Weer een ongeval met een agent en burger

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Xave30

Weer een ongeval met een agent en burger

Bericht door Xave30 » 02 sep 2009, 12:09

Net voor het lezen van deze topic: http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=15767" onclick="window.open(this.href);return false; zat toevelig naar een video op Dumpert te kijken over het onderstaande .

Nieuwsbericht:
'Politieagent mocht niet ingrijpen'

01 september 2009

HOOFDDORP - WebRegio-bezoeker Jeroen was maandagavond getuige van het ongeluk op de kruising Hoeksteen-Vuursteen in Hoofddorp. Bij dat ongeluk kwam er een 78-jarige Amstelvener om het leven. Volgens Jeroen is de dood van deze man mede te wijten aan het niet ingrijpen van een agent. De politie laat echter aan WebRegio weten dat hier geen sprake van is. De agent mocht volgens het boekje niet ingrijpen, aldus de politie.

Jeroen meldt onder het artikel van het dodelijke ongeluk tussen een personenauto en een auto van de politie het volgende: ‘Het was een schade!! De agent die hem aanreed liet hem gewoon verzuipen! Omwille van ‘richtlijnen‘ deed hij niks. Letterlijk zei hij: "Ik mag niets zolang ik alleen ben." Hij stond op de kant en bleef met zijn armen over elkaar toekijken hoe ik en nog iemand dat water ingingen! Het is een grof schandaal!!!! Hopelijk overleeft meneer deze ellende Zo niet is deze agent verantwoordelijk voor zijn dood!!’

Evert Prinssen - Plaatsvervangend districtschef Politie Haarlemmermeer - reageert hierop:
‘In dit geval was de betrokken politieman door de enorme klap van de aanrijding zowel fysiek als mentaal kennelijk niet goed in staat om in te grijpen. Andere politiemensen waren dat wel en hebben het slachtoffer uit de auto weten te halen. Helaas in de man later in het ziekenhuis overleden. De bestuurder van de politieauto heeft door de aanrijding nekletsel, een lichte hersenschudding en kneuzingen opgelopen en is ziek thuis.’

Levensgevaarlijk
Prinssen vervolgt: ‘De afgelopen jaren hebben politiemensen van de regio Kennemerland zeer vaak ingegrepen in gevaarlijke situaties. Politiemensen blijken zo gefixeerd op het redden van mensen dat ze daarbij hun eigen leven ook in gevaar brengen. Omdat het in een aantal gevallen maar net is goed is afgelopen wordt politiemensen geleerd ondanks hun drive om in te grijpen toch de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Eén van de adviezen die wordt gegeven is om niet te water te gaan als er geen ondersteuning is van andere politiemensen. Een ander belangrijk advies is om extra voorzichtig en terughoudend te zijn als je zelf gewond bent. Ik ben van mening dat mijn collega in dit geval niet in staat is geweest om in te grijpen en heb begrip voor zijn handelen.’
Bron: http://www.webregio.nl/haarlemmermeer/r ... ijpen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Video:
http://www.dumpert.nl/mediabase/616191/ ... riend.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Xave30 op 02 sep 2009, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Re: Weer een ongeval met een agent en burger

Bericht door RVV » 02 sep 2009, 12:12

Klinkt hard, maar ik geef die agent groot gelijk.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 sep 2009, 12:14

Toeschouwers zijn ook lutsers trouwens, ik zou meteen m'n broek en schoenen uitdoen en gaan kijken of ik kon helpen... :?

allen

Bericht door allen » 02 sep 2009, 12:21

Jeroen meldt onder het artikel van het dodelijke ongeluk tussen een personenauto en een auto van de politie het volgende: ‘Het was een schade!! De agent die hem aanreed liet hem gewoon verzuipen! Omwille van ‘richtlijnen‘ deed hij niks. Letterlijk zei hij: "Ik mag niets zolang ik alleen ben." Hij stond op de kant en bleef met zijn armen over elkaar toekijken hoe ik en nog iemand dat water ingingen! Het is een grof schandaal!!!! Hopelijk overleeft meneer deze ellende Zo niet is deze agent verantwoordelijk voor zijn dood!!’
Eh ja, en deze ramptoerist zelf? :bag:

///Martin

Bericht door ///Martin » 02 sep 2009, 12:26

Niet normaal man. Inderdaad de ramptoerist die op zijn dooie gemak zijn verhaal zit te doen terwijl de goede man er nog in blijkt te zitten. Vervolgens zijn er een paar die het begrijpen maar voor de rest zakt mijn broek ervan af.... ik word er echt misselijk van als je de daadkracht van de meeste mensen ziet. Een zwaargewonde o.i.d. kan niet iedereen helpen, maar wat is nou de moeite om iemand uit zijn auto te halen.... een nat pak misschien....

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2009, 12:30

Iemand zomaar uit de auto halen is overigens ook niet altijd even verstandig.. wat ze wel hadden moeten doen, is controleren of de bestuurder kon ademen.

///Martin

Bericht door ///Martin » 02 sep 2009, 12:44

Dat is niet altijd duidelijk onder water.

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2009, 12:45

Daar hadden ze ook naar moeten kijken :wink:

steve smith

Bericht door steve smith » 02 sep 2009, 13:24

allen schreef:
Eh ja, en deze ramptoerist zelf? :bag:
Er staat luid en duidelijk dat die wel het water in ging om te helpen.

Lezen blijft moeilijk......

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 13:29

Mika schreef:Een zwaargewonde o.i.d. kan niet iedereen helpen, maar wat is nou de moeite om iemand uit zijn auto te halen.... een nat pak misschien....
Dat lijkt mij anders makkelijker gezegd dan gedaan.

allen

Bericht door allen » 02 sep 2009, 13:35

Sorry Arthur, maar even relaxed wachten en ouwehoeren en rustig naar beneden waggelen op het moment dat die ouwe toch al klaar met bellen blazen is noem ik ook niet echt actief zijn. En als je het filmpje bekijkt, lijkt het nog op tegenzin ook. Meer iets in de trant van 'als jij het echt niet wil, doe ik het wel met m'n pakkie'.

///Martin

Bericht door ///Martin » 02 sep 2009, 13:35

Ik bedoel een poging doen om hem uit zijn auto te halen.

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 13:45

allen schreef:Sorry Arthur, maar even relaxed wachten en ouwehoeren en rustig naar beneden waggelen op het moment dat die ouwe toch al klaar met bellen blazen is noem ik ook niet echt actief zijn. En als je het filmpje bekijkt, lijkt het nog op tegenzin ook. Meer iets in de trant van 'als jij het echt niet wil, doe ik het wel met m'n pakkie'.
Geeft niet :wink: Ik had alleen de moeite genomen om de tekst te lezen
:mrgreen:

allen

Bericht door allen » 02 sep 2009, 13:48

Had het filmpje bekeken en je zag hoe het ook niet veel anders leek dan een ramptoerist op de eerste rij. :bag:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 02 sep 2009, 13:51

allen schreef:Sorry Arthur, maar even relaxed wachten en ouwehoeren en rustig naar beneden waggelen op het moment dat die ouwe toch al klaar met bellen blazen is noem ik ook niet echt actief zijn. En als je het filmpje bekijkt, lijkt het nog op tegenzin ook. Meer iets in de trant van 'als jij het echt niet wil, doe ik het wel met m'n pakkie'.
Plus 1!

Camera rolt al een minuut voordat er uberhaupt iemand het water ingaat, denk dat die auto er dan toch al vlot een minuut of wat ligt, met de verkeerde kant in het water.

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 14:01

allen schreef:Had het filmpje bekeken en je zag hoe het ook niet veel anders leek dan een ramptoerist op de eerste rij. :bag:
Sorry Allen :P

allen

Bericht door allen » 02 sep 2009, 14:05

Dat had een edit moeten zijn van m'n eerder post. En als het daarbij gestaan had, had ik nog ongeveer twee keer hetzelfde gezegd. Aan excuses doe ik zelf echter niet, dus het spijt me bij deze dat ik dat dan ook niet ga doen. :bag:

:morecoffee: , moet ff tot rust komen...

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 14:08

Doe dat maar want nu begrijp ik er geen donder meer van :hmmm:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 02 sep 2009, 14:42

Snap het zelf ook niet geheel.
Maar goed, stel je sleept hem uit die auto en blijk dat hij een nekwervel gebroken had en bij die pogong overlijd en dan?
Ben jij dan aansprakelijk voor dooslag oid... blijft een rare wereld dit.

Hans

Bericht door Hans » 02 sep 2009, 14:54

Had die agent niet iets op touw kunnen zetten met die burger langs de kant, ook al mocht niet zelf het water in (wat maar net kniehoogte was?!) Het is bijna altijd zo dat eerst iedereen schaapachtig staat te kijken, tot er iemand het voortouw neemt en begint te coordineren en te commanderen (vooral dat laatste zijn de meeste agenten erg goed) Maar nee, hij staat er een beetje als een zak hooi langs de kant. De filmer schijnt trouwens in het verband te zitten, dus dat is niet handig als je dan in het water springt. Politieagent heeft in mijn ogen veel te weinig gedaan.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 02 sep 2009, 15:06

Vanwaar al dat geschreeuw langs de kant :?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 02 sep 2009, 15:29

Je hebt weinig kans tegen zo'n B7 bepantserde Touareg,
Vind het zelfs opmerkelijk dat die agent (lees in dit geval veredelde bewaker) hier letsel aan heeft overgehouden..

Hans

Bericht door Hans » 02 sep 2009, 18:58

M@rcel schreef:Je hebt weinig kans tegen zo'n B7 bepantserde Touareg,
Vind het zelfs opmerkelijk dat die agent (lees in dit geval veredelde bewaker) hier letsel aan heeft overgehouden..
Waarschijnlijk gevalletje geen gordel aan gehad.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 sep 2009, 09:08

Jelmer850i schreef:Snap het zelf ook niet geheel.
Maar goed, stel je sleept hem uit die auto en blijk dat hij een nekwervel gebroken had en bij die pogong overlijd en dan?
Ben jij dan aansprakelijk voor dooslag oid... blijft een rare wereld dit.
Dit is het hele probleem. Wat denk je hoe bovenstaand artikel er uit had gezien als de agent (of omstanders) wél hadden geholpen, maar het slachtoffer op een andere manier om het leven hadden gebracht? Ongeveer hetzelfde, alleen dan krijg je er nog een aanklacht er bij. Die aanklachtcultuur helpt dit soort initiatieven om zeep.

Ik weet ook niet wat ik als omstander zou doen. Natúúrlijk wil je helpen (wie niet), maar de gevolgen kunnen net zo rampzalig zijn.

Casper

Bericht door Casper » 03 sep 2009, 10:43

Rico schreef:Klinkt hard, maar ik geef die agent groot gelijk.
Ik hoor je nog wel eens als jouw kind daar in die auto had gezeten Rico. Een grof schandaal, dat is het! Bureaucratie ten top! Linkse-protocollen-maffia!

Plaats reactie