Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
Wat kunnen die Jappen toch altijd mooie spullen maken. http://www.7tune.com/take-off-ea11r-suz ... -race-car/" onclick="window.open(this.href);return false;

Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 12 aug 2009, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Heftige kabouter: Suzuki Capuccino Racer met ruim 200pk
Van dezelfde makers nog een Capuccino racertje: http://www.k-takeoff.com/catalog/aero/c ... ppucci.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 12 aug 2009, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Heftige kabouter: Suzuki Capuccino Racer met ruim 200pk
Die Capucciono zijn goedkoop in de UK en erg leuk met het kleine turbo motortje.
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Heftige kabouter: Suzuki Capuccino Racer met ruim 200pk
leuk spul, en ja in de UK erg goedkoop, scheelt de helft met NL en DLD
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Heftige kabouter: Suzuki Capuccino Racer met ruim 200pk
Ja, mijn interesse is gewekt. Zo'n ding lijkt me leuk om helemaal origineel te houden, of om juist te tunen tot tracktool/racer(tje).
Ik zou wel een zilverkleurige willen, maar dan van na 1995, die motor is lichter, distributiekettingen ipv riemen heeft meer trekkracht en standaard een sper. Humor zo'n ding. Ik keek nooit naar die dingen, want ze zijn in NL gewoon te duur (vanaf 10.000 euro en die zijn allemaal rood... ik wil geen rode auto). Prijzen in UK en Duitsland zijn leuker.
Ik zou wel een zilverkleurige willen, maar dan van na 1995, die motor is lichter, distributiekettingen ipv riemen heeft meer trekkracht en standaard een sper. Humor zo'n ding. Ik keek nooit naar die dingen, want ze zijn in NL gewoon te duur (vanaf 10.000 euro en die zijn allemaal rood... ik wil geen rode auto). Prijzen in UK en Duitsland zijn leuker.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Heftige kabouter: Suzuki Capuccino Racer met ruim 200pk
Mijn geheimtip nu dus weer publiek bezit
Zou best zo'n ding willen hebben om gewoon een beetje mee rond te cruisen.

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Heftige kabouter: Suzuki Capuccino Racer met ruim 200pk
Heb er ook regelmatig met een scheef ook naar gekeken, erg geinig.Stéphane schreef:Mijn geheimtip nu dus weer publiek bezitZou best zo'n ding willen hebben om gewoon een beetje mee rond te cruisen.
Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
Dank je Stéphane, ik had de Cappuccino in 't roadster draadje opgenomen, maar wist niet dat ze financieel gezien zo aantrekkelijk waren, dus inderdaad een geheimtip.Stéphane schreef:Mijn geheimtip nu dus weer publiek bezitZou best zo'n ding willen hebben om gewoon een beetje mee rond te cruisen.

Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 12 aug 2009, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Heftige kabouter: Suzuki Capuccino Racer met ruim 200pk
Hier staan wat aankooptips:
------
- full service history! All 3 and 6k services present. I would worry more about the history than the mileage!
- Wheels arches and sills for rot, if they're gone there are 4 points underneath the car that have probably gone too.
- Turret tops for rot.
- Check for damage on aluminium body parts as ally is expensive to weld!
- Wheel bearings, the rears need the calipers etc removed to do (lots of labour)
- Rear calipers can seize.
- Electric windows can be slow, motors are approx £125 to replace, a bit of WD40 on the weather strip can help speed them up again but makes a good bargaining point!
- Cam belts are due each 60k
- If the rocker cover gasket has gone you'll be looking at a cam belt change too, more labour costs = more money
- Idle control valve tapping away (ticking under the bonnet) can be costly to replace.
- On cat equipped cars check the idle, when my cat 'died' the car idled just slightly irratically, new cat and it was fine, but the cat wasn't cheap!
- On cars with aftermarket wheels check for rub marks around the arches, sign that the wheels foul the bodywork.
- When driving check for knocks, rattles and hums, a worn wheel bearing will sound like an aeroplane landing!
- Smoke! Blue is oil and black is fuel, white is water. All are bad!
- White/yellow gunk in the oil filler cap means water in the oil, again bad!
that's all I can think of off the top of my head!
----
------
- full service history! All 3 and 6k services present. I would worry more about the history than the mileage!
- Wheels arches and sills for rot, if they're gone there are 4 points underneath the car that have probably gone too.
- Turret tops for rot.
- Check for damage on aluminium body parts as ally is expensive to weld!
- Wheel bearings, the rears need the calipers etc removed to do (lots of labour)
- Rear calipers can seize.
- Electric windows can be slow, motors are approx £125 to replace, a bit of WD40 on the weather strip can help speed them up again but makes a good bargaining point!
- Cam belts are due each 60k
- If the rocker cover gasket has gone you'll be looking at a cam belt change too, more labour costs = more money
- Idle control valve tapping away (ticking under the bonnet) can be costly to replace.
- On cat equipped cars check the idle, when my cat 'died' the car idled just slightly irratically, new cat and it was fine, but the cat wasn't cheap!
- On cars with aftermarket wheels check for rub marks around the arches, sign that the wheels foul the bodywork.
- When driving check for knocks, rattles and hums, a worn wheel bearing will sound like an aeroplane landing!
- Smoke! Blue is oil and black is fuel, white is water. All are bad!
- White/yellow gunk in the oil filler cap means water in the oil, again bad!
that's all I can think of off the top of my head!
----
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Heftige kabouter: Suzuki Capuccino Racer met ruim 200pk
Duurtest verslag op Evo: http://www.evo.co.uk/carreviews/evolong ... ccino.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Heftige kabouter: Suzuki Capuccino Racer met ruim 200pk
Leuk geschreven verhaal: http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/ca ... 04325.html" onclick="window.open(this.href);return false;
..nu nog even mijn Saab de deur uit bonjouren.
..nu nog even mijn Saab de deur uit bonjouren.
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 16:51
Re: Heftige kabouter: Suzuki Capuccino Racer met ruim 200pk
die kokerbalken kunnen ROTTEN, ik heb er een paar gezien die echt hard hun best deden om op een oude Ford te lijken.
Het ijzer van zo'n cappucino is echt flinterdun en heel slecht beschermd (het lage gewicht moet natuurlijk ergens vandaan komen.)
Het ijzer van zo'n cappucino is echt flinterdun en heel slecht beschermd (het lage gewicht moet natuurlijk ergens vandaan komen.)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Heftige kabouter: Suzuki Capuccino Racer met ruim 200pk
D'r was gewoon géén roestbescherming. Wel 6 jaar garantie op doorroesten, maar dat was om kopers over de streep te trekken.
Niet dat dat mij ervan weerhoudt overigens, want ik zie 't als alternatief voor een jaren '60 roadster (MG midget), waar ik ook naar kijk, maar die zijn als dagelijkse auto (voor binnenwegen) helaas minder geschikt, ivm vele kieren en gaten in de daken.
En die rotten net zo hard.
Ik ben er wel uit, als er geen Mx5 komt (die rotten trouwens ook op dezelfde plek), dan komt er een Cappuccino uit de UK. Eerst maar eens proefzitten in zo'n ding.
Volgens mij passen er precies 2 naast elkaar in mijn garage.
Niet dat dat mij ervan weerhoudt overigens, want ik zie 't als alternatief voor een jaren '60 roadster (MG midget), waar ik ook naar kijk, maar die zijn als dagelijkse auto (voor binnenwegen) helaas minder geschikt, ivm vele kieren en gaten in de daken.

Ik ben er wel uit, als er geen Mx5 komt (die rotten trouwens ook op dezelfde plek), dan komt er een Cappuccino uit de UK. Eerst maar eens proefzitten in zo'n ding.
Volgens mij passen er precies 2 naast elkaar in mijn garage.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
http://www.autozine.nl/text/42.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog een leuke review.
Nog een leuke review.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
Vind het erg leuke wagentjes... zelf zou ik wel liever voor een MX5 gaan maar dit is ook erg leuk speelgoed.
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
Ik zou ook eerder voor een MX-5 gaan..
Maar dan heb je weer een keus. Voor iets meer geld (vanaf ongeveer 6k) heb je ook een laatste gen. MR2 uit Duitsland..en die zijn een heel stuk jonger (vanaf bwj '99). Meer auto, midengine, 140pk, 950kg.
Maar dan heb je weer een keus. Voor iets meer geld (vanaf ongeveer 6k) heb je ook een laatste gen. MR2 uit Duitsland..en die zijn een heel stuk jonger (vanaf bwj '99). Meer auto, midengine, 140pk, 950kg.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
dit is toch 10000x mooier dan een mx-5 welke op elke hoek v/d straat staat......dit is lef!
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
CAppuccinooooooooooo!!!!!!! Geweldige wagen die ik eerder op dit forum heb aangeprezen
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
Pas ik toch niet in 

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
Die MR2 vind ik persoonlijk ook leuker als een MX5, alleen die 140 pk is een beetje jammer, gaat best rap alsnog (heb een keer op zandvoort meegereden met Duifjes zijn MR2 en dat was echt supers), maar gaat mij net niet hard genoeg. En qua aftermarket spul is er een stuk minder voor te krijgen als voor een MX5 helaas.Michel Huisman schreef:Ik zou ook eerder voor een MX-5 gaan..
Maar dan heb je weer een keus. Voor iets meer geld (vanaf ongeveer 6k) heb je ook een laatste gen. MR2 uit Duitsland..en die zijn een heel stuk jonger (vanaf bwj '99). Meer auto, midengine, 140pk, 950kg.
Heb wel eens een best motoring filmpje gezien van zo een MR-S met een Celica Tsport blokje (192 pk), en een met een K20 blokje erin. Zal wel een flinke (en prijzige) operatie zijn om zo een swap te doen, maar dan heb je wel 192 pk, rwd en maar 950 kg. Lijkt me een super combo.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12978
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
Lijkt me een heerlijk wagentje, maar ik heb niet de illusie dat ik erin pas met m'n 1,97m... 










GTRene-content:


GTRene-content:
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
Dennis wat ik je al zei......echt iets voor jou!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
MR2 laatste model is ook wel erg leuk hoor Dennis.
Michel
Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
Vind ik niet, ik vind zelf de AW11 wel leuk. Ook van die auto'tjes die je moet gaan koesteren omdat 't klassiekers zijn/worden. 4-age blokje spreekt mij ook meer aan dan een moderne 140 pk leverend blok wat gewoon niet zo lekker op 't gas reageert als een 4-age, ook bij iets simpels als gas-los. Daarnaast vind ik ze niet mooi, dan heb ik nog liever 't jaren '90 model MR2 (die Jacco als turbo heeft).
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Heftige kabouter: Suzuki Cappuccino Racer met ruim 200pk
zitten een paar mooie tussen Martijn...grappig gaaf 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten