Dutch Quarter Mile - 22 aug. Vliegkamp Valkenburg / Katwijk
- Inne
Re: Dutch Quarter Mile - 22 aug. Vliegkamp Valkenburg / Katwijk
Ook weer terug.
Vanavond allemaal hart van nederland kijken, wordt gaaf :banaan:

Vanavond allemaal hart van nederland kijken, wordt gaaf :banaan:

- Joh@n
Rest volgt nog, maar t zag er allemaal mooi uit :playcar:
- Downforce Hans
Nou, ik ben ook geweest en was niet erg onder de indruk hoe het geregeld was.
Na eerst eerst 35 euro afgetikt te hebben kon ik mijn auto een stukje verder op parkeren.
Na een meter of honderdvijftig gelopen te hebben kwam ik naarst de baan aan waar een kleine tribune die afgeladen was.
Naast die tribune was een klein stukje gras waar een berg mensen stonden en je amper aan het hek kon staan, daarnaast was een Vip afdeling waar je dus niet mocht komen.
Aan de andere kant van die tribune kon je ondanks dat je die 15 euro had betaald ook niet komen want daar was volgens mij ook een VIP afdeling.
Per saldo dus maar een klein stukje waar je naast de baan kon kijken.
Heel in de verte zag je de "exoten" staan wat jammer was want van die auto`s kreeg je dus niets mee, behalve wanneer ze voorbij de tribune kwamen.
Als er een soort Parc ferme was geweest dan had dat voor de bezoekers zeker een stuk leuker geweest.
Ik was het dus vrij snel zat en ben in mijn auto gestapt en weg gereden.
Ik dacht toch eens kijken hoe ver ik kan komen en wat schetst mijn verbazing kon ik gewoon naar de start opstelling rijden maar niet dat ik eerst een kleine honderd vrachtwagens al luid toeterend voorbij moest laten gaan.
Ik denk dat er weinig mensen op de tribune er op zaten te wachten om naar honderd toeterende truck`s te gaan zitten kijken.
Heb nog wel met een paar Belgische corvette bestuurders zitten te praten wat leuk was en heb Luco nog gesproken.
Maar had toch liever mijn 35 euro op een andere manier over de balk gegooid.
Grtz,Hans
Na eerst eerst 35 euro afgetikt te hebben kon ik mijn auto een stukje verder op parkeren.
Na een meter of honderdvijftig gelopen te hebben kwam ik naarst de baan aan waar een kleine tribune die afgeladen was.
Naast die tribune was een klein stukje gras waar een berg mensen stonden en je amper aan het hek kon staan, daarnaast was een Vip afdeling waar je dus niet mocht komen.
Aan de andere kant van die tribune kon je ondanks dat je die 15 euro had betaald ook niet komen want daar was volgens mij ook een VIP afdeling.
Per saldo dus maar een klein stukje waar je naast de baan kon kijken.
Heel in de verte zag je de "exoten" staan wat jammer was want van die auto`s kreeg je dus niets mee, behalve wanneer ze voorbij de tribune kwamen.
Als er een soort Parc ferme was geweest dan had dat voor de bezoekers zeker een stuk leuker geweest.
Ik was het dus vrij snel zat en ben in mijn auto gestapt en weg gereden.
Ik dacht toch eens kijken hoe ver ik kan komen en wat schetst mijn verbazing kon ik gewoon naar de start opstelling rijden maar niet dat ik eerst een kleine honderd vrachtwagens al luid toeterend voorbij moest laten gaan.
Ik denk dat er weinig mensen op de tribune er op zaten te wachten om naar honderd toeterende truck`s te gaan zitten kijken.
Heb nog wel met een paar Belgische corvette bestuurders zitten te praten wat leuk was en heb Luco nog gesproken.
Maar had toch liever mijn 35 euro op een andere manier over de balk gegooid.
Grtz,Hans
-
Oh oh Hans das minder
Was heel benieuwd naar hoe het vandaag ging!
Johan , anderen hoe hebben jullie je vermaakt?

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
+1 Hans
De ruimte was inderdaad erg karig voor de niet "VIP"pers, verder was het best wel leuk om de auto's te zien rijden, wij zijn op een gegeven moment met de stoet vrachtwagens meegelopen naar het "VIP" gedeeelte en hebben daar nog een tijdje bij de start gestaan, opvallend om te zien dat menig deelnemer zich niet eens verdiept had in het "stagen", die kerel die de starts regelde werd er soms moedeloos van
...
Ook vielen de tijden wat tegen, maar dat heeft denk ik met de verminderde grip te maken op de startbaan, was een soort van ZOAB (maar dan net ietsje fijner), de Lambo's maakten wel indruk (11.7 - 11.9 volgens mij), ook jammer dat de GT-R geen enkele keer zijn LC gebruikte om weg te komen, dacht dat zijn snelste tijd een 12.2 was, wij vonden het om 15:00 ook weer mooi genoeg en zijn toen weggegaan...
Wat mij betreft toch voor herhaling vatbaar, maar dan wel leren van deze eerste keer, hoop overigens dat de organisatie er een beetje uitkomt (financieel) want ik vond het ook niet geweldig druk...
Morgenvroeg maar naar Drachten voor het echte werk
...
Ben
De ruimte was inderdaad erg karig voor de niet "VIP"pers, verder was het best wel leuk om de auto's te zien rijden, wij zijn op een gegeven moment met de stoet vrachtwagens meegelopen naar het "VIP" gedeeelte en hebben daar nog een tijdje bij de start gestaan, opvallend om te zien dat menig deelnemer zich niet eens verdiept had in het "stagen", die kerel die de starts regelde werd er soms moedeloos van

Ook vielen de tijden wat tegen, maar dat heeft denk ik met de verminderde grip te maken op de startbaan, was een soort van ZOAB (maar dan net ietsje fijner), de Lambo's maakten wel indruk (11.7 - 11.9 volgens mij), ook jammer dat de GT-R geen enkele keer zijn LC gebruikte om weg te komen, dacht dat zijn snelste tijd een 12.2 was, wij vonden het om 15:00 ook weer mooi genoeg en zijn toen weggegaan...
Wat mij betreft toch voor herhaling vatbaar, maar dan wel leren van deze eerste keer, hoop overigens dat de organisatie er een beetje uitkomt (financieel) want ik vond het ook niet geweldig druk...
Morgenvroeg maar naar Drachten voor het echte werk

Ben
- Joh@n
Heb me prima vermaakt. Had ook een bandje van 15 euro en parkeren was bij mij 5 euro (maarja, leasediesel heXave30 schreef:Oh oh Hans das minderWas heel benieuwd naar hoe het vandaag ging!

- JWD
Ik heb me reuze vermaakt, 12,477s met de M5 vond ik alleszins redelijk.
Launch control zorgde alleen nog wel even voor de nodige kleine ongemakjes.
De eerste run met ijskoude banden resulteerde in een mooie blauwe rookwolk (tot z'n 4e versnelling).
De 2e run dacht ik het beter aan te pakken door eerst een burn-out te doen welke prima lukte, na het stagen snel in LC mode (pook naar voren en voet op het gas) maar verder dan 1500rpm ging hij niet meer.
Ook bij groen licht resulteerde het loslaten van de pook in..... niets, nog een keer in LC en weer dezelfde reactie, toen maar gewoon alles los en voet op het gas en rijden maar.
Op de terugweg realiseerde ik me dat LC een resettijd heeft van enige minuten dus na de burn-out zou hij het dus niet gaan doen.
Na deze run heb ik gelijk maar nog een run gedaan zonder burn-out en met nog enigzins warme banden van de vorige run et voila.... 12,477 op de klok, de F430 naast me kon ik de eerste meters goed bijhouden en we eindigden met een wagenlengte verschil.
Daarna nog even een run gedaan met 4 personen in de auto waardoor ik aardig wat meer tractie had maar minder snelheid en uiteindelijk 12,8 getimed....
Je kon aan het event zien dat het de eerste keer was waardoor er nog wat onervarenheid was bij de organisatie, maar met de lessen die ze dit jaar hebben geleerd hoop ik dat ze volgend jaar een nog mooier event neerzetten.
De aanwezige auto's waren trouwens erg de moeite waard, 2x LP560-4 coupe en 1x LP560-4 spyder....
ik ben maar weer aan het sparen geslagen 
Launch control zorgde alleen nog wel even voor de nodige kleine ongemakjes.
De eerste run met ijskoude banden resulteerde in een mooie blauwe rookwolk (tot z'n 4e versnelling).
De 2e run dacht ik het beter aan te pakken door eerst een burn-out te doen welke prima lukte, na het stagen snel in LC mode (pook naar voren en voet op het gas) maar verder dan 1500rpm ging hij niet meer.
Ook bij groen licht resulteerde het loslaten van de pook in..... niets, nog een keer in LC en weer dezelfde reactie, toen maar gewoon alles los en voet op het gas en rijden maar.
Op de terugweg realiseerde ik me dat LC een resettijd heeft van enige minuten dus na de burn-out zou hij het dus niet gaan doen.
Na deze run heb ik gelijk maar nog een run gedaan zonder burn-out en met nog enigzins warme banden van de vorige run et voila.... 12,477 op de klok, de F430 naast me kon ik de eerste meters goed bijhouden en we eindigden met een wagenlengte verschil.
Daarna nog even een run gedaan met 4 personen in de auto waardoor ik aardig wat meer tractie had maar minder snelheid en uiteindelijk 12,8 getimed....
Je kon aan het event zien dat het de eerste keer was waardoor er nog wat onervarenheid was bij de organisatie, maar met de lessen die ze dit jaar hebben geleerd hoop ik dat ze volgend jaar een nog mooier event neerzetten.
De aanwezige auto's waren trouwens erg de moeite waard, 2x LP560-4 coupe en 1x LP560-4 spyder....

- RVV
JWD, was de M5 een beetje op zijn plaats bij al dat snelle spul ? Of toch een vreemde eend in de bijt ?
- Joh@n
LP560-4 Spyder?
Kleine sfeerimpressie:
Klaar voor de start:

Kleine sfeerimpressie:
Klaar voor de start:
- JWD
Persoonlijk vond ik hem prima passen, tuurlijk het is geen supersportwagen maar ik behaalde betere tijden dan F360s, Porsche Turbo's, Maserati's en nog wat ander snel geacht spul.Rico schreef:JWD, was de M5 een beetje op zijn plaats bij al dat snelle spul ? Of toch een vreemde eend in de bijt ?
En de toeschouwers waren ook erg te spreken over de V10 brul (hij klinkt echt harder en mooier dan een LP560

Je kan op Autoblog een filmpje zien met daarin een run van mij tegen een F430 en dan zie je best goed hoe close het is.
http://www.autogespot.com/item/4826/eve ... rter-mile/
Laatst gewijzigd door JWD op 22 aug 2009, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Adje ///M3
JWD, Je was inderdaad flink aan het gummen. Jammer dat ik niet wist dat jij ook meedeed, anders hadden we nog een hand kunnen schudden.
Ik ga HVNL kijken.....!
Ik ga HVNL kijken.....!
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik had toch ietsje later weg moeten gaan
...
http://www.hartvannederland.nl/item/266 ... liegtuig__
Ben
PS M5 klonk echt vet
en deed inderdaad niet onder voor de andere auto's...

http://www.hartvannederland.nl/item/266 ... liegtuig__
Ben
PS M5 klonk echt vet

Die vent is gek
Heeft al een keer bijna een jaar in het ziekenhuis gelegen omdat zijn brandstof eerder op was dan berekend.
Donderde toen bijna 50 meter naar beneden

Heeft al een keer bijna een jaar in het ziekenhuis gelegen omdat zijn brandstof eerder op was dan berekend.

- Downforce Hans
luco hornsveld schreef:Die vent is gek![]()
Over uit de lucht vallen gesproken

- Adje ///M3
Tip voor de organisatie voor de eerst volgende keer: Zet een paar veegwagens op de baan. Voorkomt een hoop steenslag 

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Gaaf geluid zit er in je M5 JWD. Volgens mij zag ik je namelijk afgelopen vrijdag zo rond het middaguur in de file staan op de Molenlaan in Rotterdam. Kan dat kloppen?
- De Sjack
Pure diefstal vond ik het, wat een aanfluiting zeg!
Moest 65 eurie afrekenen met het gezin, dus dan mag je toch wel wat verwachten.
Parking was top, maar mocht ook niet naar de leuke voitures toe.
WTF, daar hebben we toch entree voor betaald zeker? "Nee, dat is voor VIP"
Voordat ik pissig kon worden kreeg ik wel de tip om via de achterkant te gaan, daar was geen conrole?
Alé, wat die vrachtwaggels daar deden? wat een herrie zeg.
Zaten echt wel mooie auto's tussen, dat was ook best leuk om die over de dragstrip te zien gaan, alhoewel ik wel wat meer geluid had verwacht.
Mooiste was nog wel de motor-act, dat heeft veel goedgedaan op deze dag.
Vliegen met een raketje op je rug is ook kicke, wel erg kort en een lawaai....
Blijf het gevoel hebben dat ik gewoon opgelicht ben, van de site van die 4 milers, waar je mee gelokt wordt:
-Carclubs: niet 1 club gezien, op een paar bezoekers auto's na.
-Rondom de dragstrip activiteiten: Hmm, waar was dat dan?
-Diverse stands...: Misschien weggewaaid, nog geen sleutelhanger te koop.
-Verschillende demo-runs op de dragstrip, denk aan officiële drag-racers, sprint-motoren: Nah, bij het aan denken is het toch echt wel gebleven.
-Catering met ruim assortiment: Ja, wat is ruim te noemen, te zoute friet en koude kroketten? Nee ruim gaat toch echt wel verder als alleen vette hap.
-Auto's waar ze mee op de site pronken lang niet allemaal aanwezig. Alsnog wel een mooi assortiment.
-Geen programmaboekje: publiek wist totaal niet wat er gaande was.
-Geen omroepinstallatie: na een run of 10 zit je je af te vragen wat nu eigenlijk de bedoeling is op de track.
Nee, ik kan er niet veel goeds over zeggen, leuk geprobeert,
mijn advies is om alle bezoekers hun geld terug te geven, en excuses aan te bieden.
Moest 65 eurie afrekenen met het gezin, dus dan mag je toch wel wat verwachten.
Parking was top, maar mocht ook niet naar de leuke voitures toe.
WTF, daar hebben we toch entree voor betaald zeker? "Nee, dat is voor VIP"
Voordat ik pissig kon worden kreeg ik wel de tip om via de achterkant te gaan, daar was geen conrole?
Alé, wat die vrachtwaggels daar deden? wat een herrie zeg.
Zaten echt wel mooie auto's tussen, dat was ook best leuk om die over de dragstrip te zien gaan, alhoewel ik wel wat meer geluid had verwacht.
Mooiste was nog wel de motor-act, dat heeft veel goedgedaan op deze dag.
Vliegen met een raketje op je rug is ook kicke, wel erg kort en een lawaai....
Blijf het gevoel hebben dat ik gewoon opgelicht ben, van de site van die 4 milers, waar je mee gelokt wordt:
-Carclubs: niet 1 club gezien, op een paar bezoekers auto's na.
-Rondom de dragstrip activiteiten: Hmm, waar was dat dan?
-Diverse stands...: Misschien weggewaaid, nog geen sleutelhanger te koop.
-Verschillende demo-runs op de dragstrip, denk aan officiële drag-racers, sprint-motoren: Nah, bij het aan denken is het toch echt wel gebleven.
-Catering met ruim assortiment: Ja, wat is ruim te noemen, te zoute friet en koude kroketten? Nee ruim gaat toch echt wel verder als alleen vette hap.
-Auto's waar ze mee op de site pronken lang niet allemaal aanwezig. Alsnog wel een mooi assortiment.
-Geen programmaboekje: publiek wist totaal niet wat er gaande was.
-Geen omroepinstallatie: na een run of 10 zit je je af te vragen wat nu eigenlijk de bedoeling is op de track.
Nee, ik kan er niet veel goeds over zeggen, leuk geprobeert,
mijn advies is om alle bezoekers hun geld terug te geven, en excuses aan te bieden.

- RVV
JWD schreef:Persoonlijk vond ik hem prima passen, tuurlijk het is geen supersportwagen maar ik behaalde betere tijden dan F360s, Porsche Turbo's, Maserati's en nog wat ander snel geacht spul.Rico schreef:JWD, was de M5 een beetje op zijn plaats bij al dat snelle spul ? Of toch een vreemde eend in de bijt ?
En de toeschouwers waren ook erg te spreken over de V10 brul (hij klinkt echt harder en mooier dan een LP560).
Je kan op Autoblog een filmpje zien met daarin een run van mij tegen een F430 en dan zie je best goed hoe close het is.
http://www.autogespot.com/item/4826/eve ... rter-mile/
Leuk filmpje, en het blijft me verbazen dat IRL er nauwlijks verschil is tussen deze 2 auto's.
- JWD
Filmpje! - Doorklikken voor HD
- Joh@n
- Downforce Hans
Ik ben benieuwd naar hoe Inne de dag heeft ondervonden......
Grtz,Hans
Grtz,Hans
- Inne
Hey allen,
Ik ga nog niet een hele reactie geven, gezien ik nog niet helemaal wakker en helder ben en momenteel een ander event in Veldhoven draai
Bovenstaande punten kan ik idd goed in terugkomen. Het hele event is (jammer genoeg) wegens vergunningen op maximaal een maand tijd in elkaar gezet.
Jullie hebben duidelijke argumenten en ik kan wel tegen een berg kritiek hoor, goed voor volgend jaar. De mensen die VIP hadden oid krijgen 2010 (indien we voor een tweede editie gaan) zeker wel een tegenprestatie, no worries. Dus het hele verhaal met 'afzetterij' oid kan je wel zwaar nemen, maar we gaan voor een meerjarenplanning, dus zullen we 'huidige VIPs' verder zeker niet gaan teleurstellen.
We gaan nu gewoon verder aan het hele concept werken. Hulp en opbouwende suggesties altijd welkom om een tweede editie met verbeterpunten uit te bouwen.
Ik heb geen echt klagende deelnemers gehoord, alleen maar supertoffe reacties achteraan de baan en in het rennerskwartier
Geen probleem om een aantal opmerkingen te weerleggen, hoeft ook niet als excuus te zijn, maar het terrein was soms wel te groot en wat dat betreft moeten we lekker anders indelen met strakkere security zodat we echt een VIP gedeelte hebben, desnoods aan de overzijde van de baan. Voor dit soort dingen gaan we herplannen. De basis en het idee is iig gezet en er zijn ontzettend veel positieve reacties gekomen over de opzet, zelfs me mailbox zit al vol met reacties van deelnemers en potentiële sponsoren die even kwamen kijken.
Nu de tijd om er mee aan de slag te gaan met een goede plattegrond en de op- en aanmerkingen van iedereen. De ervaring van bezoekers/deelnemers is uiteraard een wereld van verschil, nu beide nog evenwichtig combineren en alle op- en aanmerking ernaast.
Vanuit de gemeente en terreinbeheer zeer positieve reacties.
Inne
[edit] De vrachtwagen TruckRun met gehandicapte kinderen was vanuit de gemeente de planning... Geen DQM initiatief
Ik ga nog niet een hele reactie geven, gezien ik nog niet helemaal wakker en helder ben en momenteel een ander event in Veldhoven draai

Bovenstaande punten kan ik idd goed in terugkomen. Het hele event is (jammer genoeg) wegens vergunningen op maximaal een maand tijd in elkaar gezet.
Jullie hebben duidelijke argumenten en ik kan wel tegen een berg kritiek hoor, goed voor volgend jaar. De mensen die VIP hadden oid krijgen 2010 (indien we voor een tweede editie gaan) zeker wel een tegenprestatie, no worries. Dus het hele verhaal met 'afzetterij' oid kan je wel zwaar nemen, maar we gaan voor een meerjarenplanning, dus zullen we 'huidige VIPs' verder zeker niet gaan teleurstellen.
We gaan nu gewoon verder aan het hele concept werken. Hulp en opbouwende suggesties altijd welkom om een tweede editie met verbeterpunten uit te bouwen.
Ik heb geen echt klagende deelnemers gehoord, alleen maar supertoffe reacties achteraan de baan en in het rennerskwartier

Geen probleem om een aantal opmerkingen te weerleggen, hoeft ook niet als excuus te zijn, maar het terrein was soms wel te groot en wat dat betreft moeten we lekker anders indelen met strakkere security zodat we echt een VIP gedeelte hebben, desnoods aan de overzijde van de baan. Voor dit soort dingen gaan we herplannen. De basis en het idee is iig gezet en er zijn ontzettend veel positieve reacties gekomen over de opzet, zelfs me mailbox zit al vol met reacties van deelnemers en potentiële sponsoren die even kwamen kijken.
Nu de tijd om er mee aan de slag te gaan met een goede plattegrond en de op- en aanmerkingen van iedereen. De ervaring van bezoekers/deelnemers is uiteraard een wereld van verschil, nu beide nog evenwichtig combineren en alle op- en aanmerking ernaast.
Vanuit de gemeente en terreinbeheer zeer positieve reacties.
Inne
[edit] De vrachtwagen TruckRun met gehandicapte kinderen was vanuit de gemeente de planning... Geen DQM initiatief
Netjes hoor een 12.4 JWD...
mn maatje doet met een E36 m3 3.0 liter, een 12.3 op de 400mtr.. gestript hok en goede koppeling
die rode 348 das een aanfluiting zeg.. 15.5 = Opel Astra GSI territory
Boel dikke bakken die stuk voor stuk bijna allemaal door de gehaktmolen gehaald zouden worden op een Streetlegal sprint avondje hier op Drachten.
Waarom zien we die dikke jongens nooit eens hier op de strip..

mn maatje doet met een E36 m3 3.0 liter, een 12.3 op de 400mtr.. gestript hok en goede koppeling
Boel dikke bakken die stuk voor stuk bijna allemaal door de gehaktmolen gehaald zouden worden op een Streetlegal sprint avondje hier op Drachten.
- Downforce Hans
Sorry hoor maar ik vind dat een beetje een makkelijke opmerkingPaul schreef:Netjes hoor een 12.4 JWD...![]()
Ze zouden door de gehakt molen worden gehaald,maar ze blijven het wel gewoon doen
Ik vind het eg knap hoor mat die mannen zulke selle auto`s kunnen maken.
Maar er is altijd wat met die dingen inclusief jou auto Paul.
Volgens mij had jou auto de laatste keer ook weer kuren.
Dan moeten ze te lang wachten, dan vliegt er een motor kap af etc etc
Al die sprinters kunnen nog geen 20 keer een run doen of er gaat wel wat kapot.
De m5 doet dat 20 x no problem en 100 x doet hij het ook.
We zullen zie wat voor een verhalen we weer gaan lezen op e-m of welk forum ook als we een avondje drachten achter de rug hebben.
Grtz,Hans