AP-racing remmen waar te bestellen ?
- Joy
AP-racing remmen waar te bestellen ?
Waar bestel je AP-racing spul in Nederland ? Of is het voordeliger om in het buitenland te shoppen ? In de UK zie ik prijzen van 1500-1700 pond voor een M3 4-pot brake-kit (330 mm) Ik lees veel positieve verhalen over deze set, en het is voor mij belangrijk dat een 17 inch wiel blijft passen zodat ik ook kleiner kan dan de 18 inch BBS CH.
Re: AP-racing remmen waar te bestellen ?
remservice utrecht kan alles van ap leveren
biesheuvel ook
biesheuvel ook
-
Iemand is overduidelijk niet tevreden met de standaard M3 remmen...
Met de huidige koers zou ik geneigd zijn even de uk bedrijven af te struinen.

Met de huidige koers zou ik geneigd zijn even de uk bedrijven af te struinen.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Stuur http://www.beekautoracing.nl" onclick="window.open(this.href);return false; even een mailtje (Klaas) en hij maakt een mooi prijsje voor je en anders wat Allen zegt..
- FreudeamFahren
Waarom ga je voor een BBK? Je bent dacht ik niet voornemens om intensief circuit werk met de auto te gaan doen, toch?
Met een setje 3,2 schijven, Goodridge staalomvlochten remleidingen, een harder soort remblok en vloeistof met 'n hoger kookpunt kom je een heel eind, ook als je per ongeluk toch op circuit belandt. Ik heb gele Pagids plus bovenstaande mods en ben ZEER tevreden, ook bij koude remmen en intensief Ringwerk. Je zou verder de remtangen netjes kunnen laten stralen en voorzien van verse rubbertjes. Dan staat het er als nieuw bij. En 17 inch past prima.
Met een setje 3,2 schijven, Goodridge staalomvlochten remleidingen, een harder soort remblok en vloeistof met 'n hoger kookpunt kom je een heel eind, ook als je per ongeluk toch op circuit belandt. Ik heb gele Pagids plus bovenstaande mods en ben ZEER tevreden, ook bij koude remmen en intensief Ringwerk. Je zou verder de remtangen netjes kunnen laten stralen en voorzien van verse rubbertjes. Dan staat het er als nieuw bij. En 17 inch past prima.
- Downforce Hans
Ik zou in Engeland even kijken,rem service Utrecht heb ik geen goede ervaring mee.
Twee weken geleden op het circuit van zolder met een Belgische jongen gesproken en die was ook scherp met zijn prijzen.
Blokken voor een bmw waren veel goedkoper dan wat ze in Nederland kosten.
Twee weken geleden op het circuit van zolder met een Belgische jongen gesproken en die was ook scherp met zijn prijzen.
Blokken voor een bmw waren veel goedkoper dan wat ze in Nederland kosten.
-
+1FreudeamFahren schreef:Waarom ga je voor een BBK? Je bent dacht ik niet voornemens om intensief circuit werk met de auto te gaan doen, toch?
- Tristan
+2
Nooit het gevoel gehad dat ik tekort kom met 3.2 schijven i.c.m. Hawk blokken. En is nog redelijk betaalbaar.
Nooit het gevoel gehad dat ik tekort kom met 3.2 schijven i.c.m. Hawk blokken. En is nog redelijk betaalbaar.
- Bert ///M3
Ik vind remmen met die AP kit anders wel een orde beter als met de standaard klauwen. Maar goed dat is voor circuitwerk, op straat heb je het niet nodig. Standaard klauwen met goede blokken op een circuit werkt ook wel prima op zich, ook een tijd zo gereden. Alleen dat AP spul gaat sowieso langer mee. Maar goed 1 keer schijven vervangen dan ben je ook meteen 700-800 euro lichter voor een set schijven. Dus je kan je afvragen of het daarvoor de moeite is, en of het ook daadwerkelijk kostenbesparend is op die manier. Er zijn wel manieren om daar wat mee te wisselen, vaak kan je bijvoorbeeld ook wel PFC of Alcon schijven krijgen voor AP harten.
Je hebt 2 versies, de race versie zonder dustseals en de straatversie met dutseals, maar in de basis is het dezelfde klauw. Schijven zijn bij de race kit ook van een ander type volgens mij. Ik rij met de raceversie, maar jij kan beter naar de straatversie kijken denk ik. Die sets zijn ook goedkoper.
ASP in delft deed vroeger ook AP, maar ik geloof dat ASP nu over is in Guus de Koster racehardware.
En idd, diverse adressen in de UK zijn ook goed.
Je kan ook via Dick een Mov'it 322mm kit doen, dan ben je ook nog iets goedkoper uit als met AP. Heb je ook net iets meer ruimte in 17 inch wielen. Stoptech doet ook 330x32mm kits, die zijn vaak ok nog wel redelijk betaalbaar.
Wielmaat is bij die kits niet zo zeer het probleem, meer de offset en de spaken. BBS CH is vrij BBK vriendelijk op zich. AP 330mm past wel in 17 inch wielen, alleen komt er toch vaak een spacer bij kijken, ik had met standaard 17x7,5 wielen en met Hartge 17x8 wielen een 10mm spacer nodig, bij de Hartge wielen waren de merktekens aan de binnenkant weg gesleten zo weinig ruimte zat er tussen. Mov'it weet ik niet maar ik betwijfel of je daarmee weg komt zonder spacers.
Je hebt 2 versies, de race versie zonder dustseals en de straatversie met dutseals, maar in de basis is het dezelfde klauw. Schijven zijn bij de race kit ook van een ander type volgens mij. Ik rij met de raceversie, maar jij kan beter naar de straatversie kijken denk ik. Die sets zijn ook goedkoper.
ASP in delft deed vroeger ook AP, maar ik geloof dat ASP nu over is in Guus de Koster racehardware.
En idd, diverse adressen in de UK zijn ook goed.
Je kan ook via Dick een Mov'it 322mm kit doen, dan ben je ook nog iets goedkoper uit als met AP. Heb je ook net iets meer ruimte in 17 inch wielen. Stoptech doet ook 330x32mm kits, die zijn vaak ok nog wel redelijk betaalbaar.
Wielmaat is bij die kits niet zo zeer het probleem, meer de offset en de spaken. BBS CH is vrij BBK vriendelijk op zich. AP 330mm past wel in 17 inch wielen, alleen komt er toch vaak een spacer bij kijken, ik had met standaard 17x7,5 wielen en met Hartge 17x8 wielen een 10mm spacer nodig, bij de Hartge wielen waren de merktekens aan de binnenkant weg gesleten zo weinig ruimte zat er tussen. Mov'it weet ik niet maar ik betwijfel of je daarmee weg komt zonder spacers.
- wjn
Geen ervaring met BMW, wel met Audi & AP.
Je kunt die racing (AP e.d.) remmen niet vergelijken met een opgevoerd setje standaardremmen, dat is gewoon een andere klasse. Ook kwa verslijt en kosten trouwens, ze gaan wel lang mee, maar regelmatig onderhoud (termijn afh. van hoeveel je rijdt) is nodig. Een setje schijven is idd in de richting van € 800 - 900, en dan ook alleen de schijven, niet de harten.
De 330mm AP remmen op de S4 deden het stukken beter dan nu de 360mm standaard remmen op de RS4.
Komt overigens van remservice utrecht vandaan, heb daar persoonlijk goede ervaringen mee (veel op voorraad of snel leverbaar), maar zijn niet de goedkoopste idd.
Je kunt die racing (AP e.d.) remmen niet vergelijken met een opgevoerd setje standaardremmen, dat is gewoon een andere klasse. Ook kwa verslijt en kosten trouwens, ze gaan wel lang mee, maar regelmatig onderhoud (termijn afh. van hoeveel je rijdt) is nodig. Een setje schijven is idd in de richting van € 800 - 900, en dan ook alleen de schijven, niet de harten.
De 330mm AP remmen op de S4 deden het stukken beter dan nu de 360mm standaard remmen op de RS4.
Komt overigens van remservice utrecht vandaan, heb daar persoonlijk goede ervaringen mee (veel op voorraad of snel leverbaar), maar zijn niet de goedkoopste idd.
-
UK!!! Ik ben er ruim een jaar geleden mee bezig geweest om iemand in NL te vinden die in de buurt kon komen van de UK prijzen. Dan ging het over een 6pot set met 362mm schijven. Prijsverschil was tussen de 600-1000 euro MEER in NL. En de namen die hierboven genoemd zijn heb ik allemaal geprobeerd. 
De losse schijven haal ik voor de helft van wat wjn hierboven schrijft.

De losse schijven haal ik voor de helft van wat wjn hierboven schrijft.

Laatst gewijzigd door Harrie op 13 aug 2009, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- FreudeamFahren
Mag ik even overdrijven? Vast wel :arrow: Je kunt ook een hert dood schieten met een bazooka. Dat zegt niks over de kwaliteit en het nut van het jachtgeweer dat je thuis laat. En of het resultaat beter is, hangt af van de voorkeur en het budget van de jager.wjn schreef:Je kunt die racing (AP e.d.) remmen niet vergelijken met een opgevoerd setje standaardremmen, dat is gewoon een andere klasse.
Voor sportief HTK gebruik ben je met aangepaste standaardremmen, die bij een 3,2 al knap racey zijn want voorzien van zwevende schijven, echt heel best geholpen.
- wjn
Zoals ik al schreef, BMW ken ik niet. Zwevende schijven scheelt al heel wat, blijft een feit dat remsets als AP, Alcon etc. op een ander niveau zitten. De schijven zijn meestal ook dikker dan de standaardschijven. Voordeel zit niet zozeer in hoe hard je kunt remmen, maar hoe vaak je dat kunt herhalen.
Maar goed, de TS vraagt om adressen voor AP, en niet welke remmen geschikt zijn voor welk doel.
Maar goed, de TS vraagt om adressen voor AP, en niet welke remmen geschikt zijn voor welk doel.
- Joy
Bedankt voor de reacties mannen
. Op de 318is reed ik met 3.2 schijven en gevlochten remleidingen met Hawk HT10. Kwa remkracht niks te klagen, en nog duurzaam ook. Feit is wel dat je op straat met een rammelend en krijsend raceblok aan het rijden bent die de lak op de flanken en velgen flink sloopt. Dat zie ik nu dus niet meer zitten. Maar met standaard blokken blijft het trillen terugkeren en zit er ook helemaal geen bite in het systeem. Dus dat is ook geen optie. Daarom ben ik aan het kijken om het nu maar eens goed aan te pakken. Ik lees veel reviews van M3 rijders waarbij de stap naar een big brake kit als de beste modificatie ooit wordt omschreven, zelfs op straat, zelfs na eerder gebruik van raceblokken.
Een auto valt of staat met zijn remmen is mijn mening. Het maakt niet uit of het een vlotte of trage auto is, de 1e keer op de rem trappen moet een bepaald vertrouwen geven. Heb ik dat niet dan blijft dat een terugkerende ergernis cq onveilig makend gevoel.
Over de M3 remmen, kwa schijven zijn die 3.2 perfect, ik kan daar niks negatiefs over zeggen. Het is voor mij meer de remklauw waar ik winst in zie. Het gevoel bij het intrappen is massief, consistent en vertrouwenwekkend, iets wat ik met al die andere remmen nog niet heb gehad.
Ik was even vergeten dat Movit nu ook sets voor 17 inch levert, ook nog maar even achter aan. Remservice Utrecht heeft een mailtje gehad in ieder geval, ben benieuwd naar de prijs tov UK.

Een auto valt of staat met zijn remmen is mijn mening. Het maakt niet uit of het een vlotte of trage auto is, de 1e keer op de rem trappen moet een bepaald vertrouwen geven. Heb ik dat niet dan blijft dat een terugkerende ergernis cq onveilig makend gevoel.
Over de M3 remmen, kwa schijven zijn die 3.2 perfect, ik kan daar niks negatiefs over zeggen. Het is voor mij meer de remklauw waar ik winst in zie. Het gevoel bij het intrappen is massief, consistent en vertrouwenwekkend, iets wat ik met al die andere remmen nog niet heb gehad.
Ik was even vergeten dat Movit nu ook sets voor 17 inch levert, ook nog maar even achter aan. Remservice Utrecht heeft een mailtje gehad in ieder geval, ben benieuwd naar de prijs tov UK.
- wjn
mbt in duitsland levert ook sets, kwam ik achter. Bestaan uit eigen houders en schijfharten met Porsche klauwen en schijven. Wellicht een alternatief, maar ook niet goedkoop.
- FreudeamFahren
Pagid geel is een blok dat het heel goed op straat doet (goede koude prestaties, nul getril of gedoe) en ook prima circuitgebruik kan handelen (ik kreeg ze tijdens de Fahrerlehrgang zelfs bij 4 flying laps, toch 80 km door janken, niet moe). Piepen doen ze op mijn auto nauwelijks of niet.
Maar... Het gevoel dat een BBK je geeft, dat keiharde pedaal dat toch met mega veel gevoel te bedienen is, dat altijd vertrouwen geeft, dat heb je idd alleen met een BBK. Daarbij: ik vind het ERG fraai staan, als een velg met een beetje open design, ala BBS CH, goed gevuld is met een flinke remschijf en grote, stevige klauw.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden!
Maar... Het gevoel dat een BBK je geeft, dat keiharde pedaal dat toch met mega veel gevoel te bedienen is, dat altijd vertrouwen geeft, dat heb je idd alleen met een BBK. Daarbij: ik vind het ERG fraai staan, als een velg met een beetje open design, ala BBS CH, goed gevuld is met een flinke remschijf en grote, stevige klauw.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden!
- Bert ///M3
Die gele pagids piepten bij mij als de ziekte. Remmen koud wel goed idd, ik reed er ook gewoon mee over straat. Het zijn wel goede blokken om een trackday met je straatauto te doen oid, ga je er mee op sneller spul rijden, auto's op slicks etc dan trap je ze snel stuk, of je moet heel veel koeling hebben of echt grote remmen bijvoorbeeld 355mm of groter. Ze gaan ook tijden mee tenzij ze te warm worden dan zijn ze zo op.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 14 aug 2009, 05:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zoiets?FreudeamFahren schreef: Daarbij: ik vind het ERG fraai staan, als een velg met een beetje open design, ala BBS CH, goed gevuld is met een flinke remschijf en grote, stevige klauw.

Hoe vol? Nou zo vol!
- FreudeamFahren
Y'sir!Harrie schreef:[Zoiets?(...)

Je moet dat trouwens wel durven, Laguna Seca Blau met zwarte BBS Ch, maar van mij mag ie (mits voor de hobby):
Zo. Nu back on topic. Joy. Grote remmen. Welke?
- WJ
- Mathieu
- Downforce Hans
Hee "papier hier" moet jij niet werken?Mathieu schreef:
- Mathieu
Ik werk zowat altijd, maar waar ik kan helpen door bijvoorbeeld een fotootje te plaatsen, zal ik dit niet laten
Moet ook wel want ik ben aan het sparen voor een Z06, aangezien ze nu in de aanbieding zijn bij BVA Auctions

Moet ook wel want ik ben aan het sparen voor een Z06, aangezien ze nu in de aanbieding zijn bij BVA Auctions
-
Lol, Joy vraagt waar hij een setje bbk kan krijgen en krijgt eerst naar z'n kop geslingerd dat standaard remmen ruimschoots voldoen. Daarna krijgt het draadje een wending. Zo'n setje is geil. Maar dan vooral om de looks!
Voor zover ik hem ken, geeft hij poep om looks.
Mathieu, hard sparen dan maar. De veiling wacht niet op je.

Voor zover ik hem ken, geeft hij poep om looks.

Mathieu, hard sparen dan maar. De veiling wacht niet op je.

- FreudeamFahren
*leest draadje terug* Verrek... Zo zie je maar: opinions are like @sshol€s: everybody's got one
Maar looks is niet het enige argument hè...

FreudeamFahren schreef:Maar... Het gevoel dat een BBK je geeft, dat keiharde pedaal dat toch met mega veel gevoel te bedienen is, dat altijd vertrouwen geeft, dat heb je idd alleen met een BBK.