Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?
- Knot
- Berichten: 40204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?
Voorlopig ga ik lekker door met rustig inremmen, eerst maar eens 2000km op die blokken zetten en dan zie ik het wel als ik m dan ga belasten.
- Knot
- Berichten: 40204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?
Vond dit nog ergens anders, iemand commentaar??
"Het trillen heeft met name te maken met de vorm van deze schijf door de vele groeven (44 per schijf) zijn het eigenlijk allemaal vlakjes, deze worden bij een nog niet volledig ingeremde schijf onevenredig warm. Iedereen die natuurkunde heeft gehad weet dat je dan met verschillen in uitzetting te maken hebt. Hierdoor ontstaat het trillen.
We hebben afgesproken dat ik eerst door ga met rijden tot de schijven echt uitgewerkt zijn (2000 km) en dan zien we verder.
De remmen waren zo heet dat de blokken gewoon rookten Zo erg heb ik ze zelf nooit durven mishandelen . Maar men vertelde ook dat bij inremmen ook vaak te voorzichtig geremd wordt. Het is juist goed om kort en hevig met steeds langere remacties te remmen, zodat de schijf steeds went aan een hogere temperatuur.
Het roken wordt veroorzaakt door een slijtlaag van 2 mm op de blokken die vanzelf wegslijt. Deze is bedoeld om de schijven met beleid in te kunnen remmen omdat achter die 2 mm een ander materiaal zit wat de ruig zou zijn om de schijven mee in te remmen. "
"Het trillen heeft met name te maken met de vorm van deze schijf door de vele groeven (44 per schijf) zijn het eigenlijk allemaal vlakjes, deze worden bij een nog niet volledig ingeremde schijf onevenredig warm. Iedereen die natuurkunde heeft gehad weet dat je dan met verschillen in uitzetting te maken hebt. Hierdoor ontstaat het trillen.
We hebben afgesproken dat ik eerst door ga met rijden tot de schijven echt uitgewerkt zijn (2000 km) en dan zien we verder.
De remmen waren zo heet dat de blokken gewoon rookten Zo erg heb ik ze zelf nooit durven mishandelen . Maar men vertelde ook dat bij inremmen ook vaak te voorzichtig geremd wordt. Het is juist goed om kort en hevig met steeds langere remacties te remmen, zodat de schijf steeds went aan een hogere temperatuur.
Het roken wordt veroorzaakt door een slijtlaag van 2 mm op de blokken die vanzelf wegslijt. Deze is bedoeld om de schijven met beleid in te kunnen remmen omdat achter die 2 mm een ander materiaal zit wat de ruig zou zijn om de schijven mee in te remmen. "
- Knot
- Berichten: 40204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?
Het is echt apart, nu 600km gereden en als ik onder de 100 gemiddelde remkracht geef gaat het goed. Doet ik dat bijvoorbeeld bij 150 dan gaat de boel meteen fors trillen... 

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?
Misschien is deze suggestie al eerder gepost maar kijk eens op de site van Stop-tech.
Daar staat een hoop goede info op...
Grtz,Hanz06
Daar staat een hoop goede info op...
Grtz,Hanz06

- Knot
- Berichten: 40204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?
Staat aardig wat info op inderdaad, maar denk toch dat ik last heb van een laag remstof of de basis zachte break-in laag van de remblokken die op de schijven ligt wat de trilling veroorzaakt.
Vreemde is dat ik echt overal op gelet heb, nooit voet op de rem houden, bij stoplicht zelfs langzaam blijven rollen ipv stilstaan als je het idee hebt dat de remmen nog iets warm zijn, altijd volledig af laten koelen voor de auto stil te zetten. De eerste 200km echt rustig geremd en daarna 2x een set van 10 stops gemaakt (met tussenpauze van een dag) van 90 naar 20 en vervolgens afgekoeld op de snelweg. Beter kan je het niet doen volgens mij?
Waarom trilt het dan bij remmen vanaf snelheden boven de 100 en kan ik bijvoorbeeld van 80 naar 20 wel hard remmen zonder trillingen?
Kan nu 2 dingen doen, of rustig aan door blijven rijden tot ik 2000km heb ingeremd, of harder gaan trappen en kijken of de afzetlaag wegslijt. Schijnt bij gegroefde schijven sowieso eerder een temperatuurverschil op te kunnen treden las ik.
Vreemde is dat ik echt overal op gelet heb, nooit voet op de rem houden, bij stoplicht zelfs langzaam blijven rollen ipv stilstaan als je het idee hebt dat de remmen nog iets warm zijn, altijd volledig af laten koelen voor de auto stil te zetten. De eerste 200km echt rustig geremd en daarna 2x een set van 10 stops gemaakt (met tussenpauze van een dag) van 90 naar 20 en vervolgens afgekoeld op de snelweg. Beter kan je het niet doen volgens mij?
Waarom trilt het dan bij remmen vanaf snelheden boven de 100 en kan ik bijvoorbeeld van 80 naar 20 wel hard remmen zonder trillingen?

Kan nu 2 dingen doen, of rustig aan door blijven rijden tot ik 2000km heb ingeremd, of harder gaan trappen en kijken of de afzetlaag wegslijt. Schijnt bij gegroefde schijven sowieso eerder een temperatuurverschil op te kunnen treden las ik.
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?
Begrijp eigenlijk nog steeds niet zo goed waarom je weer ds2500 heb gepakt. Je moet maar eens een rondje met die Hp+ rijden als we weer eens meeten, ben er erg over te spreken voor een straatauto. Remstof is alleen velgslopend 

- Knot
- Berichten: 40204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?
Was de combinatie, remstof, piepen en slijtageindicator niet aan te sluien en ze waren niet snel leverbaar....
Maar misschien gaat het nog goedkomen, gisteravond een rondje gereden, staat nu 600km op de remmenset dus wat hard gaan trappen (lees, maximaal) vanaf 80, 90 en 100, dat voelt goed. Tussendoor af laten koelen. Vol remmen vanaf 110, 120 laat nog iets trilling voelen maar minder dan wanneer je juist zachtjes trapt vanaf die snelheid.
Later op de avond toen alles echt heet geweest was en weer afgekoeld was een keer vanaf 140 zachtjes geremd en dat leek goed te gaan. Zal het eens opbouwend doen door straks vanaf 130 en harder voluit te gaan remmen.
Maar misschien gaat het nog goedkomen, gisteravond een rondje gereden, staat nu 600km op de remmenset dus wat hard gaan trappen (lees, maximaal) vanaf 80, 90 en 100, dat voelt goed. Tussendoor af laten koelen. Vol remmen vanaf 110, 120 laat nog iets trilling voelen maar minder dan wanneer je juist zachtjes trapt vanaf die snelheid.
Later op de avond toen alles echt heet geweest was en weer afgekoeld was een keer vanaf 140 zachtjes geremd en dat leek goed te gaan. Zal het eens opbouwend doen door straks vanaf 130 en harder voluit te gaan remmen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten