Fiat 500
- duifjes.com
Re: Fiat 500
of de marketeer is gay of vrouw....ofg een lesbo.......heb nog nooit een marketing boek gelezen ed. maar weet echt wel wat wel en niet slim is..FAIL.
- Snipe
Geen idee. Het is ieder geval wel bedacht door twee mannen, Victor Mulder en Dennis Zijlstra van Leo Burnett/arc Amsterdam.
Aan de andere kant: zo'n 500 Rosa is sowieso niet echt een auto voor de Marlboroman, dus wat dat betreft hebben ze weinig te verliezen natuurlijk.
Aan de andere kant: zo'n 500 Rosa is sowieso niet echt een auto voor de Marlboroman, dus wat dat betreft hebben ze weinig te verliezen natuurlijk.
- wjn
Iemand trouwens wel eens gehoord van de 500 Ferrari Edition? Wat zou zoiets moeten kosten?

Staat hier te koop:
http://www.autoweek.nl/occasion.php?id= ... 0&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat hier te koop:
http://www.autoweek.nl/occasion.php?id= ... 0&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
Mijn vriendin wil binnenkort voor een jong gebruikte 500 gaan kijken. Liefst een 1.4 100pk aangezien ze niet qua vermogen achteruit wil (zo wil ik het horen!). Welke uitvoering is het beste en/of leukste? Neem aan dat de Sport qua wegligging beter is maar is hij ook luxer e.d.? Ben echt een leek op FIAT gebied en weet dat een aantal members hier een 500 hebben/hadden.
- Sander
Sport uitvoering zit hem vooral in de stoelen/velgen/spoiler, en is imho de mooiste uitvoering.
- Mark 320iS
Sport is alleen wat uiterlijk betreft anders. Mijn vriendin heeft een lounge, dat is de wat chiquere uitvoering. De lounge heeft wat meer chroom en heeft een glazen dak standaard, dat vonden wij beter bij de 500 passen.Tristan schreef:Mijn vriendin wil binnenkort voor een jong gebruikte 500 gaan kijken. Liefst een 1.4 100pk aangezien ze niet qua vermogen achteruit wil (zo wil ik het horen!). Welke uitvoering is het beste en/of leukste? Neem aan dat de Sport qua wegligging beter is maar is hij ook luxer e.d.? Ben echt een leek op FIAT gebied en weet dat een aantal members hier een 500 hebben/hadden.
De 1.4 is wel een goede keus, de 1.2 die mijn vriendin heeft is wel erg traag, met name op de autosnelweg.
- Sjoerd MP BMW
Van de week een nieuw model Ford Ka opgehaald; zustermodel van de Fiat 500 met iets wat ander vormen, materialen en Ford emblemen. Nagenoeg identiek, van dezelfde band en (enkel) dezelfde 1.2 blok.
Auto gekocht voor mijn schoonzusje in een typisch meisjes kleur, ze is er helemaal blij mee en volgens haar genoeg vermogen. Mijn vriendin wil over een tijdje ook zoiets, maar na een ritje in de Ka vond ze wel dat 'ie iets pittiger mocht.... Fiat 500 dus!
Auto gekocht voor mijn schoonzusje in een typisch meisjes kleur, ze is er helemaal blij mee en volgens haar genoeg vermogen. Mijn vriendin wil over een tijdje ook zoiets, maar na een ritje in de Ka vond ze wel dat 'ie iets pittiger mocht.... Fiat 500 dus!

- Sjoerd MP BMW
! DUBBEL POST !
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Vandaag moest de Lupo van mijn vriendin even naar de garage, en kregen we een 500 mee als vervangend vervoer. Nou......ik ben niet echt onder de indruk.
Ik zit slecht, de automaat is traag, zicht naar stoplichten is echt nihil, slechte ruimte voor mijn benen. Je zit met je voet onder een hoek dat je na 10 minuten al pijn krijgt pij je enkel. Echt heel jammer allemaal.
Een aantal dingen zijn misschien juist deze auto. Een handbak zou wellicht veel fijner zijn. Het feit dat ik geen hoofdruimte heb komt wellicht door het dakraam. Maar op de passagiersstoel kan ik gewoon niet eens rechtop zitten. Maar de stoelen hebben in z'n algemeenheid gewoon weinig steun. Zijn misschien wel andere stoelen voor beschikbaar??
De auto is een 1.2 Dualogic Start & Stop. Nou, die 1.2 heeft in mijn ogen niet veel pit. Maar dat kan ook komen door de trage automaat. Ik vind hem echt heel erg. Het start en stop systeem lijkt hem ook niet leuk te vinden. Voorbeeldje. Even draaien. Je rijdt vooruit. remt, schakelt naar achteruit, op dat moment gaat de start en stop al aan. Maar als je dan achteruit wilt, dan heeft ie die nog niet. Duurt dan nog een dikke seconde (misschien wel 2) en dan pas kan je rijden. En naar voren toe weer hetzelfde.
Enkele problemen zijn misschien dus op te lossen d.m.v. andere keuzes. Geen automaat, andere stoelen, geen dakraam, pittiger motortje. Onderstel van de auto is namelijk wel erg fijn en ook het sturen gaat erg lekker. En natuurlijk z'n sterke punt, het nog steeds leuke uiterlijk. Maar in z'n algemeenheid ben ik niet onder de indruk. Wellicht ooit nog eens een andere versie proberen......
Ik zit slecht, de automaat is traag, zicht naar stoplichten is echt nihil, slechte ruimte voor mijn benen. Je zit met je voet onder een hoek dat je na 10 minuten al pijn krijgt pij je enkel. Echt heel jammer allemaal.
Een aantal dingen zijn misschien juist deze auto. Een handbak zou wellicht veel fijner zijn. Het feit dat ik geen hoofdruimte heb komt wellicht door het dakraam. Maar op de passagiersstoel kan ik gewoon niet eens rechtop zitten. Maar de stoelen hebben in z'n algemeenheid gewoon weinig steun. Zijn misschien wel andere stoelen voor beschikbaar??
De auto is een 1.2 Dualogic Start & Stop. Nou, die 1.2 heeft in mijn ogen niet veel pit. Maar dat kan ook komen door de trage automaat. Ik vind hem echt heel erg. Het start en stop systeem lijkt hem ook niet leuk te vinden. Voorbeeldje. Even draaien. Je rijdt vooruit. remt, schakelt naar achteruit, op dat moment gaat de start en stop al aan. Maar als je dan achteruit wilt, dan heeft ie die nog niet. Duurt dan nog een dikke seconde (misschien wel 2) en dan pas kan je rijden. En naar voren toe weer hetzelfde.
Enkele problemen zijn misschien dus op te lossen d.m.v. andere keuzes. Geen automaat, andere stoelen, geen dakraam, pittiger motortje. Onderstel van de auto is namelijk wel erg fijn en ook het sturen gaat erg lekker. En natuurlijk z'n sterke punt, het nog steeds leuke uiterlijk. Maar in z'n algemeenheid ben ik niet onder de indruk. Wellicht ooit nog eens een andere versie proberen......
- Tristan
Heb ook in een 1.2 Dualogic gereden, idd een drama. Volgens de verkoper rijdt de 1.4 100pk sport een stuk beter en sneller. Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen maar kan goed begrijpen dat mijn vriendin er graag één wilt. Zit wat hoger, makkelijk parkeren en toch een soort 'fashion' item.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Mijn vriendin vond hem ook altijd wel leuk, maar die heeft hem nu van haar lijstje gehaald.Tristan schreef:Heb ook in een 1.2 Dualogic gereden, idd een drama. Volgens de verkoper rijdt de 1.4 100pk sport een stuk beter en sneller. Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen maar kan goed begrijpen dat mijn vriendin er graag één wilt. Zit wat hoger, makkelijk parkeren en toch een soort 'fashion' item.
- 2000USA
Met jouw lengte wordt het al gauw een opgaaf ja...!
Ik heb zelf de mijne sinds een week of twee in gebruik, een electroclash grey 1.2 lounge met dualogic (14% he..). Verder voorzien van zwart leer (= dan ook gelijk incl de sportstoelen), Xenon, 16" LMV (imo = must), mistlampen en chromen spiegels. Eigenlijk deze, maar dan met zwart leer en deze wielen. Verder nog Tomtom voorbereiding en een middenarmsteun.
Qua open dak heb ik er een beetje spijt van, scheelt toch een 3/4 cm hoofdruimte, waardoor ik nu in de petjes-stand zit...
De dualogic icm Start&Stop is meer een kwestie van wennen. Even een seconde eerder schakelen dan je normaal met de hand zou doen, automaat even de tijd geven. (pook in D een paar seconden naar links houden en je bent uit de automaatstand (zie display) en verder natuurlijk altijd manueel (op)schakelen). Even beetje gas lossen voordat je schakelt scheelt ook al wat. Mbt S&S: Met name bij het stoppen voor het verkeerslicht is het zaak de rem erop te houden, terwijl ik gewend was de rem los te laten als je stilstaat.
Qua traagheid, wat mag je verwachten van een 1.2 met 69 pk? Het blijft een Italiaans toerenmachientje, dus flink revven!
gisteren de top getest: net geen 160 op de TomTom, zonder dat je eruit stuitert.
De 1.4 is wel een stukje vlotter, maar ook weer niet wereldschokkend. Daardoor is ie niet veel verkocht, want duurder, gewoon 25% bijtelling. Gebruikt zul je ze dan ook niet heel veel vinden.
Ik heb zelf de mijne sinds een week of twee in gebruik, een electroclash grey 1.2 lounge met dualogic (14% he..). Verder voorzien van zwart leer (= dan ook gelijk incl de sportstoelen), Xenon, 16" LMV (imo = must), mistlampen en chromen spiegels. Eigenlijk deze, maar dan met zwart leer en deze wielen. Verder nog Tomtom voorbereiding en een middenarmsteun.
Qua open dak heb ik er een beetje spijt van, scheelt toch een 3/4 cm hoofdruimte, waardoor ik nu in de petjes-stand zit...
De dualogic icm Start&Stop is meer een kwestie van wennen. Even een seconde eerder schakelen dan je normaal met de hand zou doen, automaat even de tijd geven. (pook in D een paar seconden naar links houden en je bent uit de automaatstand (zie display) en verder natuurlijk altijd manueel (op)schakelen). Even beetje gas lossen voordat je schakelt scheelt ook al wat. Mbt S&S: Met name bij het stoppen voor het verkeerslicht is het zaak de rem erop te houden, terwijl ik gewend was de rem los te laten als je stilstaat.
Qua traagheid, wat mag je verwachten van een 1.2 met 69 pk? Het blijft een Italiaans toerenmachientje, dus flink revven!

De 1.4 is wel een stukje vlotter, maar ook weer niet wereldschokkend. Daardoor is ie niet veel verkocht, want duurder, gewoon 25% bijtelling. Gebruikt zul je ze dan ook niet heel veel vinden.
-
Heeft iemand al met de nieuwe 95pk Multijet gereden? Dat lijkt me namelijk de fijnste motor van het hele stel.....
- Sjoerd MP BMW
Zoals ik eerder schreef heeft mijn schoonzusje een Ford Ka. Deze zijn alleen met de 1.2 torreke te verkrijgen en een diesel. Zij heeft een 1.2 handbak. Echt heel hard voorruit gaat het niet en gezien de heuvels hier moest er toch een aantal keer terug geschakeld worden. Mijn vriendin en waren eerst dus ff op zoek naar een 500 met 1.4 motor maar uiteindelijk een classic MINI gekocht. Een plezier dat ze ermee heeft! 
De keren dat ik in een 500 of Ka reed vond ik het rijden alsof je op een bok zit. Gevoel van een bochtenvreter heb ik totaal niet bij die wagen.

De keren dat ik in een 500 of Ka reed vond ik het rijden alsof je op een bok zit. Gevoel van een bochtenvreter heb ik totaal niet bij die wagen.
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 16 jun 2010, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
Zit die al in de 500 dan?steve smith schreef:Heeft iemand al met de nieuwe 95pk Multijet gereden? Dat lijkt me namelijk de fijnste motor van het hele stel.....
- 2000USA
Yep, alleen wat duurder (van 19.495,-) en 20%-bijtelling. (geen 14% zoals in de Punto's ivm relatieve afmeting/gewicht/uitstoot)
Ik ken ze wel uit de bedrijfswagens van Fiat Professional, en dat rijdt prima!
Dus in een 500 zal het zeker niet tegenvallen.
Ik ken ze wel uit de bedrijfswagens van Fiat Professional, en dat rijdt prima!
Dus in een 500 zal het zeker niet tegenvallen.
- Tristan
We gaan de auto prive kopen, dus over de bijtelling heb ik niks te maken. Zoektocht is nog steeds naar een jong gebruikte 500 1.4 Sport.
- Macboy
Heb je overigens de Twingo RS nog overwogen ?
- Tristan
Krijg ik mijn vriendin niet in. Hoeft van haar niet super sportief, gewoon een lekker vlot karretje die er ook nog eens leuk uitziet.Macboy schreef:Heb je overigens de Twingo RS nog overwogen ?
- Sjoerd MP BMW
Mee eensch! Heb toen ook ff de Twingo bekeken, maar persoonlijk word ik nooit warm van dit merk (createur d'problematique). Vond het echt een koekblik! Ben slechts vijf minuten in die showroom geweest, had het helemaal gehad.Tristan schreef:Krijg ik mijn vriendin niet in. Hoeft van haar niet super sportief, gewoon een lekker vlot karretje die er ook nog eens leuk uitziet.Macboy schreef:Heb je overigens de Twingo RS nog overwogen ?
Toppunt was stelletje dat op hetzelfde moment familiecar aan het uitzoeken was; Scénic.