Laura's zeilreis rondom de wereld
-
Re: Laura's zeilreis rondom de wereld (nog een kind onderwerp)
Maus, als hij zo heet.
- Maus335i
Allen, je verdraait het wel. Het gaat om het feit of je een 13 jarig kind altijd moet steunen in wat zij zelf wil. Jij vind van wel, ik vind dat je als hoeder over je kroost zelf ook een verantwoordelijkheid hebt. De voorbeelden zijn puur ter verduidelijking van de kernvraag: hoor jij als ouder in te stemmen met whatever zij wenst. Het maffe is dat bijna 90% van de ouders die ik hierover spreek volmondig NEE zeggen. Dat er mensen met een andere mening zijn prima.
Het is overigens geen grap en ik ben het niet met je eens dat je de aandacht vestigt op voorbeelden, terwijl de strekking van mijn verhaal overduidelijk is.
Edit: nog sterker zelfs, ik vind het raar dat je op mijn voorbeeld over de rooie gaat, maar een kind van 13 bijna letterlijk voeren aan hoge golven, ongediertje in zee en enge mensen in vreemde landen geen probleem vind.
Het is overigens geen grap en ik ben het niet met je eens dat je de aandacht vestigt op voorbeelden, terwijl de strekking van mijn verhaal overduidelijk is.
Edit: nog sterker zelfs, ik vind het raar dat je op mijn voorbeeld over de rooie gaat, maar een kind van 13 bijna letterlijk voeren aan hoge golven, ongediertje in zee en enge mensen in vreemde landen geen probleem vind.
-
Onzin! Als ouder dien je eerst te beoordelen of je kroost daadwerkelijk in staat zou kunnen zijn om datgene te bereiken dat ze willen. In dit geval het afleggen van de wereldreis per zeilboot. Simpeler wordt het niet. We hebben het over een sport, niet over een betaalde hoer met een website. Die 90% van de ouders die nee hebben gezegd, weten dat hun kinderen daar niet toe in staat kunnen zijn. Dan is 'nee' ook het enige juiste antwoord. Het is namelijk wel de bedoeling dat je je kinderen levend terug ziet.
We hebben het in het geval van Laura niet over een 'rijtjeshuis gezin'. Ze zijn zelf ook wel bewust van de gevaren.
We hebben het in het geval van Laura niet over een 'rijtjeshuis gezin'. Ze zijn zelf ook wel bewust van de gevaren.
- RVV
Overigens vind ik dat scheidingsverhaal en hoe de moeder er over denkt.. zeker een rol van betekenis spelen in dit verhaal.
Kort analyse hoe ik het inschat.
Pa is een topvent.. mag alles van.. ma is een kutwijf.. want van haar mag niks (perspectief van een 13 jarige pubermeid).. dus Laura woont lekker bij Pa.. Pa is een half kind, want aan verantwoordelijkheidsbesef ontbreekt hem het een en ander (dat blijkt wel).. Laura ziet Pa meer als een goede vriend/speelkameraad dan als Pa.
Ma hou je bek.. anders kom ik nooit meer bij je.. doe ik nu ook al niet want ik mag van Pa 2 jaar de wereld rond.. nu mag je nog blij zijn dat ik een mailtje wil sturen.. anders hoor je niks meer van mij...
Ja lekker stabiele basis om overwogen beslissingen te nemen..
Maar ik zal wel een wat bekrompen denkwijze hebben..
Kort analyse hoe ik het inschat.
Pa is een topvent.. mag alles van.. ma is een kutwijf.. want van haar mag niks (perspectief van een 13 jarige pubermeid).. dus Laura woont lekker bij Pa.. Pa is een half kind, want aan verantwoordelijkheidsbesef ontbreekt hem het een en ander (dat blijkt wel).. Laura ziet Pa meer als een goede vriend/speelkameraad dan als Pa.
Ma hou je bek.. anders kom ik nooit meer bij je.. doe ik nu ook al niet want ik mag van Pa 2 jaar de wereld rond.. nu mag je nog blij zijn dat ik een mailtje wil sturen.. anders hoor je niks meer van mij...
Ja lekker stabiele basis om overwogen beslissingen te nemen..
Maar ik zal wel een wat bekrompen denkwijze hebben..

- Maus335i
En zon nieuwsartikel over de moeder die het niet ziet zitten en pa die Laura veel succes wenst maar het verder niet zo interesseert doet je niks?
-
Re: Nog maar een kind onderwerp(en)
Rico die poll is onbelangrijk, daar gaat het niet over. Er kunnen zoveel redenen zijn dat ze de reis eerder moet afkappen. Van die ballonvaarders die de wereld overwillen hebben ook meerdere pogingen nodig. Komen zoveel dingen bijkijken (conditie, weer/natuur, techniek die het laat afweten enz.).
De gemiddelde Amerikaan zal 200km/u rijden op de autobahn ook gevaarlijk vinden (zie die docu over de autobahn die in auto algemeen gepost is) omdat ze daar nooit harder rijden. Politieachtervolgingen met 160 zijn voor hun al dikke actie. Moeten de Amerikanen ons daarom verbieden zoiets te doen, puur omdat ze er geen ervaring mee hebben. Jij en ik weten dat met hoge snelheid rijden in Duitsland best kan. We,zijn ermee opgegroeit met Duitsland om de hoek. Zou toch krom zijn dat die Amerikaan zoiets kan verbieden omdat zijn referentiekader niet verder komt dan 60mph cruisen op de snelweg. Net als jij niks van zeilen en de gevaren weet, maar er wel een oordeel over hebt.romo schreef: Jij noemt het excuus, ik noem het relevante feiten.................
- RVV
Ja nu ik er over nadenk is die poll niet zo heel logisch
Ik verwijder hem maar, anders moet Romo nog maar een poll plaatsen
(als die dat wil)

- Maus335i
Tom, je gaat aan het feit voorbij dat in dit geval er geen 13 jarige is die in de auto stapt en op onbeperkte snelheid op de autobahn gaat cruisen. Als Laura 25 was geweest had er geen haan naar gekraait, maar ze zit in een hele lastige en belangrijke periode.
De gezinssituatie die Rico schetst is erg cliche.. maar het vervelende van een cliche is dat ze maar al te vaak kloppen. En de pubertijd is altijd lastig, moeilijk te ontkennen.
De gezinssituatie die Rico schetst is erg cliche.. maar het vervelende van een cliche is dat ze maar al te vaak kloppen. En de pubertijd is altijd lastig, moeilijk te ontkennen.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 27 aug 2009, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Waar staat vermeld dat pa het niet interesseert? de ene ouder laat een kind van 7 alleen naar school fietsen. Goed voor de ontwikkeling. De ander brengt zijn kind in een suv en vind dat de ander het kind onnodig in gevaar brengt. Je kunt ontvoerd of aangereden worden.
- Maus335i
Sorry:
Ik vind daar niet echt interesse uit blijken. Nouja.. het blijft natuurlijk een nieuwsblad dat hard lezers nodig heeft door populair schrijven, dus de vraag is wat er maar van waar is.Kindertehuis
Haar vader weigerde aanvankelijk om te verschijnen. Maar toen de Engelse autoriteiten voet bij stuk hielden en zijn dochter in een kindertehuis plaatsten, besloot hij alsnog naar Engeland te gaan.
Peter de Lange, Laura’s advocaat: ‘Haar vader had er in eerste instantie niet veel trek in om te komen. Hij vond dat er niets aan de hand was en dat ze gewoon kon zeilen.’
- RVV
Sommige niet ouders hiero zijn ook wel een beetje naïef hoor
De kunst van het uitspelen van ouders is een proces wat in de loop der jaren perfect word getraind..

De kunst van het uitspelen van ouders is een proces wat in de loop der jaren perfect word getraind..
Niet alleen het uitspelen van oudersRico schreef:Sommige niet ouders hiero zijn ook wel een beetje naïef hoor![]()

-
Tja, als ik weet dat m'n kind veilig thuis kan komen en dat zelf ook heel graag wil. Waarom zou ik die dan een strobreed in de weg zitten?
Als pa er niets om had gegeven, had hij haar ook lekker weg laten stoppen in een tehuis. Hij is naar uk gegaan, zodat hij het haar mogelijk kon maken om alsnog te kunnen vertrekken. Ik vind dat
Wellicht denk ik er te licht over maar het kan ook zijn dat jullie te bekrompen zijn.
Als pa er niets om had gegeven, had hij haar ook lekker weg laten stoppen in een tehuis. Hij is naar uk gegaan, zodat hij het haar mogelijk kon maken om alsnog te kunnen vertrekken. Ik vind dat

Wellicht denk ik er te licht over maar het kan ook zijn dat jullie te bekrompen zijn.

-
lekker oordelen vellen allemaal 

- RutgerK
Re: Nog maar een kind onderwerp(en)
Bij deze dan! Ik start namelijk met tikken waar de cursor staat en dat is boven de quote.luco hornsveld schreef: Jij bent toch ook zo eigenwijs dat je als een van de weinig je tekst altijd boven de "quote" zet ipv eronder?
Daar zeikt toch ook niemand over omdat jij dat zo wilt.

Laatst gewijzigd door RutgerK op 27 aug 2009, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Allen, eenmaal ouder zijn en je word vanzelf bekrompen 

- RutgerK
Nou mogelijk maken. Ik lees dat hij daar ook de instanties genegeerd heeft die het niet verantwoord vonden dat zij alleen zou terug zeilen.allen schreef:Tja, als ik weet dat m'n kind veilig thuis kan komen en dat zelf ook heel graag wil. Waarom zou ik die dan een strobreed in de weg zitten?
Als pa er niets om had gegeven, had hij haar ook lekker weg laten stoppen in een tehuis. Hij is naar uk gegaan, zodat hij het haar mogelijk kon maken om alsnog te kunnen vertrekken. Ik vind dat![]()
-
Jullie gaan er voorbij dat je geen beeld kan hebben over hoe gevaarlijk het is en er wel een oordeel over hebt. Ze is ermee opgegroeit, ze weet niet beter, zeilen is haar leven. Wat dacht je van landen in oorlog waar kindsoldaten rondlopen. Jochies van 14 die met dikke geweren rondlopen. Erg triest, maar ook die jongens weten niet beter omdat ze op jonge leeftijd is verteld dat ze de vijand moeten vermoorden. En dat doen ze ook. Hier bij de (outdoor)kartbaan in Eindhoven zie ik jochies van 6 in een kart stappen. Die jongens groeien daarmee op en doen op hun 16e mee aan formule ford races om maar iets te noemen. Los van verkeersinzicht (wat je met racen niet onder de knie krijgt) zie ik weinig gevaar om een jongen onder de 18, die dus echt met vier wielen onder z'n kont langs een kart/racebaan is opgegroeit, op een lege (want met zeilen breng je geen anderen in gevaar) autobahn te laten rijden.Maus335i schreef:Tom, je gaat aan het feit voorbij dat in dit geval er geen 13 jarige is die in de auto stapt en op onbeperkte snelheid op de autobahn gaat cruisen. Als Laura 25 was geweest had er geen haan naar gekraait, maar ze zit in een hele lastige en belangrijke periode.
Overigens zou ik niet weten of ik zoiets als ouder zou toestaan. Jullie hebben een punt dat ze sociaal twee belangrijke jaren mist, idem met opleiding. Maar ik vind niet dat je het anderen kan verbieden omdat je zelf alleen vanuit een bepaald referentiekader denkt (namelijk zoals elk kind naar school sturen en bijbaantje vakken vullen of krantjes rondbrengen, want zo "horen" kinderen groot te worden). Is juist precies waarom de overheid vaak kritiek krijgt, namelijk dat ze alles voor ons bepalen omdat de overheid iets slecht vind. Nu doen jullie hier hetzelfde over anderen. Je kunt het hooguit belachelijk vinden dat die ouders dat toestaan, maar de keuze ligt bij haar en d'r ouders.
- RVV
Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens. Ik heb ook youtubeJullie gaan er voorbij dat je geen beeld kan hebben over hoe gevaarlijk het is en er wel een oordeel over hebt.

-
Op youtube staan ook filmpjes van kettingbotsingen. Lever die sleutels van die M5 maar inRico schreef:Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens. Ik heb ook youtubeJullie gaan er voorbij dat je geen beeld kan hebben over hoe gevaarlijk het is en er wel een oordeel over hebt.

-
Omdat hij het dus wel verantwoord vond gezien hij z'n dochter dat alles (zeilen / gevaren op water) heeft aageleerd. 99% van de werknemers van zo'n instantie zijn niet op zee groot gebracht. Van papa en mama mochten ze tot hun 16de het dorp niet uit en toen ze 19 waren gingen ze voor het eerst zelf op vakantie naar Center Parks. Wij zouden bij dorst bij wijze van spreke het zoute zeewater nog opslurpen en zij weet wel beter. Verschil in kennis en ervaring.RutgerK schreef:Nou mogelijk maken. Ik lees dat hij daar ook de instanties genegeerd heeft die het niet verantwoord vonden dat zij alleen zou terug zeilen.allen schreef:Tja, als ik weet dat m'n kind veilig thuis kan komen en dat zelf ook heel graag wil. Waarom zou ik die dan een strobreed in de weg zitten?
Als pa er niets om had gegeven, had hij haar ook lekker weg laten stoppen in een tehuis. Hij is naar uk gegaan, zodat hij het haar mogelijk kon maken om alsnog te kunnen vertrekken. Ik vind dat![]()
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Dat de vader niet naar Engeland is gegaan heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat hij beter kan inschatten wat de capaciteiten zijn van haar dochter betreffende het zeilen dan de lokale overheden daar......lijkt me duidelijk.
Als de school van mijn dochter mij gaat opbellen dat ik mijn dochter moet komen ophalen omdat zij het onverantwoordlijk vinden dat ze alleen fietst, zal ik in eerste instantie ook keihard weigeren.
Ik weet als ouder namelijk het beste waar mijn dochter toe in staat is.
Heeft dus niets te maken met desinteresse !!
Dat e.e.a. niet past in de referentie kaders die wij als GEMIDDELDE mens hebben is een ander punt.
Als ik met m'n 34 jaar in een kart ga zitten ben ik een groter gevaar dan een Max Verstappen die nog niet de helft zo oud is.
Ik realiseer me dat, en ik accepteer het feit dat er verschil zit in capaciteiten tussen mensen, ongeacht leeftijd.
Tuurlijk, de wetten en regels zijn gebaseerd op wat wij als mensheid acceptabel vinden.
Echter van tijd tot tijd worden de grenzen van wat menselijkerwijs mogelijk is opgeschoven.
Ook wordt er bij wetten en regels naar de gemiddelde mens gekeken, ik ken geen gemiddelde mensen, jullie wel ???????
Als de school van mijn dochter mij gaat opbellen dat ik mijn dochter moet komen ophalen omdat zij het onverantwoordlijk vinden dat ze alleen fietst, zal ik in eerste instantie ook keihard weigeren.
Ik weet als ouder namelijk het beste waar mijn dochter toe in staat is.
Heeft dus niets te maken met desinteresse !!
Dat e.e.a. niet past in de referentie kaders die wij als GEMIDDELDE mens hebben is een ander punt.
Als ik met m'n 34 jaar in een kart ga zitten ben ik een groter gevaar dan een Max Verstappen die nog niet de helft zo oud is.
Ik realiseer me dat, en ik accepteer het feit dat er verschil zit in capaciteiten tussen mensen, ongeacht leeftijd.
Tuurlijk, de wetten en regels zijn gebaseerd op wat wij als mensheid acceptabel vinden.
Echter van tijd tot tijd worden de grenzen van wat menselijkerwijs mogelijk is opgeschoven.
Ook wordt er bij wetten en regels naar de gemiddelde mens gekeken, ik ken geen gemiddelde mensen, jullie wel ???????
-
Rico, jouw kinderen zullen dit nooit van jou mogen doen. Logisch en die mening respecteer ik wel. Maar dat is simpelweg omdat jij meer van goede nachtrust weet dan zeilen op zee. 
Eric +106
Jij snapt het!

Eric +106
Jij snapt het!
- RVV
Het is natuurlijk zo dat ook wij als volwasssen niet kunnen inschatten, aan welke gevaren we bloot staan. Maar we bepalen wel een vorm van risico management voor ons zelf. Dat is grotendeels leeftijd en levenservaring. Beide zaken moet een 13 jarig meisje nog ontberen. Waarom gewoon niet gelijk alle 12 jarigen volwassen verklaren in Nederland ? Zelf vinden ze toch wel dat ze volwassen genoeg zijn.. En anders worden ze wel heel snel volwassen.
Laten we dan principeel gaan denken.. als Laura los mag.. dan ook gelijk ieder kind in NL vanaf 12/13 jaar. Lekker out of the box denken. gewoon kinderen laten doen wat ze willen..
Laten we dan principeel gaan denken.. als Laura los mag.. dan ook gelijk ieder kind in NL vanaf 12/13 jaar. Lekker out of the box denken. gewoon kinderen laten doen wat ze willen..
-
Alleen is Laura zonder problemen (in d'r eentje) naar Engeland gevaren.