Lightweight cars en veiligheid..

Dit is ons algemene autoforum.
Michel P

Re: Leightweight cars en veligiheid..

Bericht door Michel P » 11 aug 2009, 17:02

idd WJN, schijnveiligheid..............................

Michel

RJay

Bericht door RJay » 11 aug 2009, 17:10

Tristan schreef:Mwa, over leven in de brouwerij. Rij in de E30 cup met 50 oude gebakkies.... :mrgreen:
En dat is tegenwoordig nog fiks lightweight, met 'maar" 1000 kg :lol:

Toch, hoe gaaf ik die E30jes ook vind, en geloof me, ik vind het heerlijke autootjes, een SuperSeven (natuurlijk een caterham) staat hier ook op het "Do want" lijstje.
Wel met racekooi, lol. Ik heb ook een foto gezien van zo'n ding zonder kooi die op z'n kop lag.... houdini is er niets bij. Maar iets in die superlights spreekt me gewoon heel erg aan (niet in de minste plaats dat je hypercar performance krijgt terwijl er amper 240 pk in zit).

De beste veiligheidsaccesoire van je auto ben je nog altijd ZELF, voor mij geen auto die zelf voor je gaat remmen en sturen, doe ik zelf wel hartelijk dank.

RVV

Bericht door RVV » 11 aug 2009, 17:13

Hans GP schreef:Idd! +1 :thumbup:

Als iedereen nu in een Lightweight gaat rijden hebben we dat probleem ook niet meer.. dus Rico wanneer zet je boot aan wal? :wink:

Een lightweight zal nooit een alternatief voor de M5 worden, domweg omdat ik het doel van de auto's te ver uit mekaar vind liggen.

Dan een lightweight er naast ? Dat zou kunnen.. maar dan verkies ik persoonlijk auto's als een Honda S2000 of een BMW Z4 boven een lightweight..

duifjes.com

Re: Lightweight cars en veligiheid..

Bericht door duifjes.com » 11 aug 2009, 17:13

Ik moet zeggen dat als aan het 'knallen' ben er echt niet over nadenk of het een veilige auto is.....uiteraard sta ik wel stil bij het feit dat er wat kan gebeuren......ook met de mr2 2003-er die open en redelijk licht is 905kg ga ik gewoon volle polle en doe echt niet rustiger omdat ik alleen een voorraam heb als kooi...

RJay

Bericht door RJay » 11 aug 2009, 17:14

Rico schreef:
Hans GP schreef:Idd! +1 :thumbup:

Als iedereen nu in een Lightweight gaat rijden hebben we dat probleem ook niet meer.. dus Rico wanneer zet je boot aan wal? :wink:

Een lightweight zal nooit een alternatief voor de M5 worden, domweg omdat ik het doel van de auto's te ver uit mekaar vind liggen.

Dan een lightweight er naast ? Dat zou kunnen.. maar dan verkies ik persoonlijk auto's als een Honda S2000 of een BMW Z4 boven een lightweight..
Mx5je met ls1 niets voor je? :mrgreen: is óók v8

RVV

Bericht door RVV » 11 aug 2009, 17:17

De beste veiligheidsaccesoire van je auto ben je nog altijd ZELF
Onzin opmerking... 99 van de 100 keer ligt het aan een ander dat jij in de kreukels ligt...

RJay

Bericht door RJay » 11 aug 2009, 17:20

Rico schreef:
Onzin opmerking... 99 van de 100 keer ligt het aan een ander dat jij in de kreukels ligt...
Moet ik even nuanceren inderdaad,

De beste of slechtste veiligheidsaccesoire van je auto.

Luco

Bericht door Luco » 11 aug 2009, 17:21

Ik geloof dat ik liever in een moderne lightweight een ongeluk krijg dan bv in een van de vijfjes die we hebben.
Heb je die kleine autotjes wel eens bekeken?
peugeot 106 oude 206
renault 5
oude fiat panda
en ga zo maar even door.
Niet teveel bij nadenken.
Is het je tijd dan is het je tijd.

wjn

Bericht door wjn » 11 aug 2009, 17:26

Rico schreef:
99 v/d 100 keer iemands anders schuld is statistisch onmogelijk. :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 aug 2009, 17:34

Het is denk meer de samenloop van de omstandigheden.....iemand snijd je etc. etc. door snel te reageren kun je vaak ongelukken vermijden.....want er rijden gewoon een heleboel blinden in het rond.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 aug 2009, 17:34

Rico als 99 v.d 100 zou zijn komen eenzijdige ongelukken dus bijna nooit voor?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 aug 2009, 18:18

duifjes.com schreef:Rico als 99 v.d 100 zou zijn komen eenzijdige ongelukken dus bijna nooit voor?
Waarschijnlijk 1x en dat is dan Rico wanneer hij met zijn peentje spelend in zijn m5 verrukt van het motorgeluid een dijkhuis binnen rijdt. :df: :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 11 aug 2009, 18:23

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 11 aug 2009, 18:38

wjn schreef:Geen van allen motorrijders ;)
Jazeker wel.

Ik weet heus wel dat je in een lightweight kwetsbaarder bent dan in een dikke personenwagen, maarja, die verliest het weer van een SUV, en die weer van een vrachtwagen. Het enige wat ik op de motor en in de auto kan doen is zo defensief mogelijk proberen te rijden, en voor de rest kan ik er weinig aan doen. Het is iedergeval geen reden om het te laten.

allen

Bericht door allen » 11 aug 2009, 19:18

LOL en gaap tot de macht 12. Hoe veilig is een motorfiets eigenlijk? Die 'mooie' dame uit UK ging zelfs dood in een dikke S klasse ergens in een tunneltje in Parijs. Hard rijden in een lightweight heb je zelf in de hand. Weet waar je grenzen liggen en houd daar rekening mee. Scheelt een hoop. Roep gerust dat het niet veilig is, maar vraag jezelf eens even serieus af, of je veiliger bent op je fietsje door de polders. Je maakt mij niet wijs dat je daar minder kans op letsel hebt. Mogen je kinderen later op hockey? Doe je zelf misschien aan golfen? Doe je weleens leuke dingen op vakantie?
Maak je gerust druk om vanalles. Ga gerust met een integraal helm en een lederen motorpak over straat wandelen en wordt relatief veilig 90. Dan ga ik zelf wel genieten van de dingen die ik mooi vind in het leven. Ik houd ontzettend van het leven, maar op welke leeftijd ik strand, zie ik dan wel weer. Daar kan ik me niet druk om maken. Iets met die Pepsi slogan (niet dat ik dat lekker vind) 8)

Tommy

Bericht door Tommy » 11 aug 2009, 19:32

zo veilig als je zelf rijdt, zodoende is het gezeur over onveilige chinese auto's ook onzinnig.
Besides, als je alleen lederen broeken hebt, ben je toch ook voorzichtiger als je als hetero tijdens de (c)anal parade in amsterdam bent?
Rij dan in een caterham ook niet naast een clio.. da's hetzelfde als een cuore naast een F350 ford...

GTRene

Bericht door GTRene » 11 aug 2009, 19:34

zo is dat allen (al is jou wagen toch wel erg op het randje :mrgreen: )

wat ik wel eens zeg, je kan wel helemaal niet meer naar buiten gaan, en bv lekker de hele TV gaan kijken hoog en droog in bv een Flat bv in de Bijlmer...

we weten allemaal denk ik wel hoe het dan alsnog af kan lopen :wink:

leef en doe goed, laat je leven niet lijden door angst, maar probeer er van te genieten natuurlijk wel rekening houdend met.
je kan beter voelen dan alleen de theorie kennen, en ja leven is niet zonder risico's dat hoort er nu 1x bij, maar puur genieten geeft de meeste prikkels :df:

zoiets dan :angel:

Tom

Bericht door Tom » 11 aug 2009, 19:37

Tommy schreef:zo veilig als je zelf rijdt, zodoende is het gezeur over onveilige chinese auto's ook onzinnig.
Dat gezeur snap ik sowieso niet. Net als die Landwind, dat is gewoon een Frontera toch. Die stonden paar jaar terug hier ook gewoon in de showroom en toen hoorde je er ook niemand over. Weet niet of die chinezen veel aanpassingen hebben gedaan (zal vast iets minder in elkaar zitten allemaal) maar toch, lekker makkelijk scoren voor de media.

allen

Bericht door allen » 11 aug 2009, 19:41

Hoe je van lightweights bij een heavyweight kan komen, maar goed. Ook dat boeit me echt geen zier. Wie de wagen mooi vind, koopt dat maar. Laat al die angsthaasjes maar lekker monnik worden in een klooster op een eenzame bergtop. Have fun, of zoiets... :mrgreen:

Joy

Bericht door Joy » 11 aug 2009, 19:43

allen schreef:Hoe je van lightweights bij een heavyweight kan komen, maar goed. Ook dat boeit me echt geen zier. Wie de wagen mooi vind, koopt dat maar. Laat al die angsthaasjes maar lekker monnik worden in een klooster op een eenzame bergtop. Have fun, of zoiets... :mrgreen:
Zo praat je niet over je moeder :protest: :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 11 aug 2009, 19:50

Nou vind mijn mamaatje dan nog wel lief hoor. Die is niet bang, maar bezorgd. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 aug 2009, 19:52

allen schreef:Nou vind mijn mamaatje dan nog wel lief hoor. Die is niet bang, maar bezorgd. :mrgreen:
ja maar die is om iedereen bezorgd heb ik van horen zeggen, ze zei, ik maak me bezorgd om allen :lol: :wink:

Joy

Bericht door Joy » 11 aug 2009, 19:55

:lol:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 11 aug 2009, 20:30

Tom schreef:
Tommy schreef:zo veilig als je zelf rijdt, zodoende is het gezeur over onveilige chinese auto's ook onzinnig.
Dat gezeur snap ik sowieso niet. Net als die Landwind, dat is gewoon een Frontera toch. Die stonden paar jaar terug hier ook gewoon in de showroom en toen hoorde je er ook niemand over. Weet niet of die chinezen veel aanpassingen hebben gedaan (zal vast iets minder in elkaar zitten allemaal) maar toch, lekker makkelijk scoren voor de media.
Volgens mij is alleen de carroserievorm van een Frontera ;)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 11 aug 2009, 20:46

Veiligheid in een Caterham, zou het voor dagelijks niet willen, omdat je toch best wel risico loopt dat een ander je over het hoofd ziet en ik zie de impact met een ander toch niet echt positief tegemoet. Echter met een kooi zou ik zo'n ding best graag voor de gum erbij hebben :P.

Plaats reactie