Maar het stuurtje maakt veel goed

2000USA schreef:Gisteren ook gezien bij de BBC, werd er wel een beetje stil van, mooi gefilmd ook, maar wel aparte afsluiting van het programma (en seizoen).
Laatste der Mohikanen.... mmm tsja, denk eigenlijke dat het wel meevalt. Zou het nu echt afhangen van die V12?
Edit: dit filmpje dus:
Hier precies dezelfde gedachte. HelaasErik Stoffelsen schreef: Kippenvel filmpje;
Moet er niet aan denken dat dit de laatste is... Dan gaat er wel een droom in duigen;
Geen benzine verslurpende V12/V10 etc meer......
Dan word het klassiekers kopen voor erik...
Maus335i schreef:En toch zou Clarkson een V8 vantage kopen voor 80k minder ipv V12, aldus zijn story in Topgear Magazine. Helaas komt de V12 vantage ook in beperkte oplage van 1000 stuks, bah
Ik deel helaas wel de mening dat het sneller afgelopen is dan we denken met dikke motoren. Al dat gezeik over milieu.., CO2 uitstoot etc. om gek van te worden soms. Nieuwe wetgeving wordt er binnen notime doorheen gejast om milieuredeneringen.
1000 stuks beperkte oplage? Ik vind dat nogal voor zo'n soort autoMaus335i schreef:Helaas komt de V12 vantage ook in beperkte oplage van 1000 stuks, bah![]()
Het klinkt verleidelijk: een gespierde twaalfcilinder in een kleine sportwagen lepelen. De ingenieurs van Aston Martin gingen de uitdaging aan en slaagden wonderwel: de V12 Vantage daagt met zijn 520 pk de Ferrari’s en Lamborghini’s van deze wereld uit.
De V8 Vantage is de mooiste, elegantste sportwagen ter wereld, maar hij is niet snel genoeg en meer een gespierde GT dan een pure sportwagen. Door er een zesliter V12 van 520 pk in te stoppen, heeft Aston Martin dit probleem in één overweldigende klap opgelost.
Al snel zie je dat dit niet zomaar een Vantage is, zoals aan de vele luchtsleuven in de koolstofvezel motorkap, die is voorzien van een grote power bulge. Onder de voorbumper priemt brutaal een koolstofvezel splitter naar voren, aan de zijkant zijn dikke sideskirts te vinden en de achterbumper is getooid met een diffusor die samen met de achterspoiler de benodigde downforce op moet wekken. Er zijn weinig geluiden die mooier zijn dan het diepe gegrom van een Aston V12. Het is een zware mechanische sound, waarbij de kleppen, zuigers en andere onderdelen elk hun eigen bijdrage leveren aan de symfonie. Geef je gas, dan schiet de toerentellernaald in een oogwenk over de tegen de klok in lopende schaal.
Je moet de DBS ook zien als een GT en een V12 Vantage als een GT3 versie. DBS heeft de schoonheid die de V12 Vantage niet heeft, maar de V12 Vantage heeft weer meer aggresieve looks wat ik ook kan waarderen.Ruben schreef:Daar had ik het over met Mark zondag. De V12 Vantage heeft iets wat de DBS niet heeft. Voor mij zit dat in het compacte, dat geeft mij het gevoel dat het een wendbare, agiele auto is. Dat heb ik absoluut niet met de DBS en dat maakt voor mij de V12 vantage de auto met meer charisma. :shakeit:
GTRene schreef:
mooi ook aan het eind met die GT2 en daarna al die wolkjes praten
Dan heb je niet goed geluisterd naar de review(s) van deze auto. En eigenlijk declassificeer je jezelf daarmee voor de Boxster Spyder.FerdiACS1 schreef:Supergeluid!
Maar,
Ik prefereer de V8 omdat die simpeler is en ook voldoende vermogen heeft. Het geluid van de V8 is ook botergeil.
De rare V12 roosters in de motorkap vind ik niet mooi. Ik vind deze V12 te veel, beetje een dikke klont geworden. De Vantage is juist onderscheidend met een V8. Wil je een V12? Koop dan de grotere broertjes...
Waarom?Ruben schreef:Dan heb je niet goed geluisterd naar de review(s) van deze auto. En eigenlijk declassificeer je jezelf daarmee voor de Boxster Spyder.FerdiACS1 schreef:Supergeluid!
Maar,
Ik prefereer de V8 omdat die simpeler is en ook voldoende vermogen heeft. Het geluid van de V8 is ook botergeil.
De rare V12 roosters in de motorkap vind ik niet mooi. Ik vind deze V12 te veel, beetje een dikke klont geworden. De Vantage is juist onderscheidend met een V8. Wil je een V12? Koop dan de grotere broertjes...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten