Extreem piepend geluid M5
- RVV
Extreem piepend geluid M5
Kom net stil te staan voor de verkeerslichten.. wil weer wegrijden en een "krijsend" piepend geluid.. metaal op metaal.. lijkt het wel.. stapvoets.. het geluid krijst het uit.. even daarvoor een paar keer fors opgetrokken.. maar van 30 tot 80 km/h ongeveer.. een keer of 3 a 4.. (kermis atractie voor de kids achterin)
Wat kan er aan de hand zijn ?
Wat kan er aan de hand zijn ?
-
Re: Extreem piepend geluid M5
steentje tussen schijf?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb dat ook een keer gehad. Na een paar (snelle) bochten was het weg. Dacht toen ook aan steentje. En dat kan best op die weggetjes daar bij jou 

- Downforce Hans
Is een m5 kwaal......
Een m3 heeft dat niet, vraag maar aan A.... 8)
Een m3 heeft dat niet, vraag maar aan A.... 8)
- RVV
steve smith schreef:steentje tussen schijf?
Ja dat zou heel goed kunnen want ik reed net over dat rooie strooigoed heen waar ze fietspaden mee bedekken.
Tussen de blokken en de schijf ?
Moet ik nog iets speciaals doen ? Hoe weg te halen ?
Geen idee bij welke trouwens, zal zo eens kijken ?
- Joy
Er zit waarschijnlijk een steentje tussen de schijf en het stofschild klem. Even een keer achteruit rijden en/of al rijdend heen en weer sturen. Ik had het bij de 318is ook geregeld.
- RVV
Probleem is opgelost ! Steve en Joy bedankt voor de tips... ik schrok toch wel.. dacht dat het in de aandrijflijn zat..
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
stond ie in de 'M' stand? zo ja, minder abrupt optrekken voor bij het verkeerslicht, piept ie een stuk minder...
- RVV
Jeroen van Emmerik schreef:stond ie in de 'M' stand? zo ja, minder abrupt optrekken voor bij het verkeerslicht, piept ie een stuk minder...
Hij stond even daarvoor in de M stand. Optrekken was niet voor het verkeerslicht, dat doe ik eigenlijk nooit.. maar wel rollend van 30 km/h vol tot 8200 in de 1 en daarna in de 2 bij 80/90 km/h weer af laten zakken.. dit heb ik 1 keer gedaan.
Maar als ik het goed begrijp heeft het dus niks met een steentje te maken maar toch met iets in de aandrijflijn ?
Ik had het geluid nog nooit eerder gehoord.
Verder geen storingsmeldingen.
Ben nu wel benieuwd wat het is

- RVV
luco hornsveld schreef:Troep he die beamers
Ja klopt. de meiden hadden net een broodje gegeten op de achterbank.. dikke troep

Stukje brood op de aandrijflijn gevallen door al die gaten denk ikRico schreef:luco hornsveld schreef:Troep he die beamers
Ja klopt. de meiden hadden net een broodje gegeten op de achterbank.. dikke troep

- RVV
Ja het is net gatenkaas 

- Hugo Bos
Denk dat Jeroen meer op piepende banden doelt...Rico schreef:Jeroen van Emmerik schreef:stond ie in de 'M' stand? zo ja, minder abrupt optrekken voor bij het verkeerslicht, piept ie een stuk minder...
Hij stond even daarvoor in de M stand. Optrekken was niet voor het verkeerslicht, dat doe ik eigenlijk nooit.. maar wel rollend van 30 km/h vol tot 8200 in de 1 en daarna in de 2 bij 80/90 km/h weer af laten zakken.. dit heb ik 1 keer gedaan.
Maar als ik het goed begrijp heeft het dus niks met een steentje te maken maar toch met iets in de aandrijflijn ?
Ik had het geluid nog nooit eerder gehoord.
Verder geen storingsmeldingen.
Ben nu wel benieuwd wat het is
- RVV
- Knot
Of je dat niet wist Rico... ??Rico schreef:Ah..

- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Rico schreef:Probleem is opgelost ! Steve en Joy bedankt voor de tips... ik schrok toch wel.. dacht dat het in de aandrijflijn zat..
na dit soort meldingen is het toch tijd voor :drinking:

toch...