Vind het resultaat zelf niet slecht voor een lak van bijna 19 jaar oud en hier en daar slechts spuitwerk (op een voorscherm na zit er overal nog de originele lak vanaf fabriek op)
Na actief rijden ook poetsen?
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Re: Na actief rijden ook poetsen?
Het was ondertussen ook al een dikke 2,5 maand geleden dat de 205 voor het laatst was gewassen en aangezien het vanmorgen heerlijk weer was hem maar eens verwend met een beetje poetsbeurt.
Vind het resultaat zelf niet slecht voor een lak van bijna 19 jaar oud en hier en daar slechts spuitwerk (op een voorscherm na zit er overal nog de originele lak vanaf fabriek op)

-
Ja, jij bent lekker! Ik vroeg nog of ik kon passeren op dat dijkje! Als jij niet aangeeft dat daar vliegen vliegen, hoe moet ik ze dan zien!
En daarbij, had je maar geen rode moeten kopen, die trekken vliegen aan. :fy:

Michel P schreef:Die lul van een Ruben heeft met mijn auto allemaal insecten vermoord!
Michel
- Michel P
Het zal we geen Lotus worden he Ruben, want met kisten aan kun je er niet mee rijdenRuben schreef:Ja, jij bent lekker! Ik vroeg nog of ik kon passeren op dat dijkje! Als jij niet aangeeft dat daar vliegen vliegen, hoe moet ik ze dan zien!![]()
Michel P schreef:Die lul van een Ruben heeft met mijn auto allemaal insecten vermoord!
Michel

Michel
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Heel mooi Xavier!
Je poetst excentrisch?
Je poetst excentrisch?
-
Dank je wel Stefan; klopt. Binnenkort ook met een rotary hoop ik,StefanCS schreef:Heel mooi Xavier!
Je poetst excentrisch?
-
Valt er uberhaupt dan mee te rijden met een Exige? Of is de auto alleen voor poetsers bedoelt die elke vorm van een trackday vermijden?Michel P schreef:Het zal we geen Lotus worden he Ruben, want met kisten aan kun je er niet mee rijdenRuben schreef:Ja, jij bent lekker! Ik vroeg nog of ik kon passeren op dat dijkje! Als jij niet aangeeft dat daar vliegen vliegen, hoe moet ik ze dan zien!![]()
Michel![]()
Michel

-
Xave heeft inmiddels Ruben's nieuwe tracktool gepoetst!

- David R.
Ik heb mijn auto nu 2 wkn en zie ondanks met de spons wassen toch al wat waskrassen.

Wat is nu wijsheid
1 Lakverzegeling
2 Gewoon 1 x per jaar laten poetsen.
Ik hoor nog wel eens wat negatieve verhalen over lakverzegeling maar heb hier zelf geen ervaring mee. Normaal was ik de auto en doe dan een hotwax behandeling erachteraan maar het lijkt wel of deze kleur zwart toch iets gevoeliger is voor krasjes.
David
Wat is nu wijsheid
1 Lakverzegeling
Ik hoor nog wel eens wat negatieve verhalen over lakverzegeling maar heb hier zelf geen ervaring mee. Normaal was ik de auto en doe dan een hotwax behandeling erachteraan maar het lijkt wel of deze kleur zwart toch iets gevoeliger is voor krasjes.
David
-
allen schreef:Xave heeft inmiddels Ruben's nieuwe tracktool gepoetst!
http://www.geocities.com/SiliconValley/ ... _front.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hihi @ tracktool!
Feit is dat je waskrasjes oftwel swirls vrij moeilijk tegenhoudt. Een spons is idd beter dan een vuile borstel bij de wasbox, maar met een spons thuis kras je je auto ook vrij makkelijk als scherpe deeltjes tussen het lak en sponsoppervlak tussen komt.David R. schreef:Ik heb mijn auto nu 2 wkn en zie ondanks met de spons wassen toch al wat waskrassen.
Wat is nu wijsheid
1 Lakverzegeling
David
Je kunt het beste overstappen naar een washandshoen of een zeespons, een van deze gebruiken met het '2 emmer methode' bij het wassen van je auto.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 19 aug 2009, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
Echt iets voor Rubenallen schreef:Xave heeft inmiddels Ruben's nieuwe tracktool gepoetst!

-
Geef mij die vuile borsten dan maarXave30 schreef:Feit is dat je waskrasjes oftwel swirls vrij moeilijk tegenhoudt. Een spons is idd beter dan een vuile borsten bij de wasbox, maar met een spons thuis kras je je auto ook vrij makkelijk als scherpe deeltjes tussen het lak en spons opervlak tussen komt.
Je kunt het beste overstappen naar een washandshoen of een zeespons, een van deze gebruiken met het '2 emmer methode' bij het wassen van je auto.
-
Hihi Roy!
- harold
Xave30 schreef:Feit is dat je waskrasjes oftwel swirls vrij moeilijk tegenhoudt. Een spons is idd beter dan een vuile borsten bij de wasbox, maar met een spons thuis kras je je auto ook vrij makkelijk als scherpe deeltjes tussen het lak en spons opervlak tussen komt.David R. schreef:Ik heb mijn auto nu 2 wkn en zie ondanks met de spons wassen toch al wat waskrassen.
Wat is nu wijsheid
1 Lakverzegeling
David
idd, geen spons meer gebruiken maar een microvezelwashandschoen en de twee emmer-methode,.
ook geen zeem maar een droogdoek van microvezel.
de kleur zwart is niet gevoeliger voor krasjes maar je ziet ze op deze donkere lak wel het beste, helaas....
ondanks dat is zwart de ultieme poetskleur

daarom is het zaak om de lak zo zacht mogelijk te wassen en regelmatig te poetsen.
heb al diverse Porsches mogen detailen, van oudjes uit
lakverzegeling breng ik ook aan, van Diamondbrite.
ik vertel mijn klanten er altijd bij dat het niet een middel is tegen krasjes want sommige klanten gaan daar wel van uit.
het is een prima lakbescherming wat echt lang blijft zitten, schriftelijke garantie van 6 jaar.
je kunt volstaan met een simpele wasbeurt en hoeft niet om de zoveel maanden poetsen voor de nodige bescherming.
je kunt ook de auto (laten) poetsen.
ik adviseer altijd om na de 1e uitgebreide polijst/poetsbeurt om eens per half jaar een opfrisbeurt te doen.
een zeer lichte cleanerwax is dan alles wat nodig is om de glans en relfectie te corrigeren.
zo blijft de bescherming in optimale staat en zal vervuiling gemakkelijk van de lak te verwijderen zijn.
je kunt ook kiezen voor een bescherming van 2-componenten sealant, blijft max. een jaar zitten, echt goed spul.
bewerkelijk qua aanbrengen omdat het allemaal handmatig moet.
- StefanW
Bij de dealer wordt ie nog even door de wasstraat vaak gereden voor aflevering, dus de meeste nieuwe auto's hebben gratis de DISO optie.David R. schreef:Ik heb mijn auto nu 2 wkn en zie ondanks met de spons wassen toch al wat waskrassen.
David
(Dealer Installed Swirl Option)
- harold
dat is gelijk het enige wat ze aan een nieuwe auto doen.
vorige week ook weer gemerkt bij een Audi-dealer waar ik in opdracht van een klant zijn nieuwe A5 Cabrio een new car detail heb gegeven en voorzien heb van lakverzegeling.
de verkopers zeiden dat het zichtbaar was dat de A5 betere glans en reflectie had als de andere af te leveren Audi.
ook het interieur en leer was onderhanden genomen, ook dat viel duidelijk in de smaak.
vorige week ook weer gemerkt bij een Audi-dealer waar ik in opdracht van een klant zijn nieuwe A5 Cabrio een new car detail heb gegeven en voorzien heb van lakverzegeling.
de verkopers zeiden dat het zichtbaar was dat de A5 betere glans en reflectie had als de andere af te leveren Audi.
ook het interieur en leer was onderhanden genomen, ook dat viel duidelijk in de smaak.
- StefanW
Gisteren mijn pa's nieuwe wagen gedaan:

Volledig verslag:
http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=2710" onclick="window.open(this.href);return false;
Volledig verslag:
http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=2710" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Sex StefanCS ! Prachtig verslag op Autodetailing.nl, ik moet daar weer actief gaan posten

-
Damn, you're daddy's got taste dude! 

-
Even een vraagje aan de "pro's":
Hoeveel kost het om een 1-serie helemaal weer te laten blinken en op te knappen? De 1 serie van mn moeder heeft ook nog eens een beste kras op de zijkant, misschien kan die ook nog iets weg getoverd worden.
Hoeveel kost het om een 1-serie helemaal weer te laten blinken en op te knappen? De 1 serie van mn moeder heeft ook nog eens een beste kras op de zijkant, misschien kan die ook nog iets weg getoverd worden.
-
hier in ede heb je een poetser die doet het voor 170euro en in barneveld voor 250(Bovag).Roy schreef:Even een vraagje aan de "pro's":
die van mij breng ik binnekort even weg zodat ze lekker strak de winter in ga

-
Vanmiddag laat heel spontaan de E34 een mini detail beurt gegeven Winter komt eraan
Snel enkele 3.2MP shots gemaakt
:

Day afters;

Snel enkele 3.2MP shots gemaakt

Day afters;
Laatst gewijzigd door Xave30 op 20 sep 2009, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- frank de jonge
Nice and shiny 8)
-
Eerst poetsen dan actief rijden is mijn motto 

-
frank de jonge schreef:Nice and shiny 8)

hihiRuben schreef:Eerst poetsen dan actief rijden is mijn motto
Anti-establishment Ruben

-
Mooie auto en een mooi resultaat Xave