Mijn god, wat is dit nu weer voor een onzin. Waarom klagen die mensen nu dan? Stelletje zeikerds
Staatsloterij
- Stéphane
Re: Staatsloterij
Ja, echt
Onvoorstelbaar. Ik vind dit zo'n dom verhaal.
Mijn god, wat is dit nu weer voor een onzin. Waarom klagen die mensen nu dan? Stelletje zeikerds
- Snipe
Dat ze klagen verbaast me niet, maar dat ze nog gelijk krijgen ook..... Ongelooflijk.
-
Harrie
Wat een losers zeg.
Je kan het natuurlijk ook wel erg zwart zien en zeggen...ja hee....de staatsloterij heeft bewust de jackpot op een 1/5 lot laten vallen. Zit toch een notaris bij? Ja.
Het word hier steeds gekker. Ik doe al jaren via abo mee. Weinig gewonnen...ik denk dat ik ze maar eens aanklaag omdat ze reklame maken dat 1:2 prijs heeft. Dat heb ik dus niet gehaald....dus verwacht toch wel een paar miljoen schadevergoeding.
Je kan het natuurlijk ook wel erg zwart zien en zeggen...ja hee....de staatsloterij heeft bewust de jackpot op een 1/5 lot laten vallen. Zit toch een notaris bij? Ja.
Het word hier steeds gekker. Ik doe al jaren via abo mee. Weinig gewonnen...ik denk dat ik ze maar eens aanklaag omdat ze reklame maken dat 1:2 prijs heeft. Dat heb ik dus niet gehaald....dus verwacht toch wel een paar miljoen schadevergoeding.
- RVV
Staatsloten kopen ? Ik breng al genoeg naar de staat toe 
-
ErikS
En dan alle mensen nu weer klagen over haar salaris;
MISCHIEN WERKT ZE ER VERDORIE WEL 80 uur per week voor;
ze moeten allemaal d'r kop houden zonder gegronde informatie over de werkzaamheden achter een salaris.
Tuurlijk, vergelijk je het met balkenende dan is het vast uit z'n verband; maar zo zijn er wel meer die buitensporig meer verdienen..
Lekker boeiend!
MISCHIEN WERKT ZE ER VERDORIE WEL 80 uur per week voor;
ze moeten allemaal d'r kop houden zonder gegronde informatie over de werkzaamheden achter een salaris.
Tuurlijk, vergelijk je het met balkenende dan is het vast uit z'n verband; maar zo zijn er wel meer die buitensporig meer verdienen..
Lekker boeiend!
- Maus335i
En das nou precies de kern van Jort Kelder zn "gewraakte" column, hou ns op met dat gezeik over een ander zn salaris. Vaak weet 99% van de klagers niet eens hoe de vork in de steel zit, maar heeft wél een mening 
De klagers over de jackpot zijn dan wel in het gelijkgesteld, maar het enige wat ze bereiken is dat de Staatsloterij de tekst in de reclame's aanpast, niet meer of minder.
De klagers over de jackpot zijn dan wel in het gelijkgesteld, maar het enige wat ze bereiken is dat de Staatsloterij de tekst in de reclame's aanpast, niet meer of minder.
- Snipe
Die Reclame Code Commissie is sowieso een beetje de weg kwijt de laatste tijd. Laatst kreeg Maurice de Hond ook al een Berufsverbot.
- Stéphane
Balkenende verdient iets van €158.000 en dat is dus de norm. Mag niet hoger zijn dan zijn salaris. Wat ik persoonlijk belachelijk vind, maar dat terzijde. Tenzij het echt excessief wordt natuurlijk.luco hornsveld schreef:wat is die balkenellendenorm eigenlijk?
- Joop
Op dit moment €158.000 excl. toeslagen... Wordt binnen niet al te lange termijn opgeschroefd naar €166.000,- excl. toeslagen...
Edit: je was me net voor Stéphane...
Edit: je was me net voor Stéphane...
- Snipe
Interessante vraag. In tegenstelling tot wat je zou verwachten, is de Balkenendenorm níet gelijk aan het door Balkenende verdiende bedrag.luco hornsveld schreef:wat is die balkenellendenorm eigenlijk?
http://fhjfactcheck.wordpress.com/2008/ ... nendenorm/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe hoog is de Balkenendenorm?
By fhjfactcheck
Door Sylvia de Rijke
Topinkomens in de semi-publieke sector stonden de afgelopen weken weer in de belangstelling. Managers in de ‘zorg’ zouden niet meer mogen verdienen dan de minister-president. In de volksmond ook wel de ‘Balkenendenorm’. De hoogte van deze norm verschilt nogal in verschillende media. Welk bedrag is het enige juiste?
Persvoorlichter Vincent van Steen van het Ministerie van Binnenlandse Zaken wil FHJ Factcheck graag uitleggen hoe het zit. Allereerst is de Balkenendenorm een begrip dat door de media in het leven is geroepen. Binnen het ministerie wordt de term niet gebruikt. Het is een salarisnorm waarmee het hoogst mogelijke salaris in de publieke- en semi-publieke sector wordt aangegeven. Dit is het huidige ministersalaris vermeerderd met dertig procent. Uiteindelijk kom je dan op een totaal van 176.000 euro. Naast deze norm is er ook nog een openbaarmakingsnorm: het feitelijk ministersalaris plus eventuele extra’s. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor de verwarring over deze cijfers. Welke bedragen van de norm, zoals berekend door het ministerie, verschenen waar en wie hebben het goed gedaan?
Goed:
Elsevier: €176.000 (4 september 2008)
Dag: €176.000 (29 augustus 2008)
de Volkskrant: €176.000 (4 september 2008)
De Pers: €176.000 (4 september 2008)
Reformatorisch Dagblad: €176.000 (4 september 2008)
Trouw: €176.000 (4 september 2008)
Minder goed:
Sp!ts: €175.000 (3 september 2008)
Parool: €171.000 (3 september 2008)
NRC Handelsblad: ongeveer €170.000 (4 september 2008)
De Stentor: €171.000/ €186.000 (3 september 2008/ 21 augustus 2008)
Het Fiinancieele Dagblad: €171.000 (27 augustus 2008)
AD: €171.000 (3 september 2008)
De Telegraaf: €171.000 (3 september)
Brabants Dagblad: €171.000 (3 september 2008)
BN/De Stem: €171.000 (3 september 2008)
- DDX
Grappige is alleen dat Balkenende zelf minder verdient dan de balkenendenorm 
(130duizend oid dacht ik)
(130duizend oid dacht ik)
- Stéphane
Balkenende blijft gewoon een schraper die ritjes moet bietsen bij anderen

-
EJGT3CS
geld maakt wel gelukkig, alleen als het met loterijen is verkregen dan niet!!
- ///Martin
- Stéphane
Niet dat TV programma geloven waarin dat beeld geschetst werd, hoorErnst Jan Dekker schreef:geld maakt wel gelukkig, alleen als het met loterijen is verkregen dan niet!!
Kunt trouwens beter meedoen aan de loterij in de VS:
http://www.playusalotteries.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Slechts €132.000.000 als prijzengeld voor de winnaar in de Superena, whatever dat ook is
@Mika: Bietsen om mee te rijden of om in een auto van iemand anders te rijden. Allebei even sneu
- ///Martin
- Stéphane
Ja, sorry, hoor? Maar wat moet ik hier nu weer mee? Hij kan best een autoliefhebber zijn, dat is allemaal prima. Maar hij is nog altijd verantwoordelijk voor de regeringen die lachend de BPM hebben ingevoerd en accijns op de benzine waar al BTW op geheven wordt handhaaft. Diezelfde regering die meer van die autoliefhebber-achtige maatregelen invoert. Zoiets noem ik schijnheilig en hypocriet. En daar heb ik geen respect voor, sorry.Mika schreef:
In het land waar het Calvinisme de boventoon voert en boven de middelmaat uitsteken als een schande wordt gezien. Dit in tegenstelling tot veel andere landen waar je gewoon respect krijgt als je succes hebt en dingen goed doet.
Dus misschien als je nog wat zinnigers dan
te melden hebt, hoor ik het wel - ///Martin
Veel moelijker wilde ik het niet maken dan te stellen dat het een kerel is die een vergelijkbare passie heeft als de mensen om ons heen hier. Ondanks het feit dat het een publiek figuur is hoeft hij zich wat mij betreft niet volledig terug te trekken in zijn eigen tijd. Je spreekt jezelf overigens wel wat tegen met het boven de middelmaat uitsteken in dit verhaal dan natuurlijk, laat hem ook lekker genieten en zijn ding doen.
- Stéphane
OK, duidelijk. Verder geen punt, hoor.Mika schreef:Veel moelijker wilde ik het niet maken dan te stellen dat het een kerel is die een vergelijkbare passie heeft als de mensen om ons heen hier. Ondanks het feit dat het een publiek figuur is hoeft hij zich wat mij betreft niet volledig terug te trekken in zijn eigen tijd. Je spreekt jezelf overigens wel wat tegen met het boven de middelmaat uitsteken in dit verhaal dan natuurlijk, laat hem ook lekker genieten en zijn ding doen.
Maar ik spreek mezelf zeker niet tegen. Als hij zelf met zijn eigen zelf aangeschafte Ferrari F430 Scuderia over het circuit zou boenderen en niet ja-knikkend al die tegen de auto gerichte wetgeving zou accepteren zou het anders zijn. Voor zover hij dit laatste kan beïnvloeden uiteraard. Dan zou hij namelijk oprecht staan voor wat hij wil zijn: een autoliefhebber. Nu waait hij gewoon maar mee met de wind zoals het hem uitkomt. Dat vind ik gewoon niet consequent. Politiek correct is het wel, maar dat is vaak niet hetzelfde als consequent en eerlijk
- ///Martin
Met het tegen spreken doelde ik erop dat hij ervoor uitkomt (voor Nederlandse begrippen in dit geval "boven de middelmaat") dat hij een bepaalde passie voor auto's heeft. Who cares dat hij vervolgens bijvoorbeeld tijdens de Mille Miglia kan genieten van een unieke ervaring? Een nieuwe Scuderia rijden vind ik trouwens nou niet echt een maatstaf, maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel. Ik ben niet in de positie om zo'n auto te kopen nu, maar voel mij niet meer of minder liefhebber als ik met m'n oude BMW het circuit op zou draaien. Nederland is daarnaast altijd nog een democratie, dus wat dat betreft heeft hij het niet alleen voor het zeggen.
We hebben nu in ieder geval kennis gemaakt
We hebben nu in ieder geval kennis gemaakt
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ernst Jan Dekker schreef:geld maakt wel gelukkig, alleen als het met loterijen is verkregen dan niet!!
Goed, als jij hem wint kom ik het wel bij je ophalen...........................
Iemand nog zin om even naar Italië te gaan;
135,9 miljoen in de pot...............................
Mischien even een DF groepsreis organiseren.........................
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
128 Teletekst vr 14 aug
Veel lotto-toeristen naar Italië
` De jackpot van de Italiaanse lotto is
weer niet gevallen.Sinds 31 januari
heeft geen enkele speler de juiste zes
getallen ingevuld.De hoofdprijs is nu
opgelopen tot 135,9 miljoen euro.
De enorme prijs trok de afgelopen dagen
vele duizenden lotto-toeristen uit
landen als Duitsland,Oostenrijk,Kroatië
en Slovenië.Zij gingen vaak per bus