Laura's zeilreis rondom de wereld

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Re: Nog maar een kind onderwerp(en)

Bericht door RutgerK » 26 aug 2009, 17:42

Hij heeft nu de plicht haar te onderhouden. Dat is ook vaak de reden waarom jonge kinderen uit arme gezinnen vaak uitgehuwelijkt worden, voor een betere toekomst.
Het huwelijk consumeren mag hij pas over 5 jaar volgens de sharia dus met een beetje geluk heeft hij dan al het loodje gelegd.
Wouter81 schreef:
Een hoogbejaarde inwoner van Saudi-Arabië krijgt alsnog de beschikking over zijn onlangs weggelopen 10-jarige bruid. Dat meldden media in het strengislamitische koninkrijk woensdag. Het meisje was onlangs gevlucht naar de woning van een tante. Haar vader, die haar had uitgehuwelijkt, kwam erachter en bracht het kind terug naar haar 80-jarige echtgenoot.

,,Mijn huwelijk gaat niet in tegen de sharia (islamitische wetgeving)'', meent de man. De bruidegom op leeftijd wees er verder op dat hij recht meent te hebben op het meisje, aangezien hij eerder verloofd was met haar oudere zus. Die verbrak de relatie echter omdat ze naar school wilde gaan. ,,Onder deze omstandigheden bood haar vader zijn jongere dochter aan'', aldus de man tegen een regionale krant. ,,Zoals de sharia voorschrijft, mocht ik haar bekijken en ik vond haar acceptabel.''

Een woordvoerder van een mensenrechtenorganisatie heeft geen goed woord over voor de gang van zaken, die vaker voorkomt in Saudi-Arabië. ,,Dit soort huwelijken zijn een grove schending van de internationale verdragen voor de rechten van het kind, die door het koninkrijk zijn ondertekend.''

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 aug 2009, 21:44

^^ :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2009, 21:51

het is toch ongelofelijk dat dat al zolang gaande is en dat bijna niemand er wat tegen doet...Wilders maar eens naar Saudi Arabie sturen...de Sharia verbieden :clap:

is toch niet normaal, pedo's legaal als je voor de sharia kiest :bag:

ik ben ook tegen de Sharia.... en vrouwonvriendelijk of mens onvriendelijk en of gedwongen zaken vanuit geloven.ben ik men leven nog zeker? :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 aug 2009, 09:19

Fijne pa :mrgreen:
do 27 aug 2009, 07:05 | 139 reacties | lees voor

Laura zat even in kindertehuis AMSTERDAM - De 13-jarige Laura Dekker, die in haar eentje rond de wereld wil zeilen, is dit voorjaar in Engeland door de politie tegengehouden.

Ze was naar Engeland gezeild, maar de autoriteiten vonden het te gevaarlijk om haar alleen op zee terug te laten varen. Omdat haar vader aanvankelijk niet naar Engeland wilde komen om haar op te halen, werd ze tijdelijk in een kindertehuis geplaatst. Dat zei haar advocaat Peter de Lange donderdag naar aanleiding van berichtgeving in de Volkskrant.

Daarop besloot vader Dick toch maar naar Engeland af te reizen. Maar eenmaal op de kade aangekomen negeerde hij de Britten en lioet Laura toch in haar eentje terug naar Nederland terugvaren. „Dat is ook helemaal niet strafbaar, niet van hem en niet van haar”, aldus De Lange, die niet uitsluit dat Laura werd tegengehouden na een tip uit Nederland.

De Britten schakelden vervolgens de Nederlandse politie en Bureau Jeugdzorg in.

De Lange benadrukt dat Laura eerder door de autoriteiten is tegengehouden, toen zij alleen op bijvoorbeeld het IJsselmeer of langs de Nederlandse kust zeilde. „Maar dat leverde nooit een probleem op, want het is niet illegaal.”

De kinderrechter in Utrecht beslist vrijdag of de ouders van Laura worden beperkt in het gezag over hun dochter. Ze wil alleen de wereld rondzeilen. Haar ouders steunen de plannen voor de twee jaar durende reis.

Laura's ouders zijn gescheiden en de moeder van de havo-scholiere zou niet staan te springen bij de plannen van haar dochter. Ze zou het echter toelaten omdat ze het contact met Laura niet wil verliezen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 aug 2009, 09:21

Kijk aan, een ordinaire machtsstrijd tussen pa en ma over de rug van ons zeemeerminnetje..................................duidelijk verhaal dus...................

allen

Bericht door allen » 27 aug 2009, 09:24

Ach, als dat kind alleen kan zeilen, dan is het ook onzinnig om weer speciaal die kant op te gaan. Bemoeizuchtig gedoe van een stelletje buitenstaanders weer.

Tom

Bericht door Tom » 27 aug 2009, 09:31

:lol:
Ja ze kan alleen en zonder problemen die kant opzeilen en haar dan tegenhouden als ze weer terug wil omdat het te gevaarlijk is.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 aug 2009, 09:37

"Solozeilster eerder al tegengehouden
Van onze verslaggeefster Maud Effting
Gepubliceerd op 27 augustus 2009 06:00, bijgewerkt op 27 augustus 2009 07:16

AMSTERDAM - De 13-jarige Laura Dekker die vanaf september solo rond de wereld wil zeilen, is dit voorjaar in Engeland door de politie tegengehouden. Omdat haar vader vervolgens niet wilde komen, is ze tijdelijk in een kindertehuis geplaatst. Later zijn hierdoor ook de Nederlandse politie en Bureau Jeugdzorg ingeschakeld. Dat stellen meerdere bronnen rond Laura Dekker. Haar advocaat Peter de Lange bevestigt het verhaal.

De 13-jarige Laura Dekker staat in het middelpunt van de belangstelling wegens haar plan solo de wereld rond te zeilen. (Bart Mühl) De havo-scholiere was in het begin van de meivakantie in haar eentje naar Engeland gezeild in haar boot Guppy. Ze kwam aan in de haven van Lowestoft. De autoriteiten vonden het echter te gevaarlijk voor een 13-jarige alleen op zee en wilden haar niet terug laten varen. Ze belden Laura’s vader, Dick Dekker, om haar op te halen en te begeleiden tijdens de terugreis.

Kindertehuis
Haar vader weigerde aanvankelijk om te verschijnen. Maar toen de Engelse autoriteiten voet bij stuk hielden en zijn dochter in een kindertehuis plaatsten, besloot hij alsnog naar Engeland te gaan.

Eenmaal op de kade besloot hij echter om de autoriteiten te negeren: hij liet haar toch solo terugzeilen naar Nederland. Daarop heeft de Engelse politie de Nederlandse politie ingelicht. In Nederland heeft een wijkagent een gesprek gevoerd met Laura en haar vader. Uiteindelijk is Bureau Jeugdzorg ingeschakeld door middel van een zogeheten ‘zorgmelding’.

Peter de Lange, Laura’s advocaat: ‘Haar vader had er in eerste instantie niet veel trek in om te komen. Hij vond dat er niets aan de hand was en dat ze gewoon kon zeilen.’

Kinderrechter
Dat hij haar tegen de wil van de autoriteiten liet vertrekken, is volgens De Lange geen probleem. ‘Is dat verwaarlozing of is dat gewoon weten hoe je kind in elkaar steekt? Ik denk dat het juridisch prima in orde is. Bovendien is Laura hier zelf redelijk onverschillig onder. Ze zeilt al jaren alleen en is wel vaker vastgehouden.’

Vrijdag doet de kinderrechter uitspraak in de zaak-Laura Dekker. De Raad voor de Kinderbescherming heeft de rechter verzocht de ouders van Laura tijdelijk te schorsen uit het ouderlijk gezag. Haar ouders zijn gescheiden. Haar vader staat achter de reis. Haar moeder is naar verluidt niet blij, maar zou zich er min of meer bij neerleggen om het contact met haar dochter te behouden.

Blad Zeilen
Over haar tocht naar Engeland schreef Laura onlangs in het blad Zeilen. Daarin wordt alleen in zeer bedekte termen over de affaire gerept. ‘In Engeland kom ik in contact met een echtpaar dat een kindertehuis heeft. Ze zijn erg aardig en laten mij vele mooie plekjes in Engeland zien. (...) Het is heel gezellig en dus vliegt de tijd voorbij.’

Inmiddels heeft Laura geprobeerd zich uit te schrijven uit het bevolkingsregister in Wijk bij Duurstede. Ze wil zich per direct in Nieuw-Zeeland vestigen om eventuele maatregelen te ontlopen. Laura heeft zowel de Nederlandse als de Nieuw-Zeelandse als de Duitse nationaliteit.

Haar Nieuw-Zeelandse paspoort is echter verlopen."

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... engehouden

allen

Bericht door allen » 27 aug 2009, 09:47

Dat hij haar tegen de wil van de autoriteiten liet vertrekken, is volgens De Lange geen probleem. ‘Is dat verwaarlozing of is dat gewoon weten hoe je kind in elkaar steekt? Ik denk dat het juridisch prima in orde is. Bovendien is Laura hier zelf redelijk onverschillig onder. Ze zeilt al jaren alleen en is wel vaker vastgehouden.’
Mensen schijnen dit systematisch te willen negeren omdat ze 'maar' 13 jaar is en omdat ze de skills van dit meisje willen afzetten tegen hun eigen kinderen. Baas boven baas... :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 aug 2009, 10:06

allen schreef:
Mensen schijnen dit systematisch te willen negeren omdat ze 'maar' 13 jaar is en omdat ze de skills van dit meisje willen afzetten tegen hun eigen kinderen. Baas boven baas... :bag:
Inderdaad, want zowel de Nederlands als Engelse politie en Bureau Jeugdzorg zijn allemaal gek! Zo'n 13 jarige kiddo weet toch veel beter.. Wat als zij nou koos voor een Wallen marathon en zich liet naaien door diverse 30/40+ers? Zij wil het, dus we horen haar geen stroobreed in de weg te leggen! Buitenstaanders hebben daar helemaal niets over te zeggen toch?

Nouja laat maar, ik zal het wel niet snappen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 aug 2009, 10:10

Om je opleidingsniveau te bewijzen moet je een diploma overleggen. Laura heeft geen enkele track record van haar zeiltalent. Je zou kunnen verwachten dat Laura met haar talent minimaal in een Nederlandse zeilklasse aan haar toekomst kan werken.
allen schreef:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 27 aug 2009, 10:13

Maus335i schreef:
allen schreef:
Inderdaad, want zowel de Nederlands als Engelse politie en Bureau Jeugdzorg zijn allemaal gek! Zo'n 13 jarige kiddo weet toch veel beter.. Wat als zij nou koos voor een Wallen marathon en zich liet naaien door diverse 30/40+ers? Zij wil het, dus we horen haar geen stroobreed in de weg te leggen! Buitenstaanders hebben daar helemaal niets over te zeggen toch?

Nouja laat maar, ik zal het wel niet snappen.
Nou zullen we dan alle kinderen ook maar uit de karts trappen, want dat is toch ook héél gevaarlijk.
Pasgeleden een 19-jarige die na een noodlottig ongeval op de kartbaan is overleden.
Er rijden daar ook 13-jarigen rond......héél gevaarlijk, want ook zij zien de gevaren niet, en wij als ouders moeten hen daar toch tegen beschermen.... :bag:

allen

Bericht door allen » 27 aug 2009, 10:13

Grappig dat je jezelf laten sufneuken op jonge leeftijd vergelijkt met zeilen. Je moet sowieso maar op die vunzige gedachte kunnen komen. Gewoon echt sick!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 aug 2009, 10:18

Heren heren, hou het beschaafd..............

Anyway, bovenstaande nieuwe feiten maken haar zaak er niet sterker op voor de rechter lijkt me..........

Klinkt nu toch iets teveel als een versplinterd gezin, waar ouderlijk gezag helemaal niet zo vanzelfsprekend is als werd voorgespiegeld. Dat dametje kan daar handig (mis)(ge)bruik van maken, op die leeftijd kunnen ze dat eigenlijk het allerbeste :mrgreen:

Ze kan mischien wel zeilen, maar waarschijnlijk heeft ze nog veel betere kwaliteiten..............

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 aug 2009, 10:21

Max Verstappen zit toch gewoon op school en wordt begeleid door zijn vader. Die zit niet twee jaar lang in een camper in zijn eentje aan zijn kart te sleutelen?[/quote]

Tom

Bericht door Tom » 27 aug 2009, 10:33

Jullie springen van het ene excuus naar het andere:
a) het is gevaarlijk
b) ze gaat niet normaal naar school
c) haar ouders zijn gescheiden *NIEUW*NIEUW*

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 aug 2009, 10:39

Allen, je draait het om. In zon situatie wil je je kleine ook beschermen tegen foute beslissingen en dat zou IK ook willen als het gaat om een 2 jaar lange eenzame tocht op zee, waar je terecht kan komen in landen waar ze het niet zo nauw nemen met wetgeving, mensenrechten of whatever je ook verzint. Ik extrapoleer het voorbeeld van Hans, maar wezenlijk is het niet anders.

Ik kan niet begrijpen waarom je je geliefde kroost aan zulke gevaren op zon jonge leeftijd wilt blootstellen. Hoe groot is de kans dat ze het NIET overleefd? Volgens mij aanzienlijker dan aangereden worden door een bus of verpest worden door schooljeugd of andere voorbeelden die hier zijn voorgekomen. En dan elke dag thuis zitten wachten op het telefoontje... of ze belt zelf (blij) of iemand anders belt.. ja we hebben delen van je dochter teruggevonden, ze is aangevroten door een haai.

Ja nee, daar zit je op te wachten! Dat ik hier een mening over heb zegt niet dat die ouders dat moeten overnemen. Als ze dat kind willen laten gaan, nouja prima.. ik ga er niet over. Maar hoe je het in je hoofd haalt om het toe te staan, daar kan ik gewoon niet bij.

En ohja.. die gevaren bestaan natuurlijk ook als ze 18 of 20 of 32 of 63 is. Maar er zijn VEEL zaken waar je op hogere leeftijd wél goed (of beter) mee overweg kan. Al was het alleen omdat je de belangrijkste periode in je leven gewoon in een goede leefomgeving bent opgegroeid. Waarom mogen we pas vanaf 18 jaar een auto besturen? We beschikken dan meer common sense enzo..
Laatst gewijzigd door Maus335i op 27 aug 2009, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 27 aug 2009, 10:42

RutgerK schreef:Max Verstappen zit toch gewoon op school en wordt begeleid door zijn vader. Die zit niet twee jaar lang in een camper in zijn eentje aan zijn kart te sleutelen?
[/quote]

Jij bent toch ook zo eigenwijs dat je als een van de weinig je tekst altijd boven de "quote" zet ipv eronder?
Daar zeikt toch ook niemand over omdat jij dat zo wilt.
Daarin zijn "wij" de buitenstaanders.
Laat dat kind toch, als het echt van het kind zelf afkomt en de ouders vinden haar capabel, dan is het toch goed.

Vele ouders laten hun kinderen in die leeftijd wel naar feestjes gaan, dat vind ik persoonlijk veel gevaarlijker met alle debielen die er tegenwoordig rondlopen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 aug 2009, 10:46

Een feestje gevaarlijker dan alleen met een zeilbootje op een woeste zee? Ok, blijkbaar verschillen daar de meningen ook over. Zo blijven we bezig :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 27 aug 2009, 10:48

Maus335i schreef:Een feestje gevaarlijker dan alleen met een zeilbootje op een woeste zee? Ok, blijkbaar verschillen daar de meningen ook over. Zo blijven we bezig :mrgreen:

Lees de krant maar eens wat er op diverse feestjes kan gebeuren, dat risico is naar mijn mening vele malen groter dan de risico's die dit meisje gaat lopen.
Het is dan wel solo zeilen maar er varen er nog 80 rond die hetzelfde doen, dus zal er ook begeleiding en dergelijke in de buurt zijn.

romo

Bericht door romo » 27 aug 2009, 10:50

Tom schreef:Jullie springen van het ene excuus naar het andere:
a) het is gevaarlijk
b) ze gaat niet normaal naar school
c) haar ouders zijn gescheiden *NIEUW*NIEUW*

Jij noemt het excuus, ik noem het relevante feiten.................

allen

Bericht door allen » 27 aug 2009, 10:51

Jezelf laten sufneuken op 13 jarige leeftijd heeft imho niets te maken met het omdraaien van een verhaal. Het spijt me. Ik vind het een zeer kwalijke en onzinnige vergelijking in deze. Als je dit soort opmerkingen moet leren te maken op de middelbare school, kun je die maar beter in z'n geheel overslaan.

De kern van het verhaal gaat over het feit of je een 13 jarig meisje alleen de wereld over laat zeilen. De eerste gedachte zegt direct nee. In die zin zal ik echt niet van mening verschillen. Echter, durf ik wel ruimdenkend een aantal zaken in overweging te nemen en dan zeg ik uiteindelijk gewoon ja! Voor mij is een kano in de Biesbosch nog onveilig. Maar ik ben dan ook niet op het water groot gebracht. :idea:
Je moet bij het beoordelen van een ander niet uitgaan van jouw kunnen of die van je naasten. Je moet jezelf in de schoenen proberen voor te stellen van dat 13 jarige kind die de wereld over wil. Daarover wil ik best met jouw in discussie gaan. En een grapje tussendoor kan ik best tegen. Maar zo'n opmerking / vergelijking als hierboven vind ik gewoon te debiel voor woorden. Hoop dat je dat met me eens bent.

RVV

Bericht door RVV » 27 aug 2009, 10:53

Als ze al in Engeland word vastgehouden.. dan is het ook niet ondenkbaar dat ze in vele andere havensteden word vastgehouden door de autoriteiten. Dit kon nog wel eens een politieke beladenheid gaan krijgen, want de kans is niet ondenkbaar dat overheden verantwoordelijk worden gehouden voor de gedragingen van de dan 14 jarige Laura.

Stel dat ze in verwegistan aanlegt.. ze wil weer uitvaren maar de autoriteiten beletten haar dat omdat er bloeddorstige piraten voor de kust liggen. Laten ze haar uitvaren en ze word vermoord en verkracht dan is de kans op een internationale politieke rel zeer aanwezig.

Dit zeiltochtje kan nu niet meer low profile worden afgelegd.. de halve wereldpers schrijft er over.

Beetje regering zit helemaal niet te wachten op die verantwoordelijkheid over Laura.. en afdoen ze is een flinke meid ze red zich wel, daar zullen vele landen het niet mee willen doen..

Mischien leuk om een poll aan dit onderwerp toe te voegen, ik ben zo vrij..

De stelling is..

Laura moet en zal in 2 jaar de wereld rondreizen.. en dat gaat haar lukken ook.

Laura kan danwel de capaciteiten hebben volgens haar eigen zeggen. Ze zal zoveel tegenslag hebben in het voortraject en de zeilreis zelf dat die afgebroken zal worden.

allen

Bericht door allen » 27 aug 2009, 10:56

Rico, ik ben niet zeker over je eerste stelling, maar ook niet over je tweede. Het is een sport en ook in F1 zien we weleens DNF op het scorebord. Only one way to find out...

romo

Re: Laura's zeilreis rondom de wereld (nog een kind onderwerp)

Bericht door romo » 27 aug 2009, 10:59

egh Allen, wie spreek je nu aan? Das mij even onduidelijk............

Plaats reactie