Ik ben dus Obbe, kom uit Delft en ben 22. Met 18 mijn rijbewijs gehaald en gelijk aan de auto. Ik had een Volvo 142S met aangepast onderstel, iets aangepaste motor/uitlaat en recaro's. Dat was echt een geweldige auto om in te leren rijden. Mijn eerste ritje ging ik al dwars de snelweg op en zo heb ik dat ruim 2 jaar volgehouden. De auto ging echter kapot op de terugreis vanuit Spanje vorig jaar zomer. Stel je voor de allergrootste peage voor Parijs. 30 rijen breed en dan in het midden staan met een auto war de rook uit het dashboard komt en die niet echt lekker meer rijdt. Misschien was twee jaar lang 180km/h op de snelweg ook iets teveel voor een auto van 35 jaar oud....Daar wil ik het dan ook niet meer over hebben..

Nu met een nieuwe auto bezig. Dit keer niet van mij maar wel door mij te gebruiken! Weer een Volvo 142 als basis. Het si een rode uit 1970 op gas. Ik wist niet dat zo'n auto standaard zo ontzettend slecht is. Nu weet ik pas hoe goed die vorige geprepareerd was en waarom andere klassieke Volvo rijdens altijd zo'n trage rijstijl hebben.
Het blok uit mijn vorige 142 is gereviseerd. De kop is gevlakt, Mahle zuigers en een scherpe nokkenas. Bij IPD zijn de carburateur van Weber en het spaghetti spruitstuk besteld en die zitten er inmiddels ook op. het onderstel van de vorige 142 hebben we deels overgenomen. De veren zijn nieuw maar de aangepaste Koni's en stabilisatorstang zitten er onder in combinatie met paarse Powerflex. De uitlaat is van Simons en van voor naar achter 2.5 inch. Hij koinkt geweldig. De Recaros zitten er weer in met mijn oude Momo stuurtje. Er komt echter nog een deepdish stuurtje in voor een betere zit. De brede stalen wielen moetn nog plaats maken voor Compomotives of iets dergelijks met waarschijnlijk Good Years F1s voor de echt hoge bochtsnelheden. Als het goed is komt er binnenkort weer een overdrive in dat si wel prettig op de snelweg.
De motor is op dit moment nog niet helemaal goed afgesteld maar dat komt helemaal goed. Over het vermogen kan ik weinig zeggen. Hij trekt lekker door maar is niet extreem snel.
Ik zaql jullie op de hoogte houden van de vorderingen.
Grt. Obbe