Gezellig feestje - Sunset Grooves

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Roman

Re: Gezellig feestje - Sunset Grooves

Bericht door Roman » 24 aug 2009, 10:08

Ik kijk er eerlijk gezegd ook niet van op. Dit soort dingen gebeuren overal op de wereld. Triest maar waar. Tegenwoordig heb je alleen overal meteen video/fotos van en verspreid alles zich snel via internet.

Hier in het dorp is laatst een Ierse maffia afrekening geweest midden op straat, paar weken daarvoor waren het Balkan types die dachten in het wild west te zijn. En de Engelsen zijn er ook niet vies van.

:shithappens:

Het is alleen erg kut als onschuldige mensen erbij betrokken raken.

allen

Bericht door allen » 24 aug 2009, 15:08

http://www.nu.nl/algemeen/2067408/alle- ... litie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 24 aug 2009, 15:34

Vond het filmpje in het nos journaal ook waardeloos, die van de Marokkaan die alleen een domme kreet riep met verschrikkelijk accent en dan beeld van alleen wat donkers en verder wat knallen op de achtergrond. Laat dan niks zien, bah. Stemmingmakerij/sentimenten kweken eerste klas. Laat dat alsjeblieft aan andere omroepen over.

Roman

Bericht door Roman » 24 aug 2009, 15:58

En die figuren op die foto dat dat meisje gemaakt had dan, waren dat ook agenten dan?

Sander

Bericht door Sander » 24 aug 2009, 16:14

Dit filmpje al gezien ?
http://www.zie.nl/videos/begin-van-schi ... dz1rsfikps" onclick="window.open(this.href);return false;

En zie de foto's van dit gruwelijke drama;
http://www.nufoto.nl/onderwerpen/schiet ... randfeest/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sven VS

Bericht door Sven VS » 25 aug 2009, 17:40

als is het een gratis feest dan snap ik nog altijd niet dat er geen controle wordt gehouden !
Zet het gebied rond het feest af met hekken en iedereen die erin wilt fouilleren . klaar .

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 aug 2009, 19:29

Dat hadden ze ook, maar kennelijk controleerden ze alleen of mensen geen bierblikken etc bij hadden.

RobS

Bericht door RobS » 25 aug 2009, 19:39

Martijn Koevoets schreef:Dat hadden ze ook, maar kennelijk controleerden ze alleen of mensen geen bierblikken etc bij hadden.
Er wordt inderdaad ook op gratis feesten gewoon gefouilleerd, maar als je echt iets mee naar binnen wil nemen dan lukt dat ook gewoon, of dat nou 100 pillen zijn, of een vuurwapen, als je een beetje je best doet kun je het onopgemerkt mee naar binnen nemen.

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2009, 21:35

Als je echt wilt wel, maar kans op gepakt te worden is wel een stuk groter.
Bij Dancetour (ik was er vorig jaar in Tilburg) werd bijvoorbeeld toch wel echt goed gecontroleerd.

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2009, 21:49

Roman schreef:En die figuren op die foto dat dat meisje gemaakt had dan, waren dat ook agenten dan?
Ja dat waren agenten, er waren er ongeveer 70 in burger, dus veel te weinig.
De politie te paard is zonder opdracht ook naar het feest gereden omdat ze 70 man te weinig vonden.

De agenten hebben met elkaar in al die jaren dienst bijna nooit hun pistool hoeven te trekken.
Hier is dit wel gebeurd omdat het echt levensbedreigend was.
5 agenten hebben gisteren hun ontslag ingediend omdat ze dit nooit meer mee willen maken.
Bijna alle 70 agenten hebben zich nog nooit zo bedreigd gevoeld.

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2009, 21:50

Sven VS schreef:als is het een gratis feest dan snap ik nog altijd niet dat er geen controle wordt gehouden !
Zet het gebied rond het feest af met hekken en iedereen die erin wilt fouilleren . klaar .

Tuurlijk en dan geeft een man alles over het hek aan :bag:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 aug 2009, 22:06

luco hornsveld schreef:
Roman schreef:En die figuren op die foto dat dat meisje gemaakt had dan, waren dat ook agenten dan?
De politie te paard is zonder opdracht ook naar het feest gereden omdat ze 70 man te weinig vonden.

De agenten hebben met elkaar in al die jaren dienst bijna nooit hun pistool hoeven te trekken.
5 agenten hebben gisteren hun ontslag ingediend omdat ze dit nooit meer mee willen maken.
En wat is jouw bron?

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2009, 22:15

partyondude schreef:
luco hornsveld schreef:

En wat is jouw bron?
Even aangepast hoeft niet iedereen te weten
Laatst gewijzigd door Luco op 26 aug 2009, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 25 aug 2009, 22:26

Sven VS schreef:als is het een gratis feest dan snap ik nog altijd niet dat er geen controle wordt gehouden !
Er stonden hekken en er was controle. Alleen sommige bezoekers vonden dat veel te lang duren(controle) en hebben de hekken omvergeworpen. Toen liep iedereen gewoon naar binnen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 aug 2009, 11:16

'Ze wilden bloed' Van onze Rotterdamse redactie
ROTTERDAM - Het strandfeest blijkt niet alleen slachtoffers onder de bezoekers te hebben gemaakt, maar ook onder de dienstdoende politiemensen, zo komt naar voren uit hun ingrijpende weergave van die dramatische avond en nacht. Veel agenten zitten er geestelijk helemaal doorheen.

"Het was oorlog. Een arena met dolle leeuwen. Ze wilden ons bloed. Donker en nergens veilig. Ze maken ons af. Hier komen we niet meer levend uit. Kankerjoden, kankerjoden, schreeuwen ze. Bacardi-flessen gevuld met zand vliegen door de lucht. Ik ruik mezelf. Angst. Pure angst. Dan valt er aan hun kant een slachtoffer. Het gevecht gaat door. Ze stappen gewoon over hem heen. Wij proberen het lichaam weg te trekken. Met gevaar voor eigen leven. Een boomlange vent tilt een plantenbak op en slingert die naar ons toe. Ik zie het nog voor me. Krijg er weer kippenvel van. Dat lichaam hebben we aan een arm weggesleept."

Zeven Rotterdamse politiemensen, vijf mannen en twee vrouwen tussen 26 en 41 jaar, vertellen strikt anoniem het verhaal over de zwartste avond van hun leven op het strand van Hoek van Holland. De gezichten staan strak. Ze kijken elkaar verbroederend aan. "Als jullie daar niet waren geweest, had ik hier niet meer gezeten. Dan had ik het niet overleefd", zegt de een tegen twee anderen. "We hebben elkaar vastgehouden. Als je valt in dat zand dan hadden ze ons gelyncht."

Honderdvijftig schoten

Een van de twee vrouwen: "Er is wel honderdvijftig keer geschoten. Je gaat over een drempel als je het wapen trekt. Het deed ze niets. Helemaal niets. Een waarschuwingsschot. Geen effect. Ze gingen maar door. " Het drama was voorgebakken, blijkt uit het oorlogsverslag. "Iedereen wist bij aanvang dienst dat het daar fout zou gaan. We herkenden meteen Feyenoordhooligans. Dan poog je nog de angel eruit te halen. De grootste raddraaiers te isoleren, het tuig dat anderen aanstuurt. Onbegonnen werk. Vanaf het begin is er gevochten. Waren er steekpartijen. Dat is hun tactiek. Hit and run. Klappen uitdelen, weglopen en kijken hoeveel politie er op de been is. Koppen tellen. Aan beide kanten. Dat is oorlog."

Eén van de politiemannen verhult niet pure wraakgevoelens te hebben gekregen. "Rotterdam hooligans, Rotterdam hooligans. Jongens, jongens wat was dat bedreigend. Nu hakken we ze in de pan, heb ik gedacht. Zie maar of je het hier redt op je sportschoentjes."

De zeven hebben zorg over de toekomst. Waar eindigt dit geweld? "Ik baal van de kranten", zegt er één. "Als wij niet hadden geschoten, was er niets gebeurd, wordt er nu beweerd. Wij stonden daar onze zorgplicht te doen. Wees eens positief." Een ander: "Wij hopen dat men ons helden vindt. Al die andere collega's die daar waren, zijn dat. En vergeet ons thuisfront niet. Bezorgd als dat is."
Idd leuk feestje!

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2009, 11:32

Ik zei het toch

Mack

Bericht door Mack » 28 aug 2009, 14:25

En een jongen die blijkbaar vooraan liep om de agenten aan te vallen (en wordt neergeschoten) krijgt een stille tocht, terwijl de politie de schuld krijgt dat het uit de hand gelopen is?

Zie ik dat nou goed?

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2009, 14:27

Mack schreef:En een jongen die blijkbaar vooraan liep om de agenten aan te vallen (en wordt neergeschoten) krijgt een stille tocht, terwijl de politie de schuld krijgt dat het uit de hand gelopen is?

Zie ik dat nou goed?
Ja dat is heel kort waar het op neer komt.
Diep triest.
Zeker omdat ik iets meer inside info heb.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 28 aug 2009, 14:28

Stille tochten zijn toch om aandacht te vragen voor zinloos geweld?

Dan klopt heel die tocht niet, dit was zinvol geweld!

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2009, 14:38

Alle geweld is zinloos.

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 29 aug 2009, 09:12

Waarom agenten in burger? Ik kan me voorstellen dat je agenten in burger inzet om dingen eerder te signaleren, maar in dit geval is dat toch superlink? Stel je staat op een feestje en opeens ontstaan er rellen. Dan zie je ineens een aantal mannen met een getrokken pistool staan, waarvan je niet weet of het agenten zijn! Dat zorgt toch voor nog veel meer paniek?

Luco

Bericht door Luco » 29 aug 2009, 10:45

Eat ik begrepoen heb is dat ze zich gelijk bekend gemaakt hebben als agenten toen het gedonder begon.
Ze waren er omdat er geruchten waren dat er hooligans zouden komen.
Zet je dan agenten in burger neer is het weer uiitlokking volgens sommige.

RVV

Bericht door RVV » 29 aug 2009, 12:34

Wat een verhaal ook. Laat het een les zijn, en de volgende keer gewoon net zo'n politie macht op de been brengen als bij een beladen voetbal wedstrijd Ajax Feyenoord ofzo..

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 aug 2009, 19:16

Bij dit soort evenementen lopen altijd agenten in burger rond.
Davy MR2DRIFT schreef:Waarom agenten in burger? Ik kan me voorstellen dat je agenten in burger inzet om dingen eerder te signaleren, maar in dit geval is dat toch superlink? Stel je staat op een feestje en opeens ontstaan er rellen. Dan zie je ineens een aantal mannen met een getrokken pistool staan, waarvan je niet weet of het agenten zijn! Dat zorgt toch voor nog veel meer paniek?

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 aug 2009, 19:35

ff sidetopic

Piratenfestijn eindigt met geweld

WAPENVELD - Het Mega Piraten Festijn in Wapenveld is vrijdagavond aan het eind volledig uit de hand gelopen. Er zijn elf arrestaties verricht.

Enkele tientallen bezoekers weigerden de feesttent te verlaten en kregen ruzie met het beveiligingspersoneel. Eén beveiliger werd mishandeld; de dader wist te ontkomen.

De politie werd gealarmeerd en die besloot de omgeving vrij te maken. Ook toen was er verzet van bezoekers. Agenten werden bespuwd en bekogeld met allerlei voorwerpen. Enkele gewelddadige bezoekers zijn gebeten door politiehonden. Agenten liepen blauwe plekken op.

Heeft u meer informatie, of foto's/beeld van de rellen: rtv@omroepgelderland.nl
Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... geweld.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie