sein Motorrad und kam nach links von der Fahrbahn ab.
-
Ja, kreeg toch ff een naar gevoel toen ik hem zag liggen.Marius schreef:De motorrijder van de b257 bedoel je? Lijkt er haast wel op ja. Zou mooi zijn!
- Patrick van Wijngen
Echt absurd hoe die TTTdi rookt zeg... pfff.
Vandaar al die glijpartijen.. door al dat niet volledig verbrande diesel vet
Vandaar al die glijpartijen.. door al dat niet volledig verbrande diesel vet
- frank de jonge
Rook wil niet zeggen dat het vettigheid is 
TTTdi is hier wel vant forum toch?
Ken er tenminste maar 1

TTTdi is hier wel vant forum toch?
Ken er tenminste maar 1
- Patrick van Wijngen
Jawel joh, gewoon de schuld geven aan die diesel rijders 

-
Haha! Die TT!
Die is hier van het forum idd!

Die is hier van het forum idd!