Huurhuis
- Max V
Huurhuis
Beste DF'ers,
Ik heb deze week een contract voor onbepaalde tijd getekend bij het bedrijf waar ik aan het afstuderen ben. Vanaf september ga ik daar full-time aan de slag. Nu ben ik naarstig op zoek naar een woning, omdat ik nu 180 km van mijn werkgever af woon (dat is niet erg fijn kan ik je melden).
Ik wil nog geen huis kopen, omdat mijn vriendin nog 3 jaar moet studeren en ik ook nog niet zeker weet waar ik precies wil gaan wonen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een huurhuis met een huur tussen de 300 en 700 euro per maand. Minimaal een jaar huren is geen probleem.
Ik zoek een woning in de steden Utrecht, Amersfoort, Arnhem, Ede, Apeldoorn en alles wat daar ongeveer in de buurt ligt (met Zwolle als noordelijk uiterste en Den Bosch als zuidelijk uiterste.
Natuurlijk heb ik me ingeschreven bij de belangrijkste woningcorporaties als Funda en Meeus, maar wellicht heeft een van jullie nog tips, contacten of ideeën. Alles is welkom! In principe ben ik niet op zoek naar een specifiek soort woning, dus als je iets weet, let me know!
Alvast bedankt! 8)
Ik heb deze week een contract voor onbepaalde tijd getekend bij het bedrijf waar ik aan het afstuderen ben. Vanaf september ga ik daar full-time aan de slag. Nu ben ik naarstig op zoek naar een woning, omdat ik nu 180 km van mijn werkgever af woon (dat is niet erg fijn kan ik je melden).
Ik wil nog geen huis kopen, omdat mijn vriendin nog 3 jaar moet studeren en ik ook nog niet zeker weet waar ik precies wil gaan wonen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een huurhuis met een huur tussen de 300 en 700 euro per maand. Minimaal een jaar huren is geen probleem.
Ik zoek een woning in de steden Utrecht, Amersfoort, Arnhem, Ede, Apeldoorn en alles wat daar ongeveer in de buurt ligt (met Zwolle als noordelijk uiterste en Den Bosch als zuidelijk uiterste.
Natuurlijk heb ik me ingeschreven bij de belangrijkste woningcorporaties als Funda en Meeus, maar wellicht heeft een van jullie nog tips, contacten of ideeën. Alles is welkom! In principe ben ik niet op zoek naar een specifiek soort woning, dus als je iets weet, let me know!
Alvast bedankt! 8)
- duifjes.com
Re: Huurhuis
Ik heb mijn huurhuis via http://www.123wonen.nu" onclick="window.open(this.href);return false; als je vrije sector gaat huren *(we je gaat doen want anders moet je inschrijven 6 > 12 maanden wachten ed) betaal je wel vaak courtage....dit is zeer zeker onderhandelbaar en de huurprijzen zijn vraagprijzen!
- Dennis Cavallino
Inschrijven bij een aantal lokale makelaars/beheerders die woningen verhuren/beheren. Die pikken je namelijk niet automatisch uit , ook al sta je bij Funda ingeschreven (wij doen dat in ieder geval niet).
Bedenk goed dat je 3 keer je maandhuur als maandinkomen moet hebben. Het voordeel bij ons is dat je geen borg en geen bemiddelingskosten betaalt, enkel administratiekosten van +- 265 euro. Als een beheerder/makelaar dat wel doet, dan zou ik lekker verder kijken.
Ik zou ook gewoon briefjes ophangen bij de AH in steden/dorpen waar je graag zou willen wonen. Genoeg mensen die nu toestemming krijgen om hun huis voor bepaalde tijd te verhuren.
Bedenk goed dat je 3 keer je maandhuur als maandinkomen moet hebben. Het voordeel bij ons is dat je geen borg en geen bemiddelingskosten betaalt, enkel administratiekosten van +- 265 euro. Als een beheerder/makelaar dat wel doet, dan zou ik lekker verder kijken.
Ik zou ook gewoon briefjes ophangen bij de AH in steden/dorpen waar je graag zou willen wonen. Genoeg mensen die nu toestemming krijgen om hun huis voor bepaalde tijd te verhuren.
- Max V
@duif: thanks voor de tip, ik zal eens kijken!
@Dennis: Dat met die huurprijs en loon zit wel goed, maar vertel eens, wie is wij?
@Dennis: Dat met die huurprijs en loon zit wel goed, maar vertel eens, wie is wij?

- Mack
Persoonlijk geloof ik niet in die enorme corporaties waar je je dan in moet schrijven en op een wachtlijst komt. Ik zocht in Rotterdam via DirectWonen en werd constant "ingehaald" door huurders die al ingeschreven stonden toen ik nog geboren moest worden.
Toen heb ik een brief geschreven "dit ben ik, dit zoek ik" en naar verschillende verhuurbedrijven gestuurd. Binnen 5 dagen had ik een woning. Dus mijn tip: niet via websites of overkoepelende organisaties maar gewoon verhuurders direct benaderen.
Toen heb ik een brief geschreven "dit ben ik, dit zoek ik" en naar verschillende verhuurbedrijven gestuurd. Binnen 5 dagen had ik een woning. Dus mijn tip: niet via websites of overkoepelende organisaties maar gewoon verhuurders direct benaderen.
-
En hoeveel extra kosten heb je moeten betalen? (naast huurprijs).Mack schreef:Persoonlijk geloof ik niet in die enorme corporaties waar je je dan in moet schrijven en op een wachtlijst komt. Ik zocht in Rotterdam via DirectWonen en werd constant "ingehaald" door huurders die al ingeschreven stonden toen ik nog geboren moest worden.
- Jelmer850i
Ik heb de mijne via marktplaats.nl particulier... (geen gezeur met wachtlijsten....)
Verder krijg ik nog iedere dag een mail van huislijn, ooit voor ingeschreven.
Verder krijg ik nog iedere dag een mail van huislijn, ooit voor ingeschreven.
- Max V
Heb vandaag gekeken bij een appartement in Arnhem. Best wel een mooi appartement, maar de prijs-kwaliteit verhouding slaat helemaal nergens op.
45 m2 voor 675 per maand excl. Komt er nog 675 borg en 675 makelaarskosten overheen...
Ik heb vriendelijk bedankt...
45 m2 voor 675 per maand excl. Komt er nog 675 borg en 675 makelaarskosten overheen...
Ik heb vriendelijk bedankt...
- duifjes.com
Gewoon heel goed zoeken heb ik ook gedaan...heb een weekje of 2 elke avond zitten browsen naar een huis..Sommige zijn helemaal de weg kwijt kwa huurkosten....en idd. bijna iedereen vraagt de huurprijs als bemiddelingskosten....gewoon een jodebod doen want ook deze markt is niet makkelijk...
Wat ik gedaan heb is een totaalvoorstel...dit wil ik voor x maanden betalen en doe het in 1 x overmaken....dit is mijn bod en anders niet......uurtje later oke 8) en ik betaal nu minder dan ik daadwerkelijk had willen doen.
Wat ik gedaan heb is een totaalvoorstel...dit wil ik voor x maanden betalen en doe het in 1 x overmaken....dit is mijn bod en anders niet......uurtje later oke 8) en ik betaal nu minder dan ik daadwerkelijk had willen doen.
- duifjes.com
Uiteraard wel eerst ff. erachter komen hoeland het leeg staat en dat soort informatie anders is een laag bod niet acceptabel.
-
http://www.woonstede.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor een huur huis in Ede,Veenendaal,Lunteren
-
Max, ik zou Arnhem iig skippen. Te duur voor te weinig. Een vriend van mij zit daar met zijn vriendin in een app. en betaalt echt vrij veel voor.. vrij weinig;)
Je zit in Veenendaal aan het werk toch?
Kijk anders of je met onderstaande links wat kan:
- http://www.huiswaarts.nu/woningnet/home ... sp?IID=104" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.patrimonium-veenendaal.nl/re ... 8&mid=5384" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes,
Je zit in Veenendaal aan het werk toch?
Kijk anders of je met onderstaande links wat kan:
- http://www.huiswaarts.nu/woningnet/home ... sp?IID=104" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.patrimonium-veenendaal.nl/re ... 8&mid=5384" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes,
- Joop
Bij Woonstede kom je er niet tussen ben ik bang. Tenzij je in één van die gemeenten (Ede, Veenendaal, Rhenen, Wageningen) gaat werken en een urgentieverklaring heb, maar dan nog is de wachtlijst dusdanig lang dat je voorlopig nog minimaal een jaartje blijft pendelen ben ik bang.BrianV schreef:http://www.woonstede.nl voor een huur huis in Ede,Veenendaal,Lunteren
Particulier huren lijkt mij in dit geval het meest voor de hand liggend. Je betaalt doorgaans dan wel iets meer.
- duifjes.com
Dit is volgens mij een mooie appartement...... en staat er zeker al 3 maanden op. http://www.123wonen.nu/site/index.php?p ... etail&o=59" onclick="window.open(this.href);return false;
- duifjes.com
En deze is voorlopg nog niet vrij....want hier zit ik 8)
http://www.123wonen.nu/site/index.php?p ... etail&o=63" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.123wonen.nu/site/index.php?p ... etail&o=63" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Auto: Prius+
In een gemeubileerde villa van wel 80m2
Leuk huisje hoor maar die advertenties ook altijd...

- Tom van H.
Ik heb nog wel een appartementje voor je in Nijmegen. Mooie locatie, ca 50m2 en binnen je prijsklasse. Kan wel een flinke lik verf gebruiken aan de binnenkant (waar ik zelf ff geen zin in heb want ben al 3 andere appartementen aan het opknappen). Ik doe niet aan adminstratiekosten, alleen 1 maand borg. Stuur maar een pm als je interesse hebt 

- Max V
@Marco: thanks voor de links. Bij huiswaarts sta ik al ingeschreven, ik zal die andere ook eens bekijken.
@Duif: Ik zal je links even checken
@Brian en Joop: Ik zal eens kijken of het de moeite waard is om in te schrijven.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp
@Duif: Ik zal je links even checken
@Brian en Joop: Ik zal eens kijken of het de moeite waard is om in te schrijven.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp

-
Leuk Huisjeduifjes.com schreef:Dit is volgens mij een mooie appartement...... en staat er zeker al 3 maanden op. http://www.123wonen.nu/site/index.php?p ... etail&o=59" onclick="window.open(this.href);return false;

- Max V
Zeker, maar wel prijzig!
- Joop
Zal wel heel toevallig zijn, maar ik hoorde van de overbuurvrouw dat ze haar appartementje verhuurd had, dus euhhh.... iets in Ede gehuurd?
Zo niet, op Marktplaats en http://www.directwonen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; wil ook nog wel het een en ander staan...
Zo niet, op Marktplaats en http://www.directwonen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; wil ook nog wel het een en ander staan...
- Max V
Ik weet nergens van 
Misschien had je me even op de hoogte moeten brengen
Ben nog druk bezig, morgen kijken naar 2 huizen en als dat niets worden bij Tom op bezoek in Nijmegen 8)

Misschien had je me even op de hoogte moeten brengen

Ben nog druk bezig, morgen kijken naar 2 huizen en als dat niets worden bij Tom op bezoek in Nijmegen 8)
- Joop
Appartementje heeft ook maar 3 dagen te huur gestaan begreep ik gister van haar...
- Max V
Netjes!
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Probeer ook te achterhalen welke route's steevast druk zijn. Het zou lullig zijn als je na het betrekken van een huisje er ineens achter komt dat er elke dag 10 km file op je route staat.