Kinderbijslag buiten EU omlaag

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Re: Kinderbijslag buiten EU omlaag

Bericht door Wouter81 » 25 aug 2009, 09:51

Wat me gewoon in Nederland altijd irriteert is dat het allemaal zo mateloos complex is, alle belastingen en heffingen tegenover elkaar. Enerzijds wordt je compleet kaalgeplukt door de Belastingdienst, alles is maximaal belast. Aan de andere kant is er weer een hele waslijst aan 'steunmaatregelen' zoals huursubsidie, kinderbijslag, zorgtoeslag, hypotheekrenteaftrek enzovoorts enzovoorts.

Maak het nou eens een stuk simpeler. Gewoon vlaktaks, iedereen aan de 33% inkomstenbelasting. Daarnaast de BTW omlaag naar 16% zodat iedereen meer kan consumeren, ook weer goed voor de economie die extra koopkracht. En schaf dan maar een hele rits van die subsidies en bijslagen af. Zorg dat het leven voor iedereen wat goedkoper wordt, dan heb je dat soort extraatjes ook niet meer nodig. Scheelt een enorme bak werk voor de belastingdienst, minder fraudegevoelig en onder de streep kost het waarschijnlijk geen cent meer voor de staat. Weliswaar minder inkomsten maar ook minder kosten.

Waarom moet het altijd zo ingewikkeld...

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 25 aug 2009, 09:55

GTRene schreef:het was vaak onduidelijk of die kinderen wel echt bestonden en vele zaken meegemaakt dat die kids alleen op papier bestonden zelfs ambtenaren werkten mee in het land van herkomst...en ja dus werkten zij tegen tegen onze regering...het was en is oncontroleerbaar....
Die zogenaamde kinderen laten verdwijnen is wel een mouw aan te passen, als een groepje hackers er nou gewoon voor zorgen dat die zogenaamde kinderen een flinke berg schulden maken waar de ouders verantwoordelijk voor zijn....

Dan roepen die personen waarschijnlijk snel dat die kinderen helemaal niet bestaan, probleem opgelost :hosanna:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2009, 10:11

nee maar het moet echt controleerbaar zijn, dat is nummer 1, dan vind ik als de kids in het buitenland wonen die regering maar voor hun kosten op moet draaien immers ze wonen daar en gaan daar straks werken enz enz..althans de meesten.

--dus eerst bewijzen dat ze bestaan anders geen geld

--sowieso het geld aanpassen aan het land waar ze zijn, als daar bv 1 euro 4 euro waard is in verhouding, dan maar 25 eurocent,das reeel

--als een land niet meewerkt zoals bv Marokko deed/doet? dan geen geld geen enkele cent...kunnen wij niet in de wettelijke papieren kijken dan ook geen geld, is er geen wettelijk bewijs dan geen geld, hoe moeilijk kan het zijn.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 25 aug 2009, 10:14

Ik ben het 100% met je eens, maar zo is en gaat het in Nederland nou eenmaal niet. Ik zou het best willen veranderen, maar ik trek er nou eenmaal niet zo hard aan om de politiek in te gaan.

1 Venlonaar in de politiek schijnt al genoeg te zijn voor wat leven in de brouwerij :roflol:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 25 aug 2009, 10:15

ander voorbeeld.
Ik ken iemand hier, van buitenlandse komaf, spreekt net of een beetje nederlands. Is hier een paar jaar.
Nu heeft zij een kind en is 22 jaar oud.
Zij gaat naar school, en kind gaat naar kinderbijslag.
Wat krijgt zij:

- uitkering
- studiefinanciering
- kinderopvang! wordt betaald!! 'a 1000 euro per maand

En oma is dag en nacht thuis....
Waarom dan in hemelsnaam kinderopvang, ja wordt wel betaald, oma kan dat toch ook doen...

En een uitkering terwijl men naar school gaat? Dan ben je toch gewoon scholier en krijg je studiefinanciering, en niet nog een extra uitkering ernaast...

En wie betalen al dit?

Metchu

Bericht door Metchu » 25 aug 2009, 10:17

hoe kan je EN een uitkering krijgen EN een studiefinanciering? :?

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 25 aug 2009, 10:18

Niet omlaag maar afschaffen voor die gasten.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 25 aug 2009, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 25 aug 2009, 10:18

precies dat vroeg ik mij dus ook af... , zal wel een fout zijn.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 25 aug 2009, 10:49

Jelmer850i schreef: Waarom dan in hemelsnaam kinderopvang, ja wordt wel betaald, oma kan dat toch ook doen...
Dat zou kunnen, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Verder is dit een erg raar verhaal, uitkering en stufi en niet werken maar toch kinderopvang toeslag?

Ik geloof er eerlijk gezegd niets van.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 aug 2009, 10:58

Jelmer850i schreef:ander voorbeeld.
Ik ken iemand hier, van buitenlandse komaf, spreekt net of een beetje nederlands. Is hier een paar jaar.
Nu heeft zij een kind en is 22 jaar oud.
Zij gaat naar school, en kind gaat naar kinderbijslag.
Wat krijgt zij:

- uitkering
- studiefinanciering
- kinderopvang! wordt betaald!! 'a 1000 euro per maand

En oma is dag en nacht thuis....
Waarom dan in hemelsnaam kinderopvang, ja wordt wel betaald, oma kan dat toch ook doen...

En een uitkering terwijl men naar school gaat? Dan ben je toch gewoon scholier en krijg je studiefinanciering, en niet nog een extra uitkering ernaast...

En wie betalen al dit?

Dat betalen wij. Mijn vrouw en kinderen zijn van Westers buitenlandse komaf. Dikke bureaucratische rompslomp, ze heeft d'r eigen baantje en ik heb m'n bedrijfje. Kinderbijslag zijn de enige centen die wij van overheidwege krijgen. Het voorbeeld wat jij noemt ken ik...

Je hebt buitenlanders en buitenlanders en er wordt met verschillende maten gemeten. Dat ligt aan Den Haag. Gewoon géén kinderbijslag voor in het buitenland woonachtige kinderen, het geld wordt door de belastingbetaler HIER verdiend en DAAR uitgegeven. Helpt niks.

Verder grenzen op slot, voor Oosteuropeanen(Bulgaren , Roemenen...zitten bij de EU, daarom Turkije niet bij EU....vooral graag, ons vakgebied wordt er gek van en heeft me heel veel geld gekost 1,5 maand terug....) en Midden Oosten mensen. Net zoals dat geldt voor Z Amerikanen en Afrikanen. Een Turk of Marokkaan is niks meer 'waard' dan een Zuid Amerikaan of Afrikaan. En blijkbaar voor Den Haag nu wel. Gelijke monniken gelijke kappen, maar dat wordt nooit wat in dit land ben ik bang. Kijk naar Abutaleb en Ramadan.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 aug 2009, 11:06

Wouter81 schreef:Wat me gewoon in Nederland altijd irriteert is dat het allemaal zo mateloos complex is, alle belastingen en heffingen tegenover elkaar. Enerzijds wordt je compleet kaalgeplukt door de Belastingdienst, alles is maximaal belast. Aan de andere kant is er weer een hele waslijst aan 'steunmaatregelen' zoals huursubsidie, kinderbijslag, zorgtoeslag, hypotheekrenteaftrek enzovoorts enzovoorts.

Maak het nou eens een stuk simpeler. Gewoon vlaktaks, iedereen aan de 33% inkomstenbelasting. Daarnaast de BTW omlaag naar 16% zodat iedereen meer kan consumeren, ook weer goed voor de economie die extra koopkracht. En schaf dan maar een hele rits van die subsidies en bijslagen af. Zorg dat het leven voor iedereen wat goedkoper wordt, dan heb je dat soort extraatjes ook niet meer nodig. Scheelt een enorme bak werk voor de belastingdienst, minder fraudegevoelig en onder de streep kost het waarschijnlijk geen cent meer voor de staat. Weliswaar minder inkomsten maar ook minder kosten.

Waarom moet het altijd zo ingewikkeld...
+1, maar vertel dat die linksgereformeerde mongolen in Den Haag maar eens :|

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 aug 2009, 11:09

Dat noemen ze Haagsche transparantie.....................................ik ga er van transpireren :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2009, 11:21

het is zelfs nog veel erger dan ik dacht...zie net op teletekst enz...

ze krijgen zelfs dubbele ja dubbele kindrbijslag als de kinderen inhet buitenland wonen hoe heeft dat zo kunnen lopen...,das vragen om fraude.

http://www.jeugdengezin.nl/nieuwsberich ... ijslag.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nujij.nl/TypesNUjij2/Persoon ... 5347.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
AMSTERDAM - Het kabinet gaat de kinderbijslag voor kinderen die niet in Nederland wonen fors verlagen. Daarmee moet een einde gemaakt worden aan de ongebreidelde export van kinderbijslag naar Turkije en Marokko.
en hier...voortaan moeten ze het zelf bewijzen...met andere woorden jaren heeft dat lekker losgelopen... :hammer:

http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/art ... ijzen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ouder moet recht op dubbele kinderbijslag voortaan zelf bewijzen
dubbelle kinderbijslag dus :shocking:

ik niet snap...en ja Geelhoed jij zal best een evrklaring hebben, maar dit is vragen om Fraude...magoed.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 aug 2009, 11:22

Betekent de aanpassing van de kinderbijslag voor kinderen in het buitenland dan ook dat deze werknemers minder belasting hoeven te betalen? Waarom zou een Marokkaan met een kind van 3 jaar in Marokko net zoveel inkomstenbelasting moeten afdragen als een Nederland met een kind van 3 jaar, als hij er veel minder voor terugkrijgt van de Nederlandse overheid?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 aug 2009, 11:27

Kleine voetnoot is wel dat de dubbele kinderbijslag geldt voor 16 en 17 jarigen die niet bij hun ouders in het buitenland wonen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 25 aug 2009, 12:13

GTRene schreef: ik niet snap...en ja Geelhoed jij zal best een evrklaring hebben
Ik kan niets anders bedenken dan dat je ook wel eens een keertje op bezoek wilt.

Tim N

Bericht door Tim N » 25 aug 2009, 12:54

RutgerK schreef:Betekent de aanpassing van de kinderbijslag voor kinderen in het buitenland dan ook dat deze werknemers minder belasting hoeven te betalen? Waarom zou een Marokkaan met een kind van 3 jaar in Marokko net zoveel inkomstenbelasting moeten afdragen als een Nederland met een kind van 3 jaar, als hij er veel minder voor terugkrijgt van de Nederlandse overheid?
Dat is toch een eigen keuze? Dan ga je toch bij je kind wonen? (ook wel goed voor de oppvoeding lijkt mij zo)

Tim N

Bericht door Tim N » 25 aug 2009, 12:56

Geelhoed schreef:
GTRene schreef: ik niet snap...en ja Geelhoed jij zal best een evrklaring hebben
Ik kan niets anders bedenken dan dat je ook wel eens een keertje op bezoek wilt.
Weer herzelfde verhaal, wonen in een land waar je kinderen niet wonen is toch een keuze die de mensen zelf maken?

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 25 aug 2009, 12:56

GTRene schreef: ze krijgen zelfs dubbele ja dubbele kindrbijslag als de kinderen inhet buitenland wonen hoe heeft dat zo kunnen lopen...,das vragen om fraude.
Als ze hier blijven kost het nog veel meer :wink:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 25 aug 2009, 12:59

Tim N schreef: Weer herzelfde verhaal, wonen in een land waar je kinderen niet wonen is toch een keuze die de mensen zelf maken?
Wel eens gehoord van scheidingen?

Tim N

Bericht door Tim N » 25 aug 2009, 13:44

Dan heb je toch geen kinderbijslag nodig? Als bv moeder met kind in Marokko woont?
Dan moet de moeder er maar voor zorgdragen, die beslist dan toch om samen met het kind in Marokko te gaan wonen?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 aug 2009, 13:50

Misschien wonen pa en ma wel allebeide in Marokko? Of krijg je dan geen kinderbijslag meer? Ik heb geen id. Hoe zit het binnen de EU? Al die mensen die bv in Duitsland gaan wonen krijgen die dan nog kinderbijslag, mochten ze kinderen hebben? Of als mensen voor hun werk naar,bv, Noorwegen gaan en daar gaan wonen. Of buiten de EU gaan vanwege werk en daar ook wonen? Dat zal dan wel tijdelijk zijn maar ben benieuwd.

Tim N

Bericht door Tim N » 25 aug 2009, 13:55

Zou toch te gek zijn als pa en ma allebei in Marokko wonen dat ze dan nog kinderbijslag kregen? Denk het niet iig.
Als je in Duitsland gaat wonen geld in mijn ogen hetzelfde als dat je naar verweggistan gaat. Je kiest er zelf voor om in een ander land te gaan wonen, dan ook geen centen van de Nederlandse staat trekken.
Ga je vanwege werk dan houd je natuurlijk vaak wel je huis achter de hand, dit is ook vaak tijdelijk.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 25 aug 2009, 13:56

Tim N schreef:Dan heb je toch geen kinderbijslag nodig? Als bv moeder met kind in Marokko woont?
Dan moet de moeder er maar voor zorgdragen, die beslist dan toch om samen met het kind in Marokko te gaan wonen?
Je hebt dus inderdaad nooit van scheidingen gehoord.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 aug 2009, 13:59

Tim N schreef:Zou toch te gek zijn als pa en ma allebei in Marokko wonen dat ze dan nog kinderbijslag kregen? Denk het niet iig.
Als je in Duitsland gaat wonen geld in mijn ogen hetzelfde als dat je naar verweggistan gaat. Je kiest er zelf voor om in een ander land te gaan wonen, dan ook geen centen van de Nederlandse staat trekken.
Uitkeringen gaan toch ook gewoon die kant op, evenals pensioenen? Ik kraam er maar wat uit zo hoor :wink:

Plaats reactie