Wat maakt nog indruk hierna ?
- Knot
Re: Wat maakt nog indruk hierna ?
Ik zei toch.. zo'n M5 schiet niet op... 8)
- RVV
Romo ik refereer natuurlijk aan mijn eigen ervaring met de M5.romo schreef:Ik vind het erg meevallen.................................verschil in meters is simpel het verschil in PK`s.......................wat is daar nu zo schokkend aan?Rico schreef:Da's ook wel een heftig verschil
- Louis
Valt me nog mee, de RS6 spuit weg vanwege de turbo's daarna niet zo schokkend veel sneller en volgens mij kon de M5 nog wel een tandje lager starten.....
- RutgerK
Op die snelheden toch zo uitlopen is toch wel een indrukwekkend. Met 200pk verschil mag dat natuurlijk geen echter verrassing zijn.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat bedoel ik................................RutgerK schreef:Op die snelheden toch zo uitlopen is toch wel een indrukwekkend. Met 200pk verschil mag dat natuurlijk geen echter verrassing zijn.
Indrukwekkend blijft het zeker, dat geld ook voor een stock M5..................wat moet/wil je nog meer.............
- GTRene
misschien kende je het al, maar Dinan vergroot de 5.0 tot 5.7L en produceert na wat aanpassingen 630pk NA
prijs 40.000$
Dinan strokes the M5/M6's V10 to 5.7-liters, 628 hp

Dinan strokes the M5/M6's V10 to 5.7-liters, 628 hp
The hefty price tag and somewhat limited availability of the BMW M5 and M6 ensures that only a select few get behind the wheel of a 500 HP masterpiece. That kind of power, coupled with the razor-sharp performance of a precision-tuned BMW suspension make for a driving experience rivaled by few automobiles on our planet. No matter how great these M-tuned Bimmers are, however, there are some who strive for more. That's why companies like Dinan are around to transform the sublime into the ridiculous.
If you have a passion for power and an additional $40,000 in your budget, Dinan can transform your "ordinary" M5/M6 into a race-ready athlete with the heart of the champion. For your 40-large, Dinan will take the 5.0L V10 that powers the "standard" M5/M6 and bore and stroke it to 5.7 liters. The end result is a legitimate road beast that cranks out 628 hp and 482 lb-ft. The additional hp under the bonnet of the Dinan M's still revs freely to 8100 RPM, and much of the torque is available as low as 3000 RPM. To keep Dinan's 5.7L flamethrower breathing freely, the engine tuner added high flow Intake/air mass meter assemblies, high flow throttle bodies, free flow mufflers and a racing exhaust. Sure the extra $40k can almost buy you a spare 335i, but if you want to make your M5/M6 even more exclusive, Dinan's solution is as good as any.
Thanks for the tip, slblack.
[Source: Dinan]

- Inne
Absoluut true.NSXRS schreef:Heb 3 weken geleden een proefrit met een Nissan GTR gemaakt.
Volgens de voorgelegde rollenbank uitdraai had deze volgens zeggen ongemodificeerde standaard auto ca 530PK en ca 700Nm (weet de exacte getallen niet meer) de GTR schijnt dus standaard een tikkie meer vermogen in huis te hebben dan de specs aangeven.
Ik ben toch aardig wat gewend met mijn Supercharged NSX (ca 415 PK/1400 Kg) maar de GTR verbijstert op alle punten, zowel vwb accelleratie alsook wegligging.
Op het moment dat je denkt niet harder een bocht door te kunnen, moet je even je hersens een tandje terugzetten en NOG meer gas geven.
De auto zet dan achter een klein stapje uit, verstelt de diffs en graaft zich in om daarna nog harder de bocht te nemen.........ongelofelijk![]()
Je moet jezelf in een bocht gewoon dwingen om nog meer gas te geven dan je eigenlijk durft en de auto gaat dan nog harder dan je kon dromen.
Ik vraag me alleen wel af of je de auto niet zat wordt na een tijd: gaat nl zo gemakkelijk verbijsterend hard dat je de rijbeleving van een "ouderwetsere" sportwagen en het moeten "werken" om snel te zijn denk ik toch gaat missen.
Maar toch: als ik het geld had liggen, dan zou ik er wel een tijdje mee kunnen leven denk ik 8)![]()
Het gaat allemaal erg makkelijk. Wat je zegt corrigeert hij prima en gaat alles supersmooth bij de GT-R. De kick van accelleratie blijft, maar het begint me na een weekje al té easy te gaan.
Ik mis m'n Lotusje wat betreft schakelen, backfire sound, net niet/net wel bochtjes en het lekker laag bij de grond zitten... owja.. en het dakje thuislaten natuurlijk.
Ik ben aardig wat gewend aan motoren en auto's wat vermogen betreft, maar de GT-R is voor mij atm echt wel top...