Spannende, snelle ,comfortabele auto gezocht

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Louis

Spannende, snelle ,comfortabele auto gezocht

Bericht door Louis » 01 sep 2009, 20:28

Ik rij nu anderhalf jaar in de Audi A3 Sportback TDI met S line.
En als gezinsauto een Grand Scenic automaat.

De A3 is snel, degelijk, strakke wegligging, maar harde S line stoeltjes en eigenlijk spijkerhard geveerd.
De Scenic is fantastische auto om met gezin op pad te gaan, alles past altijd, lekker anoniem, leuke automaat, bijzonder veel interieur ruimte ook.

De A3 staat erg veel stil omdat de Scenic zo praktisch is.
De A3 mag dus weg en ik wil graag iets snellers weer hebben, heb ook overwogen om de pickup ( zie avatar ) te laten opknappen en er een dikke V8 in te laten lepelen met bijzonder veel vermogen, maar dat gaat uiteindelijk zo bijzonder veel geld kosten en nu is ie lekker origineel. Dat houden we maar zo.

Eigenlijk kan ik maar 1 echt leuke wagen bedenken en dat is een BMW 535d Touring met M pakket, kost ongeveer tussen de 25k en 30k.
Met de A3 rij ik nu 10.000 km per jaar ongeveer, een 535d met 10.000 km is economisch gezien ook niet echt de beste keuze, maar qua snelheidsgevoel lijkt het me heftiger dan een 545i of 550i, volgens mij heb je die ook rond 30k. ( duitsland ) En waarschijnlijk gaat er dan ook meer dan 10.000 mee gereden worden, meer als 25.000 km word het sowieso niet.

Moet station zijn, moet snel zijn, tussen de 25k en 30k.
335d en 335i zijn nog te duur.
Chrysler 300c met dikke V8 lijkt leuk, maar plastic dashboard zint me niks.
A6 met dikke motor is net een grote A3 word het ook niet spannender op.

Economisch telt niet echt, gaat om de fun.

Verder iemand nog gekke dingen meegemaakt met een 535d ? In de reviews lees ik gelukkig geen enge dingen over kapotte versnellingsbakken of turbo's wat bij Audi wel vaker het geval is.

Tom van H.

Re: Spannende, snelle ,comfortabele auto gezocht

Bericht door Tom van H. » 01 sep 2009, 20:49

Heb nooit een 535d gereden, maar wel een 530d. Persoonlijk vond ik deze auto allesbehalve spannend/sportief. Is gewoon een grote bak met een fijne motor. Ging toen om een proefrit met mijn broer, die uiteindelijk de a6 3.0 tdi genomen heeft. Ben normaal meer van bmw, maar gaf hem in dit geval groot gelijk.

Ook hebben wij toen proefgereden in een a4 3.0 tdi, die me juist weer helemaal niet kon overtuigen tov van een (mijn) 330d. De a4 is net een wat grotere golf/a3, saai interieur en rijdt minder sportief dan een 3-serie (onderstuur galore). Dit terwijl de a6 juist een erg mooie auto is van binnen die doet wat hij moet doen, een grote comfi auto met fijne motor zijn (nog steeds met onderstuur, wat minder boeiend is bij een auto van deze klasse imo), maar wel net wat fijner, mooier en beter afgewerkt dan een 5-serie.

Mijn persoonlijk advies:
Wil je een auto in de 3-serie / a4 klasse: ga voor de bmw, evt met m/sport onderstel, voor het betere stuurwerk.
Wil je een auto in de 5-serie / a6 klasse: ga voor luxe en pak de audi, echt sportief wordt het toch niet.

Louis

Bericht door Louis » 01 sep 2009, 21:12

De A3 met S line stuurt voor mijn begrippen messcherp en is een leuke handig auto. Dat zal ik dan ook zeker gaan missen in een grote zware station.

Maar een tijdje terug reed ik in de 535d M van mn broer en dat viel echt niet tegen, misschien dat dat M pakket hem zoveel strakker maakte dat weet ik niet, verder nooit gereden in een 5 serie Touring. En qua acceleratie voelde het totaal niet aan als een 1700kg station, de 535d leek wel 1000 kg te wegen.

En de A6 vind ik van binnen ook absoluut mooier maar nee, de dikste motor is me ook niet dik genoeg ( betaalbaar dan )

Blijft ook weinig over zo :D

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 09:25

Gezinsauto heb je met de Scenic, waarom dan een grote station? Voldoet de A3 SB qua ruimte? Van de meest recente auto's die ik gehad heb zou ik de Focus ST en de 130i zo weer kopen. De A3 SB niet. Waren allebeide 5-drs dus redelijk praktisch en leuk om mee te rijden. Qua ruimte zijn die 3 wel aardig vergelijkbaar, de 130i is wel krapper. En met die km standen begon ik nooit aan een diesel. Dan is er veel meer leuk benzinespul te koop.

Iets anders: een E46 M3? 5-drs Golf V R32? Ik ging eerder in de hatchbacks of coupes kijken als in de stations in jou geval. Tenzij ik iets verkeerds lees in je 1e post :wink: En als het echt een station MOET zijn. Dan is er buiten de 335i ook de 330i als BMW je het meest trekt. (R)S4 niets?

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2009, 09:28

e46 M3, daar dacht ik ook gelijk aan. Of anders een Audi S4 avant.

Mack

Bericht door Mack » 02 sep 2009, 09:30

Mustang?

Joh@n

Bericht door Joh@n » 02 sep 2009, 09:37

Mack schreef:Mustang?
Louis schreef:Moet station zijn, moet snel zijn, tussen de 25k en 30k.
Hoe ziet dat er uit, een Mustang station? :hmmm: :lol:

Denk dat iets als een S4 Avant inderdaad al een heel eind komt.

allen

Bericht door allen » 02 sep 2009, 09:42

Zondag die nieuwe mustang even serieus bekeken van dichtbij. Vond het altijd wel leuk uitziende dingen maar help zeg. Die materialen zijn echt om te huilen. Volgens mij is de kwaliteit van een Kia dashboard nog 6 treden hoger. :bag:

Stationcar... ik denk dat het ultieme rijplezier nooit te verkrijgen is door dit soort wagens. Spannend lijkt me per definitie onmogelijk. Ik neem aan dat een M5 kwa power indrukwekkend is, maar spannend...
Dus dan kunnen we eigenlijk simpel zijn. Gewoon kijken wat comfy rijdt en een beetje oogt. Imho ben ik dan geneigd naar de A6 te kijken. En de 9-5 heb ik altijd wel mooi gevonden (muv de laatste facelift).

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 sep 2009, 09:52

Geluid van een 545i/550i is dan wel weer een voordeel... :love: :love:

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 sep 2009, 10:25

allen schreef:Zondag die nieuwe mustang even serieus bekeken van dichtbij. Vond het altijd wel leuk uitziende dingen maar help zeg. Die materialen zijn echt om te huilen. Volgens mij is de kwaliteit van een Kia dashboard nog 6 treden hoger. :bag:
...
Is naar mijn mening een probleem/ minpunt van de laatse 3 generaties al. Om te huilen inderdaad!

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 02 sep 2009, 10:34

RS4 B5 geen optie Louis? Station, en behoorlijk wat fun denk ik.

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 sep 2009, 10:43

Hé Louis, alles goed?

Even inhaken op ervaring van Tom. Ik heb veel met de 525d, 530d en slechts 2 keer met de 535d gereden. De E60 530d kan juist al wel als sportieve auto gereden worden vond ik (de 525d ook wel, maar is te gemoedelijk, ik heb daar paar rondjes Ring mee gereden, oa. samen met Nandor). De 535d echter, dat is andere koek. Ik moest demoritjes rijden tijdens de introductie van dat ding en toen de genodigden de voorbanden hadden kaalgegumd, heb ik ze laten zien dat ik juist de achterbanden kaal zou hebben gereden. Ding ging prachtig! Ik was zo onder de indruk, dat ik toen direct zei dat het voor mijn gevoel gelijk stond aan een E39 M5, een auto die iedereen toch wel heel erg kan waarderen! Als je de kans hebt om een goeie E60 535d Touring te kopen die helemaal naar je smaak is, dan zou ik je simpelweg adviseren: DOEN!

Maatje van me was ook op zoek naar een 535d Touring 2e hands met wat wensen, maar die heeft uiteindelijk een 530d Touring gekocht, omdat 'ie gewoon niet een 35d tegenkwam die naar zijn smaak was (of ze hadden in zijn ogen teveel km's gereden).

Een alternatief? Ja, koop een E39 M5 Touring, hahahaha.

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2009, 10:44

allen schreef:Zondag die nieuwe mustang even serieus bekeken van dichtbij. Vond het altijd wel leuk uitziende dingen maar help zeg. Die materialen zijn echt om te huilen. Volgens mij is de kwaliteit van een Kia dashboard nog 6 treden hoger. :bag:

Stationcar... ik denk dat het ultieme rijplezier nooit te verkrijgen is door dit soort wagens. Spannend lijkt me per definitie onmogelijk. Ik neem aan dat een M5 kwa power indrukwekkend is, maar spannend...
Dus dan kunnen we eigenlijk simpel zijn. Gewoon kijken wat comfy rijdt en een beetje oogt. Imho ben ik dan geneigd naar de A6 te kijken. En de 9-5 heb ik altijd wel mooi gevonden (muv de laatste facelift).

Heeft Louis het over een M5 ? :bag: Een auto is overigens net zo spannend als de bestuurder bepaald. M5 op nat.. S500.. stand.. DSC uit.. insturen vol op het gas... je hoeft hem niet mooi te vinden, maar reken er maar op dat het heel spannend kan zijn :wink:

Zon Saab 9-5 is trouwens wel heel bejaard.

A6 is mooi.. maar met quattro..

Louis

Bericht door Louis » 02 sep 2009, 10:48

Mustang Gt met 325 pk heb ik 8 dagen in California gereden, geweldig geluid, echt stoere bak, snel met soms zelfs knallende uitlaat. Maar inderdaad het dashboard materiaal is echt triest, dikke stoere Automaatpook........van plastic.

Station omdat ik veel kitesurf en omdat ik hem dan ook vaker zal gebruiken dan dat ik nu doe.

E46 M3, opzich spannend, betaalbaar, zeer snel. Maar 3 deurs is echt TE onpraktisch.

Een station lijkt me fijner voor een tripje ijselmeer met 3 man en kitesurfspul mee.

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 10:51

330i dan geen optie? Is voor dat geld wel te halen. Die ex van Rico (2006 en iets van 30k gelopen) stond voor 36k bij de Beier. En anders een (R)S4 avant :D
Persoonlijk vind ik een Volvo V70 T5 of R ook erg mooi. Zijn snel en comfortabel. Niet echte bochtenridders maar wel fijne auto's.

allen

Bericht door allen » 02 sep 2009, 10:53

Voel jij je aangesproken? Had je gedacht dat ik niet door had dat je voor dat geld nog niet misschien aan een schade M5 zou kunnen komen? HIj zocht iets dat spannend was en ik geef aan dat zo'n wagen voor mijn gevoel nooit spannend zou kunnen zijn. :idea:
Ik wil ook wel een ander topmodel invullen als je je daar beter bij voelt... :bag:

Een 9-5 is idd al lang op de markt. Voor mij gevoel oogt deze overigens niet eens bejaard en alles lijkt wel mooi doordacht. Omdat ik vind dat je bij dit soort wagens niet op het scherpst van de snede hoeft te rijden, vind ik de algehele rijbeleving gewoon niet interessant. Je hebt ook mensen die dikke suv's kopen met de platste, en breedste banden die er op kunnen. Vind ik ook wat onzinnig, gezien een suv een alleskunner moet zijn. Of was zo'n ding toch meer voor de pats?

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 10:59

Zo'n 9-5 station kan wel onder de V70's geschaard worden denk ik. In een Aero of andere dikke uitvoering ook vast een erg fijne wagen. Vind ze zeker niet bejaard. Snel en comfortabel wel :wink:

Louis

Bericht door Louis » 02 sep 2009, 11:02

M5 Touring is pas later gekomen, 2006 2007 ofzo ? Dus nog veel te duur. Gewone M5 in Duitsland is rond de 30k geloof ik maar met 10k aan BPM veel te gortig.
RS4 B5 vind ik een beetje verouderd inmiddels, en ben bang ik dat flauw zal raken van een benzineslurper die 1 op 5 rijdt.

Een 535d zal vast wel 1 op 10 halen bij een stevige rijstijl, en dat zint me meer.

Sja, de keus lijkt dan niet heel moeilijk, in duitsland een 535d M ophalen in gangbare kleur met 160.000 km en dan ff een goede car wrapper vinden.
En dan mat zwart of wit laten bestickeren. Zie link hieronder.

http://www.blikopsign.nl/carwrapping" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt me erg gaaf.

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 11:04

De keuze is al gemaakt dus... :lol:

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2009, 11:06

Allen, je gaat een beetje de fout in met "jouw" gevoel.. gaat hier om Louis zijn gevoel.. :wink: Louis kennende zit hij in het spectrum, dichter tegen een dikke fünfer aan te hikken dan tegen een bijvoorbeeld een Lotus.

Louis

Bericht door Louis » 02 sep 2009, 11:08

Mijn defenitie van "spannend" is natuurlijk geen hardcore circuit wagen. Een meer dan goede wegligging en een fors koppel is voor mij al snel spannend genoeg.
Mijn A3 S-line heeft in mijn ogen dan ook absoluut een spannende wegligging.

De 535d heb ik niet echt kunnen "sturen" maar als ik Dennis zo hoor moet dat wel goed zitten.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 sep 2009, 11:35

Niet als je zelf niet kunt sturen, zoals die genodigden die vooral het DSC tot de max gingen testen... :hmmm:

Maar dat zit bij jou wel goed.

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 11:36

Louis schreef:Economisch telt niet echt, gaat om de fun.
Louis schreef: RS4 B5 vind ik een beetje verouderd inmiddels, en ben bang ik dat flauw zal raken van een benzineslurper die 1 op 5 rijdt.

Een 535d zal vast wel 1 op 10 halen bij een stevige rijstijl, en dat zint me meer.
Dit kan ik niet helemaal rijmen. Je kijkt puur aan de pomp nu? 1:10 is voor een diesel ook niet zuinig. Dus zuinig zijn ze allebeide niet. Benzine is wel goedkoper in de belasting dan diesel. Zou een 550i niet net zo "spannend" zijn als een 535d? Koppel hebben ze beide zat, pk's ook :wink: Ze zijn even zwaar, de diesel heeft meer koppel de benzine meer pk's. Ongeveer even snel. Vaste lasten zijn van de diesel hoger schat ik zo in over 10kkm's. Zoek je toch een dikke benzine? Is ook goedkoper om stil te laten staan :wink:

allen

Bericht door allen » 02 sep 2009, 11:42

Ah, gewoon op zoek naar een beetje vlotte auto dus. En de stap richting bmw en het model is ook al gemaakt. Dan zijn we toch al klaar of niet? :mrgreen:

Rico:
Richting mijn gevoel ben ik nooit gegaan. Kan begrijpen dat iemand een m3 spannend zou noemen, ondanks dat ik het zelf niet zo ervaar. Een 5 serie spannend noemen is een ver van m'n bed show. Vind (de mijne iig) comfortabel en een tikkie saai. Een sterker blok zou voor mij niets uitmaken.

Louis

Bericht door Louis » 02 sep 2009, 11:45

Soms word ik ook wel een beetje moe van mezelf van dat niet rijmen, aan de ene kant wil ik wel een benzineslurper omdat ik er toch niet heel veel mee rij, maar is het een praktische slurper gaat er ook weer mee gereden worden en dan is 1 op 5 weer niet leuk meer. 1 op 10 daarintegen is nog steeds "normaal" . Dat het dan aan het einde van het jaar net zo duur is lijkt even niet zo belangrijk.

Dennis, het dwars gaan en echt gek doen heb ik een tijdje geleden al achter me gelaten, gek doen doe ik op het water met een vlieger 8)
Maar wel leuk om te weten dat het kan :wink:

Plaats reactie