De leukste roadster

Dit is ons algemene autoforum.
Michel P

Re: De leukste roadster

Bericht door Michel P » 10 aug 2009, 09:55

Snel die MX5 MKI scoren cav!! Lekker ligt en puur, of zoals ik zaterdag opperde en Elise S1 122pk uit de UK.

Michel

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 10 aug 2009, 10:10

E.e.a. zou vooral van de beschikbare knaken voor running costs afhangen. Zodoende voldoet mijn huidige mx-5 prima want banden kosten bijna niks (5 tientjes/stuk) en verbruik is nog net acceptabel, plus dat als je 'm een keer in de sloot legt dan sleur je 'm eruit en ga je verder. Niet dat ik dat van plan ben maar ik speel nog wel eens op zandwegen en dan is het een must om een niet te strakke auto te hebben als de portomonnee dat niet toelaat. That said, ik vind 'm wel wat krap en ik moet zien of ik bv. in een Z4 zou passen, wat ik een heel erg mooie auto vind. Outsider: geen, ik kan me voor low-budget geen goed alternatief verzinnen.

Zouden er meer knaken beschikbaar zijn dan zou ik een S2000, Honda, een prima daily vinden, gevolg door een gebruikte porker boxster of een 350Z droptop. Outsider: Alfa Romeo Spider uit eind jaren 90.

Daarboven zit voor mij de mercedes SL, lijkt mij een auto die een heel erg hoog feel-good gevoel kan geven, alleen voor gooi en smijtwerk niet echt handzaam meer is. Outsider: BMW Z8, maar teveel een future classic om als dagelijkse auto in te zetten (en daarmee uit de collectors-range te geraken en dus hard af te schrijven).

Een stap daarboven zitten de Aston Martins Volantes of hoe dat heet. Outsider: Ferrari 550M americana of hoe die open versie heet.

Daarboven kom je in regionen van auto's die mij te hardcore zouden zijn voor dagelijks gebruik zoals F430/gallardo/murcies.

Gevaarlijke outsider: een Eagle E-type roadster (een opnieuw opgebouwde en geupgrade E-type Jaguar).

Al het andere oude, klassieke spul is me te onbetrouwbaar om er een langetermijnsrelatie mee te beginnen. Leightweights zijn cool maar die zie ik niet als roadsters, te onpraktisch, het zijn meer straat legale raceautootjes.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 aug 2009, 10:22

@Michel: Als ik een goeie NA 1.6 in originele staat tegenkom in de kleur bauw, grijs of zwart, evt. met wat werk, dan is de kans groot dat ik overstag ga inderdaad. Lotus kost relatief niets meer, maar toch voor mij een hoop knaken op dit moment. De Mx5 heeft een aantal tweaks nodig voor mij, maar dat is goed te overzien. Lijkt me een heerlijke auto om op de wegen bij ons in de buurt lekker te genieten. Die wegen zijn erg smal en bochtig. Daarnaast is de auto dagelijks inzetbaar. Als je een rode Mx5 zoekt is de keuze veel makkelijker. :)

allen

Bericht door allen » 10 aug 2009, 11:02

Als je een roze mx-5 zoekt Dennis, want rood zijn ze vaak niet meer... :mrgreen:
Gezien de Instap Elise s1's geen zak meer kosten, verwelkomen we Dennis maar vast tot de club der lightweights. :df:

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 10 aug 2009, 11:33

Dennis Cavallino schreef:@Michel: Als ik een goeie NA 1.6 in originele staat tegenkom in de kleur bauw, grijs of zwart, evt. met wat werk, dan is de kans groot dat ik overstag ga inderdaad. Lotus kost relatief niets meer, maar toch voor mij een hoop knaken op dit moment. De Mx5 heeft een aantal tweaks nodig voor mij, maar dat is goed te overzien. Lijkt me een heerlijke auto om op de wegen bij ons in de buurt lekker te genieten. Die wegen zijn erg smal en bochtig. Daarnaast is de auto dagelijks inzetbaar. Als je een rode Mx5 zoekt is de keuze veel makkelijker. :)

Let wel even op de 'crank-nose' en uiteraard op roest bij de dorpels. Waren bij mij de belangrijkste 2 criteria (nouja, ik wilde wel graag een 1.8, dus dan hoef je niet op het type te letten).

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 aug 2009, 11:38

allen schreef:Als je een roze mx-5 zoekt Dennis, want rood zijn ze vaak niet meer... :mrgreen:
Gezien de Instap Elise s1's geen zak meer kosten, verwelkomen we Dennis maar vast tot de club der lightweights. :df:
Hehe
Ik vind een Elise erg leuk om in te rijden. Maar dagelijks/in uitstappen vind ik echt waardeloos zolang 't dakje erop zit (laag dak, brede dorpels... je scheurt je broek uit!). Zo'n Mx5 kan ook wel wat gewicht kwijt hoor en er kunnen zonder turbo nog wat pk's bij, waardoor je op zo'n 130 levendige pk's komt en rond de 900 kilo (iets erboven afhankelijk van gekozen opties). Geen leightweight, maar prima voor mij om heel wat andere auto's mee te kunnen pesten. De dagelijkse inzetbaarheid van zo'n Mx5 wint 't voor mij ten opzichte van heel veel andere open auto's. Maar goed, tot nu toe allemaal rampenbakken gezien en mijn Saab nog niet verkocht. Dus nog heel even geduld.
---

Cranknose is inderdaad even checken bij 1e generatie Na's. Roest bij dorpels hebben ze bijna allemaal, maar ik zoek er juist 1 mét roest. Dan laat ik 't lassen, epoxy behandelen en dan ben ik komende jaren gevrijwaard van die ellende. :) De 1.6 verkies ik boven de 1.8, omdat 't ook 't blokje is in de Max5 cup en het gebruikt is in de 323 Turbo. Met simpele aanpassingen zoals gevlakte kop en 14graden ontsteking, spaghettispruitstuk, katvervanger, einddemper etc. wordt 't erg leuk, vooral als je zo'n cold air intake monteert. Dan nog remmerij, onderstel en wat verstevigingen aan 't chassis. Ach ja, zo wordt 't alweer een heel project, maar dat valt wel mee. Geen Ringmazda project voor mij, dus geen turbo, want dan is 't verbruik meteen een reden om iets anders te kiezen. Tegen die tijd open ik wel een draadje. Het kan ook nog een AE86 worden. Dan maar niet open rijden...

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 10 aug 2009, 11:45

Overigens ken ik ook iemand die aardig wat aan mx-5jes doet en die is juist verzot op de shortnose, dus de high risk zal ik maar zeggen. Volgens hem lopen die mooier (..).

Die carrosserieverstevigingen heeft een 1.8 standaard al volgens mij. En rampenbakken zijn er inderdaad genoeg (kijk maar naar die van mij, ik zal Allen even voor zijn :bag: :mrgreen: ). De voorontstekingstruck gaat volgens mij ook voor de 1.8 op overigens (zal ik vandaag of morgen eens mee aan het spelen gaan). Roestreparatie kost mij teveel plus dat ik het zelf niet kan, i.t.t. de meeste technische zaken, hence de keuze voor een roestvrije te gaan.

allen

Bericht door allen » 10 aug 2009, 11:46

Gerdinand, Patrick heeft mij op de rit naar Dunsfold een keer of 6 moeten aanduwen in verband met een overleden startmotor. Of ik dus nog een grote bek op durf te zetten nu...

Ja!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 aug 2009, 11:54

Roest aan dorpels laten doen (goed!) kost 350 euro aan beide zijden in totaal. Niet noemenswaardig.
Dakjes zijn ook na 4 a 5 jaar buiten staan wel weer aan vervanging toe: 450 euro. Dat moet je dan wel zelf doen, maar is niet moeilijk.

Ach, zo heeft iedere auto wel altijd zijn voor- en tegens. Per persoon scheelt 't of je daarmee kunt leven of niet. Die 1.6-jes lopen heel erg mooi vind ik. Laatst ook een drift mee gemaakt in 3e versnelling de snelweg op in de Mx5 van een vriend van me. André zal moeten oppassen. ;)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 aug 2009, 13:22

http://www.jsteam.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 aug 2009, 13:35

Die ken ik ja, dat is niets voor mij.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 aug 2009, 13:41

Dennis Cavallino schreef:Die ken ik ja, dat is niets voor mij.
Absurde prijzen idd!

Michel

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 aug 2009, 13:43

1991-er 4950 euro :hmmm: maar ze hebben wel een enorm goede naam en denk dat de kwaliteit hoog is!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 aug 2009, 14:42

Prima voor mensen die zelf niet kunnen sleutelen. Niets voor mij, zoals gezegd. 8)

2000USA

Bericht door 2000USA » 11 aug 2009, 10:49

Deze al gezien? wellicht aardige basis.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 aug 2009, 11:07

Dennis Cavallino schreef:Cabrio's heb ik bewust uit de lijst gehouden, dus een M3 cabrio telt niet mee.
Er staan op de MG's, Healey en Jag louter cabrio's in....

Morgan wellicht nog?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 aug 2009, 11:16

Geelhoed schreef:
Dennis Cavallino schreef:Cabrio's heb ik bewust uit de lijst gehouden, dus een M3 cabrio telt niet mee.
Er staan op de MG's, Healey en Jag louter cabrio's in....
Kom jij van een andere planeet ofzo?

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 11 aug 2009, 11:21

Wat denk je van een TVR Tamora, leuke roadster met net voldoende vermogen.. :bag: kost geen drol in Engeland!
http://www.pistonheads.com/sales/991118.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 aug 2009, 11:23

Jup, planet-roadster!

Een roadster is een open tweezitter auto met minimale bescherming tegen de elementen, geen ramen die je naar beneden kunt rollen maar sidecurtains en eventueel een voorruit die je plat kunt leggen.

Zolang ik het jaar door MX-5 buiten op de stoep zie staan zijn dat geen roadsters.

Waarom heb je de Audi TT "roadster" niet in je lijst opgenomen?

Tom

Bericht door Tom » 11 aug 2009, 12:32

Verander je naam even in mierenneuker (ik zeg even wat de rest denkt :thumbup: ).

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 aug 2009, 12:39

Purist past beter :P

Ik bedoel: als je Sevens outsiders in de roadstercategorie noemt denk ik dat je niet goed bezig bent.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 aug 2009, 12:40

Omdat ik naast de TT nog heel veel auto's kan verzinnen. Als jij een TT wilt kiezen, dan mag dat. Ik zal je niet uitlachen, maar op medelijden hoef je ook niet te rekenen.

Cabrio's zijn IMHO auto's die gebaseerd zijn op normale auto's, zoals sedans (stations etc.). Het zijn geen auto's die zijn ontworpen als sportwagen. Een roadster is een open variant van een sportwagen, dus die mag imho best gebaseerd zijn op een coupé, echter niet op een coupé variant van een sedan.

Als jij als purist in een kale auto wilt rijden, dan moet je gewoon je voorkeur invullen als het om JOUW voorkeur voor een roadster gaat. Waarom zo moeilijk doen? Psychiater overspannen? 8)

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 aug 2009, 13:08

350Z?
SLK?
MR2?
Copen? :sealed:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 aug 2009, 13:58

Geelhoed schreef:350Z?
SLK?
MR2?
Copen? :sealed:
Ga je nu alle roadsters opnoemen die je kent, of zijn dat de auto's die jij zou kiezen?
SLK zou ik nooit kiezen, ik zag net 2 k(n)akkers in zo'n ding, blergh. 350Z heb ik zelf liever dicht, maar het is wel een echte roadster en rijmachine.

Alleen die laatste generatie MR2 is een roadster. Komt er eigenlijk nog een opvolger, of is dat afgeblazen?

Copen is wel wat voor jou Geelhoed, staat je wel denk ik. :thumbup: Ook geen problemen meer met al dat vermogen op de achterwieltjes op Lelystad. :roflol:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 11 aug 2009, 14:03

Suzuki cappuccino :mrgreen:

Plaats reactie