Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Als die BMW 1 serie niet op de trailer had gestaan.. pphfff..
- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Komop Jan, die dingen zijn toch zo freak als watDownforceJan schreef:Wat een super gaaf ding.hugo schreef:Heftige bedoeling heren! Ben vanzelfsprekend erg blij dat er verder geen ernstig lichamelijk letsel is. Hopen dat de verzekering niet al te dwars gaat liggen en dat we een mooie nieuwe trekker kunnen scoren.
Om Jitse nog even te quote '' Gvd een week geleden die voorruit gepoetst! ''.![]()
Hier nog wat voorzetjes:
![]()
Waar staat deze te koop?![]()
Ik verkoop mijn huis en ga meteen mijn CE halen..........


Scania V8 is gewoon weer the way to go

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
GVD zeg!!!! Die foto van de cabine is gewoon scary!! Wat een mazzel zeg. 1 a 2 km/u sneller was echt een heel ander verhaal geweest. Pffff.....
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Tijd voor een dikke glimlach dan, want hier zijn jullie toch heel goed mee weggekomen :!:
En als je dan toch het materiaal moet vervangen...


Stoer zonder tacky over te komen en zo'n lange voorzijde is wel zo veilig voor je mannen Jan!
En als je dan toch het materiaal moet vervangen...
Stoer zonder tacky over te komen en zo'n lange voorzijde is wel zo veilig voor je mannen Jan!

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
+1Tom V schreef:Omg, heftig. Als je dat zo ziet lijkt het erop dat er bij beide een engeltje op de schouder heeft meegereden, gelukkig.




-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
allen schreef:Tijd voor een dikke glimlach dan, want hier zijn jullie toch heel goed mee weggekomen :!:
En als je dan toch het materiaal moet vervangen...
Stoer zonder tacky over te komen en zo'n lange voorzijde is wel zo veilig voor je mannen Jan!
Daarmee kan ie niet door de haarspeldjes in de Auvergne, En dat is nou net zijn specialisme!!

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Wat een ongelooflijke klap en geluk zeg.
Ben erg blij dat Bjorn en Dennis geen ernstig letsel hebben opgelopen.
Bjorn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
Doe allebei rustig aan, ga wat extra slapen en laat je lichaam herstellen. Ben zelf afgelopen jaar vanachteren aangereden en heb er niets aan over gehouden, mijn vriendin ook niet, maar na 2 dagen hadden we allebei enorme koppijn en dat zet je toch aan 't denken... luister dus goed naar de signalen die je lichaam geeft en ga desnoods naar een arts. Zal wel goedkomen verder, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Veel succes en sterkte met de afhandeling. Onze aanrijding is een paar maanden terug gebeurd en we hebben nu eindelijk 't geld op onze rekening na veelvuldig gebel en versturen van diverse stukken omdat wij ook enkel WA verzekerd zijn. Kan me voorstellen dat dit iets langer gaat duren.

Ben erg blij dat Bjorn en Dennis geen ernstig letsel hebben opgelopen.
Bjorn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
Doe allebei rustig aan, ga wat extra slapen en laat je lichaam herstellen. Ben zelf afgelopen jaar vanachteren aangereden en heb er niets aan over gehouden, mijn vriendin ook niet, maar na 2 dagen hadden we allebei enorme koppijn en dat zet je toch aan 't denken... luister dus goed naar de signalen die je lichaam geeft en ga desnoods naar een arts. Zal wel goedkomen verder, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Veel succes en sterkte met de afhandeling. Onze aanrijding is een paar maanden terug gebeurd en we hebben nu eindelijk 't geld op onze rekening na veelvuldig gebel en versturen van diverse stukken omdat wij ook enkel WA verzekerd zijn. Kan me voorstellen dat dit iets langer gaat duren.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Dennis, dit vind ik wel beter bij je passen:

:playcar:
:playcar:
-
- Berichten: 4197
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Jongens, veel sterkte met het verwerken van de klap en de administratieve nasleep.....
Las dat 1 van jullie vandaag jarig is ? Gefeliciteerd en drink er een extra om te genieten dat je er nog bent!
Las dat 1 van jullie vandaag jarig is ? Gefeliciteerd en drink er een extra om te genieten dat je er nog bent!
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Wat een klap. Balen, zonde.
-
Online
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Wat een geluk (bij een ongeluk)!
Het is inderdaad wat Rico zegt, die 1-serie op die trailer heeft jullie leven gered.
Sterkte met de stijve spieren en de verdere afhandeling.
Het is inderdaad wat Rico zegt, die 1-serie op die trailer heeft jullie leven gered.
Sterkte met de stijve spieren en de verdere afhandeling.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Jullie stonden al stil op het moment dat je van achteren aangereden werd?
Dan moet die gast achter jullie er wel met volle vaart op in gereden zijn
Dan moet die gast achter jullie er wel met volle vaart op in gereden zijn

- bartje325i
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Tsjee geen woorden voor.
Gelukkig hebben jullie persoonlijk niks. Succes met de waarschijnlijk lange nasleep.

Gelukkig hebben jullie persoonlijk niks. Succes met de waarschijnlijk lange nasleep.
- Fabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Pffieuuwww!! geluk bij een ongeluk zeg maar.
Sterkte met alle romslomp die komen gaat!
Sterkte met alle romslomp die komen gaat!
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Grappig dat jullie gelijk met vervangmateriaal afkomen. Weet je wat ik en bjorn tegen elkaar zeiden toen we in de ambulance zaten, na een lange doodse stilte? "Ach ja, nu kunnen we op zoek naar een 580
"
Ik ben iig geleerd, het wordt terug een Scania. Zweeds staal is blijkbaar toch harder dan dat van DAF
En Hielke,
Je stelt me teleur. Ik dacht echt dat je alles wist, maar blijbaar kan je je niks voorstellen bij de enertie van iets wat 40 ton weegt.
Ook had ik gedacht dat je zou weten dat een truck een tachograaf heeft die alles registreert. Deze heeft ook geregistreerd dat mijn snelheid 0 km/h was net voor het ongeluk.
Mijn achterligger is m.i. tegen +/- 30 km/u op me ingereden, dus dat valt nog mee. Maar goed, 40.000 kg verloochen je zomaar niet. Ook is daarop nog een truck ingereden die mij nog een extra duw heeft gegeven

Ik ben iig geleerd, het wordt terug een Scania. Zweeds staal is blijkbaar toch harder dan dat van DAF

En Hielke,
Je stelt me teleur. Ik dacht echt dat je alles wist, maar blijbaar kan je je niks voorstellen bij de enertie van iets wat 40 ton weegt.
Ook had ik gedacht dat je zou weten dat een truck een tachograaf heeft die alles registreert. Deze heeft ook geregistreerd dat mijn snelheid 0 km/h was net voor het ongeluk.
Mijn achterligger is m.i. tegen +/- 30 km/u op me ingereden, dus dat valt nog mee. Maar goed, 40.000 kg verloochen je zomaar niet. Ook is daarop nog een truck ingereden die mij nog een extra duw heeft gegeven
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Over de effecten van zulke massa's bij een aanrijding weet ik inderdaad heel weinig Dennis.
Ik heb dan wel een chauffeursdiploma en heb in militaire dienst met trekker oplegger combinaties van over de 40 ton gereden maar wist niet dat relatief kleine klappers (relatief mbt snelheid) zulke grote gevolgen kunnen hebben.
Heb in ieder geval weer heel wat geleerd en besef me dat het beroep van chauffeur heel gevaarlijk kan zijn. Heb ook geleerd dat ik als de wiedeweerga achter autotrailers vandaan wil komen als ik erachter zit. Ongeacht het vervoersmiddel waarmee ik me verplaats. Jullie hebben een hele grote portie geluk gehad.
Ik heb dan wel een chauffeursdiploma en heb in militaire dienst met trekker oplegger combinaties van over de 40 ton gereden maar wist niet dat relatief kleine klappers (relatief mbt snelheid) zulke grote gevolgen kunnen hebben.
Heb in ieder geval weer heel wat geleerd en besef me dat het beroep van chauffeur heel gevaarlijk kan zijn. Heb ook geleerd dat ik als de wiedeweerga achter autotrailers vandaan wil komen als ik erachter zit. Ongeacht het vervoersmiddel waarmee ik me verplaats. Jullie hebben een hele grote portie geluk gehad.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
30km/u is helemaal niet langzaam.
Hoe komen mensen daar toch altijd bij? Rij met 30 km/u tegen een betonnen balk met je fiets en je bent hersendood.
30 is echt hard.
15 is een tikkie met veel schade.
Laatst met 50km/u vanachteren aangereden en omdat ik zelf momentum creeerde door gas te geven viel 't verschil mee. Je schiet 10 meter vooruit. Dat is ook de remweg bij die snelheid met een auto. Kom je 4 meter te kort, dan rijd je nog +- 20km/u. 40ton drukt dan gewoon lekker door. Heftige shit waar je niet te lang bij stil moet staan anders durf je je nooit meer op de openbare weg te vertonen.
Hoe komen mensen daar toch altijd bij? Rij met 30 km/u tegen een betonnen balk met je fiets en je bent hersendood.
30 is echt hard.
15 is een tikkie met veel schade.
Laatst met 50km/u vanachteren aangereden en omdat ik zelf momentum creeerde door gas te geven viel 't verschil mee. Je schiet 10 meter vooruit. Dat is ook de remweg bij die snelheid met een auto. Kom je 4 meter te kort, dan rijd je nog +- 20km/u. 40ton drukt dan gewoon lekker door. Heftige shit waar je niet te lang bij stil moet staan anders durf je je nooit meer op de openbare weg te vertonen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Dennis Cavallino schreef:30km/u is helemaal niet langzaam.
Hoe komen mensen daar toch altijd bij? Rij met 30 km/u tegen een betonnen balk met je fiets en je bent hersendood.
30 is echt hard.
.
Nou inderdaad een belangrijk punt.. en als er dan ook nog eens 40 ton massa achter zit..
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
In dit kader ben ik nog altijd erg onder de indruk van dit (test) filmpje.. uit de jaren 70
[streetfire]http://videos.streetfire.net/video/Truc ... _15200.htm[/streetfire]
[streetfire]http://videos.streetfire.net/video/Truc ... _15200.htm[/streetfire]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Iedere keer als ik een 2cv tussen 2 vrachtwagens op de snelweg zie rijden denk ik daar ook aan. En sinds jij dat filmpje hebt gepost in een 2cv draadje merk ik dat mijn enthousiasme voor zulke auto's wel wat afneemt. Gelukkig is 't rijden wel erg leuk, maar dan zonder verkeer om je heen. 

- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Concusie: je moet een kever hebben.Rico schreef:In dit kader ben ik nog altijd erg onder de indruk van dit (test) filmpje.. uit de jaren 70
[streetfire]http://videos.streetfire.net/video/Truc ... _15200.htm[/streetfire]

- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Het gaat inderdaad om het snelheidsverschil tussen het eerste en tweede voertuig. Effect van met 140 achterop knallen bij iemand die afremmend nog 110 rijdt, is hetzelfde als met 30 achterop rijden bij iemand die al stilstaat.Dennis Cavallino schreef:30km/u is helemaal niet langzaam.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Geelhoed mode on: Niet helemaal Dutch, de impact bij 140-110 verschilt enorm per situatie. Als de voorste auto remt en 110 rijdt op 't moment van de allereerste impact, dan rijdt 'ie een milliseconde later al minder dan die 110 en is de impact nog groter. Als de achterste auto remt van een hoge snelheid en op 't moment van impact 140 rijdt, rijdt 'ie een millisecondelater veel minder dan 140 en wordt de impact kleiner. En dan zijn er nog tal van andere scenario's te verzinnen (beide auto's remmen, maar achterste komt remweg te kort). Met een botsproef kun je zoiets nooit simuleren, in de praktijk sturen mensen wellicht nog wat, de neus van de achterste auto duikt op 't asfalt. Alleen in theorie zullen de auto's op 't moment van impact zonder rempraktijken elkaar precies rechtuit zonder duikneigingen raken. Door de impact op snelheid, en 't feit dat beide auto's rollen en de voorste dus ook (in tegenstellen tot de situatie bij Black Magic) zal de botsenergie worden omgezet in een versnelling van de voorste en vertraging van de achterste auto, waardoor je dus een fractie van een seconde die bewuste impact hebt, daarna is 't niet meer te berekenen, omdat er teveel toevalligheden staan te gebeuren.
Geelhoed mode off, je krijgt er koppijn van als je er allemaal aan denkt. Een bestuurder (voor of achter) die aan 't stuur trekt.... dan vliegt er minimaal 1 auto de weg af.
Hoe is 't met beide heren? Nog ergens last van, of gaat alles goed?
Geelhoed mode off, je krijgt er koppijn van als je er allemaal aan denkt. Een bestuurder (voor of achter) die aan 't stuur trekt.... dan vliegt er minimaal 1 auto de weg af.
Hoe is 't met beide heren? Nog ergens last van, of gaat alles goed?
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Scania 580; check

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Downforce Trailer betrokken bij kettingbotsing in Belgie
Ook daarmee is het lastig steken in de Auvergne bergen....
Wel érg vet zeg!

Wel érg vet zeg!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten