Laura's zeilreis rondom de wereld

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: Nog maar een kind onderwerp(en)

Bericht door Eric H » 25 aug 2009, 17:33

Rico schreef:We hoeven maar een avondje NG of discovery te kijken om te snappen dat mother nature.. zich niets maar dan ook niet aantrekt van de nietigheid van de mens, laat staan van een 13 jarig meisje
Klopt, mother nature kijkt niet naar leeftijd, dus maakt het voor Mother Nature geen ruck uit of je 13, 23, 33 bent.
Waarom doen wij dat dan wel en beschouwen we het als de heiligheid zelve....
In vroeger tijden waren er Farao's van 13.......

RVV

Bericht door RVV » 25 aug 2009, 17:35

Mischien omdat een 13 jarige dat zelf nog niet kan ?

Overigens verklaar ik al die zelfbenoemde wereldreizigers, die bergen moeten beklimmen, de woestenij in moeten duiken altijd voor gek..

Ergens zit er een steekje los..

allen

Bericht door allen » 25 aug 2009, 17:42

Rico schreef:Overigens verklaar ik al die zelfbenoemde wereldreizigers, die bergen moeten beklimmen, de woestenij in moeten duiken altijd voor gek..
Dat verklaard gelijk je gehele gedachtengang in dit draadje. Probeer alles eens ruimer te zien. Mensen zoals jij en Fernando zijn niet per definitie de norm van de samenleving. :idea:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 aug 2009, 17:53

Eric H schreef:Nou, en alle mensen die zich wel aan die leerplicht houden ( om ze iets bij te brengen en op het rechte pad te houden ) die komen wel goed terecht hè :roll: :wink:
Als dat zo zou zijn dan kan de helft van de gevangenissen wel dicht, want de leerplicht zorgt er toch wel voor dat de jeugd niet ontspoort.....
En hoe zouden de verhoudingen opgeleid en onopgeleid liggen in de jeugdgevangenis? Ik gok niet 50/50, maar kan dat niet met cijfers onderbouwen. Wel een educated guess, en ik vermoed dat de schoolverlaters de eerste jongeren zijn die in de problemen komen. Onderwijs is geen garantie om mensen op het rechte pad te houden, maar het is wel degelijk een onmisbare basis. Laura skipt niet volledig het onderwijs, maar wel de belangrijkste basis.

Fernando

Bericht door Fernando » 25 aug 2009, 17:54

allen schreef:
Rico schreef:Overigens verklaar ik al die zelfbenoemde wereldreizigers, die bergen moeten beklimmen, de woestenij in moeten duiken altijd voor gek..
Mensen zoals jij en Fernando zijn niet per definitie de norm van de samenleving. :idea:
Pretendeer ik ook niet...

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2009, 17:54

Kennis van mij doet aan motorcross. Ook van jongs af aan mee begonnen, als klein manneke. Toen professioneel mee verder gegaan, meerdere grote titels gepakt (paar keer NL kampioen). Na een ongeval kon ie er niet meer professioneel mee verder en nu verzorgt ie (over de hele wereld) trainingen voor kinderen die er ver mee willen komen.

Ook gevaarlijk maar die ouders hebben hem ook de kans gegeven toen ie jong was...

RVV

Bericht door RVV » 25 aug 2009, 17:55

Nee mensen die in een rotsblok vastzitten.. en hun arm moeten afsnijden met een zwitsers legermes.. of die mensen die van de Mount everest terugkomen zonder voeten en vingers omdat ze er af zijn gevroren.. dat is zeker de norm :wink:

Overigens spiegel ik mijn norm niet eens aan desbetreffende situatie over dat meisje van 13..

Feit is gewoon dat ze niet in staat is om op die leeftijd alles te overzien.. zelfs niet als je volwassen ben, alleen dan heb je de schijn mee.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 aug 2009, 17:57

Fernando schreef:
allen schreef:
Mensen zoals jij en Fernando zijn niet per definitie de norm van de samenleving. :idea:
Pretendeer ik ook niet...
Hmm, ik heb eens wat ouders links en rechts gevraagd maar geen haar op hun hoofd die denkt aan zijn of haar kroost op 13 jarige leeftijd zo 2 jaar op pad te sturen. Ik heb het idee dat de ouders die denken dat dit wél kan zwaar in de minderheid zijn, maar goed zo heeft iedereen zijn eigen mening.

Eric H

Bericht door Eric H » 25 aug 2009, 18:00

Maus335i schreef:
Eric H schreef:Nou, en alle mensen die zich wel aan die leerplicht houden ( om ze iets bij te brengen en op het rechte pad te houden ) die komen wel goed terecht hè :roll: :wink:
Als dat zo zou zijn dan kan de helft van de gevangenissen wel dicht, want de leerplicht zorgt er toch wel voor dat de jeugd niet ontspoort.....
En hoe zouden de verhoudingen opgeleid en onopgeleid liggen in de jeugdgevangenis? Ik gok niet 50/50, maar kan dat niet met cijfers onderbouwen. Wel een educated guess, en ik vermoed dat de schoolverlaters de eerste jongeren zijn die in de problemen komen. Onderwijs is geen garantie om mensen op het rechte pad te houden, maar het is wel degelijk een onmisbare basis. Laura skipt niet volledig het onderwijs, maar wel de belangrijkste basis.
Bij opgeleid en onopgeleid denk ik aan vervolgopleidingen en niet aan basisonderwijs ( gevat onder de leerplicht )
Ik denk dus dat er in de gevangenis meer mensen zitten die wel aan hun leerplicht hebben voldaan dan mensen die dat niet hebben gedaan.

Geelhoed : statistiekje graag :mrgreen:

En ja ik denk dat er inderdaad meer mensen zijn die hun eigen kroost niet op pad willen sturen dan wel.
Ik ben er daar één van, no wau dat mijn dochter zoiets gaat ondernemen, als het aan mij ligt zelfs niet zo lang ik leef !!

Neemt niet weg dat ik me wel realiseer dat er anderen zijn die hier anders mee omgaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2009, 18:03

Rico schreef:

Feit is gewoon dat ze niet in staat is om op die leeftijd alles te overzien.. zelfs niet als je volwassen ben, alleen dan heb je de schijn mee.
:mrgreen:

wat dan wel vermeld moet worden is, nee met 13 weet je nog weinig, echter hier gaat ze alleen zeilen, over zeilen weet ze schijnbaar heel veel vanaf jongs af aan, das voldoende voor het zeilen gedeelte.

tja de rest kapers en golven en gevaar...die zijn ook voor alle solo zeilers bijna hetzelfde in je uppie, voordeel is navigatie en gps en moderne communicatie...

dus 13 ja heel jong, maar ze heeft veel zeilervaring als een volwassene...ja ze is jong en ik zou der als ouder niet dat laten doen, of met een volgboot...
anyway omdat ze maar 1 kant op vaart zeg maar, hoef je geen volwassene te zijn, je bent bezig met zeilen en de dagen doorkomen...dus opzich kan het meevallen (buiten het feit dat 13 jong is en het media geil/stunt is)

en overal kleven risico's aan...echter voor zeilen heeft ze wel ervaring zo te horen/lezen.

zou ik haar laten gaan als beschermer? no way :mrgreen: maar als buitenstaander...its up to her, en volg het op afstand.

RVV

Bericht door RVV » 25 aug 2009, 18:07

dus 13 ja heel jong, maar ze heeft veel zeilervaring als een volwassene...ja ze is jong en ik zou der als ouder niet dat laten doen, of met een volgboot...
Dat ze goed kan zeilen zal ook niet de discussie zijn.. ik denk ook dat als Pa er met een volgboot achteraan vaart.. het verhaal een hele andere wending zal hebben. waarom doet die dat eigenlijk niet ?

allen

Bericht door allen » 25 aug 2009, 18:10

Rico schreef:Nee mensen die in een rotsblok vastzitten.. en hun arm moeten afsnijden met een zwitsers legermes.. of die mensen die van de Mount everest terugkomen zonder voeten en vingers omdat ze er af zijn gevroren.. dat is zeker de norm :wink:

Overigens spiegel ik mijn norm niet eens aan desbetreffende situatie over dat meisje van 13..

Ongeacht de leeftijd overzie je niet alles. Dat besef jij, ik en de kleine werelreiziger van 13.

En wat je rotsblokgrap betreft wil ik je nog wel serieus melden dat die knapen kloten hebben. Ze snijden als het moet een ledemaat af om te overleven waar wij in dezelfde situatie met het mes trillend in onze hand zullen sterven. Omdat een sneetje in de schouder al zo zeer deed. Petje af dus van mijn kant.

----
Oh Rico... 80 boten. Nog niet genoeg?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 aug 2009, 18:40

romo schreef:
luco hornsveld schreef:Nu druipt echt je "ik ben superieur" gevoel ervan af
er is ook wetenschappelijk bewezen dat ieder mens verschillend is en dus ook verschillende capaciteiten heeft.

Het is dus wel degelijk een oordeel :goodnight:

Verder heeft ieder recht op zijn eigen mening he :thumbup:
Dat ben ik geheel met je eens, alleen kan je er gevoegelijk van ut gaan dat de cognitieve capaciteiten in de basis van een 13 jarige niet zijn uitgerijpt, sterker die moeten zich nog gaan ontwikkelen, en wel door prikkels aan te bieden ( school en anderzins), een deprivatie van de juiste prikkels levert irreversibele ontwikkelingsstoornissen op ( je haalt er dus minder uit dan de capaciteiten zouden toelaten)
Over ontwikkelingsstoornissen en wetenschappelijke studies gesproken, hoe zit het dan met de cognitieve capaciteiten van hoogbegaafde kinderen? Zijn die bij een 13 jarige niet reeds overontwikkeld waardoor ze meer aankunnen als de meesten?
Het verhaal van dat Amerikaanse jochie dat, als ik het goed onthouden heb, nog voor zijn 13e al aan de universiteit zat en een brief naar NASA had geschreven met de vraag of hij met de Space Shuttle mee kon staat me nog altijd bij.
Dus Luco, ookal zijn we het op sommige punten lijnrecht oneens met elkaar, in dit geval moet ik je gedeeltelijk gelijk geven :wink: Afwachten op het oordeel van 1 of meer deskundigen dus voordat we vast kunnen stellen hoe of wat.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 aug 2009, 18:43

Eric H schreef:
Rico schreef:We hoeven maar een avondje NG of discovery te kijken om te snappen dat mother nature.. zich niets maar dan ook niet aantrekt van de nietigheid van de mens, laat staan van een 13 jarig meisje
Klopt, mother nature kijkt niet naar leeftijd, dus maakt het voor Mother Nature geen ruck uit of je 13, 23, 33 bent.
In vroeger tijden waren er Farao's van 13.......
+1.

HSR

Bericht door HSR » 25 aug 2009, 19:18

humor, speculeren over een gezin c.q. dochter terwijl we die hele mensen niet kennen :D

Ze mag zich niet uitschrijven bij de gemeente. Noord Korea bij duurstede ? Gewoon al die calvinisten the finger geven en je droom achterna gaan. Bemoeizucht en maaiveld, Nederland's grootste goed!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u0l9PAyI ... r_embedded[/youtube]

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 aug 2009, 20:00

Hielke verwoordt het mooi;

1 Aanpassen aan de Nederlandse wet

2 Indien 1 niet, dan opkrassen...........

Meer is er niet van.

De hele discussie ontaardt in verschillen van inzicht v.w.b. goed of fout/discutabel ouderschap................. daar gaat het niet om.

De kern van het verhaal blijft dat een 13 jarige gewoon naar school moet en niet, om welke reden dan ook, 2 jaar op non actief staat om wat dan ook uit te voeren .................

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 aug 2009, 21:03

allen schreef:Arthur, kun je je mening ook nog onderbouwen? :whistle:
In mijn perceptie niet nodig :wink:

allen

Bericht door allen » 25 aug 2009, 21:15

Romo, ze blijft doorleren. Interview bekeken? Nee zeker.

Eric H

Bericht door Eric H » 25 aug 2009, 21:31

Lees anders dit even door....

Mooi eerste voorbeeld wordt er trouwens ook gegeven :wink:

http://static.rnw.nl/migratie/www.werel ... redirected

Kim

Bericht door Kim » 25 aug 2009, 21:55

ik zou mijn dochter van 13 nog niet een avondje alleen laten stappen :hmmm:

Eric H

Bericht door Eric H » 25 aug 2009, 21:56

Kim schreef:ik zou mijn dochter van 13 nog niet een avondje alleen laten stappen :hmmm:
Das tegenwoordig bijna net zo gevaarlijk als solo in je eentje de wereld rondzeilen.
Hangt natuurlijk wel af van de plek waar je gaat stappen...... :mrgreen:

Shakes

Bericht door Shakes » 25 aug 2009, 22:03

Who gives a F****

Ondertussen gaan er duizenden kinderen in Afrika dood en dat doet ons veel minder.

Zal me een rotzorg zijn wat dat kind doet.

N.

Metchu

Bericht door Metchu » 25 aug 2009, 22:05

Nandor schreef:Who gives a F****

Ondertussen gaan er duizenden kinderen in Afrika dood en dat doet ons veel minder.

N.

+1, wat een gezever...

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 aug 2009, 22:06

Ergens tussen het eten, slapen, internetten, msn'en, twitteren en.....o ja, het zeilen door. :mrgreen:
allen schreef:Romo, ze blijft doorleren. Interview bekeken? Nee zeker.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 aug 2009, 09:40

Metchu schreef:
Nandor schreef:Who gives a F****

N.

+1, wat een gezever...
Ja Nandor, wat een gezever weer van jou :wink: :mrgreen:

Plaats reactie