zo bedoel ik dat ook slimpiewjn schreef:Vrachtwagen en auto met elkaar vergelijken ? Als een vrachtauto net zo zou uitwijken als je met een auto kan, ligt ie op z'n kant. Die heeft logischerwijs meer ruimte nodig.GTRene schreef:dan nog zou het heel moeilijk worden, die vrachtwagen kan maar net ontwijken misschien zelfs zonder knipperlicht...die auto ziet vanuit niks ineens een motorrijder maar veels te laat omdat van rechts een sirene en 2 motor agenten aankomt en ambulance dat trekt de aandacht weg en dat moet ook...echter die politie agent daar op dat moment met die ambulance e.d. is gewoon fout...die had een eind verderop moeten staan eventueel of het was eigenlijk helemaal niet nodig geweest...dus inschattingsfout van de agent.wjn schreef:Als automobilisten afstand zouden houden ipv. de schijnveiligheid van de koets als excuus te gebruiken ....
Die sufferts in die auto's zitten gewoon niet op te letten, meestal gaat dat goed, en soms gaat dat goed fout.
Sneu voor motoragent, was het slim om daar te staan?
- GTRene
Re: Sneu voor motoragent, was het slim om daar te staan?
- Maus335i
Dat is het inderdaad, gewoon pech. Ik denk dat 99% van de mensen even naar de andere kant kijkt als daar een ongeluk is gebeurd, handig? Nee, maar begrijpelijk? Zeker wel, van nature zijn we nou eenmaal nieuwsgierig.Kees Bunk schreef:Klopt!
Lullige samenloop van omstandigheden. Ook onfortuinlijk dat de Seat precies de kant ontwijkt waar de motorrijder heen springt.
- MartijnGizmo
Ik kijk in dat soort situatie juist extra bewust voor me en laat me door de pasagiers vertellen wat er gebeurd is, juist omdat het zo vaak mis gaat. De actie van die agent was misschien niet de meest handige, maar dit gun je natuurlijk niemand.
-
Christoph
Ja, jij wel natuurlijk. Maar we hebben het over de rest van de samenlevingMartijn Koevoets schreef:Ik kijk in dat soort situatie juist extra bewust voor me en laat me door de pasagiers vertellen wat er gebeurd is, juist omdat het zo vaak mis gaat. De actie van die agent was misschien niet de meest handige, maar dit gun je natuurlijk niemand.
- 2000USA
In eerste instantie vreselijk voor de betrokken agent, maar ook voor de bestuurder, hoewel deze wel bijzonder laat reageerd. Zo'n aanrijding ben je nooit op voorbereid. Ik verwacht inderdaad door kijken naar de andere kant van de rijbaan.
Het plaatsen door de agent is niet helemaal doordacht lijkt me, vanuit zijn hoek gaat hij er ook maar zo vanuit dat die Daf daadwerkelijk naar links kan. Dat het daadwerkelijk kon heeft m.i. meer met geluk te maken dan met het echt zien, voor hetzelfde geld zat er gewoon een auto rechts.
Het plaatsen door de agent is niet helemaal doordacht lijkt me, vanuit zijn hoek gaat hij er ook maar zo vanuit dat die Daf daadwerkelijk naar links kan. Dat het daadwerkelijk kon heeft m.i. meer met geluk te maken dan met het echt zien, voor hetzelfde geld zat er gewoon een auto rechts.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Domme pech. Veel sirenes, veel "kijkvoer" dus van waar komen de sirenes en je kijkt toch ff opzij. Die SEAT rijder wel heel lang. Ben echt benieuwd wat die aan het doen was. Gewoon volle vaart erop 
-
Xave30
Best een klapper ! Ik wens meneer agent heeel veel beterschap.
-
Mike R32
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Ook mijn mening.Ahmed schreef:Holy shit, wat een klap! :o
Vind het ook niet zo handig van die agent om daar te staan, had ie beter gewoon op dat witte vak kunnen staan.![]()
De Seat-rijder vind ik nog erger, come on zeg, waar the fuck is die mee bezig
- RVV
Sorry uitermate dom.. ook al heb je honderd sirenes en zwaailampen.. zo out of the blue stilstaan op de snelweg.. met de nadruk op snelweg.. waar auto's tussen de 120 en 140 rijden.. is een Darwin award waard..
- Ravin ///M
+500Rico schreef:Sorry uitermate dom.. ook al heb je honderd sirenes en zwaailampen.. zo out of the blue stilstaan op de snelweg.. met de nadruk op snelweg.. waar auto's tussen de 120 en 140 rijden.. is een Darwin award waard..
arrogantie noem ik het
-
Tom
Kan niet echt een schuldige aanwijzen.
Beide partijen zijn stom bezig.
Die agent staat daar op een domme plek. Zomaar op de snelweg staan in de hoop dat men stopt is gewoon dom. 120-140 is hard, ga zelf maar eens stilstaan langs de snelweg.
Bestuurder let absoluut niet op en zit er te kort achterop.
Die agent staat daar op een domme plek. Zomaar op de snelweg staan in de hoop dat men stopt is gewoon dom. 120-140 is hard, ga zelf maar eens stilstaan langs de snelweg.
- Ravin ///M
Dat laatste klopt Tom, maar daar had een agent, gezien de dagelijkse realiteit
natuurlijk op kunnen anticiperen. En hoe slim is het om die rijbaan af te zetten
als je weet dat een ambulance met zwaailichten en sirene waarschijnlijk sowieso
geen moeite heeft om op zo'n plek in te voegen?
natuurlijk op kunnen anticiperen. En hoe slim is het om die rijbaan af te zetten
-
allen
In mijn ogen is er een groot verschil tussen arrogantie en naïviteit :!:
Maar goed, de meesten vinden alles in het blauw al snel arrogant...
Maar goed, de meesten vinden alles in het blauw al snel arrogant...
- Jelmer850i
Tsja, agenten, net was ik even in leeuwarden moest wat geld storten.
Goed normaliter zo gebeurd, echter kwam er net zo'n Brink wagen aan rijden die die hele automaat eruit haalt om te legen.
Kortom iets wat in 1 minuut kan gebeuren (wel sneller echter izjn die automaten zo verdomd traag) duurde nu 15 min.
Ik loop naar buiten ja hoor een bon op t raam, bonnelikker stond nog in de buurt maar heeft weinig nut om er tegenin te gaan.
Maar ja wel een ophoping van omstandigheden:
- bank naast me is dicht ivm verhuizing
- ik naar leeuwarden in de file staan stoppen vlak bij station
- dacht ga snel even naar binnen
- komt er net zo'n leeg wagen
- en kon vertrekken met een prent
Ik kon beter die andere auto meenemen 8)
Excuses voor dit off topic gebeuren, maar wat ik hiermee wil zeggen, dat ze wel betere dingen kunnen doen dan bonnen plakke.... Het probleem is natuurlijk dat dat geen centen opbrengt...
Goed normaliter zo gebeurd, echter kwam er net zo'n Brink wagen aan rijden die die hele automaat eruit haalt om te legen.
Kortom iets wat in 1 minuut kan gebeuren (wel sneller echter izjn die automaten zo verdomd traag) duurde nu 15 min.
Ik loop naar buiten ja hoor een bon op t raam, bonnelikker stond nog in de buurt maar heeft weinig nut om er tegenin te gaan.
Maar ja wel een ophoping van omstandigheden:
- bank naast me is dicht ivm verhuizing
- ik naar leeuwarden in de file staan stoppen vlak bij station
- dacht ga snel even naar binnen
- komt er net zo'n leeg wagen
- en kon vertrekken met een prent
Ik kon beter die andere auto meenemen 8)
Excuses voor dit off topic gebeuren, maar wat ik hiermee wil zeggen, dat ze wel betere dingen kunnen doen dan bonnen plakke.... Het probleem is natuurlijk dat dat geen centen opbrengt...
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
het is protocol...Ravin ///M schreef:Dat laatste klopt Tom, maar daar had een agent, gezien de dagelijkse realiteit
als er geen matrixborden zijn om een kruis in te zetten, dan moet de politie de baan afzetten om een veilige, snelle opgang, van de ambulance of brandweer of ander gelijk soortig verkeer, te garanderen.
goed.. het had iets wijzer gekunt, maar hij volgde wel het protocol
ik zie het hier wekelijks in Haarlem, bij Johan Enschede bv, een grote vrachtwagen, 2 mercedesjes en 6 motoren van de kon.marechaussee. motoren zetten elke weg af door er vol op te knallen en stil te gaan staan. dat het in bovenstaande situatie met iets meer dan 50 km/h ging was in het protocol niet bekend..
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Er hangt toch gewoon een matrix bord?
- RVV
Dan word het de hoogste tijd dat ze hun protocollen eens gaan bijstellen...
-
M@rcel
Het protocol stelt dat je eigen veiligheid voor alles gaat, en je dus een situatie moet kunnen overzien. Zo niet, dan wijk je daar vanaf.
In dit geval zou ik als agent zeker op het verdrijvingsvlak blijven, minimaal totdat die vrachtwagen was gepasseerd.
Ook weer een mooi voorbeeld dat je als bestuurder veel meer afstand moet houden.
Werken uit afstand begrijpen er maar weinig..helaas
In dit geval zou ik als agent zeker op het verdrijvingsvlak blijven, minimaal totdat die vrachtwagen was gepasseerd.
Ook weer een mooi voorbeeld dat je als bestuurder veel meer afstand moet houden.
Werken uit afstand begrijpen er maar weinig..helaas
- Casper
Het grote verschil is dat hier in Haarlem er op de Oudeweg e.o. max 50 wordt gereden (ok, bijna altijd 60), en dat je daar best bedacht bent op verkeer dat plotseling de weg op komt. Op de A7 rijden ze daar gewoon 130km/u.Jeroen van Emmerik schreef:Ravin ///M schreef: goed.. het had iets wijzer gekunt, maar hij volgde wel het protocol
ik zie het hier wekelijks in Haarlem, bij Johan Enschede bv, een grote vrachtwagen, 2 mercedesjes en 6 motoren van de kon.marechaussee. motoren zetten elke weg af door er vol op te knallen en stil te gaan staan. dat het in bovenstaande situatie met iets meer dan 50 km/h ging was in het protocol niet bekend..
Toch vind ik het altijd wel gaaf om te zien hoe ze die Euro's vervoeren
- jaydee
Hoe vaak liggen die drie planken voor zo'n bord-met-hele-grote-pijl-van-lampen nog recht? Dat geeft wel aan dat veel mensen niet vooruit kijken.
In het gewone spitsverkeer kun je het ook goed zien: degenen die vooruit kijken hoeven bijna niet te remmen; de rest remt zodra de auto voor hen remt. Zo krijg je het harmonica-effect dat de linker baan zoveel onprettiger maakt dan de rechter...
Van de agent zou je toch mogen verwachten dat hij - vanwege opleiding en ervaring - kan inschatten of het verkeer op tijd op hem zal kunnen reageren... Hij kan wanneer hij de weg oprijdt niet zien of het links van de vrachtwagen wel vrij is en het verkeer achter de vrachtwagen kan hem pas zien als de vrachtwagen opschuift. Dit doet mijn stem uitslaan naar 'dom', maar de Ibiza-rijder is wel erg laat... Misschien zat-ie in paniek te kijken wat er allemaal gebeurde zonder de tegenwoordigheid van geest te hebben om adequaat te reageren?
In het gewone spitsverkeer kun je het ook goed zien: degenen die vooruit kijken hoeven bijna niet te remmen; de rest remt zodra de auto voor hen remt. Zo krijg je het harmonica-effect dat de linker baan zoveel onprettiger maakt dan de rechter...
Van de agent zou je toch mogen verwachten dat hij - vanwege opleiding en ervaring - kan inschatten of het verkeer op tijd op hem zal kunnen reageren... Hij kan wanneer hij de weg oprijdt niet zien of het links van de vrachtwagen wel vrij is en het verkeer achter de vrachtwagen kan hem pas zien als de vrachtwagen opschuift. Dit doet mijn stem uitslaan naar 'dom', maar de Ibiza-rijder is wel erg laat... Misschien zat-ie in paniek te kijken wat er allemaal gebeurde zonder de tegenwoordigheid van geest te hebben om adequaat te reageren?
- Ampair
maar die auto achter de vrachtwagen dus voor de ibiza wijkt wel uit.
dus echt een slapende ibiza en ook die dacia slaapt.
dus echt een slapende ibiza en ook die dacia slaapt.
-
Peter pwr
Rij je op de autobaan Zie je op de andere weghelft een heftig ongeluk wat er gebeurt is . Tegelijkertijd komt op je eigen baan een ambulance met politie begeleiding de oprit opkomen.. Die motormuis heeft ie niet gezien omdat er link en rechts zoveel gebeurde
- Femme
De Ibiza reed ongeveer hetzelfde tempo als de vrachtwagen, kan dus niet veel harder zijn geweest dan 90km/h. Dat is een mooie snelheid voor in 60km/h zones en dan moet je ook rekening houden met stilstaande voertuigen langs de weg, voetgangers op rijbaan, scholieren die bij 10km/h bijna van hun fiets vallen en andere verrassingen.Tom schreef:Kan niet echt een schuldige aanwijzen.
Meneer de Ibiza-rijder presteert het echter om zes seconden lang niets te zien van een motorrijder met kermisverlichting die 150 meter voor 'm op de rijbaan staat.
- GTRene
die agent
die dacht....ow, We're Going To Ibiza
en die Ibiza rijder dacht....hey das 100 punten
(nog aan z'n pc spel denkend)
anyway..die agent heeft een gescheurde ruggewervel...en nog wat...leeft gelukkig nog wel....vanuit DF een spoedig herstel gewenst
hoorde trouwens ook dat ze niet de goedkeuring hadden van de meldkamer voor begeleiding van die ambulance
anyway, soms zit het mee, en soms zit het tegen...
en die Ibiza rijder dacht....hey das 100 punten
(nog aan z'n pc spel denkend)anyway..die agent heeft een gescheurde ruggewervel...en nog wat...leeft gelukkig nog wel....vanuit DF een spoedig herstel gewenst
hoorde trouwens ook dat ze niet de goedkeuring hadden van de meldkamer voor begeleiding van die ambulance
- L@urens
+1 de rest zijn tokkies.Martijn Koevoets schreef:Ik kijk in dat soort situatie juist extra bewust voor me en laat me door de pasagiers vertellen wat er gebeurd is, juist omdat het zo vaak mis gaat.