Wat doet deze bmw fapper verkeerd?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HSR

Wat doet deze bmw fapper verkeerd?

Bericht door HSR » 04 nov 2006, 00:32

Want hoe in godesnaam kan je dit laten gebeuren.

Iemand een verklaring?

http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/ ... #post-7234

Erik K.

Bericht door Erik K. » 04 nov 2006, 00:41

Denk zoals er bij t filmpje staat, te vroeg en teveel op het gas gaan staan bij uit acceleren van de bocht.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 04 nov 2006, 01:18

Er vond een Lastwisseling plaats, hij stuurde naar links en daarna onmiddelijk naar rechts, de kont wordt dan al erg los en als je dan ook nog gas geeft gebeurt dit...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 nov 2006, 08:39

TopFuel schreef:Er vond een Lastwisseling plaats, hij stuurde naar links en daarna onmiddelijk naar rechts, de kont wordt dan al erg los en als je dan ook nog gas geeft gebeurt dit...
die bochtjes waren daarVOOR al Topfuel. Hij geeft 'teveel' 'tevroeg'weet ik niet, maar hij 'schrikt' bij t doordraaien van de achterwielen/beetje scheef gaan, is dat misschien niet gewend...laat gas los en stuurt niet goed tegen denk ik, is niet te zien...je hoort 't banden doorslaan een luttele seconde. Da's mijn idee.

HSR

Bericht door HSR » 04 nov 2006, 12:05

Volgens mij heeft Robin gelijk.

Die chauffeur schrikt zich een ongeluk en volgens mij gewoon hard op de rem terwijl gas los en tegen had moeten sturen.

RVV

Bericht door RVV » 04 nov 2006, 12:19

Want hoe in godesnaam kan je dit laten gebeuren.

Iemand een verklaring?

Deze vent had gewoon met zijn vingers van het DSC knopje af moeten blijven :wink:

Wel heel erg zuur, want ik schat in dat de gehele zijkant naar zijn grootje is.

HSR

Bericht door HSR » 04 nov 2006, 12:29

Inderdaad Rico, erg zuur.

Ik had wel wat meer schuttingstaal gespuid ipv ''Scheisse, nein''

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 04 nov 2006, 14:49

Dit is in de chicane van het korte baantje (Kleiner Kurs) van Hockenheim gebeurd.
Zie midden van de foto, net rechts van het linker viaduct.
[img:550:410]http://www.hockenheimring-shop.com/Port ... ecke09.JPG[/img]

Gevalletje teveel gas bij het uitacceleren van die bocht in combinatie met een overgang van de korte baan naar de grote baan. Dan heb je altijd een wisseling van asfalt (stug, glad) of een 'dip' zoals in de oude Nationale Bocht van Assen. Ik heb daar drie jaar geleden in die sectie gefilmd voor de DSC en daar zag je de racewagens ook altijd lekker zoeken (of de minder getalendeerde rijders spinnen en bijna de muur ingaan). Prachtige opnames, want ze gooiden daar altijd een wieltje los.

Denk dat je niet veel tegen dit soort spins doet. Zonder ABS had hij de koppeling kunnen intrappen en vol remmen, dan rolt de wagen niet verder richting de muur. Maar met ABS ben je gewoon het bokje, omdat de wielen deels blijven doordraaien.

Waarschijnlijk heeft alleen zijn bumper een flinke klap gehad (schampschot). Hij klapt gelukkig niet met de achterzijde richting de muur.

Plaats reactie