Volvo C70 T5SE

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
MarkoC70T5

Volvo C70 T5SE

Bericht door MarkoC70T5 » 10 aug 2009, 09:05

In het voorstel topic had ik al wat over de auto geschreven. Maar het begon meer op een project topic te lijken, dus leek het me beter om hier veder te gaan.

Even in het kort wat er al met de auto gebeurt is.
Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht als C70T5 uit 1998 met 170K op de teller.
Toen rustig aan beginnen met de auto in top conditie te brengen alle slangen in de motor ruimte vervangen.
Grote beurt gegeven.
Daarna begonnen met de auto naar mijn smaak te verbeteren. Hier onder een lijstje met verandering ik al heb gedaan.

Looks:
18 inch evolution wielen (en in kleur laten spuiten)
Helder koplampen met Xenon
2004 achterlichten.
Nieuwere parkeer sensoren
Spiegels in kleur gespoten
M3 achterspoiler
R teller platen
Gepolijst inlaat spruitstuk en kleppen deksel

Onderstel:
Op maat gemaakte Intrax RSA verstelbare schokbrekers
Dikkere stabilsatie stangen
Powerflex bussen
Veerpootburg

Remmen:
CTF 4 Zuigers bigbrake set 335mm met 2 delige schijf
Goodridge stalen remleidingen
Brembo schijven en Blokken achter

Motor:
19T Turbo
Ferrita 3inch downpipe met racekat
Ferrita 3inch uitlaat met nog maar 1 demper
Kortere intercooler buizen
JB racing dumpvalve
550cc injectoren
Walbro Benzine pomp
BMC CDA Luchtfilter
Blaster bombine
Magnacor 9mm kabels
TME custom remap
(zou nu uitkomen op 340pk en 450+ MN)

Interieur:
L-tech stuur met sparconaaf
Cobra Dytona stoelen
Seabelt gordels (3 punts worden 4 punts)
Opmaat gemaakte Rolkooi door Biesheuvel
Voor de rest nog veel bitum verwijderd en alles achter de voorstoelen is nu verwijderd.

Hier nog wat detail fotos zoals de auto er nu bijstaat

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De voorkant de bra is nu allen even gemonteerd voor mijn vakantie naar zweden normaal zit die er niet op. :whistle:
Afbeelding

Ruud

Re: Volvo C70 T5SE

Bericht door Ruud » 10 aug 2009, 09:23

Erg mooie auto, zelfs de velgen vind ik mooi!

Als het mijn auto was zou ik op zoek gaan naar een ovaal uitlaat-eindstuk. Ik vind het er nu erg raar uitzien ;)

VLA

Bericht door VLA » 10 aug 2009, 09:44

Mooie wagen hoor, maar die bra snap ik niet echt, je bouwt een wagen voor op het circuit, maar je bent wel bang voor steenslag ? Of is het een show wagen ?

MarkoC70T5

Bericht door MarkoC70T5 » 10 aug 2009, 16:08

VLA schreef:Mooie wagen hoor, maar die bra snap ik niet echt, je bouwt een wagen voor op het circuit, maar je bent wel bang voor steenslag ? Of is het een show wagen ?
Voor mij is het een goede mix tussen circuit en show. Krijg van bijde net zoveel plezier en daar is het tenslotte een hobby auto voor. Probeer altijd wel de balans te vinden. Maar die ligt wel altijd meer naar het netjes houden. Ga geen schade opzoeken en als ik het hem laat ik het meestal erg snel weer maken.

De carbra is nu puur omdat ik er mee naar zweden gaat naar een meeting. geen zin om hem heel vies te maken.

stefan740

Bericht door stefan740 » 10 aug 2009, 18:14

Vind de velgen over de top maar verder een leuk project :D

Tissi RS

Bericht door Tissi RS » 10 aug 2009, 21:19

Erg mooi project, hopelijk voldoet de auto qua rij-eigenschappen ook aan het beeld wat hij schept. Verder zou ik die carbra zodra ik terugkwam uit Zweden weghalen, erg zonde op zo'n mooie auto. En dat hout op de middenconsole, laat je dat zitten of pas je dat ook aan?

MarkoC70T5

Bericht door MarkoC70T5 » 10 aug 2009, 22:16

Tissi RS schreef:Erg mooi project, hopelijk voldoet de auto qua rij-eigenschappen ook aan het beeld wat hij schept. Verder zou ik die carbra zodra ik terugkwam uit Zweden weghalen, erg zonde op zo'n mooie auto. En dat hout op de middenconsole, laat je dat zitten of pas je dat ook aan?
kwa rij-eigenschappen heb ik nog nix te klagen. En ja al het hout gaat weg en er komt echt carbon voor in de plaats maar dat wordt een winter projectje heb een paar m2 carbon gekocht en ga eens kijken of we er wat moois van kunnen maken.

Merlijn Kamp

Bericht door Merlijn Kamp » 11 aug 2009, 12:44

Is het nu een Volvo of een Ferrari? :wink: Gaaf ding hoor, je hebt oog voor detail. Die wielen zijn super.

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 aug 2009, 12:55

Merlijn Kamp schreef:Is het nu een Volvo of een Ferrari? :wink: Gaaf ding hoor, je hebt oog voor detail. Die wielen zijn super.

Is een Eland sticker. Volvo kenner's stying. Zie zijn voorstel topic.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 11 aug 2009, 12:58

MarkoC70T5 schreef:
VLA schreef:Mooie wagen hoor, maar die bra snap ik niet echt, je bouwt een wagen voor op het circuit, maar je bent wel bang voor steenslag ? Of is het een show wagen ?
Voor mij is het een goede mix tussen circuit en show. Krijg van bijde net zoveel plezier en daar is het tenslotte een hobby auto voor. Probeer altijd wel de balans te vinden. Maar die ligt wel altijd meer naar het netjes houden. Ga geen schade opzoeken en als ik het hem laat ik het meestal erg snel weer maken.

De carbra is nu puur omdat ik er mee naar zweden gaat naar een meeting. geen zin om hem heel vies te maken.
Minder bumperkleven zorgt voor minder steenslag...

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 11 aug 2009, 19:37

Hele mooie C70 (zoals ik je op het Volvoforum al had verteld :D )

Plaats reactie