De leukste roadster
- Dennis Cavallino
De leukste roadster
Wat is de allerleukste roadster waarin jij wel zou willen rijden voor langere tijd?
Denk aan:
BMW Z1, Z3, Z4, Z8
Mazda MX5
Lotus Elan (rwd en fwd)
Porsche Boxster, 944/968 cabrio
Honda S2000
MG-A, B, F, Midget
Austin Healey (3000/Frogeye)
Jaguar XK120, e-type, XJS conv, XK8 etc.
Alfa Spiders (rwd en fwd)
Fiat Barchetta
Suzuki Cappuccino
Opel GT
Outsiders zoals de Donkervoorts, Westfields, Caterhams
etc.
Auto's met een T-bar/Targadakje en MR-setup zoals Lotus Elise tel ik niet mee als Roadster.
Verklaar je nader, ik ben benieuwd.
Denk aan:
BMW Z1, Z3, Z4, Z8
Mazda MX5
Lotus Elan (rwd en fwd)
Porsche Boxster, 944/968 cabrio
Honda S2000
MG-A, B, F, Midget
Austin Healey (3000/Frogeye)
Jaguar XK120, e-type, XJS conv, XK8 etc.
Alfa Spiders (rwd en fwd)
Fiat Barchetta
Suzuki Cappuccino
Opel GT
Outsiders zoals de Donkervoorts, Westfields, Caterhams
etc.
Auto's met een T-bar/Targadakje en MR-setup zoals Lotus Elise tel ik niet mee als Roadster.
Verklaar je nader, ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 12 aug 2009, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans
Re: De leukste roadster
Mercedes SL 55/65 AMG (die van voor de facelift)
- Linc (Bas)
Lamborghini Gallardo Spyder
- Niels
- Auto: Prius+
Ik ga uit van auto's die voor mij nog betaalbaar zijn:
Voor mij een Boxster S a.u.b. Uitleg? Hoezo
Een raspende boxer met 7000rpm en zoals de verhalen gaan een briljante wegligging
Nadelen zijn de 996 koplampen (maar witte knippers maken een hoop goed), het plastic ruitje in de kap bij de oudere modellen en de krukaskeering als ik de verhalen mag geloven
De 944/968 vind ik in cabrio buitengewoon lelijk.
De 2e plaats gaat naar een Z4 3.0 Niet helemaal mijn smaak qua uiterlijk maar gezien m'n ervaring met de Z3 moet dat gewoon een heerlijke wagen zijn. Altijd liever de Coupe maar het gaat nu eenmaal over roadsters
Op de 3e plaats een Speedster of Elise. De Exige is eigenlijk favoriet maar valt buiten mijn budget en die zou bovenaan staan denk ik
De 4e plaats gaat naar de S2000 denk ik. Een mooie stoere wagen met een fantastische race motor en daar ligt denk ik ook het probleem. De motor lijkt me te hardcore voor een dergelijke auto. Om lekker te toeren en af toe te gassen heb je koppel nodig imho.
Daarna komt voor mij de Caterham achtige kart. Waarschijnlijk super gaaf om te rijden maar ik verlang gewoon dat een auto ook enigzins praktisch moet zijn.
Tot 10K zou ik denk ik een Z3 2.8 nemen en indien lower budget dan een MX-5. Een auto waar je absoluut niet gestraft mee bent en eigenlijk een van de beter uitziende open auto's imho.
Voor mij een Boxster S a.u.b. Uitleg? Hoezo

De 2e plaats gaat naar een Z4 3.0 Niet helemaal mijn smaak qua uiterlijk maar gezien m'n ervaring met de Z3 moet dat gewoon een heerlijke wagen zijn. Altijd liever de Coupe maar het gaat nu eenmaal over roadsters

Op de 3e plaats een Speedster of Elise. De Exige is eigenlijk favoriet maar valt buiten mijn budget en die zou bovenaan staan denk ik

De 4e plaats gaat naar de S2000 denk ik. Een mooie stoere wagen met een fantastische race motor en daar ligt denk ik ook het probleem. De motor lijkt me te hardcore voor een dergelijke auto. Om lekker te toeren en af toe te gassen heb je koppel nodig imho.
Daarna komt voor mij de Caterham achtige kart. Waarschijnlijk super gaaf om te rijden maar ik verlang gewoon dat een auto ook enigzins praktisch moet zijn.
Tot 10K zou ik denk ik een Z3 2.8 nemen en indien lower budget dan een MX-5. Een auto waar je absoluut niet gestraft mee bent en eigenlijk een van de beter uitziende open auto's imho.
-
Leuke roadster moet wel een beetje power hebben (>200pk), geen ouwe meuk en nadruk op sportief rijgedrag. Gewicht max 1400kg (liever stuk minder natuurlijk).
Voor mij dus S2000, Z4 of Boxster.
Elise vind ik ook super maar dan wel met het 192pk Toyota blok.
Een MX5 lijkt mij in de basis ook wel leuk maar ik snap niet dat ze daar geen fatsoenlijk blok inleggen met wat power!
Onbetaalbaar: Ferrari Scuderia Spider M16... ultiem....
Conclusie: ik hoop er nog veel te rijden! :banaan:
Voor mij dus S2000, Z4 of Boxster.
Elise vind ik ook super maar dan wel met het 192pk Toyota blok.
Een MX5 lijkt mij in de basis ook wel leuk maar ik snap niet dat ze daar geen fatsoenlijk blok inleggen met wat power!
Onbetaalbaar: Ferrari Scuderia Spider M16... ultiem....

Conclusie: ik hoop er nog veel te rijden! :banaan:
-
Ik zie niet zo goed in waarom een Elise geen roadster is. Dat terzijde is m'n keuze denk makkelijk. Niels, kwa in- en uitstappen is het soms niet altijd even praktisch en je moet geen dure spullen in de auto laten liggen. Afgezien daarvan laat ik je met alle plezier een keertje zien hoe praktisch zo'n wagen kan zijn. 8)
- RVV
Blijf voor de Z4 roadster een zwak houden.. daarnaast de S2000. Minder heb ik met de leightweight trend.. in de vorm van rijdende sigaren of badkuipen.
- Niels
- Auto: Prius+
Een demo sla ik niet af natuurlijkallen schreef:Ik zie niet zo goed in waarom een Elise geen roadster is. Dat terzijde is m'n keuze denk makkelijk. Niels, kwa in- en uitstappen is het soms niet altijd even praktisch en je moet geen dure spullen in de auto laten liggen. Afgezien daarvan laat ik je met alle plezier een keertje zien hoe praktisch zo'n wagen kan zijn. 8)

- duifjes.com
Ik heb altijd heel veel plezier gehad met mn 2003 Mr2.....vermogen lijkt te weinig maar de wegligging en handling maakt zoveel goed...heerlijke auto en met de wegenbelasting, afschrijving en verbuik van 1op12 bij doorrijden, onderhoudsprijzen van een corolla is dit echt veel fun for the bucks...
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ik heb 14 jaar een Austin Healey Frogeye gehad! Wat een heerlijk wagentje was dat.. om te toeren..

Anders graag een TVR Tamora
als het wat sneller moet.
Anders graag een TVR Tamora

-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Ik kan het dan niet laten om mijn eigen merk te kiezen.
Een Dodge Viper SRT-10 Roadster MY2008 (dus van na de facelift).
Brandstofkosten neem ik voor lief
Een Dodge Viper SRT-10 Roadster MY2008 (dus van na de facelift).
Brandstofkosten neem ik voor lief
-
Caterham R500

- Peric
Doemijdiemaar....

Maar dan wél met een echte Amerikaan erin, niet zo'n halfzachte Rover.
Maar dan wél met een echte Amerikaan erin, niet zo'n halfzachte Rover.
- duifjes.com
@ ErnstJan......dat ding is echt ziek.......
http://www.youtube.com/watch?v=6tN6_xUL8j4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=6tN6_xUL8j4" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peric
@Jacco,
DIT is ziek...
En deze ook..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NTWi1-Ln ... re=related[/youtube]
DIT is ziek...
En deze ook..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NTWi1-Ln ... re=related[/youtube]
-
Ontgaat me een beetje wat de zin is van dit topic.
Keuze van een roadster wordt door zoveel (persoonlijke) motieven bepaald dat er nooit 1 beste uit zal komen
Keuze van een roadster wordt door zoveel (persoonlijke) motieven bepaald dat er nooit 1 beste uit zal komen
- Joop
Wil het voor me zelf ook nog wel een beetje realistisch bekijken, ofwel....
Een lightweight hoeft voor mij niet zo, veel te spartaans....
...dan toch meer in de richting Porsche Boxster / BMW Z4 (E85 of E89) en als geld niet helemaal een rol speelt een Z8 (probeer er maar eens één voor onder de 50k te vinden
).
Een lightweight hoeft voor mij niet zo, veel te spartaans....
...dan toch meer in de richting Porsche Boxster / BMW Z4 (E85 of E89) en als geld niet helemaal een rol speelt een Z8 (probeer er maar eens één voor onder de 50k te vinden

-
Wellicht kun je nog eens rustig de post van Dennis lezen?NSXRS schreef:Ontgaat me een beetje wat de zin is van dit topic.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik ben niet een echte roadster liefhebber maar Niels verwoordt het goed. Daar sluit ik me bij aan.
- SteV6
Mij ontgaat het nut van deze Caterham. Ding geeft alleen volgas in een rechte lijn. In bochten is het ding nauwelijks te sturen.Peric schreef:@Jacco,
DIT is ziek...
http://www.youtube.com/watch?v=-Zxdc1JsBgY" onclick="window.open(this.href);return false;
En deze ook..
http://www.youtube.com/watch?v=NTWi1-LnANY" onclick="window.open(this.href);return false;
Vliegveld is overigens North Weald Airfield, waar Andrew Walsh ook zijn cursus geeft. Normaal zet Andrew na een dagje cursus een veel bochtiger circuitje uit

Stephan
(Overigens zou ik een Boxster S wel als roadster willen hebben)
-
Onlinemarkk
In volgorde van geld:
MX-5 -> mooie pure roadster
Toyota MR2 -> middenmotor, beleving, beetje mini Boxster
Honda S2000 -> revs, revs, revs en een echte roadster/sportauto
Porsche BoxsterS -> middenmotor, 6-cylinder Boxer, balans, etc.
Gemballa / Techart modificatie van BoxsterS -> zie BoxsterS maar lost z'n nadeel op. Je wilt altijd meer power
Lamborghini Gallardo Spider -> neem aan dat ie goedkoper is dan de F430 spider anders altijd de F430
F430 spider -> subliem
F430 spider scuderia 16M -> nooit mee gereden maar F430 spider is al subliem dan zal de scuderia 16M alleen maar nog lekkerder zijn
Pagini Zonda Roadster
Wat geen BMW ? Geen ///M ?
Met gevaar voor m'n DF-account: NEE GEEN BMW EN OOK GEEN ///M IN HET LIJSTJE !!!
Tuurlijk een Z3M roadster of Z4M roadster of Z8 zal ik nooit afslaan maar van m'n eigen centen komt ie er niet. Liever een BoxsterS dan een Z3M/Z4M roadster (ook al zijn ze sneller) en een Z8 doet me sowieso niet zoveel.

Mark.
MX-5 -> mooie pure roadster
Toyota MR2 -> middenmotor, beleving, beetje mini Boxster
Honda S2000 -> revs, revs, revs en een echte roadster/sportauto
Porsche BoxsterS -> middenmotor, 6-cylinder Boxer, balans, etc.
Gemballa / Techart modificatie van BoxsterS -> zie BoxsterS maar lost z'n nadeel op. Je wilt altijd meer power
Lamborghini Gallardo Spider -> neem aan dat ie goedkoper is dan de F430 spider anders altijd de F430
F430 spider -> subliem
F430 spider scuderia 16M -> nooit mee gereden maar F430 spider is al subliem dan zal de scuderia 16M alleen maar nog lekkerder zijn
Pagini Zonda Roadster
Wat geen BMW ? Geen ///M ?
Met gevaar voor m'n DF-account: NEE GEEN BMW EN OOK GEEN ///M IN HET LIJSTJE !!!
Tuurlijk een Z3M roadster of Z4M roadster of Z8 zal ik nooit afslaan maar van m'n eigen centen komt ie er niet. Liever een BoxsterS dan een Z3M/Z4M roadster (ook al zijn ze sneller) en een Z8 doet me sowieso niet zoveel.

Mark.
- JP
There is no substitute for cubic inches

- MartijnGizmo
Handgeschakelde E46 M3 cabrio en dan optisch als een CSL uitgevoerd...
- Tim N
M3 is geen roadster Martijn, dat is weer een cabrio (zoals de naam doet vermoeden
)
Voor mij zijn vooral de classic roadsters de echte (geen zijruiten puur een tonneaucover om hem bij het parkeren droog te houden)
Heerlijk open rijden, genieten van het rijden anzich.
Het is niet noodzakelijk om dan te scheuren alsof je met de Targa Florio bezig bent oid.
Juist de dikke L6 voorin of een ander dik blok met tripple SU's/ webers/ dell orto's you name it.
Bij het starten al de geur van onverbrande benzine opsnuiven, mooie sound bij het terugschakelen voor en- uitaccelereren van een bocht.
Daar zou ik in een roadster echt van genieten.
Zoals deze Jag XK (al is de D-type dan dus de upperclass zonder ruiten etc)

Of een XK120

Voor mij zijn vooral de classic roadsters de echte (geen zijruiten puur een tonneaucover om hem bij het parkeren droog te houden)
Heerlijk open rijden, genieten van het rijden anzich.
Het is niet noodzakelijk om dan te scheuren alsof je met de Targa Florio bezig bent oid.
Juist de dikke L6 voorin of een ander dik blok met tripple SU's/ webers/ dell orto's you name it.
Bij het starten al de geur van onverbrande benzine opsnuiven, mooie sound bij het terugschakelen voor en- uitaccelereren van een bocht.
Daar zou ik in een roadster echt van genieten.
Zoals deze Jag XK (al is de D-type dan dus de upperclass zonder ruiten etc)
Of een XK120
- Dennis Cavallino
Cabrio's heb ik bewust uit de lijst gehouden, dus een M3 cabrio telt niet mee.