Golf VI GTI van Macboy

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Luca

Re: Golf VI GTI van Macboy

Bericht door Luca » 25 aug 2009, 11:38

Ben een beetje laat maar het vakantie-verslag was erg leuk om te lezen.

Mbt het onderdeel kleur: zoals bekend hebben wij een witte CC gekocht/besteld. Gezien mijn vrouw DE keuze mocht maken mbt de kleur is het dan een witte geworden. Ik had echt mijn twijfels..... Dit gezien het mogelijk een tijdelijke modekleur is en icm mogelijke steenslag waardoor je volgens mij zwarte "vlekken" te zien krijgt op de bumper!?

Ik hoop het niet voor je maar heb je reeds ervaring met steenslag???

Mbt het wassen, krassen e.d. lijkt me wit perfect. Wie weet koop ik ooit nog een witte :mrgreen:

Een GTI blijft trekken. 8)

2000USA

Bericht door 2000USA » 25 aug 2009, 11:44

Als je hier bang voor bent, en de (uni)lak gerede kans geeft op steenslag, dan laat je toch preventief je voorkant transparant wrappen?
Zijn voldoende aanbieders van, is praktisch onzichtbaar en naar ik me heb laten vertellen nog betaalbaar ook.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 25 aug 2009, 11:50

Luca schreef:Ben een beetje laat maar het vakantie-verslag was erg leuk om te lezen.

Mbt het onderdeel kleur: zoals bekend hebben wij een witte CC gekocht/besteld. Gezien mijn vrouw DE keuze mocht maken mbt de kleur is het dan een witte geworden. Ik had echt mijn twijfels..... Dit gezien het mogelijk een tijdelijke modekleur is en icm mogelijke steenslag waardoor je volgens mij zwarte "vlekken" te zien krijgt op de bumper!?

Ik hoop het niet voor je maar heb je reeds ervaring met steenslag???

Mbt het wassen, krassen e.d. lijkt me wit perfect. Wie weet koop ik ooit nog een witte :mrgreen:

Een GTI blijft trekken. 8)
Er zijn genoeg bestelauto's en vrachtauto's, met meer frontaal oppervlak, zonder problemen; als het maar goed gespoten is; geen prob bij VW.

Martijn

Bericht door Martijn » 25 aug 2009, 19:01

Ik heb juist te horen gekregen dat de grondlak wit/lichtgrijs is en dat steenslag juist veel minder op zou vallen dan bij een donkere auto?

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 25 aug 2009, 19:12

Erg gave auto Macboy! Die rit naar Macedonië lijkt me ook een heerlijke vuurdoop voor zo'n auto..
Het is jammer dat ik er 11 september niet bij kan zijn, want ik zou hem weleens in het echt willen zien in de driedeursversie! :)

Ik zou persoonlijk trouwens voor lederen bekleding gaan in een GTi, maar wellicht is dat een te dure grap bij deze auto..

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 aug 2009, 20:48

Macboy denkt anders :wink: GTi staat voor ruitjesmotief. Dat mag je niet verkrachten met mooi stikselleer :mrgreen:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 27 aug 2009, 00:19

Arthur schreef:Macboy denkt anders :wink: GTi staat voor ruitjesmotief. Dat mag je niet verkrachten met mooi stikselleer :mrgreen:
Mja.. Ik dacht al zoiets begrepen te hebben. :) Niet dat dit niet mooi is hoor.. :mrgreen:

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 28 aug 2009, 10:40

Leuk je verslag te lezen. Ben verrast door verbruik wat je behaalt. Zelfs met DSG heb ik nooit beter dan 10,3liter/100km kunnen halen. Nieuwe motor is dan stukje efficiënter of jij geeft heel stuk minder gas (al heb ik zelf niet het idee dat ik zo'n hardrijder ben).

Daarnaast was ik ook benieuwd naar jouw bevindingen mbt het vergelijk met de A3. Ik was zelf vrij verbaasd destijds dat het verschil golf V vs A3 er eigenlijk gewoon niet was. Grappig dat er dan nu dus een voorsprong is genomen op Audi. Lijkt me dat er dan helemaal geen reden meer is om voor A3 te kiezen.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 aug 2009, 11:19

Heeft de GTI de ringdoop overleeft?

Michel

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 aug 2009, 11:54

Gaaf ding die GTI alleen heel gek aan die velgen kan ik niet wennen...geen idee waaarom...

En wanneer kom je dat hok nu eens laten zien???????

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 28 aug 2009, 11:57

duifjes.com schreef:Gaaf ding die GTI alleen heel gek aan die velgen kan ik niet wennen...geen idee waaarom...

En wanneer kom je dat hok nu eens laten zien???????

Dat heb ik ook. Had overigens verwacht dat VW voor de VI GTI met een ander design zou komen.

Ooit plaatjes gezien van een zilveren V GTI met Phaeton velgen. Heel mooi. 8)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 aug 2009, 12:30

Die velgen vind ik ook een minpunt, ben nooit fan geweest van dit design en het is jammer dat ze met een nieuw model niet gelijk ook een nieuw model velg hebben geïntroduceerd. De overige velgen zijn ook niet top dus wat wordt even aftermarket shoppen. :)

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 01 sep 2009, 20:45

Ik heb de eer gehad om met Macboy de vuurdoop van de GTI mee te maken op de ring.

Wat een ervaring voor Ilija!
1. De bochten komen heel snel op je af als je een Audi Diesel gewend bent.
2. Gelukkig is de grip fenomenaal!
3. De bochten komen heel snel op je af als je een Audi Diesel gewend bent.
4. Gelukkig zijn de remmen fenomenaal!
5. De bochten komen heel snel op je af als je een Audi Diesel gewend bent.
6 Gelukkig went Ilija er snel aan en houd hij zich behoorlijk in.

De indruk was zo enorm voor hem (en voor mij want ik stond verbaasd van de wegligging van dat hok) dat hij na 2 rondjes genoeg indruk had om over na te denken.
Ik begon pas juist opgewarmd te raken en had bijna spijt dat ik mijn auto niet had meegenomen.............
Maar, gelukkig op de terugweg heb ik even wat km's mogen sturen. Ben onder de indruk van het gehele pakket van de auto. Wat een trekkracht onderin! Bij zeer lage toeren doet hij wat je eigenlijk allemaal wil onder alle omstandigheden bij ieder toerental, en dat is van de plek gaan! Oke, ik mis de trap onder je hol bij 4900 toeren, en je blijft schakelen met die zesbak. Maar dat doet niks aan het plezier af. Sterker nog: Het geeft een sportief rijgevoel dat je bij eerdere/andere auto's in deze klasse nog wel eens wil missen.

Conclusie?
Als ik de impreza om wat voor reden niet meer zou hebben en ik zou het met deze auto moeten doen, dan zou ik er heel tevreden mee kunnen zijn.
Dit komt ook door zijn uiterlijk en verrassend compleet pakket. Ik bedoel: Die bediening van de audio, airco enz. DAt zou ik thuis wel willen hebben! Maar hij heeft het in zijn auto.........

Michel P

Bericht door Michel P » 01 sep 2009, 21:16

En hoe waren de smintjes en de chocobutplugs :mrgreen: :lol:

Michel

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 sep 2009, 21:36

Zondag op de Ring de sound kunnen horen van een Golf VI GTI. Top geluid uit de standaard uitlaten! :clap:

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 02 sep 2009, 00:11

Michel P schreef:En hoe waren de smintjes en de chocobutplugs :mrgreen: :lol:

Michel
Die dropveter had chocoladekauwgom gekocht. Eenvoudige conclusie: het is niet vies maar gaat het niet worden. :nah:

Deur ging open en ik kreeg voor 50 pleuro snoep op mijn schoot gegooid. Hoefde niet van de honger om te komen.
Uiteraard terug weer een lekker schnitzel gegeten. Heb nog genoeg ringrondjes voor jou Michel! :clap:
Kunnen we mooi even met de lotus sturen. :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 sep 2009, 00:43

Mooi verslag, lees het nu pas... die wegen in Macedonië zien er erg uitnodigend uit zeg!
Vorig jaar vroegen twee Macedonische vrienden me mee, en toen had ik een beeld van
een land met een groot oorlogstrauma, maar als je zo de schoonheid van de natuur ziet
denk ik dat ik nog wel een keer mee die kant op ga.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 02 sep 2009, 14:42

We kunnen wel een keer de Macedonië-toertocht doen.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2009, 15:36

Zo te lezen is de GTI echt een goeie auto !

Michel P

Bericht door Michel P » 02 sep 2009, 15:42

Rico schreef:Zo te lezen is de GTI echt een goeie auto !
Voor het geld in zijn klasse zeker!

Michel

Martijn

Bericht door Martijn » 02 sep 2009, 17:30

Er is m.i. geen alternatief als je kijkt naar bang-per-buck en allround-inzetbaarheid.

Macboy, doe eens even persoonlijk verslag van je bevindingen am Ring :D

Arthur

Bericht door Arthur » 03 sep 2009, 11:43

Geen alternatief? Leon FR/Cupra. Focus ST. Mazda3 MPS. Dat de meesten voor de GTi zullen gaan, okay. Maar alternatieven zijn er wel.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 sep 2009, 11:45

Arthur schreef:Geen alternatief? Leon FR/Cupra. Focus ST. Mazda3 MPS. Dat de meesten voor de GTi zullen gaan, okay. Maar alternatieven zijn er wel.

Focus en Mazda kunnen niet tippen aan de kwaliteit van afwerking en zeker niet aan het verbruik, de GTI is gewoon zuinig.

Is een Leon zo veel goedkoper dan een GTI? De Leon staat ook niet op het zelfde platform als de Golf 6 dacht ik.

Michel

Arthur

Bericht door Arthur » 03 sep 2009, 11:50

Dan is het gelijk geen alternatief meer? De Cupra, de ST en de MPS hebben meer PK's/koppel. Als je dat als uitgangspunt neemt is er geen alternatief voor te krijgen dus? Je zou kunnen zeggen dat de GTi de standaard wordt in z'n klasse. Maar die anderen zie ik wel als alternatief. Kan op bepaalde punten misschien niet meekomen met de GTi maar kan wel als alternatief gezien worden. Maar da's slechts een/mijn mening :wink:

k33z

Bericht door k33z » 03 sep 2009, 12:32

Michel P schreef:
De Leon staat ook niet op het zelfde platform als de Golf 6 dacht ik.

Michel
De Golf VI is toch precies hetzelfde als de Golf V? Misschien minimale aanpassingen, maar het platform is identiek.

Plaats reactie