Van de ombouw/motor of de Exige in het algemeen?Ruben schreef:Ben er mee bezig (geweest). Ik heb twijfels bij de betrouwbaarheid,
lightweight cars, talk and video's
-
- Berichten: 22314
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: lightweight cars, talk and video's
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
Het is een Elise. De motor geloof ik op zich wel, vooral onderstel/aandrijving technisch icm de nieuwe motor.Tom schreef:Van de ombouw/motor of de Exige in het algemeen?Ruben schreef:Ben er mee bezig (geweest). Ik heb twijfels bij de betrouwbaarheid,
De Ohlin dempers zijn overigens recent gereviseerd, dus ook weer good to go. En verder is er volgens de eigenaar heel veel vernieuwd afgelopen tijd. Wat dat betreft is het dus denk ik geen slechte auto. Maar ik hik tegen de betrouwbaarheid aan. Ik ben niet zuinig op een auto, als in, zodra de motor warm is krijgt ie op zijn flikker, had ie maar geen auto moeten worden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
denk niet dat je veel gebeuren kan(niet veel minder dan andere lotus)..techniek is goed as good as it gets...dat zul je dus blijven houden met de Lotus...Ruben schreef:Het is een Elise. De motor geloof ik op zich wel, vooral onderstel/aandrijving technisch icm de nieuwe motor.Tom schreef:Van de ombouw/motor of de Exige in het algemeen?Ruben schreef:Ben er mee bezig (geweest). Ik heb twijfels bij de betrouwbaarheid,
De Ohlin dempers zijn overigens recent gereviseerd, dus ook weer good to go. En verder is er volgens de eigenaar heel veel vernieuwd afgelopen tijd. Wat dat betreft is het dus denk ik geen slechte auto. Maar ik hik tegen de betrouwbaarheid aan. Ik ben niet zuinig op een auto, als in, zodra de motor warm is krijgt ie op zijn flikker, had ie maar geen auto moeten worden.
deze zit al heel veel op en aan, inprincipe is ie niet duur, en dus iets kosten bij op met pech misschien maar dan blijft ie nog aan de prijs...hij heeft mooi alles erbij dakje en de motor exige stoelen enz enz

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
voor de Porsche fappers, deze geweldig mooie 904 lightweght met 320pk
de Beck 904 replica met stainlessteel chassis enz.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=3" onclick="window.open(this.href);return false;





mooi man, en dan dit...


http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=3" onclick="window.open(this.href);return false;
en schijnbaar toelating 1964 dus bpm vrijAn extreme high-performance reproduction of a timeless classic. This hand-crafted automobile is built to the highest standards. A hand-laid fiberglass body is mounted on a semi-monoquoce stainless steel chassis. Suspension uprights are from billet aluminum. Beck quality is evident throughout the entire automobile. True to its tradition, the Beck 904 is designed to be a high-performance street and track machine. The Beck 904 can be fitted with any air-cooled Porsche 911 engine, giving this lightweight racer the ability to compete with the likes of GT3 Cup cars. If you have interest and would like more info please contact us by telephone in the USA at (001) 678 787 3399

mooi man, en dan dit...
True to its tradition, the Beck 904 is designed to be a high-performance street and track machine. The Beck 904 can be fitted with any air-cooled Porsche 911 engine, giving this lightweight racer the ability to compete with the likes of GT3 Cup cars.

-
- Berichten: 18936
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: lightweight cars, talk and video's
Ghehe Rene heb weer wat gezien hoor....
Nice Porsche type is dat ja.. BPM en belastingvrij, zoiets is natuurlijk wel leuk!

Nice Porsche type is dat ja.. BPM en belastingvrij, zoiets is natuurlijk wel leuk!

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's


maar zou het ook al leuk vinden dat anderen dat ook denken en wel kunnen kopen en zo dus DF nog leuker/fraaier wordt

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
als je dan ziet hoe weinig die nieuwe replica weegt...ja wel zwaarder dan het origineel maar toch nog slechts 780kg en als je dan 320p hebt
afijn uit het overzicht een 250pk versie (aan de wielen dus wellicht 280? 300? aan de motor...maar die kant al van 0 naar 60mijl (96km/u) in 3.6sec
http://www.chuckbeck904.com/features.php" onclick="window.open(this.href);return false;




meer
http://www.chuckbeck904.com/photos.php" onclick="window.open(this.href);return false;

afijn uit het overzicht een 250pk versie (aan de wielen dus wellicht 280? 300? aan de motor...maar die kant al van 0 naar 60mijl (96km/u) in 3.6sec
http://www.chuckbeck904.com/features.php" onclick="window.open(this.href);return false;
meer
http://www.chuckbeck904.com/photos.php" onclick="window.open(this.href);return false;
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Dik ding..! Ik zou hem overigens wel van moderne kleuren en wat moderne dingetjes hier en daar voorzien, dat het toch een beetje duidelijk is dat het geen oudje is, maar een echte tracktool die je af aan het trappen bent... 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Youp, flits eens door deze foto's heen van die mooie Beck replica...dan zie je volgens mij vele moderne goodies alschassis en ophanging en remmen e.d.Youp schreef:Dik ding..! Ik zou hem overigens wel van moderne kleuren en wat moderne dingetjes hier en daar voorzien, dat het toch een beetje duidelijk is dat het geen oudje is, maar een echte tracktool die je af aan het trappen bent...

http://www.chuckbeck904.com/photos.php" onclick="window.open(this.href);return false;
ready to track

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Klopt, maar ik bedoelde aan de buitenkant en in het interieur. Beetje carbon hier en daar, moderne kuipen met gordels, etc. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Youp schreef:Klopt, maar ik bedoelde aan de buitenkant en in het interieur. Beetje carbon hier en daar, moderne kuipen met gordels, etc.


- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Tsjah, smaken verschillen... 

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat is een mooie...!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
Koop dan een gewone S1 voor 8 k en zet er tzt een betrouwbare duratec in. De loopcultuur van een 160 schijnt niet echt fantastisch te zijn.
Michel
Michel
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Of K20...
Maar of het technisch nu geweldig is of niet, het blijft een mooi exemplaar. Maar ik zou het persoonlijk ook anders doen.
Maar of het technisch nu geweldig is of niet, het blijft een mooi exemplaar. Maar ik zou het persoonlijk ook anders doen.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
hier staan altijd leuke ideeen tussen
http://www.komo-tec.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
ook voor jou Michel...bv die box waarmee de kracht eerder in komt, of de kleine SC met 30pk extra origineel lotus

http://www.komo-tec.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
ook voor jou Michel...bv die box waarmee de kracht eerder in komt, of de kleine SC met 30pk extra origineel lotus

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
http://www.dailymotion.com/video/xwms_l ... en-c2_auto" onclick="window.open(this.href);return false;
Lotus Elise met 2 suzuki motorren
verkoper van 300pk Exige heel mooi ook hoe ze die intercooler e.d. hebben geplaatst
grappige is, hij heet Flemings? en oranje Exige
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j4o50VXh6cA&hl=nl[/youtube]
Lotus Elise met 2 suzuki motorren

verkoper van 300pk Exige heel mooi ook hoe ze die intercooler e.d. hebben geplaatst

grappige is, hij heet Flemings? en oranje Exige

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j4o50VXh6cA&hl=nl[/youtube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Exige S1 810kg en 300+pk gaat lekker
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UEKAEcPUO3s&hl=nl[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UEKAEcPUO3s&hl=nl[/youtube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Lotus Exige full Carbon Fibre body, 550hp Audi engine, 750kg weight



-
- Berichten: 22314
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: lightweight cars, talk and video's
550pk in een Elise.. wat moet je ermee. Ik zou het niet eens willen, kan mij niet voorstellen dat je daar nog fatsoenlijk mee kan rijden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
beheerst rechtervoetjeTom schreef:550pk in een Elise.. wat moet je ermee. Ik zou het niet eens willen, kan mij niet voorstellen dat je daar nog fatsoenlijk mee kan rijden.

tis ook veel, maar om eens een een stukje mee te sprinten of kijken hoe ver ie kan lijkt me een heerlijke uitdaging



-
- Berichten: 22314
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: lightweight cars, talk and video's
't Is wel kicken maar als ik veel vermogen wil dan koop ik wel een Impreza of Skyline van 15k en steek er nog 15k aan tuning in... heb je ook 600+ pk
Voor een Lotus/lightweight vind ik 300pk wel de limit/genoeg.
Maargoed die discussie is al vaker geweest

Voor een Lotus/lightweight vind ik 300pk wel de limit/genoeg.
Maargoed die discussie is al vaker geweest

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
zo is dat, wil ook absoluut geen discussie, alleen delen wat ik weer tegen kwam en of dat nu 100 of 600pk heeft maakt niet uit, voor ieder wat wilsTom schreef:'t Is wel kicken maar als ik veel vermogen wil dan koop ik wel een Impreza of Skyline van 15k en steek er nog 15k aan tuning in... heb je ook 600+ pk![]()
Voor een Lotus/lightweight vind ik 300pk wel de limit/genoeg.
Maargoed die discussie is al vaker geweest


- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Loopcultuur van een VHPD motor (Exige S1 en 340R) loopt heerlijk door zijn toeren heen, die zijn gebaseerd op de 160pk versie van de K-serieMichel P schreef:Koop dan een gewone S1 voor 8 k en zet er tzt een betrouwbare duratec in. De loopcultuur van een 160 schijnt niet echt fantastisch te zijn.
Michel
Waarom gelijk die K-serie dumpen? Is echt een heerlijk motortje en vol met karakter (iets wat het Toyotablok mist) tuurlijk zijn er wel eens problemen maar niet dat het blok ploft enzo.. misschien een keer de koppakking, laatst stond er bij van der Kooi een Exige S1 met 97000 kilometer op de teller.. niks mis mee (die zal ik wel laten staan dat terzijde

Gaaf ding die 160 Elise 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Dickh., Mark 320iS, nielsdf en 8 gasten