4TB schijven supported door Windows XP??
- Erik K.
4TB schijven supported door Windows XP??
Voor de computer experts onder ons;
Ik sta op het punt een Western Digital My Book Studio Edition II 4TB te kopen. http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=621
Ik wil hem gaan aansluiten via Firewire 800.
Mijn vraag is of deze gesupport wordt door Windows XP Prof 32bits.
Ik heb begrepen dat XP problemen heeft met schijven groter dan 2TB, klopt dit?
Kan ik dan eventueel wel de schijf in 2-en delen in schijfbeheer of wordt de 4TB schijf simpelweg niet herkend in schijfbeheer?
Alvast bedankt voor de antwoorden,
Erik
Ik sta op het punt een Western Digital My Book Studio Edition II 4TB te kopen. http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=621
Ik wil hem gaan aansluiten via Firewire 800.
Mijn vraag is of deze gesupport wordt door Windows XP Prof 32bits.
Ik heb begrepen dat XP problemen heeft met schijven groter dan 2TB, klopt dit?
Kan ik dan eventueel wel de schijf in 2-en delen in schijfbeheer of wordt de 4TB schijf simpelweg niet herkend in schijfbeheer?
Alvast bedankt voor de antwoorden,
Erik
-
Roy
Re: 4TB schijven supported door Windows XP??
Ik weet niet de oplossing, maar je hebt wel gelijk:
http://www.wdc.com/en/company/releases/ ... 6da5ce1b68" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wdc.com/en/company/releases/ ... 6da5ce1b68" onclick="window.open(this.href);return false;
Windows XP does not support hard drives with capacities above 2 TB.
-
steve smith
3 letters:
O S X
O S X
- Erik K.
Tja Vista kan het ook, maar daar wil ik niet aan, heb net e.e.a. goed draaien zoals ik het wil met mijn media gebeuren.
Vreemde is dat schijven >2TB volgens mij wel kunnen via een NAS en door XP wel gewoon gezien worden.
Vreemde is dat schijven >2TB volgens mij wel kunnen via een NAS en door XP wel gewoon gezien worden.
-
Emiel
NAS zijn vaak meerdere schijven die in een raid staan ?
Ik durf je er geen antwoord op te geven, ik zou het proberen als je de spullen hebt, neem aan dat als je hem in stukken deelt dat het geen probleem moet zijn, maargoed het blijft Windows.
Ik durf je er geen antwoord op te geven, ik zou het proberen als je de spullen hebt, neem aan dat als je hem in stukken deelt dat het geen probleem moet zijn, maargoed het blijft Windows.
- Erik K.
Probleem is, om hem in stukken te kunnen delen moet je de schijf wel in schijfbeheer van windows kunnen zien, als windows XP de schijf niet ziet houd het op lijkt me. Dat weet ik dan liever zeker voor dat ik €400 uitgeefCapo_Miel schreef:NAS zijn vaak meerdere schijven die in een raid staan ?
-
Luco
Dan kan je hem toch bij iemand met vista eerst delen en dan aansluiten op xp?Erik K. schreef:Probleem is, om hem in stukken te kunnen delen moet je de schijf wel in schijfbeheer van windows kunnen zien, als windows XP de schijf niet ziet houd het op lijkt me. Dat weet ik dan liever zeker voor dat ik €400 uitgeefCapo_Miel schreef:NAS zijn vaak meerdere schijven die in een raid staan ?
- Erik K.
Das misschien niet eens zo gek Luco, zou best kunnen dat dat inderdaad werkt.
- Jan Visser
Windows 7 downloaden en instaleren. Werkt prima...........
- Erik K.
Draait daar ook standaard een NFS server op, of moet ik dat dan ook weer installeren?Jan Visser schreef:Windows 7 downloaden en instaleren. Werkt prima...........
Ik heb dat namelijk nodig voor mijn media gebeuren.
- Jelmer850i
Je kan hem partitioneren... , is het een interne of externe hdd ?
- Knot
Ik had zo'n probleem op 2003 server, ging eigenlijk alleen om de bootpartitie, een 2GB limiet. Even 2 schijven van 80GB erin gezet in mirror, en daarna de rest als schijf groter dan 2GB zichtbaar gemaakt onder 2003.
Gaat voor XP hetzelfde op lijkt me.
Gaat voor XP hetzelfde op lijkt me.
- VLA
edit : laat maar staat alleen vista en windows 7
, maar heb zelf ook MEER schijfruimte nodig.. 4 TB zou wel netjes zijn.
- Erik K.
Het is een externe behuizing waar twee 2TB schijven in zitten. Deze kunnen als raid 0 geconfigureerd worden waardoor ze dus als het ware 1 schijf worden.Jelmer850i schreef:Je kan hem partitioneren... , is het een interne of externe hdd ?
Ik vraag me dus af of ik onder XP de partities überhaupt kan aanmaken. Ik ben bang dat schijfbeheer de effectieve 3,78...GB niet eens ziet.
- Jelmer850i
voor de betrouwbaarheid niet echt ideaal!
Kan je hem ook als nas gebruiken? dan kan je hem via http benaderen en een andere interface gebruiken wat altijd moet werken...
Kan je hem ook als nas gebruiken? dan kan je hem via http benaderen en een andere interface gebruiken wat altijd moet werken...
- Erik K.
I know, maar ik wil veeel schijfruimte 
Zijn duurdere broer is daadwerkelijk een NAS en dus via netwerk 1Gb LAN te benaderen, misschien haal ik die wel.
Zal mijn broer wel eens vragen zijn QNAP NAS mee te nemen met 6TB. Eens kijken of die 6TB problemen geeft onder XP via LAN.
Zijn duurdere broer is daadwerkelijk een NAS en dus via netwerk 1Gb LAN te benaderen, misschien haal ik die wel.
Zal mijn broer wel eens vragen zijn QNAP NAS mee te nemen met 6TB. Eens kijken of die 6TB problemen geeft onder XP via LAN.
-
Tom
Nee want zo'n QNAP NAS draait op Linux.Erik K. schreef: Zal mijn broer wel eens vragen zijn QNAP NAS mee te nemen met 6TB. Eens kijken of die 6TB problemen geeft onder XP via LAN.
In Windows is dat gewoon een netwerkshare dat via een Windows-netwerk protocol verbinding maakt. Die NAS doet vervolgens de vertaalslag.
Toevallig heb ik vorige week een QNAP NAS gekocht. Werkt geweldig. Kan er met Windows en m'n Mac bij. Maar ook via internet (SFTP). Zitten twee 1,5 tb schijven in waarvan wekelijks een backup gemaakt wordt van schijf 1 naar schijf 2 (geen RAID1 want als je dan iets weggooit of een corrupt filesystem hebt is je tweede schijf ook zo, vandaar dat ik gekozen heb voor een wekelijkse kopie ervan).
Heb er net ook een losse 1,5 tb schijf aangehangen via USB voor gewone opslag (films.. als ik dat kwijtraak is geen ramp). In totaal dus 3 tb waarvan 1,5tb dubbel opgeslagen is.
- Erik K.
OK Tom thx voor de info.
By the way er is een soort van Newsleecher voor de QNAP, werkt ook prima.
QNAP zet je gewoon vol met NZB-files en dat ding sleurt alles binnen en pakt uit etc.
By the way er is een soort van Newsleecher voor de QNAP, werkt ook prima.
QNAP zet je gewoon vol met NZB-files en dat ding sleurt alles binnen en pakt uit etc.
-
Tom
Yep Sabnzbd, kun je trouwens ook gewoon op je Windows/Mac/Linux bak draaien 
http://www.sabnzbd.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sabnzbd.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Macboy
Je kunt proberen om de Disk Resource Files te omzeilen ?