335i Coupe On The Move (Pics)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Erik K.

Bericht door Erik K. » 02 nov 2006, 10:07

Mooie kar hoor!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 nov 2006, 10:15

Idd Mat. Topding. Hij lijkt qua interieurkleuren/materialen erg veel op de demo van mijn dealer die we ff hebben geprobeerd. Elegante 'ouwelullenbak'* aldus iemand op dat andere forum :P

*geintje

Bas van den Heuvel
Auto: BMW E46 M3

Bericht door Bas van den Heuvel » 02 nov 2006, 11:51

Dit is echt niet normaal.

Ik reed in die M3, dan was jij diegene met dat **TK** kenteken.

Ik was gewoon wat aan het rijden en zag je inderdaad iets van 120 rijden. Ik had hem toen even vol in 3 doorgetrokken en daarna meteen in z'n zes gegooid (doe ik wel meer). Toen ik zag dat jij d'r zo hard aan kwam had ik al geen tijd meer om er iets aan te doen. En daarna kwam een stuk (na de waalbrug tot de splitsing met de A15) waar vaak geflitst wordt.

Ik wilde nog even zien wie erin zat, maar zag niet veel door de getinte ramen !

Volgende keer maar even koffie drinken bij de Lucht :)

Mat Firens

Bericht door Mat Firens » 02 nov 2006, 12:51

Bas van den Heuvel schreef:Dit is echt niet normaal.

Ik was gewoon wat aan het rijden en zag je inderdaad iets van 120 rijden. Ik had hem toen even vol in 3 doorgetrokken en daarna meteen in z'n zes gegooid (doe ik wel meer). Toen ik zag dat jij d'r zo hard aan kwam had ik al geen tijd meer om er iets aan te doen. En daarna kwam een stuk (na de waalbrug tot de splitsing met de A15) waar vaak geflitst wordt.

Hey Bas !

Dit is echt bizar man, ik zag je inderdaad afbuigen naar de A15, en er wordt geflitst daar, maar we zaten toen alweer op de 130 a 140 volgens mij dus is wel voor te remmen naar de 120 toe. Binnenkort komt er een DSI in dus rij ik wat relaxter. Overigens ben ik niet echt een bumperklever zoals ik al schreef en ga ik niet achter iedere auto aan. Maar een M3 vind ik iets speciaals, daar komt bij dat ik nog steeds verkeer in de 'wat kan die 335i nou allemaal' fase dus probeer hier en daar wat uit. Ik realiseer me ook wel dat de 335i geen M3 is of een 'opgeneukte' Impreza, dus ik zal vroeg of laat wel aan vlokken gereden worden. Maar het is altijd prettig om te weten waar je staat zeg maar ;) MIjn partner rijd een M3 en die zegt dat er niet zoveel verschil zit tussen de M3 en de 335i, het is alleen anders. Dat merk ik ook als ik in de M3 rij, de beleving in een M3 is sneller dan in de 335i, sportiever en het lijkt en voelt directer. Maar ik heb de 335i nog niet vol gehad en ik hou zelf van de combi relaxt en incognito plus vermogen en daar voldoet deze bak prima aan tot nu..... ;) Het tunen jeukt wel.. maar ik wacht totdat er meer bekend is :)

Volgende keer zeker koffie, zoals ik al schreef, serieus respect voor de M3 en je joekelde hem in zijn 3 vet door, altijd mooi! :)

Mat

Robin

Bericht door Robin » 02 nov 2006, 13:09

Mooie dialoog Bas en Mat. Leuk toeval :D

'opgeneukte' Impreza LOL :P

Mat Firens

Bericht door Mat Firens » 02 nov 2006, 14:14

Macboy schreef:Ja heel graag man ! Graag ook detail foto's van interieur dan :)

En exterieur ook ! Schiet maar raak !!!!!
Hier is die dan :

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 7102#47102

Chest rijdt er nu in, ik vind hem moddervet. De wielen zijn van Alpina, motorisch zijn er kleine dingen aangepast, allemaal door BMW af fabriek zoals lucht. oliefilters, spruitstuk, nokkenassen. Atmosferisch rijden is super met deze bakken. Deze 330 is verlaagd (soms vervelend in de stad) heeft een M3 onderstel en 258 pk. Loopt de teller uit en is behoorlijk rap en super wegligging. Mooie van deze wagen is dat je niet keer op keer in de kijker rijdt, het is immers een touring en dat wekt sympathie op bij de mede weggebruiker. Meer info, vraag Chest, hij is nu de piloot :)

Cya,

Mat

Bas van den Heuvel
Auto: BMW E46 M3

Bericht door Bas van den Heuvel » 02 nov 2006, 16:24

Mat Firens schreef:
Bas van den Heuvel schreef:Dit is echt niet normaal.

Hey Bas !

Dit is echt bizar man, ik zag je inderdaad afbuigen naar de A15, en er wordt geflitst daar, maar we zaten toen alweer op de 130 a 140 volgens mij dus is wel voor te remmen naar de 120 toe. Binnenkort komt er een DSI in dus rij ik wat relaxter. Overigens ben ik niet echt een bumperklever zoals ik al schreef en ga ik niet achter iedere auto aan. Maar een M3 vind ik iets speciaals, daar komt bij dat ik nog steeds verkeer in de 'wat kan die 335i nou allemaal' fase dus probeer hier en daar wat uit. Ik realiseer me ook wel dat de 335i geen M3 is of een 'opgeneukte' Impreza, dus ik zal vroeg of laat wel aan vlokken gereden worden. Maar het is altijd prettig om te weten waar je staat zeg maar ;) MIjn partner rijd een M3 en die zegt dat er niet zoveel verschil zit tussen de M3 en de 335i, het is alleen anders. Dat merk ik ook als ik in de M3 rij, de beleving in een M3 is sneller dan in de 335i, sportiever en het lijkt en voelt directer. Maar ik heb de 335i nog niet vol gehad en ik hou zelf van de combi relaxt en incognito plus vermogen en daar voldoet deze bak prima aan tot nu..... ;) Het tunen jeukt wel.. maar ik wacht totdat er meer bekend is :)

Volgende keer zeker koffie, zoals ik al schreef, serieus respect voor de M3 en je joekelde hem in zijn 3 vet door, altijd mooi! :)

Mat

Ik zat net even de specs van zo'n 335i te kijken en ik denk inderdaad dat acceleratie e.d. weinig uitmaakt. Die 335i moet ook iets van 18 seconde tot de 200 doen.

Op de ring en klaverbladen durf ik het wel aan :)

RVV

Bericht door RVV » 02 nov 2006, 17:28

Altijd leuk om dit soort dingen te lezen ! Doet me denken aan de tijd dat ik regelmatig een malloot met een S3 in Groningen tegenkwam, elke keer seinen, handje opsteken, later bleek dat we elkaar al "kende" via het EVO forum LOL Hé Robin :wink:

Robin

Bericht door Robin » 02 nov 2006, 17:37

Rico v Velzen schreef:Altijd leuk om dit soort dingen te lezen ! Doet me denken aan de tijd dat ik regelmatig een malloot met een S3 in Groningen tegenkwam, elke keer seinen, handje opsteken, later bleek dat we elkaar al "kende" via het EVO forum LOL Hé Robin :wink:
Idd 6 jaar geleden zag ik die kanarie al eens bij AZG(Ziekenhuis hoe heet die keet qua afkorting ook alweer?) en vlakbij 't centrum(Gr Museum) en recht tegenover mekaar bij die verkeerslichten bij de Martinihal. Ja dan rijd je beide S3(was toen een weinig voorkomende auto en nog steeds) en dan ga je seinen etc :D

Later bleek dat jij jij was en ik ik. LOL :P

Macboy

Bericht door Macboy » 02 nov 2006, 20:49

Ik hoop niet dat we te intiem gaan worden hier ...

RVV

Bericht door RVV » 02 nov 2006, 20:52

Als ik die avatar van :shock: Robin zie zal het wel meevallen

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2006, 17:22

RS6 is nog net een maatje te groot maar het verschil IS klein als ik dit zo lees.
335i Coupe vs RS6

--------------------------------------------------------------------------------

Tja Mädels,

heute auf dem Weg zur Arbeit:

Da fährt vor mir auf einer Bundesstrasse auf dem Weg zur Autobahn ein
BMW 335i Coupe,
schwarz, zwei schöne Endrohre, breite Schluffen, einfache genialer Sound beim Anfahren.
(Hab mal das Radio ausgemacht und ein bischen das Fenster auf).
Ich konnte das mehrfach geniessen, da auf der B61 jede Ampel rot ist

Soweit so gut...

Der 335i hatte Hannoveraner-Kennzeichen, ... die Autobahnauffahrt vor uns.
Ich musste eigentlich Richtung Dortmund.
Naja, habe ich gedacht, da der Fahrer auf der Bundesstrasse immer gut losgelegt hat,.... fahre ich halt mal in die andere Richtung

Autobahnauffahrt Bielefeld, der 335i hat geröhrt, wie ein angeschossener Hirsch. Einfach Hammer der Sound. Ich hatte das Gefühl mein Innenspiegel vibriert.

Naja, dann 120km/h Ende. Beide aufs Gas, ich naja, ein bissel früher
1 : 0 für mich. Ich ging dann ab der geringen Geschwindigkeit doch gut dran vorbei. Allerdings als ich vorbei war Tacho 240km/h. Hut ab!

Nächte 120 Zone, der 335i vor mir. Er war zuerst auf'm Gas ich hatte wirklich Mühe ranzukommen. Aber trotzem irdengwann war ich drann und, weil er sehr fair Platz gemacht hatte, vorbei.

Ich habe ihm einen gegeben. Respekt vor den Fahrleistungen dieses Autos / Fahrers.

So, dann habe ich mich nach 20km in die falsche Richtung wieder bessonnen, und bin in die andere Autobanhnrichtung gefahren.

Fazit: Höllenschnell das Teil, geiler Sound, gute Optik und für das Geld einfach unschlagbar.

Macboy

Bericht door Macboy » 16 nov 2006, 16:34

Zo moet je het verhaal niet lezen. Verschillen zijn altijd klein IRL, op papier is het ander verhaal. Als de RS6 hem voorbij komt terwijl hij later op het gas staat, dan is het toch een behoorlijk verschil hoor.

Is gewoon een vet stukje tekst van een liefhebber :) :)

Mat Firens

Bericht door Mat Firens » 16 nov 2006, 16:37

denk het ook, RS4 of de RS6, M5, is niet bij te benen. Ik ben ze nog niet tegengekomen maar heb een paar keer in een RS6 gereden en dat is heel bruut. De 335i coupe is veel relaxter en als je wil knallen, sporstand, flippers en dan gaat het echt hard... maar een RS6... nee is echt te snel.

Wel tegen een Porsche Cayman S gereden, en weer de vraag natuurlijk of ze vol op het gas gingen maar goed die bleef ik goed bij en in de tussen acceleraties met name alles boven de 120 kon ik hele gaten trekken om vervolgens naar rechts te gaan en de Porsche weer langs te laten. Ik ben er nog steeds niet over uit hoe hard het echt gaat omdat het allemaal heel smooth aanvoelt. Zeker wanneer je een licht piano muziekje van Gabriel Faure draait terwijl je al flipperend gaten aan het trekken bent. Het is een hele aparte gewaarwording, de auto voelt licht, snel, compact maar toch heel relaxed.

Ik blijf wachten op de eerste NL tuners :-)

Mat

Plaats reactie