
Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Brunssum, parelstad van de mijnstreek.. 

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Zuidelijk Limbo Reservaat? Never mind, onhandig ver weg....
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
De V6 is nog niet gearriveerd en aangezien ik toch nog even wilde genieten van het weer en ook wel weer eens in een fatsoenlijke auto wilde rijden i.p.v. de Starlet, is er voor voorlopig nog een 4cyl. geswapt. Zo kan ik toch nog even rijden..
De gehele subframe aan de achterzijde is vervangen, de oude was ingescheurd. Dit zorgde voor een twitchy wegligging op hogere snelheden, nu is dat gelukkig verleden tijd. Nu is het wachten tot de V6 hier is, tot die tijd kan ik nog even genieten.


De gehele subframe aan de achterzijde is vervangen, de oude was ingescheurd. Dit zorgde voor een twitchy wegligging op hogere snelheden, nu is dat gelukkig verleden tijd. Nu is het wachten tot de V6 hier is, tot die tijd kan ik nog even genieten.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Day is gewoon weer het blok wat er in eerste instantie uitging?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Ik gok op de Starlet-motor, downsizen is in! 

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
lol.. dat zou niet verstandig zijn haha..
Nee er ligt weer een 3S-GE in. Dat is dus de originele 2.0ltr motor. Vorige week Donderdag gehaald, Vrijdagavond kon ik weer rijden.
Zometeen eens even kijken of ik die lichtgewicht wielen eronder kan zetten, even ergens een momentsleutel scoren.
Ben wel blij dat ik weer kan rijden zeg..pff. Zul je zien dat ik 'm morgen op de Nordschleife plat rij
Nee er ligt weer een 3S-GE in. Dat is dus de originele 2.0ltr motor. Vorige week Donderdag gehaald, Vrijdagavond kon ik weer rijden.
Zometeen eens even kijken of ik die lichtgewicht wielen eronder kan zetten, even ergens een momentsleutel scoren.
Ben wel blij dat ik weer kan rijden zeg..pff. Zul je zien dat ik 'm morgen op de Nordschleife plat rij

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Nou, waarvan akte. De meesten kennen het verhaal inmiddels wel, bekend van het Nürburgring topic.Michel Huisman schreef:Zul je zien dat ik 'm morgen op de Nordschleife plat rij
Inmiddels rijd de auto wel weer dankzij de hulp van Infinity Performance.
Drie weken terug de spoorstang en de achterlichten vervangen.. spoorstang was in no time vervangen, achterlichten duurde iets langer. De achterlichten die ik nu heb zijn van een facelift model. De indeling van deze units is iets anders. Ik moet nog een keer naar Infinity om de kabelboom aan te laten passen, ik zou graag 4 units willen laten branden i.p.v. 2.. daarvoor moet het iets aangepast worden. En de achteruitrijverlichting doet het nog niet.
Oud (voorbeeld) :
Huidig (voorbeeld) :
Auto is daarna uitgelijnd.. hoefde haast niks aangepast te worden.. terwijl het rechterachterwiel (op het oog) scheef staat t.o.v. het linkerachterwiel. Maar tsja.. volgens de uitlijnbank is alles in orde.. dus ik denk dat het gezichtsbedrog is doordat de bumper iets vervormd is, die heeft ook een klap(je) gehad tijdens mijn koudstaalvervormings-excursie.
De achterbumper heb ik een beetje ghetto-style bijgespoten met de spuitbus. Vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar het ziet er nog verdomd goed uit.. valt bijna niets meer van te zien. Het rechterachterscherm is wel nog zichtbaar, hier heb ik niets aan gedaan. Ik wacht tot dat de V6 in de auto zit en alles goed functioneert, daarna is het een kwestie van tijd totdat de auto helemaal gespoten wordt. Het ziet er naar uit dat het scherm makkelijk te fixen is dus ik hoef geen nieuw scherm ($$$$) te laten inlassen. Het rechterachterwiel is ook misschien nog te fixen.. dat moet de specialist bepalen.. ik hoop dat 'ie nog gered kan worden want deze wielen zijn simpelweg heel erg zeldzaam, het is bijna onmogelijk om hetzelfde wiel (maat, offset e.d.) ergens 2e-hands te vinden. Mission Impossible dus.
Hier nog wat foto's van de schade zoals het was :
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Ik zie het net pas. Dat is mooi k#t. Hoop dat het vandaag een beetje goed ging nog?
Ook hier nog mijn dank voor het langs brengen van de DVD. Was wel perplex even maar zeker niet minder dankbaar
Ook hier nog mijn dank voor het langs brengen van de DVD. Was wel perplex even maar zeker niet minder dankbaar

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Nadat de auto weer rijdende was gemaakt heb ik 2 weken intensief met de auto gereden, dit om er zeker van te zijn dat er niets met het onderstel/wielophanging was.. maar alles is in orde.
Vorige week tot de ontdekking gekomen dat de radiateur lekt. Nou, maar eens begonnen met sleutelen dan. Valt niet mee om iets los te krijgen wat waarschijnlijk al 17 jaartjes vast heeft gezeten. Bovenop de radiateur viel nog wel mee, met wat WD40 was dat zo los.. de beugeltjes zijn wel helemaal rot dus die wil ik gaan vernieuwen.
Maar dan begint het. De koelslangen. Daar heb ik dus bijna 45min. over gedaan. Even eraf halen. Jaja.. heeft me heel wat behang van m'n vingers gekost, maar na een hoop gevloek was het dan eindelijk zover. Ik kan de radiateur eruit halen..
Not.
De radiateur zit onderop nog in 2 rubbers. Nou ja.. rubbers.. wat er nog van over is na 17 jaar. Dat lijkt wel heel goed vast te zitten. Dus dan maar de onderplaten los draaien. Da's niet zo moeilijk, ware het niet dat van de 8 moertjes ofzo er minimaal 5 helemaal rot zijn. Die hebben het dus ook niet overleefd.. ook die zullen dus vervangen moeten worden. Nadat de onderplaten verwijderd waren kon ik onder bij de radiateur met behulp van een schroevendraaier de radiateur omhoog 'wippen' zodat 'ie uit de rubbers kwam. Die rubbers waren zo hard als.. uh ja ik weet het niet.. heel hard in ieder geval. Toen de radiateur eindelijk los kwam kreeg ik een lading stof, roestig spul en radiateur spul over me heen. Lekkerrrrrrrrr.
Tenslotte nog de airco condensor verwijderd, die viel ook al van ellende uit elkaar. Nog wat buizenwerk los gekoppeld en eruit gehaald. Dit ging gelukkig allemaal vrij simpel.
Ondertussen werd het al snel donker.. ik was tenslotte ook pas 3 uur bezig ofzo. Voorlopig maar even de 'nieuwe' radiateur provisorisch erin gehangen zodat er geen K.V.S. kan lekken. Er wordt niet mee gereden voordat de moertjes en beugeltjes vervangen zijn voor nieuwe exemplaren. Dat is wel het fijne als het niet je dagelijkse auto is ; je kunt er rustig de tijd voor nemen en zaken zoals verrot spul vervangen.. je hoeft het niet af te raffelen.
Bij de dealer besteld :
2 beugeltjes met bijbehorende 4 boutjes
2 koelslangen (+/- 10cm p. st.) met bijbehorende slangenklemmen
Prijs incl. BTW : €175,-
Alaaf !
Uiteindelijk de radiateur gemaakt. Dit is wat er nog van de oude radiateur over was :

De oude airco condensor :

En zo staat het beestje er nu bij :


Vandaag ook naar Zandvoort geweest (vrijrijden). Het was bijhoorlijk nat.. en dus uitkijken haha. Ik heb bijhoorlijk rustig aan gedaan en was dan ook één van de langzaamste deelnemers in de sport klasse, maar goed.. fun is niet relatief aan snelheid. Ik heb er weer veel van geleerd, uiteindelijk 3 sessies gereden waarvan de laatste in een gedeeltelijk opdrogende baan was.. maar op nat merk je toch wel dat dit soort auto's (MR) bijhoorlijk listig zijn en absoluut niet vergelijkbaar zijn met, bijvoorbeeld, een E30 ofzo. Ik had niet gedacht dat het zó lastig zou zijn, het is net alsof je opnieuw moet leren rijden.. je moet je achterste op standje supergevoelig zetten want voordat je het in de gaten hebt moet je al serieus hoepelen om het ding op het asfalt te houden. Het luistert allemaal zeer nauwkeurig. Dus.. nee niet de snelste, maar wel zeer rewarding !

Vorige week tot de ontdekking gekomen dat de radiateur lekt. Nou, maar eens begonnen met sleutelen dan. Valt niet mee om iets los te krijgen wat waarschijnlijk al 17 jaartjes vast heeft gezeten. Bovenop de radiateur viel nog wel mee, met wat WD40 was dat zo los.. de beugeltjes zijn wel helemaal rot dus die wil ik gaan vernieuwen.
Maar dan begint het. De koelslangen. Daar heb ik dus bijna 45min. over gedaan. Even eraf halen. Jaja.. heeft me heel wat behang van m'n vingers gekost, maar na een hoop gevloek was het dan eindelijk zover. Ik kan de radiateur eruit halen..
Not.
De radiateur zit onderop nog in 2 rubbers. Nou ja.. rubbers.. wat er nog van over is na 17 jaar. Dat lijkt wel heel goed vast te zitten. Dus dan maar de onderplaten los draaien. Da's niet zo moeilijk, ware het niet dat van de 8 moertjes ofzo er minimaal 5 helemaal rot zijn. Die hebben het dus ook niet overleefd.. ook die zullen dus vervangen moeten worden. Nadat de onderplaten verwijderd waren kon ik onder bij de radiateur met behulp van een schroevendraaier de radiateur omhoog 'wippen' zodat 'ie uit de rubbers kwam. Die rubbers waren zo hard als.. uh ja ik weet het niet.. heel hard in ieder geval. Toen de radiateur eindelijk los kwam kreeg ik een lading stof, roestig spul en radiateur spul over me heen. Lekkerrrrrrrrr.
Tenslotte nog de airco condensor verwijderd, die viel ook al van ellende uit elkaar. Nog wat buizenwerk los gekoppeld en eruit gehaald. Dit ging gelukkig allemaal vrij simpel.
Ondertussen werd het al snel donker.. ik was tenslotte ook pas 3 uur bezig ofzo. Voorlopig maar even de 'nieuwe' radiateur provisorisch erin gehangen zodat er geen K.V.S. kan lekken. Er wordt niet mee gereden voordat de moertjes en beugeltjes vervangen zijn voor nieuwe exemplaren. Dat is wel het fijne als het niet je dagelijkse auto is ; je kunt er rustig de tijd voor nemen en zaken zoals verrot spul vervangen.. je hoeft het niet af te raffelen.
Bij de dealer besteld :
2 beugeltjes met bijbehorende 4 boutjes
2 koelslangen (+/- 10cm p. st.) met bijbehorende slangenklemmen
Prijs incl. BTW : €175,-
Alaaf !

Uiteindelijk de radiateur gemaakt. Dit is wat er nog van de oude radiateur over was :
De oude airco condensor :
En zo staat het beestje er nu bij :
Vandaag ook naar Zandvoort geweest (vrijrijden). Het was bijhoorlijk nat.. en dus uitkijken haha. Ik heb bijhoorlijk rustig aan gedaan en was dan ook één van de langzaamste deelnemers in de sport klasse, maar goed.. fun is niet relatief aan snelheid. Ik heb er weer veel van geleerd, uiteindelijk 3 sessies gereden waarvan de laatste in een gedeeltelijk opdrogende baan was.. maar op nat merk je toch wel dat dit soort auto's (MR) bijhoorlijk listig zijn en absoluut niet vergelijkbaar zijn met, bijvoorbeeld, een E30 ofzo. Ik had niet gedacht dat het zó lastig zou zijn, het is net alsof je opnieuw moet leren rijden.. je moet je achterste op standje supergevoelig zetten want voordat je het in de gaten hebt moet je al serieus hoepelen om het ding op het asfalt te houden. Het luistert allemaal zeer nauwkeurig. Dus.. nee niet de snelste, maar wel zeer rewarding !
Géén probleemStéphane schreef: Ook hier nog mijn dank voor het langs brengen van de DVD. Was wel perplex even maar zeker niet minder dankbaar

Laatst gewijzigd door Miesjel op 14 nov 2009, 23:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Ai.... beter nooit de draak mee steken, komen ongelukken van 

- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Bij nat weer durf is met de MR2 niet voluit te gaan. Het gaat zo snel allemaal.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Toen ik nog de SW20 Turbo had in de regen....man-op-man in zn 3 nog dikke wheelspin als de Turbo in kwam....in de regen echt met fluwelen voetje rijden en heel alert zijn....nog nooit een auto gereden die zo tailhappy / listig is...daarbij was de M3GT een braaf autootje...
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Video van gisteren, zoals gezegd.. heel langzaam en relaxed rond rijden.
[vimeo]http://www.vimeo.com/7620576[/vimeo]
[vimeo]http://www.vimeo.com/7620576[/vimeo]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Gaat lekker, toch? Ik word zelf alleen een beetje nerveus van de drukte daar, het overal en nergens inhalen en er tussen steken.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Als ik dat zo zie.....
Zou er NOOIT tussen gaan zitten met m'n auto's..
Wat een gekte zeg!
Zou er NOOIT tussen gaan zitten met m'n auto's..
Wat een gekte zeg!
- Knot
- Berichten: 40229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Drukte zeg.... ik hou het wel bij de DF dagen met bekenden, 1 of 2x zandvoort per jaar vind ik toch wel genoeg.
- Drake
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
- Locatie: Nieuwveen
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Dit klinkt aardig als mijn eerste aw11, maar de sw20 was veel makkelijker te rijden hoewel ik een 96'r had die een veel beter/makkelijker onderstel hebben. Wellicht een idee om de achterophanging van een 94+ model te gaan monteren.Michel Huisman schreef: maar op nat merk je toch wel dat dit soort auto's (MR) bijhoorlijk listig zijn en absoluut niet vergelijkbaar zijn met, bijvoorbeeld, een E30 ofzo. Ik had niet gedacht dat het zó lastig zou zijn, het is net alsof je opnieuw moet leren rijden.. je moet je achterste op standje supergevoelig zetten want voordat je het in de gaten hebt moet je al serieus hoepelen om het ding op het asfalt te houden. Het luistert allemaal zeer nauwkeurig. Dus.. nee niet de snelste, maar wel zeer rewarding !
Algemeen gezien is de sw20 een lastige auto, veel mensen snappen dat niet (een bmw e30/e36 is een factor 10x makkelijker te rijden wat ik zelf overigens wel prettiger vind dan continue op de "the egde" te zitten).
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Ik had destijds op mijn 91'er sw20 de stabilisator stangen en dergelijke gezet van een 96'er. Dat werkte perfect. Samen met een goed onderstel was de auto stuk vergevings gezinder en erg voorspelbaar.
Bedoel niet dat het een onderstuurd hok werd, maar er was meer balans en een betere correctie mogelijkheid bij overstuur.
In iedergeval zorgen dat je gewicht in de kont kwijt raakt dmv lichte uitlaat, scheelt behoorlijk. Dingen zijn eigenlijk te zwaar
Althans, dat vond ik toen ik in een AW11 had gereden en hem had verkocht en AW11'jes ging rijden
Wat me te binnen schiet, met het originele stuur was overstuur het mooiste op te vangen, in zowel de sw20 als de aw11. Vond ik tenminste
Kleinere sturen geprobeerd en had zijn voordelen maar corrigeren was een nieuwe "sport" met een kleiner stuur.
Bedoel niet dat het een onderstuurd hok werd, maar er was meer balans en een betere correctie mogelijkheid bij overstuur.
In iedergeval zorgen dat je gewicht in de kont kwijt raakt dmv lichte uitlaat, scheelt behoorlijk. Dingen zijn eigenlijk te zwaar

Althans, dat vond ik toen ik in een AW11 had gereden en hem had verkocht en AW11'jes ging rijden

Wat me te binnen schiet, met het originele stuur was overstuur het mooiste op te vangen, in zowel de sw20 als de aw11. Vond ik tenminste

Kleinere sturen geprobeerd en had zijn voordelen maar corrigeren was een nieuwe "sport" met een kleiner stuur.
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Ik heb al een compleet '94+ onderstel..Drake schreef: Dit klinkt aardig als mijn eerste aw11, maar de sw20 was veel makkelijker te rijden hoewel ik een 96'r had die een veel beter/makkelijker onderstel hebben. Wellicht een idee om de achterophanging van een 94+ model te gaan monteren.
.
Klopt, ben ik het mee eens. Ik ben ook nooit fan geweest van kleinere stuurtjes.Capo_Miel schreef: Kleinere sturen geprobeerd en had zijn voordelen maar corrigeren was een nieuwe "sport" met een kleiner stuur.
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Zoiets als dit dus ?duifjes.com schreef:Toen ik nog de SW20 Turbo had in de regen....man-op-man in zn 3 nog dikke wheelspin als de Turbo in kwam....in de regen echt met fluwelen voetje rijden en heel alert zijn....nog nooit een auto gereden die zo tailhappy / listig is...daarbij was de M3GT een braaf autootje...

Eigenlijk best bizar, want zeer lage snelheid.. 3e versnelling en toch nog moeten hoepelen.
- Tim Kloes
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 10:33
- Locatie: Beverwijk
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Verhaal over 149 rotte mini-boutjes komt me bekend voor
Ze hebben wat dat betreft met de SW20 dus amper een stap vooruit gezet.
Regenrijden met de MR2 is inderdaad spannend. Kan me nog goed herinneren, toen ik nog vrijrijden-verslaafd was (ik kende de ring nog niet), en ik in de stromende regen reed met bijna kale toyo's voor en kale toyo's achter (in die tijd dacht ik dat het verstandig was om de beste banden vooraan te zetten.. Was een verkeerde keuze
)
Zal eens kijken of er nog foto's van zijn, waren mooie plaatjes 8)
MR2 is een mooie wagen, mooi concept en qua aanschaf niet heel duur. Jammer dat onderhoud en tuning daarentegen wél weer moeilijk en duur zijn. Onderdelen zijn schaars dus duur, je kan overal slecht bij en het zit vanuit de hobby-sleutelaar-optiek slecht in elkaar qua ontwerp.

Regenrijden met de MR2 is inderdaad spannend. Kan me nog goed herinneren, toen ik nog vrijrijden-verslaafd was (ik kende de ring nog niet), en ik in de stromende regen reed met bijna kale toyo's voor en kale toyo's achter (in die tijd dacht ik dat het verstandig was om de beste banden vooraan te zetten.. Was een verkeerde keuze

Zal eens kijken of er nog foto's van zijn, waren mooie plaatjes 8)
MR2 is een mooie wagen, mooi concept en qua aanschaf niet heel duur. Jammer dat onderhoud en tuning daarentegen wél weer moeilijk en duur zijn. Onderdelen zijn schaars dus duur, je kan overal slecht bij en het zit vanuit de hobby-sleutelaar-optiek slecht in elkaar qua ontwerp.
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Hugenholtz is op dat punt idd altijd bizar glad met nat weer!Michel Huisman schreef:Zoiets als dit dus ?duifjes.com schreef:Toen ik nog de SW20 Turbo had in de regen....man-op-man in zn 3 nog dikke wheelspin als de Turbo in kwam....in de regen echt met fluwelen voetje rijden en heel alert zijn....nog nooit een auto gereden die zo tailhappy / listig is...daarbij was de M3GT een braaf autootje...![]()
Eigenlijk best bizar, want zeer lage snelheid.. 3e versnelling en toch nog moeten hoepelen.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Daarom met nat weer de Hugenholtz altijd buitenbocht pakken. Veel meer grip omdat het water naar de ideale lijn loopt en dus bovenaan de bocht minder water staat.
- Tim Kloes
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 10:33
- Locatie: Beverwijk
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Mooie woordspeling.. Buienbocht 

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Ik blijf daar ook altijd heel lang buiten, maar dat ging niet omdat iemand rechts naast me zat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot], kennethr, Vanreijmersdal en 2 gasten