Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
- Auto: M3P, 130i
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Persoonlijk; helden van de dag om met een museumstuk te rijden! 8)

-
LOL dat lijkt maar zo. Die Soeb van Martijn gaf buitengewoon veel vertrouwen. Ongehoord eigenlijk. We konden gewoon heel de weg relaxed ouwehoeren. Die Stirling Moss zijn we nog voorbij geknald. Verdraaide m'n nek daarbij. Machtig om te zien! Op de parkplatz lang staan bewonderen daarna.
-
Geluid van die Benz is ook erg gaaf. Zou het echt een originele zijn?
Wat is dit voor een type E46. Leek wel of er een supercharger gemonteerd was.

Wat is dit voor een type E46. Leek wel of er een supercharger gemonteerd was.
- Joy
Psst, dat was een diesel Ion
Dit stond achter op de klep: http://www.dieselspeed.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit stond achter op de klep: http://www.dieselspeed.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Wel een stoere touring! 

-
- Tom van H.
Die ben ik ook wel eens tegengekomen op de GP-strecken-touristenfahrten. Best een gaaf ding om te zien met die velgen en (nep) carbon dak! Volgens mij gewoon een gechipte 330d? (weet uit ervaring dat die best hard kunnenJoy schreef:Psst, dat was een diesel Ion![]()
![]()

-
Heftig! Geen zwarte achterzijde itt een rode Cupra. Snelheid zat er goed in bij die Touring. 8)Joy schreef:Psst, dat was een diesel Ion![]()
![]()
-
Jenna <10min BTG

-
Mag ik het zeggen? Ik roep elke keer dat ik een verschrikkelijke hekel aan de motorrijders heb en dit is precies waarom. Van mij mogen, zo niet moeten ze de ring per direct sluiten voor motorrijders. Ik vind het volledig kamikaze wat daar mee gebeurd. Gewoon over en sluiten voor de motorrijders.
- Fabian
Wat een onzin.Ruben schreef:Mag ik het zeggen? Ik roep elke keer dat ik een verschrikkelijke hekel aan de motorrijders heb en dit is precies waarom. Van mij mogen, zo niet moeten ze de ring per direct sluiten voor motorrijders. Ik vind het volledig kamikaze wat daar mee gebeurd. Gewoon over en sluiten voor de motorrijders.
Zullen we motorrijden in het geheel maar verbieden dan?
Laten we vooral niet vergeten hoe ontzettend veel autorijders met een dwarsleasie/hoofdletsel van de Ring afkomen elk jaar. Maar daar horen/lezen we weinig over, dus is dat niet waar

- duifjes.com
Ik dacht op de post van Ruben is er 1tje die direct reageert....
Tsja....ik heb vroeger *(toen de lucht nog schoon was en de sex nog vies) momentjes gehad op de Ring met motorrijders en auto's....dus...met motorrijders is het wel zo als het fout gaat gaat het vaak sneller fout....
Tsja....ik heb vroeger *(toen de lucht nog schoon was en de sex nog vies) momentjes gehad op de Ring met motorrijders en auto's....dus...met motorrijders is het wel zo als het fout gaat gaat het vaak sneller fout....
-
Nou Fabian, lijkt me geen slecht idee. Ik krijg altijd de kriebels als ik motorrijders zie rijden en niet omdat ik jaloers ben, maar omdat ik het gevaar zie. En ja, met de auto zal het ook wel eens fout gaan, maar 9 van de 10 keer (zo niet meer) zal dat minder erg af lopen.
En duifjes, ik had ook wel verwacht dat Fabian zou reageren, heb me daar in het verleden wel eens door tegen laten houden, maar dit is zoals ik het echt voel. Ik roep het elke keer op de Nurburgring. Heb het Bart denk ik wel 10 keer gezegd vorige keer en zal het Chuck misschien ook wel een paar keer gezegd hebben.
Fabian, het plezier wat jij er mee beleefd hebt, is je van harte gegund en gelukkig voor jou is er nooit wat gebeurd, maar ik krijg altijd hele nare gevoelens bij de motorrijders. (als in punt!)
En duifjes, ik had ook wel verwacht dat Fabian zou reageren, heb me daar in het verleden wel eens door tegen laten houden, maar dit is zoals ik het echt voel. Ik roep het elke keer op de Nurburgring. Heb het Bart denk ik wel 10 keer gezegd vorige keer en zal het Chuck misschien ook wel een paar keer gezegd hebben.
Fabian, het plezier wat jij er mee beleefd hebt, is je van harte gegund en gelukkig voor jou is er nooit wat gebeurd, maar ik krijg altijd hele nare gevoelens bij de motorrijders. (als in punt!)
-
Ik heb niet het gevoel dat ze motorrijders moeten verbieden. Ongeval nummer 1 vond immers erbuiten plaats. Mijn persoonlijke zin om m'n rijbewijs te halen is na gisteren overigens wel met een directe omslag even gezakt tot een nulpunt. Als je er zo dichtbij bent, besef je weer hoe kwetsbaar je bent. 1 Vuiltje op de weg en er is niets meer dan een beetje geluk dat je zou kunnen redden. Dat geluk was gisteren iig niet genoeg voorhanden.
- Fabian
Ook ik zie het gevaar. Rij er niet voor niets niet meer met de motor. (tegenwoordig, maar er is ook heeeeeeeeel veel veranderd door de jaren) Maar verbieden is iets anders.Ruben schreef:Nou Fabian, lijkt me geen slecht idee. Ik krijg altijd de kriebels als ik motorrijders zie rijden en niet omdat ik jaloers ben, maar omdat ik het gevaar zie. En ja, met de auto zal het ook wel eens fout gaan, maar 9 van de 10 keer (zo niet meer) zal dat minder erg af lopen.
Maar het is -je-kop-in-zand-steken als je gewoon zonder helm op, zonder kooi met 200 per uur de Fuchsrohre induikt met een auto en dan ervanuit gaat dat ALS er iets gebeurd het allemaal wel mee zal vallen. Ook dan is je kans om te overleven net zo groot als die van een motorrijder. En ja, ook ik doe dat zonder helm

-
Nee, want de volgende stap is natuurlijk.... :twisted:allen schreef:Ik heb niet het gevoel dat ze motorrijders moeten verbieden.
- buks
Iedereen die de Nordschleife op gaat weet de risico's een neemt ze voor lief. Het verbieden van motoren is volgens mij geen oplossing.
Wellicht niet te gelijk met auto's laten rijden ? Er zijn echt veel motorrijders die het niet uit kunnen staan dat een auto wat rapper rond kan gaan dan hun snelle scheurijzer.. Op de rechte stukken komen ze voorbij blazen om dan in de wat bochtige stukken onverwacht van het gas te gaan. Het is echt niet eenvoudig om met een motor hard en save over de ring te gaan. Daarvoor moet je echt kunnen sturen en vooral ervaring op de NS hebben.
Het is gewoon leven en laten leven op de ring.
Wellicht niet te gelijk met auto's laten rijden ? Er zijn echt veel motorrijders die het niet uit kunnen staan dat een auto wat rapper rond kan gaan dan hun snelle scheurijzer.. Op de rechte stukken komen ze voorbij blazen om dan in de wat bochtige stukken onverwacht van het gas te gaan. Het is echt niet eenvoudig om met een motor hard en save over de ring te gaan. Daarvoor moet je echt kunnen sturen en vooral ervaring op de NS hebben.
- RutgerK
Ik zat er gisteren ook aan te denken dat motoren en auto's niet altijd goed samen gaan op de Ring. Met Jos meerijdend een typisch voorbeeld van elkaar in de weg zitten. Ik denk dat het bij Tiergarten was dat een motorrijder nog net even links voorbij stak om vervolgens voor de auto in de ankers te gaan om Nordkehre (?) in te sturen. Dan zit je in een oogwenk vlak achter het achterwiel van een motor.buks schreef:Iedereen die de Nordschleife op gaat weet de risico's een neemt ze voor lief. Het verbieden van motoren is volgens mij geen oplossing.
-
Ook ik heb gister weer genoten am Ring maar heb me wel verbaasd over wat sommige motorrijders bij zich hadden, komplete kampeeruitrustingen
Triest als je daarna weer hoort dat er een ongeval geweest is met zo`n tragische afloop.
hier nog een paar foto`s

Triest als je daarna weer hoort dat er een ongeval geweest is met zo`n tragische afloop.
hier nog een paar foto`s
Laatst gewijzigd door STevie op 01 sep 2009, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Mja, het blijft link. Ik heb een aantal jaren geleden ook een bijhoorlijk schrik momentje gehad.. na uitaccelereren van Bergwerk komt een Britse dame volles programm linkszij op haar motor, blijft dan 20~30mtr voor me rijden om in Kesselchen VOL in de remmen te knijpen. Ktnxbye..
Verder altijd wel "last" van een beginnende motorrijder, maar dat is eigenlijk normaal. Je kunt het ook andersom zien, zo'n beginneling schrikt zich kapot als "opeens" een auto naast hem zit. Het is altijd lastig anticiperen want zo'n motor accelereert niet alleen snel (waardoor je neigt te denken dat die gast de baan wel kent) maar komt er dan een bocht dan moet je goed oppassen. Vaak ook nog rekening houden met het verkeer wat achterop komt in zo'n geval, want die zien al helemaal niet wat zich voor jou afspeelt.
Maar ik weet wel dat ik, mede door de dingen die ik op de Nordschleife gezien heb, nooooooooit op een motor zal gaan rijden. Nergens nooit niet. Diep respect overigens naar diegene die het wel doen (en kunnen).
Verder altijd wel "last" van een beginnende motorrijder, maar dat is eigenlijk normaal. Je kunt het ook andersom zien, zo'n beginneling schrikt zich kapot als "opeens" een auto naast hem zit. Het is altijd lastig anticiperen want zo'n motor accelereert niet alleen snel (waardoor je neigt te denken dat die gast de baan wel kent) maar komt er dan een bocht dan moet je goed oppassen. Vaak ook nog rekening houden met het verkeer wat achterop komt in zo'n geval, want die zien al helemaal niet wat zich voor jou afspeelt.
Maar ik weet wel dat ik, mede door de dingen die ik op de Nordschleife gezien heb, nooooooooit op een motor zal gaan rijden. Nergens nooit niet. Diep respect overigens naar diegene die het wel doen (en kunnen).
- Patrick van Wijngen
Mjah ik heb wel een rondje NS op de motor gedaan.. Helaas ook eentje afgeschreven.
Ik ben zelf gelukkig goed terecht gekomen in het verlengde van de vangrail ipv direct erin, dus was er gelukkig weinig aan de hand. En twee weken later zat ik alweer op de motor.
En er toen pas achterkomen dat de motor eigenlijk total loss was.. dus koop je een motor met nog meer vermogen
Als je rem of stuurfoutjes met de auto maakt, heb je door die 4 wielen meestal wel de gelegenheid om dat op te vangen. Remfoutjes op de motor dan moet je toch wel heel wat meer marge gehouden hebben om dat goed op te vangen.
Maar het gaat er natuurlijk ook om hoe je zelf reageert op bepaalde situaties.
Mijn ongeluk kwam eigenlijk door een verkeerde reactie. En terwijl ik nog maar net uitgegleden was op m'n rug en langs de vangrail lag, wist ik eigenlijk de oplossing al. Maarja, in die split second doe je instinctief eigenlijk wat anders...
Over het algemeent gaat de combinatie auto/motor wel goed.
Maar er moet ook wel een beetje onderling respect zijn tegenover elkaar. Hoorde bij het restaurant een aantal nederlandse motorrijders ouwehoeren: "Dat hij z'n spiegels eraf ging halen. Dit omdat die auto's toch maar achter hem moeten blijven en hij echt niet aan de kant gaat voor zo'n koekblik. Want van al dat gesein achter hem werd ie gek."
Sorry ??
Maar je ziet het toch ook regelmatig gebeuren dat er een auto bijna op het achterwiel van een motor zit. Ook levensgevaarlijk, je kan toch wel heel even je gas een klein beetje los laten om iets van ruimte over te houden.
Ik ben zelf gelukkig goed terecht gekomen in het verlengde van de vangrail ipv direct erin, dus was er gelukkig weinig aan de hand. En twee weken later zat ik alweer op de motor.
En er toen pas achterkomen dat de motor eigenlijk total loss was.. dus koop je een motor met nog meer vermogen

Als je rem of stuurfoutjes met de auto maakt, heb je door die 4 wielen meestal wel de gelegenheid om dat op te vangen. Remfoutjes op de motor dan moet je toch wel heel wat meer marge gehouden hebben om dat goed op te vangen.
Maar het gaat er natuurlijk ook om hoe je zelf reageert op bepaalde situaties.
Mijn ongeluk kwam eigenlijk door een verkeerde reactie. En terwijl ik nog maar net uitgegleden was op m'n rug en langs de vangrail lag, wist ik eigenlijk de oplossing al. Maarja, in die split second doe je instinctief eigenlijk wat anders...
Over het algemeent gaat de combinatie auto/motor wel goed.
Maar er moet ook wel een beetje onderling respect zijn tegenover elkaar. Hoorde bij het restaurant een aantal nederlandse motorrijders ouwehoeren: "Dat hij z'n spiegels eraf ging halen. Dit omdat die auto's toch maar achter hem moeten blijven en hij echt niet aan de kant gaat voor zo'n koekblik. Want van al dat gesein achter hem werd ie gek."
Sorry ??

Maar je ziet het toch ook regelmatig gebeuren dat er een auto bijna op het achterwiel van een motor zit. Ook levensgevaarlijk, je kan toch wel heel even je gas een klein beetje los laten om iets van ruimte over te houden.
-
Moest wel lachen om de onnozele opmerking van die motorrijder.
Volgens mij moet je wel heel erg in de weg rijden als mensen beginnen te seinen. In de vier rondes (waarvan Joy er eentje heeft gereden) in m'n wagen zijn we genoeg ingehaald. Niemand heeft geseind met groot licht. Het is ook een kwestie van spiegelen, want dan zie je al snel wie op 8 x je eigen tempo rondknalt. Verder geef ik, als het even kan, duidelijk met knippers aan dat ik aan de rechter kant blijf hangen. Nog niet eens om de snellere een plezier te doen, maar om mezelf in veiligheid te brengen
Was met Martijn een rondje mee en dan zag je mensen wel netjes knipperen dat je er voorbij mocht. Alleen bleven ze vervolgens wel bocht na bocht in het midden van de baan rijden. Dan wordt het wel lastig inhalen.
Een paar keer mogen zien dat auto's met cm werk achter een motorfiets zitten of andersom. Vraag je jezelf toch af of er aan het einde van de rit stiekem wel prijzen uitgedeeld worden...
Volgens mij moet je wel heel erg in de weg rijden als mensen beginnen te seinen. In de vier rondes (waarvan Joy er eentje heeft gereden) in m'n wagen zijn we genoeg ingehaald. Niemand heeft geseind met groot licht. Het is ook een kwestie van spiegelen, want dan zie je al snel wie op 8 x je eigen tempo rondknalt. Verder geef ik, als het even kan, duidelijk met knippers aan dat ik aan de rechter kant blijf hangen. Nog niet eens om de snellere een plezier te doen, maar om mezelf in veiligheid te brengen

Was met Martijn een rondje mee en dan zag je mensen wel netjes knipperen dat je er voorbij mocht. Alleen bleven ze vervolgens wel bocht na bocht in het midden van de baan rijden. Dan wordt het wel lastig inhalen.

Een paar keer mogen zien dat auto's met cm werk achter een motorfiets zitten of andersom. Vraag je jezelf toch af of er aan het einde van de rit stiekem wel prijzen uitgedeeld worden...

- Patrick van Wijngen
Mjah dat is eigenlijk het hele probleem. Er zijn gewoon een aantal mensen die hun pasje bij de poort houden en er gaat een schakelaar om. KNALLEN!!!!
Het blijft recreatief rijden... maar er zijn er gewoon altijd een paar mensen die compromisloos rond (moeten/willen) knallen en iedereen moet maar aan de kant, desnoods met geweld. Daar zou meer op gecontroleerd moeten worden. Ook weer goed voor de werkgelegendheid. In voorgaande jaren zag je vaker marshalls rondrijden die daar wel op letten en vervolgens dingen doorgaven aan het kantoor. Het is alleen zo druk, en door de baansluitingen chaotisch, dat er gewoon geen gelegenheid is meer voor controles.
Ik zag wel dat ze een paar auto's aanhielden en ondervraagden op de parkplatz, die vrij verse schades hadden. Maar volgens mij is dat meer om geld te vangen voor een vangrail. Het wordt allemaal te commercieel naar mijn idee.
onbewust worden we allemaal een stuk associaler... het is helaas de waarheid.
het respect voor elkaar is soms ver te zoeken.
de ring is de laatste jaren vaak in de publiciteit. natuurlijk goed voor de commercie, maar het trekt helaas ook soms wat 'verkeerde' bezoekers aan.
Voor een enkel rondje betaal je meer dan een euro per km. Dus dan heb je natuurlijk het recht om als een idioot over de baan te rijden, toch ?
genoeg geraaskal van mijn kant... zijn toch zinloze discussies altijd.

Het blijft recreatief rijden... maar er zijn er gewoon altijd een paar mensen die compromisloos rond (moeten/willen) knallen en iedereen moet maar aan de kant, desnoods met geweld. Daar zou meer op gecontroleerd moeten worden. Ook weer goed voor de werkgelegendheid. In voorgaande jaren zag je vaker marshalls rondrijden die daar wel op letten en vervolgens dingen doorgaven aan het kantoor. Het is alleen zo druk, en door de baansluitingen chaotisch, dat er gewoon geen gelegenheid is meer voor controles.
Ik zag wel dat ze een paar auto's aanhielden en ondervraagden op de parkplatz, die vrij verse schades hadden. Maar volgens mij is dat meer om geld te vangen voor een vangrail. Het wordt allemaal te commercieel naar mijn idee.
onbewust worden we allemaal een stuk associaler... het is helaas de waarheid.
het respect voor elkaar is soms ver te zoeken.
de ring is de laatste jaren vaak in de publiciteit. natuurlijk goed voor de commercie, maar het trekt helaas ook soms wat 'verkeerde' bezoekers aan.
Voor een enkel rondje betaal je meer dan een euro per km. Dus dan heb je natuurlijk het recht om als een idioot over de baan te rijden, toch ?

genoeg geraaskal van mijn kant... zijn toch zinloze discussies altijd.
- Knot
Tsja... ik geef ze meestal een bocht of 3 a 4 en dan moeten ze wel gekeken hebben hoor. Zondag kwam ik bij Hohe Acht achterop rijden bij Jos met de zwarte CSL, daarvoor een motorrijder die best aardig ging maar lang niet snel genoeg was. Zo'n vent keek dus helemaal niet, tot galgenkopf toe! Dan ben ik er helemaal klaar mee hoor. Jos was zo aardig om erachter te blijven hangen maar ik plant m dan dus ergens erlangs of 8 bochten achter elkaar op de claxon erachter. Bedoel ik laat ook iedereen die ik maar in mn spiegel op zie duiken er op het meest ideale moment voor HUN erlangs zodat ze zo snel mogelijk door kunnen. Ze hebben immers een sneller voertuig en/of ze kunnen beter sturen dus ik heb ze er maar langs te laten uit beleefdheid. Als iedereen nu eens zo handelde...Patrick van Wijngen schreef: Maar je ziet het toch ook regelmatig gebeuren dat er een auto bijna op het achterwiel van een motor zit. Ook levensgevaarlijk, je kan toch wel heel even je gas een klein beetje los laten om iets van ruimte over te houden.
- Paskal
- Auto: meerdere
Tja, ieder zo zijn rijstijl, maar ik neem het risico dus niet in het geval wat jij beschrijf Knot. Ik heb dan zoiets van "laat hem mar lekker, ik blijf er wel een paar minuten achter hangen". Volgende rondje beter denk ik dan maar. Is ook voordeel van een jaarkaart natuurlijk. Heb liever geen motor in mijn rechter portier zitten.