Staatsloterij
- RutgerK
Re: Staatsloterij
De vraag is nu (aan Geelhoed?) of het verstandiger is om met 5 1/5 staatsloten met een unieknummer mee te spelen ipv 1 heel lot?
Overigens vind ik het salaris van de directeur ook wel aan de erg hoge kant. De Staatsloterij is een relatief kleine organisatie die niet heel erg moeilijk te besturen is. Het bedrijf heeft slechts twee producten die al jaren goede resultaten laten zien.
Dat men kritisch is naar de directeur heeft een lange geschiedenis. De vorige directeuren hadden er een handje van zichzelf en familie/bekenden financieel te bevoordelen en dubieus te handelen.
http://www.nrc.nl/binnenland/article187 ... odeloterij
Daarvoor was er een directeur die de hele ICT van de Staatsloterij uitbesteedde aan de ICT-bedrijf waarvan hijzelf grootaandeelhouder was en er is ook een directeur geweest die voor veel geld kunst van familieleden aanschafte voor op kantoor (volgens mij schilderijen en 'achtergrond muziek'.
Overigens vind ik het salaris van de directeur ook wel aan de erg hoge kant. De Staatsloterij is een relatief kleine organisatie die niet heel erg moeilijk te besturen is. Het bedrijf heeft slechts twee producten die al jaren goede resultaten laten zien.
Dat men kritisch is naar de directeur heeft een lange geschiedenis. De vorige directeuren hadden er een handje van zichzelf en familie/bekenden financieel te bevoordelen en dubieus te handelen.
http://www.nrc.nl/binnenland/article187 ... odeloterij
Daarvoor was er een directeur die de hele ICT van de Staatsloterij uitbesteedde aan de ICT-bedrijf waarvan hijzelf grootaandeelhouder was en er is ook een directeur geweest die voor veel geld kunst van familieleden aanschafte voor op kantoor (volgens mij schilderijen en 'achtergrond muziek'.
- Stéphane
We verschillen hierover van mening. Laten we het daar maar bij latenMika schreef:Met het tegen spreken doelde ik erop dat hij ervoor uitkomt (voor Nederlandse begrippen in dit geval "boven de middelmaat") dat hij een bepaalde passie voor auto's heeft. Who cares dat hij vervolgens bijvoorbeeld tijdens de Mille Miglia kan genieten van een unieke ervaring? Een nieuwe Scuderia rijden vind ik trouwens nou niet echt een maatstaf, maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel. Ik ben niet in de positie om zo'n auto te kopen nu, maar voel mij niet meer of minder liefhebber als ik met m'n oude BMW het circuit op zou draaien. Nederland is daarnaast altijd nog een democratie, dus wat dat betreft heeft hij het niet alleen voor het zeggen.
InderdaadMika schreef:We hebben nu in ieder geval kennis gemaakt
- Snipe
Even een paar bijpassende Boomerang freecards.
- Geelhoed
Nee, maar dat is uiterst marginaal!RutgerK schreef:De vraag is nu (aan Geelhoed?) of het verstandiger is om met 5 1/5 staatsloten met een unieknummer mee te spelen ipv 1 heel lot?
De verwachtingswaarde is nog steeds 60% verlies per lot, maar je hebt met 5 op de 8000004 loten a 20% een kans van
.0000006249996875001562499 op de jackpot
Met een lot is dat
.0000001250000000000000000 maar die is 5 keer zo hoog. Dus het verschil is
.0000006249996875001562499
versus
.0000006250000000000000000
Dus een factor van 1 tweemiljoenste meer kans met een enkel lot.
- RVV
Snap die hele heisa om de staatsloterij niet.. ten eerste dwingt niemand je om staatloten te kopen.. ten tweede wat boeit het nou wat iemand verdient.. omdat jij een lot koopt mag de "baas" niet teveel verdienen..
Echt fucking Nederland op zijn smalst..
die mensen zijn dezelfde mensen die vinden dat een ondernmer geen Porsche mag rijden.. (heb het niet specifiek over DF'ers, maar over dat klootjesvolk die zijn stem te pas en te onpas overal verkondigd)
Ik erger me echt dood aan al dat negatieve gezeik om de staatloterij heen, nog meer dan over die ergelijke reclame van hun zelf...
die mensen zijn dezelfde mensen die vinden dat een ondernmer geen Porsche mag rijden.. (heb het niet specifiek over DF'ers, maar over dat klootjesvolk die zijn stem te pas en te onpas overal verkondigd)
Ik erger me echt dood aan al dat negatieve gezeik om de staatloterij heen, nog meer dan over die ergelijke reclame van hun zelf...
-
Roy
Vind ik ook hoor Rico. Zelfde inderdaad als al dat gezeur om wat iemand verdient. Met ze alle maar lopen zeiken, terwijl als je het zelf zou verdienen.....
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
+1
Het is toch alleen maar mooi dat die winnaar maar 5,5 miljoen krijgt ipv 27,5.
Blijft d'r meer geld over voor ons de volgende keer. 
Het is toch alleen maar mooi dat die winnaar maar 5,5 miljoen krijgt ipv 27,5.
- Stéphane
Inderdaad +1 voor Rico, helemaal eens.Wouter81 schreef:+1
Het is toch alleen maar mooi dat die winnaar maar 5,5 miljoen krijgt ipv 27,5.Blijft d'r meer geld over voor ons de volgende keer.
En wat jij zegt, Wouter. Hoe kortzichtig zijn die mensen dan? Volgende maand is de Jackpot gewoon weer €27,5 miljoen:
http://www.staatsloterij.nl/bestel/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mack
Volgens mij maken jullie teveel van die uitspraak van de RCC.
Staatsloterij zei in de reclames: "hoofdprijs van 27mln gaat er gegarandeerd uit". Dat is niet gebeurd, dus foute reclame. Dus een uitspraak van RCC.
En dat heeft mijns inziens niks met jaloezie of een fout loterijsysteem te maken. Die klagers mogen dan NL op z'n smalst zijn maar dat heeft niks met de RCC te maken, die maken zich alleen druk om de foute reclame, niet over het feit dat die prijs niet is gevallen.
Staatsloterij zei in de reclames: "hoofdprijs van 27mln gaat er gegarandeerd uit". Dat is niet gebeurd, dus foute reclame. Dus een uitspraak van RCC.
En dat heeft mijns inziens niks met jaloezie of een fout loterijsysteem te maken. Die klagers mogen dan NL op z'n smalst zijn maar dat heeft niks met de RCC te maken, die maken zich alleen druk om de foute reclame, niet over het feit dat die prijs niet is gevallen.
-
PeterB
Ik heb al een straatje 5jes gekocht.
Ben met weinig tevreden...
Ben met weinig tevreden...
- RutgerK
Ach, je mag best kritisch zijn op verdiensten versus prestaties. Ik weet niet waar je de prestaties van de directeur Staatsloterij op zou moeten beoordelen. Toenemende omzet, beter nettoresultaat, stijgend marktaandeel, hogere afdrachten aan de overheid?
Rico schreef:Snap die hele heisa om de staatsloterij niet.. ten eerste dwingt niemand je om staatloten te kopen.. ten tweede wat boeit het nou wat iemand verdient.. omdat jij een lot koopt mag de "baas" niet teveel verdienen..
- Stéphane
Ja, zo kun je alles wel fout uit leggen. De intentie was om aan te geven dat de Jackpot gegarandeerd op een lot wat verkocht was zou vallen. In tegenstelling tot wat anders normaal gesproken namelijk het geval is, dat de Jackpot ook op een niet verkocht lot kan vallen en dus niet uitgekeerd wordt. Dat was de boodschap.Mack schreef:Volgens mij maken jullie teveel van die uitspraak van de RCC.
Dat weet iedereen en ik vind het nog steeds gezeur om er op die manier moeilijk over te doen. De Jackpot is uitgekeerd. Staatsloterij kan er toch niets aan doen dat die persoon zo'n 1/5e lot gekocht heeft? Die zal zich nog wel een paar keer achter zijn oren krabben, nu hij/zij 22 miljoen is misgelopen. Alhoewel het glas natuurlijk wel voor 1/5e vol is met 5 miljoen.
- Geelhoed
Toch niet hoor.Mack schreef: Staatsloterij zei in de reclames: "hoofdprijs van 27mln gaat er gegarandeerd uit".
- RVV
Ja, oke maar daar moeten de mensen over oordelen die het salaris bepalen van de directeur... niet het klootjesvolk op straat.RutgerK schreef:Ach, je mag best kritisch zijn op verdiensten versus prestaties. Ik weet niet waar je de prestaties van de directeur Staatsloterij op zou moeten beoordelen. Toenemende omzet, beter nettoresultaat, stijgend marktaandeel, hogere afdrachten aan de overheid?
Rico schreef:Snap die hele heisa om de staatsloterij niet.. ten eerste dwingt niemand je om staatloten te kopen.. ten tweede wat boeit het nou wat iemand verdient.. omdat jij een lot koopt mag de "baas" niet teveel verdienen..
Weet je wat de kracht is van die loterijen.. iedereen is bang dat hij de jackpot misloopt..
Ik noem het het Carisma syndroom..
Wie weet het nog... ergens in de vorige eeuw.. iedere malloot in Nederland hing een kranten advertentie voor zijn ramen.. met een rode "Met subsidie" Carisma..
Andre van Duin kwam met een trailer vol met Carisma's en een Notaris al rijdend door Nederland langs... en wee o wee als jij de lul was.. omdat jij geen poster voor je ramen had hangen en Andre van Duin stond wel voor de deur..
-
Luco
40% deelnemer stopt met de staatsloterij.
Prachtig heb ik bijna twee keer zoveel kans de volgende keer

Prachtig heb ik bijna twee keer zoveel kans de volgende keer
- Geelhoed
De tweede kamer dus? Hebben ze gedaan, what's your point?Rico schreef: Ja, oke maar daar moeten de mensen over oordelen die het salaris bepalen van de directeur... niet het klootjesvolk op straat.
- Stéphane
Paniek in de Wei is een spel waarbij een kudde schapen allerlei uitdagingen en gevaren tegen komt.luco hornsveld schreef:40% deelnemer stopt met de staatsloterij.
Lekker mekkeren en achter elkaar aanlopen, méh
- RutgerK
En van de Postcodeloterij is het sterke punt dat iedereen bang is dat de rest van de straat wel postcodeloterij loten heeft.
De Staatsloterij bestaat uit 120-130 medewerkers, heeft twee producten waarvan er één al jaren een dalende omzet laat zien en iedere extra euro die nog in het product Staatsloterij wordt gestopt levert minder op dan de euro daarvoor. De Staatsloterij heeft dus een dalend netto resultaat op extra omzet. Dan mag je best kritisch zijn vind ik. Voor de Tweede kamer en Minister van Financiën is de maatschappelijke kritiek misschien een mooi moment om deze aankondiging te doen die misschien al wat langer in de pijplijn zat.
De Staatsloterij bestaat uit 120-130 medewerkers, heeft twee producten waarvan er één al jaren een dalende omzet laat zien en iedere extra euro die nog in het product Staatsloterij wordt gestopt levert minder op dan de euro daarvoor. De Staatsloterij heeft dus een dalend netto resultaat op extra omzet. Dan mag je best kritisch zijn vind ik. Voor de Tweede kamer en Minister van Financiën is de maatschappelijke kritiek misschien een mooi moment om deze aankondiging te doen die misschien al wat langer in de pijplijn zat.
Rico schreef:Ja, oke maar daar moeten de mensen over oordelen die het salaris bepalen van de directeur... niet het klootjesvolk op straat.RutgerK schreef:Ach, je mag best kritisch zijn op verdiensten versus prestaties. Ik weet niet waar je de prestaties van de directeur Staatsloterij op zou moeten beoordelen. Toenemende omzet, beter nettoresultaat, stijgend marktaandeel, hogere afdrachten aan de overheid?
Weet je wat de kracht is van die loterijen.. iedereen is bang dat hij de jackpot misloopt..
Ik noem het het Carisma syndroom..
Wie weet het nog... ergens in de vorige eeuw.. iedere malloot in Nederland hing een kranten advertentie voor zijn ramen.. met een rode "Met subsidie" Carisma..
Andre van Duin kwam met een trailer vol met Carisma's en een Notaris al rijdend door Nederland langs... en wee o wee als jij de lul was.. omdat jij geen poster voor je ramen had hangen en Andre van Duin stond wel voor de deur..
- Maus335i
Das het hele punt nou. Bijna heel Nederland weet het inderdaad niet, maar heeft er wel een mening over. Waar is die mening dan op gebaseerd?? Jalozie ofzo? Andere vraag, kan je de directeur van een willekeurig bedrijf de schuld geven van het uitbreken van een crisis, met bijbehorende omzetdaling en hij of zij daar niet op heeft gerekend?RutgerK schreef:Ach, je mag best kritisch zijn op verdiensten versus prestaties. Ik weet niet waar je de prestaties van de directeur Staatsloterij op zou moeten beoordelen. Toenemende omzet, beter nettoresultaat, stijgend marktaandeel, hogere afdrachten aan de overheid?
Ik ga deze keer trouwens maar wel een keer meedoen, wie niet waagt wie niet wint
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Heel simpel uiteindelijk: hij of zij verdient meer dan mij dus dat is per definitie fout.Maus335i schreef:Waar is die mening dan op gebaseerd?? Jalozie ofzo?
Zo werkt het in Nederland. Afgunst en kift. Ik noem het altijd Calimero gedrag: "zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk, oh nee"
- RutgerK
Nee, je kan een directeur niet de schuld geven van het uitbreken van een crisis maar wel beoordelen hoe hij/zij handelde op eerste signalen en hoe effectief de ingrepen zijn geweest om de crisis het hoofd te bieden. Simpelweg stellen dat er tegen de crisis niets te doen is en je overkomen is, lijkt mij niet de beste optie voor het voortbestaan van een bedrijf.
Natuurlijk staan de salarissen in de (semi-) publieke sector altijd in de belangstelling. Zodra de zorgpremies fors stijgen zullen ook salarissen in de zorgsector weer onder de loep genomen worden en kritiek ontvangen.
Van de Staatsloterij heb ik wat meer kennis en vind persoonlijk dat het salaris wat hoog is in verhouding tot de omvang van de organisatie en de complexiteit. Het product Staatsloterij was en is een 'cash cow'. Het product Dayzers is 7/8 jaar geleden geintroduceerd als 'star' van de Staatsloterij maar kan dat niet waar maken. Dat heeftt niets met jaloezie te maken, maar meer omdat ik zo'n salaris dan vergelijk met een salaris van een Secretaris-generaal die aan het hoofd staat van een organisatie met 1900 voornamelijk hoog opgeleide professionals en om de vier jaar weer nieuwe reorganisatieplannen moet doorvoeren vanwege veranderingen in het politieke klimaat. Een SG die de helft zou verdienen van het salaris van Van Oort verdient meer dan de Balkenende norm en wordt nog sneller afgeschoten.
Natuurlijk staan de salarissen in de (semi-) publieke sector altijd in de belangstelling. Zodra de zorgpremies fors stijgen zullen ook salarissen in de zorgsector weer onder de loep genomen worden en kritiek ontvangen.
Van de Staatsloterij heb ik wat meer kennis en vind persoonlijk dat het salaris wat hoog is in verhouding tot de omvang van de organisatie en de complexiteit. Het product Staatsloterij was en is een 'cash cow'. Het product Dayzers is 7/8 jaar geleden geintroduceerd als 'star' van de Staatsloterij maar kan dat niet waar maken. Dat heeftt niets met jaloezie te maken, maar meer omdat ik zo'n salaris dan vergelijk met een salaris van een Secretaris-generaal die aan het hoofd staat van een organisatie met 1900 voornamelijk hoog opgeleide professionals en om de vier jaar weer nieuwe reorganisatieplannen moet doorvoeren vanwege veranderingen in het politieke klimaat. Een SG die de helft zou verdienen van het salaris van Van Oort verdient meer dan de Balkenende norm en wordt nog sneller afgeschoten.
Maus335i schreef:Das het hele punt nou. Bijna heel Nederland weet het inderdaad niet, maar heeft er wel een mening over. Waar is die mening dan op gebaseerd?? Jalozie ofzo? Andere vraag, kan je de directeur van een willekeurig bedrijf de schuld geven van het uitbreken van een crisis, met bijbehorende omzetdaling en hij of zij daar niet op heeft gerekend?
Ik ga deze keer trouwens maar wel een keer meedoen, wie niet waagt wie niet wint
Laatst gewijzigd door RutgerK op 14 aug 2009, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- wjn
Iedereen krijgt wat ie verdient, dus de meeste nederlanders niets
Werkt nogal met beurs genoteerde bedrijven. Als ze reserves hadden aangelegd, gaat dat ten koste van de omzet/winst, ook weer niet goed.RutgerK schreef:Nee, je kan een directeur niet de schuld geven van het uitbreken van een crisis maar wel beoordelen hoe hij/zij handelde op eerste signalen en hoe effectief de ingrepen zijn geweest om de crisis het hoofd te bieden. Simpelweg stellen dat er tegen de crisis niets te doen is en je overkomen is, lijkt mij niet de beste optie voor het voortbestaan van een bedrijf.
- RutgerK
Ho ho, dat je bedrijf beursgenoteerd is wil toch niet zeggen dat maximale winstgevendheid voor de aandeelhouder de enig juiste manier is om het bedrijf te leiden?
wjn schreef:![]()
Iedereen krijgt wat ie verdient, dus de meeste nederlanders niets![]()
Werkt nogal met beurs genoteerde bedrijven. Als ze reserves hadden aangelegd, gaat dat ten koste van de omzet/winst, ook weer niet goed.RutgerK schreef:Nee, je kan een directeur niet de schuld geven van het uitbreken van een crisis maar wel beoordelen hoe hij/zij handelde op eerste signalen en hoe effectief de ingrepen zijn geweest om de crisis het hoofd te bieden. Simpelweg stellen dat er tegen de crisis niets te doen is en je overkomen is, lijkt mij niet de beste optie voor het voortbestaan van een bedrijf.
- Peric
Als ze de trekking zouden doen met de verkochte loten misschien wel ja..luco hornsveld schreef:40% deelnemer stopt met de staatsloterij.
Prachtig heb ik bijna twee keer zoveel kans de volgende keer![]()
- Maus335i
Gedeeltelijk wel. Als er geen vraag is naar jouw aandelen is je beurskoers ook rommel. Als je een flinke financiering nodig hebt voor een grote investering en banken niet thuisgeven, breng je een aantal nieuwe aandelen op de markt om op die manier snel aan veel geld te komen. Is je aandeel een zogeheten "pennystock" (dubbeltjeswerk), dan brengt het uitgeven van aandelen ook weer geen cent op.RutgerK schreef:Ho ho, dat je bedrijf beursgenoteerd is wil toch niet zeggen dat maximale winstgevendheid voor de aandeelhouder de enig juiste manier is om het bedrijf te leiden?![]()
Maar de vergelijking van de SG en de directrice (toch?) van de Staatsloterij vind ik wel een goede. Ik ben dan alleen van mening dat als het salaris van Van Oort blijkbaar 2x zo hoog moet zijn, dat het salaris van de SG ook omhoog moet ipv die van Van Oort omlaag. Net zoals ik vind dat in de politiek ook grof meer geld verdiend mag worden.. want als de verantwoordelijke van de regering in Nederland nog geen 180.000 euro bruto per jaar verdienen??? De échte mensen met hersenen zoeken hun heil wel in het bedrijfsleven.