Nederlander in Duitsland beroofd van auto

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Nederlander in Duitsland beroofd van auto

Bericht door romo » 15 aug 2009, 21:26

Nederlander op snelweg in Duitsland beroofd van BMW
Uitgegeven: 15 augustus 2009 19:31

Laatst gewijzigd: 15 augustus 2009 19:31

EMMERICH - Onbekenden hebben op de Duitse snelweg A3 nabij Emmerich een 37-jarige Nederlander beroofd van een zilverkleurige BMW waarin hij een proefrit aan het maken was.

© Autoweek
Dat berichtte de Duitse omroep WDR zaterdag op basis van informatie van de politie.
De Nederlander werd bij de afrit Elten, net over de Duits-Nederlandse grens, aangehouden door twee mannen in een donkerblauwe BMW die hem een stopteken gaven zoals dat van de politie.

Mishandeld
Nadat hij de wagen aan de kant had gezet, bedreigde een van de mannen hem met een pistool en werd hij gedwongen door te schuiven naar de bijrijdersstoel.
Later dwongen de twee daders de Nederlander uit te stappen en werd hij vastgebonden en mishandeld. Voorbijgangers vonden hem en waarschuwden de politie. Van de daders ontbreekt volgens de politie ieder spoor

Moet GVD toch niet gekker worden....................................... :bag:

GTRene

Re: Nederlander in Duitsland beroofd van auto

Bericht door GTRene » 15 aug 2009, 21:36

hm, nu ook al in DLD? eerderwas het meer iin Frankrijk toch?

Fernando

Bericht door Fernando » 15 aug 2009, 23:27

Die hebben misschien onder een hoedje gespeeld....

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 aug 2009, 11:31

Fernando schreef:Die hebben misschien onder een hoedje gespeeld....
Dat dacht ik ook al. Lekker zielig doen en ondertussen een BMW achterover drukken.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 16 aug 2009, 14:39

Als je je auto voor de hoofdprijs kwijt moet, is dit wel een goede ontwikkeling.
Vroeger moest je daarvoor helemaal naar Tsjechie. :hmmm:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 16 aug 2009, 15:00

Ik vind het ook wel erg toevallig. Sowieso heel fideel van de 'verkoper' dat er een proefrit gemaakt mag worden in Duitsland.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2009, 15:07

Das ook raar, met alle proefritten die ik gemaakt heb is mij altijd vriendelijk verzocht er niet mee over de grens te gaan ( de grens is 5 minuten rijden van me vandaan)...........

Ik heb het ook nooit gedaan, ook nooit een proefrit misbruikt in de zin van aftrappen en risico`s nemen...........................daar heb ik enorm de scheit aan als mensen dat wel doen..............................doe dat maar als je hem betaald hebt denk ik dan..................

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 16 aug 2009, 17:08

Goede reden om voortaan door te rijden als de politie je een stopteken geeft! 8)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 aug 2009, 03:25

Stéphane schreef:
Fernando schreef:Die hebben misschien onder een hoedje gespeeld....
Dat dacht ik ook al. Lekker zielig doen en ondertussen een BMW achterover drukken.
Zoals de waard is... :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 aug 2009, 12:08

Gewoon een ouderwets truc? Gebeurt vaker...iemand neemt een auto mee voor een proefrit staat bij het stoplicht en kijgt klein tikje van achter *(althans dat is het verhaal) en stapt uit.....auto wordt meegenomen.......in werkelijkheid gewoon helemaal zo opgezet...

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 17 aug 2009, 16:42

Ik dacht ook meteen aan een 'afspraak' tussen de zogenaamde koper en de criminelen. Wat ook zou kunnen, is dat zelfs de verkoper in het complot zit en zo wat geld van de verzekeraar verwacht.
Hoewel dat laatste bij een grote bovag/merkdealer natuurlijk niet zo waarschijnlijk is.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 17 aug 2009, 18:26

duifjes.com schreef:Gewoon een ouderwets truc? Gebeurt vaker...iemand neemt een auto mee voor een proefrit staat bij het stoplicht en kijgt klein tikje van achter *(althans dat is het verhaal) en stapt uit.....auto wordt meegenomen.......in werkelijkheid gewoon helemaal zo opgezet...
Inderdaad. En dan hoeft er niet eens iemand echt tegen die auto aangereden te zijn. In zijn hoofd denkt dan iedereen dat die auto nog echt schade heeft ook :P

Hans

Bericht door Hans » 17 aug 2009, 19:17

Ging het ook om een Nederlandse auto? Of reed die Nederlander proef met een Duitse auto?

Plaats reactie