E90 320d ed edition 20% lease hero

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Tommy » 21 aug 2009, 11:51

Twintig procent bijtelling voor speciale BMW 320d
Uitgegeven: 21 augustus 2009 10:54
Laatst gewijzigd: 21 augustus 2009 10:54

AMSTERDAM - BMW toont op de IAA een voor de Nederlandse markt heel interessante toevoeging aan het 3-serie-gamma: de 320d Efficient Dynamics Edition. Deze auto zou bij ons in aanmerking komen voor het tarief van twintig procent bijtelling.

© AutoweekDe 320d Efficient Dynamics Edition heeft een viercilinder turbodiesel onder de kap met een vermogen van 163 pk. Normaal levert de 320d 177 pk.

BMW heeft flink geschaafd aan de 320d om het verbruik te drukken. We noteren een verder aangepast motormanagement, extra aerodynamische aanpassingen, een extra lange zesde versnelling en een aangepast vliegwiel.




Door de extra aanpassingen bedraagt het gemiddeld verbruik slechts 4,1 liter per 100 kilometer. Hieraan koppelt de BMW een CO2-uitstoot van 109 gram per kilometer.

Omdat deze waarde onder 116 gram ligt, komt de 320d Efficient Dynamics Edition in aanmerking voor het bijtellingstarief van 20 procent.


Zuinigste auto

De nieuwe versie van de 3-serie wordt de zuinigste auto in het BMW-gamma. In een persbericht meldt het merk dat de auto vooral gericht is op de Duitse, Italiaanse, Spaanse en Franse markt.

De Nederlandse importeur meldt op dit moment te kijken of het interessant is om deze 320d Efficient Dynamics Edition ook naar Nederland te halen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Snipe » 21 aug 2009, 11:53

Hij heeft 14 pk minder dan een gewone 320d en toch hoef je er niet méér voor te betalen, aldus het persbericht van BMW.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40174
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Knot » 21 aug 2009, 11:54

Prachtig toch, hoe langer de 6e versnelling hoe beter, ik vind dat ideaal die rust in de toeren op de snelweg!

En gewoon terug te chippen naar 177pk en verder natuurlijk!

Zat een 318d standaard ook niet in de 20% dan?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door RVV » 21 aug 2009, 12:02

Aangepast vliegwiel, dat klinkt als minder rijpret :roll:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Snipe » 21 aug 2009, 12:10

De Nederlandse versie van het persbericht schijnt er wel te zijn, maar heb ik even niet ontvangen. Onderstaand dus alle info in het Engels.

The New BMW 320d EfficientDynamics Edition:
Yet Another Step Ahead.

An unprecedented combination of low emissions and sheer driving pleasure: 4.1 litres/100 kilometres (equal to 68.9 mpg imp) and 109 grams CO2/km for 120 kW/163 hp. Most fuel-efficient and lowest-emission model in BMW’s current product portfolio sets new standards in the midrange segment.

Munich. Premium car maker BMW is further increasing its substantial lead in the development of particularly clean and at the same time very dynamic cars
of the highest standard. Teaming up with the BMW 320d, the new BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition is being presented for the first time at the 2009 Frankfurt Motor Show. This unique saloon combines fuel consumption of just 4.1 litres diesel/100 kilometres (equal to 68.9 mpg imp) and a CO2 rating of 109 grams per kilometre in the EU test cycle with engine output of 120 kW/163 hp.
The 2.0-litre four-cylinder diesel engine of this high-tech model boasts an
all-aluminium crankcase, turbocharging with variable intake geometry and common-rail direct fuel injection complete with piezo-injectors. With the engine and the entire car modified once again for an even higher standard of efficiency, this unique saloon targeted above all at the German, Italian, French and Spanish markets comes with optimised aerodynamics, an extra-long final drive ratio, and an innovative two-mass flywheel incorporating a centrifugal-force pendulum.
All this makes the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition the most fuel-efficient and lowest-emission car in BMW’s current model range. In the fiercely contested midrange segment it is an unparalleled, highly attractive premium offer for the truly demanding and progressive customer focusing primarily on superior economy and the environment, without wishing to forego the sporting driving characteristics so typical of a genuine BMW.

The enhanced efficiency already offered by the existing models in the BMW 3 Series thanks to BMW ¬EfficientDynamics making these cars superior to their competitors, is now raised to an even higher level in the BMW 320d EfficientDynamics Edition.
Four-cylinder diesel engine with optimised efficiency and superior performance all in one.
The BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition is powered by a four-cylinder diesel engine specifically optimised for even greater fuel economy and emission management and, therefore, for a standard of efficiency never seen before. All this comes from the 2.0-litre four-cylinder power unit with its all-aluminium crankcase, turbocharging and the latest generation of common-rail fuel injection featured with various power stages also in the BMW 316d, the BMW 318d and the BMW 320d. The engine specially conceived for the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition develops maximum output of 120 kW/163 hp at an engine speed of 3,500–4,200 rpm and peak torque of 360 Newton-metres/265 lb-ft all the way from 1,750 to 3,000 rpm.
The engine stands out in particular through its sporting and dynamic power from low revs. The innovative centrifugal-force pendulum incorporated in the two-mass flywheel, together with the longer transmission ratio, serves to significantly reduce the level of engine speed at all road speeds relevant in practice in the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition. The shift in load points beneficial to fuel economy and emissions goes together in this case with full maintenance of the spontaneity and running smoothness so typical of a BMW diesel.
Centrifugal pendulum in the two-mass flywheel for smooth and comfortable motoring without vibrations even at very low engine speeds.
To ensure smooth driving characteristics free of vibration also when driving at particularly low engine speeds, the power unit of the BMW 320d EfficientDynamics Edition features a so-called centrifugal pendulum efficiently compensating any unsmoothness in running characteristics typically encountered at low revs. This innovative component is integrated in the engine’s two-mass flywheel where it dampens the vibrations generated under load, thus ensuring comfortable and acoustically optimised development of power and performance all the way from low engine speeds.
This increase in motoring comfort will encourage the driver to use a higher gear more often or, respectively, not to shift back as he otherwise would do. But when accelerating the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition still offers the driving behaviour and agility so typical of BMW.
The driving dynamics characteristic of a BMW are borne out also by the car’s acceleration to 100 km/h in just 8.2 seconds and by the BMW 320d EfficientDynamics Edition accelerating in fifth gear from 80–120 km/h in 9.6 seconds. Top speed is 225 km/h or 140 mph.
Lower emissions, more driving pleasure:
consistently implementing the potential of BMW ¬EfficientDynamics.
The BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition comes with the complete range of technologies serving to reduce both fuel consumption and emissions and already featured as standard on the other models in the BMW 3 Series. Brake Energy Regeneration, for example, serves to concentrate the generation of electric power for the on-board network on overrun and the application of the brakes, thus avoiding even the slightest increase in fuel consumption. The Auto Start Stop function, in turn, switches off the engine even during a short stop in traffic, avoiding any unnecessary consumption of fuel while idling. The gearshift point indicator on the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition, to mention yet a further example, tells the driver in good time when to shift gears in the interest of optimum efficiency. And like the detachable climate compressor, EPS Electronic Power Steering operates only when needed, again in the interest of maximum efficiency.
The electric motor featured within the EPS system therefore takes up energy only when really needed for power assistance or when required by the driver. Active cooling through air flap control and tyres with reduced roll resistance also serve to enhance the car’s efficiency, and the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition is likewise fitted with a diesel particulates filter close to the engine. It almost goes without saying, finally, that the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition fulfils the EU5 emission standard in full.
The fuel economy and emission management also featured in the other models in the BMW 3 Series are combined in the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition with additional innovations, which, together with the decrease in engine power on the BMW 320d by 10 kW or 14 hp, serve to reduce fuel consumption and emissions to an even lower level, below the CO2 standard of 110 grams per kilometre relevant to taxation in many countries.
These additional features include a longer final drive ratio and the lower chassis and suspension of the car. Newly developed Aero wheel rims in turbine wheel design – the only optical sign of distinction on the car to be seen from outside – improve the level of aerodynamics to an even higher standard, giving the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition a drag coefficient of just 0.26.
Within the BMW 3 Series the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition is the so far most consistent implementation of the BMW ¬EfficientDynamics development strategy, offering the motorist who really appreciates the premium character and sporting driving qualities of a BMW 3 Series and at the same time attaches utmost significance to superior economy exactly the right choice in the midrange market segment.
Comparing the efficiency of all models in this segment, BMW, introducing the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition, is once again moving a step ahead of the competition. And following BMW’s general policy, the improvement of efficiency offered by this innovative technology does not even require the payment of a higher price for the BMW 320d ¬EfficientDynamics Edition, which therefore comes at the same price as the “regular” BMW 320d, which naturally is still included in BMW’s model range.

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Wouter81 » 21 aug 2009, 12:22

Klinkt niet onaardig hoewel BMW natuurlijk veel te duur is en blijft, leuk die 'premium' prijzen. :) 20% van heel veel is nog steeds veel.

Maar goed, zal wel een succes worden hierzo.

Peter van den Berg
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
Locatie: Het Noorden

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Peter van den Berg » 21 aug 2009, 15:46

Als leaseauto is een BMW op dit moment heel interessant, vooral door de businneslie aanbieding.

@ knot: 318d zit op dit moment nog niet in de 20 procent bijtelling-regeling.

Gebruikersavatar
wooter
Berichten: 519
Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
Locatie: Onder het canvas

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door wooter » 21 aug 2009, 20:29

Toevallig net evenveel peekaa's als de pk-gelimiteerde versie in België voor fiscale redenen :)

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Sjoerd MP BMW » 22 aug 2009, 11:10

..., een extra lange zesde versnelling en een aangepast vliegwiel.
Knot schreef:En gewoon terug te chippen naar 177pk en verder natuurlijk!
Rico schreef:Aangepast vliegwiel, dat klinkt als minder rijpret :roll:
Dus niet zomaar te chippen... wellicht in- en uitlaatlijn ook aangepast.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1491
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door mrbbs » 22 aug 2009, 11:59

Ben benieuwd hoever ze raken dan met de 318d, en verder met de 116d...
Wanneer de nieuwe 3-serie uitkomt zullen ze al dik onder de 90g CO2 uitkomen denk ik..

Mooie inspanningen allemaal, echter heb ik in 90% van de gevallen steeds een gevoel dat de handrem opstaat (door de re-generatie van die DPF).

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Thijs-v-d-H » 02 jul 2010, 00:27

Ik ben vanavond met een 320d Efficient dynamics edition op pad geweest, en hij bied nog heel veel :df: !!

Het is absoluut geen stakker, hij heeft nog voldoende vermogen en rijd en stuur prima. Hij heeft standaard namelijk een centimeter verlaagd onderstel. Wat je wel merkt zijn de banden die bieden minder gevoel en maken meer rol geluid omdat het van die lage rol weerstand banden zijn.

hier de auto(Sta er morgen mee op de evenement gelieerd aan de Tour de France):
Afbeelding


Ik ben nog even vanuit Rotterdam naar Oss heen en weer geweest vanavond.

Op de heen weg normaal gereden (niet harder dan 140), inclusief een file haalde ik toen een verbruik van 1 op 20,4

Op de terugweg heb ik echt mijn best gedaan, alles op de cruise control en alleen remmen wanneer dat echt noodzaak was. Hier het resultaat:
Afbeelding

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Thijs-v-d-H » 02 jul 2010, 00:33

Ik zie net dat de fabrieks opgave 4,1 liter gemiddeld is. 1 op 27 komt uit op 3,7 liter!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Bram » 02 jul 2010, 01:04

8)

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door steve smith » 02 jul 2010, 04:49

Grappig, in die auto heb ik vorige week twee dagen rond gereden. Demo van rijswijk.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Jelmer850i » 02 jul 2010, 06:17

Zuinige bak dan, met mijn S40 haal ik 1:16

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door dvh » 02 jul 2010, 07:00

Thijs-v-d-H schreef:Ik zie net dat de fabrieks opgave 4,1 liter gemiddeld is. 1 op 27 komt uit op 3,7 liter!
Wedden dat je dat 1:17 haalt in de praktijk :D

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Thijs-v-d-H » 02 jul 2010, 07:09

dvh schreef:
Thijs-v-d-H schreef:Ik zie net dat de fabrieks opgave 4,1 liter gemiddeld is. 1 op 27 komt uit op 3,7 liter!
Wedden dat je dat 1:17 haalt in de praktijk :D
Even lezen, ik deed 1 op 20,4 zonder moeite te doen inclusief een file.

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Thijs-v-d-H » 02 jul 2010, 07:16

steve smith schreef:Grappig, in die auto heb ik vorige week twee dagen rond gereden. Demo van rijswijk.
Idd een demo van BMW NL, heb hem gisteren miiddag in Rijswijk opgehaald.

De nieuwe 5 touring en X3 stonden er trouwens ook, beide prachtige auto´s geworden.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door RutgerK » 02 jul 2010, 09:14

Thijs-v-d-H schreef:
dvh schreef:
Thijs-v-d-H schreef:Ik zie net dat de fabrieks opgave 4,1 liter gemiddeld is. 1 op 27 komt uit op 3,7 liter!
Wedden dat je dat 1:17 haalt in de praktijk :D
Even lezen, ik deed 1 op 20,4 zonder moeite te doen inclusief een file.
Op de BC of na tanken?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43050
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Arthur » 02 jul 2010, 09:23

En na 1 avondje? Bekijk het eens over 20kkm?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Snipe » 02 jul 2010, 09:28

We hebben laatst een 320d EfficientDynamics Edition getest: http://www.driving-fun.com/618/home/tes ... -hebt.aspx

In die test hebben we het verbruik niet exact gemeten, want met veel files en dieselvretende fotosessies heeft dat geen zin. Toch lag het verbruik rond de 1 op 20. En dat was zonder er moeite voor te doen.

Dappers
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2010, 17:18
Locatie: UK

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Dappers » 02 jul 2010, 10:54

Wij hebben met de video van deze bak 1 op 18 gehaald, met stevig doorblazen en wat quasi-circuitwerk. Daaronder wilde hij echt niet komen.

http://www.driving-fun.com/1-626/tv/Tes ... e-BMW.aspx)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Macboy » 05 jul 2010, 13:48

Is gewoon subliem van BMW. Een 163pk super diesel die zo zuinig is en qua uitstoot in de 20% categorie valt.

Ongeëvenaard.

Alleen kun je hem volgens mij niet net zo uitrusten als alle anderen of wel ? M-pakket bijvoorbeeld ?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Tristan » 05 jul 2010, 15:04

Achteraf kan alles. :wink:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: E90 320d ed edition 20% lease hero

Bericht door Topfuel » 05 jul 2010, 18:25

Dappers schreef:Wij hebben met de video van deze bak 1 op 18 gehaald, met stevig doorblazen en wat quasi-circuitwerk. Daaronder wilde hij echt niet komen.

http://www.driving-fun.com/1-626/tv/Tes ... e-BMW.aspx)
Niet goed je best gedaan. Als ik ''er voor ga zitten''' haal ik 1:24,4. Als er normaal maar relaxt mee gereden wordt is het 1:21,4. Kijk ik nergens na dan is het 1:18,8 á 19,20. Een tank alleen vlammen door de bergen moet ik deze vakantie in het buitenland nog gaan doen...

Ik vind het een grandioze auto! :clap:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, beske, Bing [Bot], Fabian, Joost H., Robbert92 en 11 gasten