Laura's zeilreis rondom de wereld

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

Re: Nog maar een kind onderwerp(en)

Bericht door Metchu » 25 aug 2009, 00:10

dat is het............ romo virus......... :mrgreen:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 25 aug 2009, 00:28

Fernando schreef:Dus m'n zoontje van 12 thuis houden want die wil zo graag voetballen. En ja je hebt profvoetballers die miljoenen verdienen en wie weet wordt hij het ook wel als ik hem vanaf z'n 12e thuis houd om fulltime op het pleintje achter te voetballen.

In NL is voetbal groot genoeg om dit geregeld te krijgen (soort van) op het moment dat je zoontje gespot wordt door een scout van ADO/Sparta/Feyenoord.

Verder ga ik er niet op in, ik ken dat kind verder niet en heb zelf geen kids, dus een goede inschatting maken kan ik niet. Vind het wel gaaf though, lekker out of the box doen en laten.

That said, er zijn landen waarin kinderen van deze leeftijd al aan schansspringen doen, aan het oefenen zijn om brekebeen of erger te worden op de crossmotor of al 5 jaar aan het racen zijn op de karts. Ook zijn er kinderen van deze leeftijd die al de hele dag met een kalasjnikov of hoe heet zo'n automatische russische blaffer rondsjouwen. Relax.

RobS

Bericht door RobS » 25 aug 2009, 01:03

Ik heb per toeval een paar maanden geleden een zeiltocht gemaakt met een aantal collega's, de eigenaar van de boot was de vader van dit meisje. Het kind is opgegroeid met de zeilsport, van kind af aan altijd bezig met zeilen. Vader bouwt zelf boten, volgens mij wordt de boot waarmee ze de tocht gaat maken ook door d'r vader gebouwd. Ze heeft al veel meer solotochten op haar naam, hij vertelde dat ze op haar 11e al het kanaal was over gestoken, ook solo. D'r pa staat er in ieder geval voor 200% achter.

Hoe het met onderwijs zit weet ik niet, dat hebben we toen niet besproken.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 25 aug 2009, 02:05

Gewoon laten gaan joh, zodra ze bij Somalie in de buurt komt, hoor je toch niets meer van :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 25 aug 2009, 09:46

Goed om te lezen Rob. Mooi dat er nog ruim denkende ouders bestaan die geloven in het doorzettingsvermogen en kunnen van hun kinderen.

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 25 aug 2009, 09:55

Ik was vanochtend nog niet helemaal wakker. Maar als ik het goed begreep heeft ze ook een paspoort uit Nieuw Zeeland. Mocht ze van de rechter niet mogen dan laat ze zich uit Nederland uitschrijven.

Dus hoe dan ook ze gaat. Stoere chick!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 25 aug 2009, 09:56

Ik heb er ook niet zoveel moeite mee. No pain, no gain. Ik bedoel: als ze het zelf persé wil, de ouders willen het ook persé, dan moeten ze het maar doen ook denk ik. Ze weten de risico's. Mocht het wel misgaan, dan zullen ze ook niet huilie-huilie doen in de media. Dit meisje is anders dan anderen, anders dan de grijze middenmoot die nooit iets in hun leven ondernemen. Die grijze massa kent de term 'risico nemen' niet. En die leerplicht... tja, da's natuurlijk best een verstandig iets maar ik denk dat dit meisje hier een stuk meer van opsteekt voor haar latere leven dan in de schoolbanken.

Waar ik meer moeite mee heb is een bemoeizuchtige overheid die ons leven bepaalt en precies aangeeft wat wij wel en niet mogen doen. Maar daarom ben ik misschien ook ondernemer geworden, ik ben allergisch voor als iemand mij vertelt wat ik moet doen. ;)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 25 aug 2009, 10:06

Geen probleem hier mee......

Ene 13-jarige is de andere niet.
Kan me nog een berichtje herinneren van een 8-jarig jochie in Brazillie die de toelatingstest voor een universiteit haalde !!

Verder heeft de omgeving waarin een kind opgroeit meer impact op de ontwikkeling dan onderwijs.

Voor de toekomst, waarom zou ze het niet nu doen.
Als zij er geestelijk klaar voor is, het totaal van het pakket klopt ( qua begeleiding e.d. ) waarom dan niet.

SteV6

Bericht door SteV6 » 25 aug 2009, 10:40

Enige is alleen dat haar emotionele en sociale ontwikkeling per direct stopt als ze aan deze soloreis gaat beginnen. Vergeet niet dat het te vergelijken is met eenzame opsluiting. En een solotocht naar Engeland van 2 (?) dagen is wel wat anders dan 2 (!) jaar solo rond de wereld.

Ik ben blij dat ik niet zo'n beslissing hoef te nemen; voer ik mijn kind aan de wolven of aan de haaien ...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 aug 2009, 11:07

Exact Stephan, das een ernstige deprivatie aan psycho-sociale prikkels...........

Vrijdag is de uitspraak van de rechter, ik ben erg benieuwd wat het gaat worden incluis de motivatie...............

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 aug 2009, 11:11

storm in 'n glas water. Gaat 't fout dan jammer, het gaat wel 'ns vaker fout. Gaat 't goed(hoop ik) dan blij voor haar en d'r ouders. Maak 't niet groter dan 't is mensen in Den Haag. Maar Den Haag wil paal en perk stellen want anders is 't hek van de dam blablabla. Kijk eens naar niet westerse buitenlandse kinderen en hun ouders (incl de (a) sociale problematiek) aub, maar dat durven jullie niet. Noem man en paard Den Haag, cowards.

En dat terwijl er wordt gezanikt over Laura komt er misschien een 14 jarig meisje onder 'n vrachtwagen in Lulhuizen.... :(

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2009, 11:29

net haar op TV gezien, ze is inderdaad niet een doorsnee 13 jarige, ze lijkt zoveel verder...

als je allen denkt aan de leeftijd zeg ik no way die is gek en niet laten gaan, dit is puur ik wil bekend worden en als eerst blabla dus daarom zeg ik nee, maar aan de andere kant haar nu gezien hebbende en alles wordt toch op een afstand gevolgd en veel techniek denk ik? dus als ze echt wil , laten gaan die dame...beter dat dan als kindhoer in cambodja of iets dergelijks :mrgreen:

go girl go.... (dat zeggende zou ik als ouder het niet snel toelaten, maja ik zeil ook nooit en zij is er mee opgegeroeid dus situatie heel anders)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 aug 2009, 11:34

GTRene schreef:net haar op TV gezien, ze is inderdaad niet een doorsnee 13 jarige, ze lijkt zoveel verder...
Nou, ze giegelde als een 11-jarige :roll:
:wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 aug 2009, 11:59

"lijkt"...........................is the key word here...........

SvB

Bericht door SvB » 25 aug 2009, 12:05

Vorige week ook een documentaire gezien (of zoiets) over 13 jarige moedertjes in Engeland :roll: :(
Ik vind dat helemaal verschrikkelijk :cry: :cry:

Laat dit meisje maar lekker zeilen hoor !!
S.

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2009, 12:22

Ja of ouders die 14 kinderen fokken en er dan 4 op een zolder laten slapen
WAT OOK WETTELIJK VERBODEN IS.
Dat is ineens zielig, dat zijn pas aso ouders, zich helemaal leeg fokken als konijnen en je kinderen op een levensgevaarlijke lokatie laten slapen.
Daar zou een rechter eens naar moeten kijken.
Zolder mag je namelijk niet als slaapkamer gebruiken.
Maar nee daar wordt niet over geluld, we gaan een actie beginnen zodat ze het financieel beter krijgen
WTF kunnen ze er weer een paar bijfokken.
Zieke wereld :goodnight:

allen

Bericht door allen » 25 aug 2009, 12:25

Luco..................... Als kind zijnde wilde ik altijd een slaapkamer op de zolder.............................. Dan had ik die namelijk helemaal voor mezelf..................... Daar kon ik lekker muziek maken in de nacht................... Volume beetje zacht uiteraard, maar................... ik stoorde niemand........................

Wat is de gedachtengang eigenlijk achter het niet toelaten van een slaapkamer op zolder?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 aug 2009, 12:39

Ik verwacht trouwens nog wel een PVV momenten vandaag (of eigenlijk toch niet) over het feit dat deze dame 3 paspoorten heeft en zich nu hiermee maar even snel aan de Nederlandse overheid en het rechtssysteem wil onttrekken.

Maar goed, dit is natuurlijk een onzinnige onderneming voor een 13 jarige. Het lijkt ingegeven te zijn door commercie, de few minutes of fame en haar vader. Wat is nu precies de prestatie en het talent dat geëtaleerd moet worden of dat de kop ingedrukt zou worden door de overheid? Een mentale uitputtingsslag als 13-jarige of gaat het om het fysieke?

Ik vind het jammer om te zien dat er een beeld opgeworpen wordt alsof zij twee jaar lang bij wijze van spreken rondje vaart op het IJsselmeer en er nogal laconiek wordt gedaan over de gevaren van deze onderneming.

@Luco, ik ken dat wettelijk verbod op slaapkamers op zolder niet. In dat geval ken ik wel wat bouwprojecten die illegaal zijn. Paar maanden geleden had ik de optie op voor 29.000 euro een nieuwbouwhuis te laten voorzien van 2 slaapkamers en dakkappellen.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 25 aug 2009, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 aug 2009, 12:39

Wat vind je daar dan verschrikkelijk aan?
SvB schreef:Vorige week ook een documentaire gezien (of zoiets) over 13 jarige moedertjes in Engeland :roll: :(
Ik vind dat helemaal verschrikkelijk :cry: :cry:

Laat dit meisje maar lekker zeilen hoor !!
S.

allen

Bericht door allen » 25 aug 2009, 12:57

Rutger, de prestatie is voor jezelf. De commercie er omheen is budgettechnisch vaak handig. Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat dat zowel het kind als haar ouders bewust zijn van de gevaren. Mensen laten hun kinderen al vanaf jong op een wielrenfiets stappen. Enig idee watvoor doodsmak je daarmee kunt maken als je met 70 op het asfalt knalt? Wat dacht je van mountainbiken. Downhillend een boom tegenkomen of over de kop slaan zal niet altijd even mooi uitpakken voor je hoofd en / of nek. Dat halve walnootje op je kop en dat fietsbroekje helpen je dan ook niet. Dan hebben we nog de wintersport. Ook dat is gevaarlijk, terwijl de meesten hier niet bij stil staan. De meeste mensen in de autosport zijn vaak eerder begonnen voor ze hun rijbewijs hebben. Ook daarmee ben je je leven feitelijk niet veilig. Zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen.

Dat dit alleen bedoeld is voor een paar minuutjes aandacht voor haar pa vind ik een erg simpele reactie.

De vraag is misschien ook of wij het kind willen zien ontwikkelen in de dingen die zij lief heeft of de dingen die wij als normaal achten, omdat wij niet buiten onze grenzen durven te denken. Uitgaan en leren feesten met je vrienden of jezelf fysiek en mentaal ontwikkelen.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 25 aug 2009, 13:12

allen schreef:De vraag is misschien ook of wij het kind willen zien ontwikkelen in de dingen die zij lief heeft of de dingen die wij als normaal achten, omdat wij niet buiten onze grenzen durven te denken. Uitgaan en leren feesten met je vrienden of jezelf fysiek en mentaal ontwikkelen.

Over 2 jaar in de kroeg, sukkelig jongetje tegen Laura: 'hey, ik heb jou hier nog nooit eerder gezien, hoe komt dat?'
'Dat klopt, ik was bezig de wereld rond te zeilen. Jij?'

romo

Bericht door romo » 25 aug 2009, 13:14

Een paar uur per week op de fiets, 1 keer per jaar ( in de vakantie en niet onder schooltijd hoop ik ) naar de Alpen....................tja...............................das geen 2 jaar over de wereld zeeën.............

allen

Bericht door allen » 25 aug 2009, 13:29

Niet hetzelfde, maar twee uur fietsen is voor mij misschien gevaarlijker dan de hele tour de france voor Armstrong. :idea:

romo

Bericht door romo » 25 aug 2009, 13:30

104 Teletekst di 25 aug
Gemeente schrijft zeilster niet uit

` Wijk bij Duurstede weigert voorlopig
de 13-jarige Laura Dekker uit te
schrijven.Eerst wil de gemeente weten
of het meisje echt weggaat.

Haar advocaat maakte gisteren bekend
dat in haar woonplaats een verzoek om
uitschrijving is ingediend.Ze wil zich
eventueel in Nieuw-Zeeland vestigen om
haar wereldreis te kunnen maken.

Of Laura Nederland verlaat hangt onder
meer af van de kinderrechter.Vrijdag
beslist die over het verzoek van de
Raad voor de Kinderbescherming om het
gezag van haar ouders te beperken.De
Raad wil voorkomen dat ze solo rond de
wereld gaat zeilen.

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2009, 13:32

@Luco, ik ken dat wettelijk verbod op slaapkamers op zolder niet. In dat geval ken ik wel wat bouwprojecten die illegaal zijn. Paar maanden geleden had ik de optie op voor 29.000 euro een nieuwbouwhuis te laten voorzien van 2 slaapkamers en dakkappellen.
Klopt, dan moet de zolder namelijk voorzien worden van onder andere, ventilatie, stroompunten volgens de normen, vluchtgarantie volgens de normen, rookmelders, openslaande ramen
enz
enz
enz
De aannemer moet dat op die manier doen anders krijgt die geen vergunning.
99% van de mensen vinden dat te duur en maken er later een slaapkamer van zonder al die voorzienigen.
Er is geen handhaving nadat de woning wordt betrokken door de kopers, alleen op de aannemer tijdens het bouwen.
Dus dan krijg je dit soort dingen, maar zo illegaal als maar zijn kan.
Mensen kijken alleen naar geld, veiligheid van hun kinderen is dan ineens van ondergeschikt belang.
Maar dat vind ik kwalijker dan deze soloreis.

Plaats reactie