Draadloos internet door het hele huis

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Casper

Re: Draadloos internet door het hele huis

Bericht door Casper » 21 aug 2009, 09:17

Ik heb onlangs deze hiet thuis geïnstalleerd. http://tweakers.net/pricewatch/152655/d ... outer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Echt een beest :P Mega veel bereik, retesnel en extreem stabiel...

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 aug 2009, 15:11

R.J schreef:En mocht je toch via stopcontact willen.... Dataplugs zijn werkelijk IDEAAL.
Heb beneden een draadloos modem staan, met een klein kabeltje naar een dataplugje in een contact daar in een hoekje.
Heb hier een dataplug in de stekkerdoos van m'n pc zitten, eveneens met een klein kabeltje naar de pc. (Kan na introductie van dataplug in netwerk dus ook naar ps3 oid.)
nooit verbindingsproblemen, snelheid maximaal (downloadspeed 1.1 mb/s met een 12 mbit verbinding).

In feite is dit dus een bekabelde verbinding..... zonder 15m aan kabel.

Heb nog een tijdje via een dongeltje draadloos gezeten, drama op drama.
Mijn laptop(Lenovo/IBM thinkpad T60) met ingebouwde wifi doet dat al een stuk beter.
Ineens vliegen de oplossingen me om de oren...dit klinkt wel heel erg aantrekkelijk :shock:

Dus ik kan dan verschillende dataplugs door het hele huis in de contacten zetten en van daaruit de hele zooi bekabelen zonder capaciteits en snelheidsverlies?

RJay

Bericht door RJay » 21 aug 2009, 20:55

M@rcel schreef:
R.J schreef:En mocht je toch via stopcontact willen.... Dataplugs zijn werkelijk IDEAAL.
Heb beneden een draadloos modem staan, met een klein kabeltje naar een dataplugje in een contact daar in een hoekje.
Heb hier een dataplug in de stekkerdoos van m'n pc zitten, eveneens met een klein kabeltje naar de pc. (Kan na introductie van dataplug in netwerk dus ook naar ps3 oid.)
nooit verbindingsproblemen, snelheid maximaal (downloadspeed 1.1 mb/s met een 12 mbit verbinding).

In feite is dit dus een bekabelde verbinding..... zonder 15m aan kabel.

Heb nog een tijdje via een dongeltje draadloos gezeten, drama op drama.
Mijn laptop(Lenovo/IBM thinkpad T60) met ingebouwde wifi doet dat al een stuk beter.
Ineens vliegen de oplossingen me om de oren...dit klinkt wel heel erg aantrekkelijk :shock:

Dus ik kan dan verschillende dataplugs door het hele huis in de contacten zetten en van daaruit de hele zooi bekabelen zonder capaciteits en snelheidsverlies?

Dat is hoe het bij ons werkt.
Als je beetje vlot i-net(20+++mb/s downspeed) hebt zou 'k wel voor de 200mbps oplossingen gaan ipv de 80 mbps ;)

Tissi RS

Bericht door Tissi RS » 22 aug 2009, 11:18

Hier in huis draadloos voor de laptops zodat die mobiel zijn en bekabeling voor de computers, ideaal. Systeem is volgens mij van linksys en werkt prima.

Timmert

Bericht door Timmert » 22 aug 2009, 23:54

Die dataplugs zijn soms een prima oplossing, maar vaak werken ze ook erg slecht/totaal niet (zeker in nieuwbouwhuizen!)
In dit geval (laatst nog aan de hand gehad bij een klant) zou ik kiezen voor een Senao (tegenwoordig Engenius) accesspoint. Zitten standaard al flinke antenne's op, en via de software kun je het vermogen nog een beetje opvoeren. Heeft mij al een paar keer uit de brand geholpen op plekken waar de Linksysjes en Dlinks (niets dan goeds daarover, trouwens) het niet redden.

Doe me even een PM indien interesse, heb nog zo'n Engenius accesspointje over voor wêhnag ;)

Roy

Bericht door Roy » 23 aug 2009, 00:28

M@rcel schreef:Zo'n Apple Airport Extreme, is dat wat?
Ik vind hem super. Werkt perfect op elk OS en erg makkelijke installatie. Voorheen Linksys gehad en Sitecom, maar met alle twee gezeur na een tijdje.

Plaats reactie