Robert Doornbos
- Downforce Hans
Robert Doornbos
Wat vinden we van de prestaties tot nu toe
:

- Mathieu
Re: Robbert Doornbos
Top.
Absoluut.
Absoluut.
- Tom V
Bobby D is goed bezig, jammer van wat pech hier en daar, ben benieuwd wat hij de rest vh seizoen laat zien.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Over 2 weken de Indy 500, zou het misschien toch weer eens een Nederlander kunnen zijn die op het hoogste plekje op het podium komt!!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Moet ie niet weer in de muur rijden, da's nu iets te vaak gebeurd. 
Denk dat hij het goed doet. Natuurlijk hadden we op nog iets betere resultaten gehoopt maar hij heeft een paar keer wat pech gehad, daar doe je niets aan. Zo'n verpletterend debuut als in de Champcars 2 jaar geleden was ook amper mogelijk. De basissnelheid heeft hij absoluut, nu moet het er even uitkomen.
Het is wel te hopen dat hij wat sponsors erbij krijgt. De auto ziet er nu, op Jumbo en het eigen 'Bobby-D' logo na angstig leeg uit. Heb toch begrepen dat dat zitje 3 miljoen dollar kost en las ook ergens dat pa Doornbos een groot deel daarvan heeft opgehoest. Is te hopen dat het niet bij 1 seizoen Indycars blijft hierdoor.

Denk dat hij het goed doet. Natuurlijk hadden we op nog iets betere resultaten gehoopt maar hij heeft een paar keer wat pech gehad, daar doe je niets aan. Zo'n verpletterend debuut als in de Champcars 2 jaar geleden was ook amper mogelijk. De basissnelheid heeft hij absoluut, nu moet het er even uitkomen.
Het is wel te hopen dat hij wat sponsors erbij krijgt. De auto ziet er nu, op Jumbo en het eigen 'Bobby-D' logo na angstig leeg uit. Heb toch begrepen dat dat zitje 3 miljoen dollar kost en las ook ergens dat pa Doornbos een groot deel daarvan heeft opgehoest. Is te hopen dat het niet bij 1 seizoen Indycars blijft hierdoor.
- ADV
ik denk dat oom muermans ook een deeltje heeft opgehoest?
ik heb doornbos altijd al redelijk ok coureur gevonden, hijs ook pas heel laat begonnen met racen en heeft toch f1 gereden, en ik vind hem beter dan albers, daarna is hij ook wat spraakzamer dan albers..
in 1999 is ie pas begonnen met racen en toen was hij al 18, terwijl een alonso met zijn 4e jaar al in karts zat..
ik heb doornbos altijd al redelijk ok coureur gevonden, hijs ook pas heel laat begonnen met racen en heeft toch f1 gereden, en ik vind hem beter dan albers, daarna is hij ook wat spraakzamer dan albers..
in 1999 is ie pas begonnen met racen en toen was hij al 18, terwijl een alonso met zijn 4e jaar al in karts zat..
- Dennis Cavallino
Hij heeft alles in zich om in de VS groter te worden dan 'ie in de F1 ooit had kunnen bereiken. Toch, als 'ie nu in de F1 had gereden, op de plek van Webber bijvoorbeeld.... een plek die niet ondekbaar was geweest gezien zijn Red Bull connecties, dan had 'ie mooi mee kunnen strijden met de top van 't veld en ik ach hem niet beter dan supertalent Vettel, maar hij is prima als 2e rijder voor de punten en tactiek.
Maar goed, laat hem in de VS maar lekker genieten en punten scoren. Zijn rijtalent en de uitstraling naast de baan zijn prima, hij verkeert in goede conditie en neemt de autosport uiterst serieus, zonder meteen arrogant of afstandelijk te worden. Dat zien ze in de VS graag. Als 'ie uit de muur blijft gaat 't helemaal goedkomen. Is 't niet dit jaar, dan wel een ander keertje.
Maar goed, laat hem in de VS maar lekker genieten en punten scoren. Zijn rijtalent en de uitstraling naast de baan zijn prima, hij verkeert in goede conditie en neemt de autosport uiterst serieus, zonder meteen arrogant of afstandelijk te worden. Dat zien ze in de VS graag. Als 'ie uit de muur blijft gaat 't helemaal goedkomen. Is 't niet dit jaar, dan wel een ander keertje.
-
Not so great... ging ook nog niet zo goed met het werven van sponsoren voor Doornbos. Meneer Varossieau was blijkbaar iemand van veel blabla maar heeft uiteindelijk niet heel erg veel waargemaakt van de mooie verhalen..Sportmarketingbureau GR8 Industries is failliet verklaard door de rechtbank in Breda. Het bedrijf doet onder andere het management van Robert Doornbos. Eerder werkte GR8 Industries nog samen met Christijan Albers en het Spyker F1-team.
Het faillissement is aangevraagd door twintig schuldeisers, die gezamenlijk zo'n 150.000 euro tegoed hebben van de Bredase onderneming. Lodewijk Varossieau, de oprichter van GR8 Industries, was niet bereikbaar voor commentaar.
GR8 Industries, opgericht in 2004, was verantwoordelijk voor het naar de Formule 1 brengen van Christijan Albers en bezorgde Robert Doornbos eerder dit jaar nog een stoeltje in de IndyCar Series. Ook werkte het bureau samen met onder andere Giedo van der Garde, Renger van der Zande, Yelmer Buurman en Red Bull Racing.
Het bedrijf had net een contract gesloten met Codemasters voor de wereldwijde lancering van een nieuw Formule 1-spel, dat momenteel ontwikkeld wordt.
-
ArjandeV schreef:ik denk dat oom muermans ook een deeltje heeft opgehoest?
Hij racet al langer, volgens mij. Ik heb nog 2 jaar met hem op school gezeten in Belgie toen was ie 17-18. Meen wel dat hij altijd zeer goede sponsoring had waardoor hij altijd goed en mooi materiaal had.
- DownforceJitse
In het begin altijd gedacht dat hij overschat was, maar hij heeft wel bewezen dat hij bloedsnel is, alleen al in de Superleage Formula waar het materiaal echt identiek is. Toch heb ik een keer een nederlandse coureur gesproken die zegt dat hij sneller is.....wie zou dat zijn???
- Tom V
Albers? Die is vooral heel goed in klagen. Of was het een andere?
Ik vind hem overschat en hij is niet zo vriendelijk als die zich voordoetDownforceJitse schreef:In het begin altijd gedacht dat hij overschat was, maar hij heeft wel bewezen dat hij bloedsnel is, alleen al in de Superleage Formula waar het materiaal echt identiek is. Toch heb ik een keer een nederlandse coureur gesproken die zegt dat hij sneller is.....wie zou dat zijn???

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Dat Laurens dat zo durft te stellen joh........had ik helemaal niet achter hem gezochtDownforceJitse schreef:In het begin altijd gedacht dat hij overschat was, maar hij heeft wel bewezen dat hij bloedsnel is, alleen al in de Superleage Formula waar het materiaal echt identiek is. Toch heb ik een keer een nederlandse coureur gesproken die zegt dat hij sneller is.....wie zou dat zijn???

- Dennis Cavallino
Ik ken meerdere rijders die sneller zouden moeten zijn dan Robert, maar die hebben allemaal niet die stoeltjes weten te bemachtigen die hij wel heeft gekregen. Klote dat die manager failliet is, die heeft toch een hoop bereikt en kansen gecreeerd hoor voor een aantal NL-se talenten. Dat is die rijders allemaal niet gegund, want ik zou ze graag allemaal aan de top zien. Kunnen we wel afgunstig over doen, maar dat is echt Nederlands... bah. Ik ken de details niet, maar als je twee Nederlanders in de F1 weet te krijgen, die beide niet echt een toptalent zijn (maar wel erg goed), dan doe je dat gewoon erg knap. Ik heb daar toch wel respect voor.
- Dennis Cavallino
Laurens zei zelfs dat 'ie beter is dan Metchu. Volgens mij is 'ie van God los.Eric H schreef:Dat Laurens dat zo durft te stellen joh........had ik helemaal niet achter hem gezochtDownforceJitse schreef:In het begin altijd gedacht dat hij overschat was, maar hij heeft wel bewezen dat hij bloedsnel is, alleen al in de Superleage Formula waar het materiaal echt identiek is. Toch heb ik een keer een nederlandse coureur gesproken die zegt dat hij sneller is.....wie zou dat zijn???

- DownforceJitse
Haha, nee laurens was het niet, iets creatiever mensen!!
- Mathieu
Dan moet ik het zijn, zei de gek! Of anders Cav??DownforceJitse schreef:Haha, nee laurens was het niet, iets creatiever mensen!!
Ships, wel lezen, Thieu, je moet het wel zelf hebben gezegd.
Dan ben ik het niet maar Cavallino

- Dennis Cavallino
Nee Thieu, ik zei tegen Schumacher laatst ook. Ok Michael, dat jij en ik goed kunnen sturen weet iedereen, maar jij en ik weten als geen ander dat Matthieu net zo goed is als wij twee bij elkaar. Hij kon dat alleen maar beamen.
Ik denk toch dat Jitse bedoelt dat hij dat jou heeft horen zeggen, want jij bent te bescheiden. Jij zou inderdaad zeggen dat je beter bent dan Doornbos, want dat is gewoon zo, weet iedereen, maar jij zou nooit hoog van de toren blazen dat je beter bent dan ons eigen supertalent Metchu. Jij bent 't gewoon, lul je d'r maar niet onderuit.
Ik denk toch dat Jitse bedoelt dat hij dat jou heeft horen zeggen, want jij bent te bescheiden. Jij zou inderdaad zeggen dat je beter bent dan Doornbos, want dat is gewoon zo, weet iedereen, maar jij zou nooit hoog van de toren blazen dat je beter bent dan ons eigen supertalent Metchu. Jij bent 't gewoon, lul je d'r maar niet onderuit.
- Mathieu
Oké, klopt natuurlijk als de spreekwoordelijke bus echter je kan natuurlijk ook overdrijven met de vergelijking met Metchu.Dennis Cavallino schreef:Nee Thieu, ik zei tegen Schumacher laatst ook. Ok Michael, dat jij en ik goed kunnen sturen weet iedereen, maar jij en ik weten als geen ander dat Matthieu net zo goed is als wij twee bij elkaar. Hij kon dat alleen maar beamen.
Ik heb nog wel een annekedote met Walther R op de NS. Die reed ik eens voorbij buitenom in Schwedenkreuz, lachen, joh!
Vertel ik je nog weleens.
Effe offtopic. Ben jij nog langs geweest bij Tom K. in Denemarken? Had hij nog wat aan je tips??
- Dennis Cavallino
We hebben 24 uur zitten ouwehoeren en hij nodigt me daarom nog een paar keer uit voor een nieuwe sessie. Ik schat zelf nog 7 keer voordat 't kwartje echt bij hem valt. Hij dacht zelf de hele tijd dat 't aan de auto lag... zucht.Ben jij nog langs geweest bij Tom K. in Denemarken? Had hij nog wat aan je tips??

Was dat niet toen hij dat ronderecord met de GT2 probeerde te verbreken en jij van Ton in de Ringmazda mocht rijden, door de remmen trapte en hij de hele tijd in de weg reed? Horst zei dat toen een keer tegen me, toen ik hem uitlegde dat 'ie voortaan ook eens door moet schakelen als 'ie in z'n V rijdt. Hij had van Walther R gehoord dat ik die ook die tip had gegeven voor wat extra snelheid. Had ik van jou geleerd, dus dat overtuigde ze wel. Sindsdien zijn ze allebei ook weer iets sneller, toch jammer dat ze daar niet eerder achter zijn gekomen, dan hadden ze wat meer uit die auto's met 6 versnellingen kunnen halen daar.Ik heb nog wel een annekedote met Walther R op de NS. Die reed ik eens voorbij buitenom in Schwedenkreuz, lachen, joh!
Vertel ik je nog weleens.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 22 jul 2009, 16:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mathieu
Zucht, alweer één die denkt dat het aan de auto ligt.Dennis Cavallino schreef:We hebben 24 uur zitten ouwehoeren en hij nodigt me daarom nog een paar keer uit voor een nieuwe sessie. Ik schat zelf nog 7 keer voordat 't kwartje echt bij hem valt. Hij dacht zelf de hele tijd dat 't aan de auto lag... zucht.Ben jij nog langs geweest bij Tom K. in Denemarken? Had hij nog wat aan je tips??
Kansloos, dus.
- Dennis Cavallino
Ja, ik gebruik altijd 't voorbeeld wat jij mij leerde toen we een keer in de Python zaten en ik dacht dat je daarmee altijd dezelfde rondetijd reed. Totdat jij me liet zien dat jij ook daarmee sneller was dan wie dan ook. Sindsdien geloof ik in mental coaching.
-
Doornbos weg bij Newman Haas Lanigan, zo lijkt het.
Ondanks dat NHL een topteam is gaat die auto ook niet echt, zo lijkt het. Wellicht dus niet zo'n gekke stap om terug te keren naar HVM. Daar zal hij in ieder geval meer centraal staan als rijder, bij NHL was hij ook echt 3e rijder.
We wachten het af. Zou jammer zijn als zijn Amerikaanse avontuur hiermee eindigt.
Het is inderdaad niet zo'n lekker seizoen voor Doornbos so far. Ondanks zijn gebrek aan ervaring op de ovals had iedereen toch wel iets meer verwacht denk ik, inclusief hijzelf. Ook de stratencircuits gingen nog niet erg lekker. Nu heeft hij ook wel veel domme pech gehad (mechanische problemen, mislukte pitstopts etc.). Hij zit duidelijk in de hoek waar de klappen vallen.Robert Doornbos has parted company with Newman/Haas/Lanigan, which likely leaves one seat open for IndyCar's remaining five races and possibly pairs the Dutch driver with his former team in Champ Car for the rest of 2009.
"We had a 12-race deal with Robert, which we fulfilled, and we tried to get an extension but, evidently, he's decided to go somewhere else," said Mike Lanigan, who added that he and partner Carl Haas had not received any "official" notification from Doornbos.
"Now we've got to figure out if we're going to continue to run a second car."
The logical replacement would be Oriol Servia, Paul Tracy or Bruno Junqueira, all former NHL drivers with good track records who are currently without rides as IndyCar heads to Mid-Ohio this weekend.
Doornbos, classified as a rookie in IndyCar despite his experience in Formula One and Champ Car, was believed to be interested in hooking up with Keith Wiggins
HVM operation, where he scored a pair of victories in 2007 in Champ Car.
The 27-year-old native of The Netherlands has struggled this season and been consistently out-performed by his 20-year-old teammate, Graham Rahal. He's had a few mechanical issues and reportedly stormed out of Kentucky Speedway last Saturday after finishing 15 laps behind due to several unscheduled pit stops.
Doornbos' best results were ninth at Long Beach, Richmond and Watkins Glen while he qualified on the outside of the front row at Kansas City and seventh at Toronto.
Wiggins, who could not be reached for comment, thought he would be running Doornbos alongside E.J. Viso in '09 before Bobby D. switched to NHL. It's no secret HVM could use some sponsorship and Doornbos' father is funding his efforts.
Also, Conquest Racing will have former IRL driver Kosuke Matsuura in their car at Motegi, but not before Nelson Phillipe drives the car at Sonoma and Chicago. Eric Bachelart's team is doing everything they can to keep moving forward, even if it means playing musical chairs right now.
Ondanks dat NHL een topteam is gaat die auto ook niet echt, zo lijkt het. Wellicht dus niet zo'n gekke stap om terug te keren naar HVM. Daar zal hij in ieder geval meer centraal staan als rijder, bij NHL was hij ook echt 3e rijder.
We wachten het af. Zou jammer zijn als zijn Amerikaanse avontuur hiermee eindigt.
- Dutch
3e rijder? Ik tel er toch echt maar twee.
Ik mag aannemen dat er geen plaats is bij Ganassi, Penske of AGR en alles is verder minder dan NHL. Dus ik hoop dat-ie weet wat-ie doet.
't Is ook wel weer een teken van zelfvertrouwen - of zelfoverschatting, take your pick. 'Het gaat niet goed in een auto van NHL, Rahal maakt me met boter en suiker in terwijl ik dacht dat ik die best zou kunnen hebben, dus kan het niet anders dan aan de auto liggen.' Zoiets zal erachter zitten. Of het verstandig is? HVM zet voorlopig echt geen betere IRL-auto op de baan, maar hij kent het team tenminste wel uit zijn succesvolle Champ Car-tijd. Dus hij zal daar inderdaad in het middelpunt staan (niet als het Viso ligt natuurlijk) en misschien ook meer zijn eigen afstellingen mogen doorvoeren.
Want dat zou natuurlijk ook nog kunnen: dat NHL hem te veel aan de hand nam omdat hij een oval rookie is en dus de set-ups voor hem bepaalde of die van Rahal op de auto zette. Terwijl die misschien helemaal niet bij hem passen.

Ik mag aannemen dat er geen plaats is bij Ganassi, Penske of AGR en alles is verder minder dan NHL. Dus ik hoop dat-ie weet wat-ie doet.
't Is ook wel weer een teken van zelfvertrouwen - of zelfoverschatting, take your pick. 'Het gaat niet goed in een auto van NHL, Rahal maakt me met boter en suiker in terwijl ik dacht dat ik die best zou kunnen hebben, dus kan het niet anders dan aan de auto liggen.' Zoiets zal erachter zitten. Of het verstandig is? HVM zet voorlopig echt geen betere IRL-auto op de baan, maar hij kent het team tenminste wel uit zijn succesvolle Champ Car-tijd. Dus hij zal daar inderdaad in het middelpunt staan (niet als het Viso ligt natuurlijk) en misschien ook meer zijn eigen afstellingen mogen doorvoeren.
Want dat zou natuurlijk ook nog kunnen: dat NHL hem te veel aan de hand nam omdat hij een oval rookie is en dus de set-ups voor hem bepaalde of die van Rahal op de auto zette. Terwijl die misschien helemaal niet bij hem passen.
-
Oh ja, was even in de war met Milka Duno. Op de één of andere manier bleef die in m'n geheugen hangen, weet niet hoe het kan. Misschien vanwege haar pluspunten. 
Anyway, RD naar HVM schijnt:

Anyway, RD naar HVM schijnt:
Oriol Servia, the smooth veteran who always gets the job done but can't seem to find a steady job, will replace Robert Doornbos at Newman/Haas/Lanigan Racing this weekend at Mid-Ohio.
The well respected Spaniard Oriol Servia will replace Doornbos at N/H/L, and hopes to rekindle his once thriving career. (LAT) » More Photos
And SPEEDtv.com has also learned that Doornbos is re-joining his old squad at HVM Racing for the remainder of 2009.
Servia, who substituted for the injured Bruno Junqueira in 2005 at NHL and finished second in the Champ Car standings to teammate Sebastien Bourdais, could not be reached for comment at his Atlanta home but is expected to be in Chicago on Wednesday for a seat fitting at Carl Haas' shop.
The 35-year-old Spaniard's lone start in 2009 came at Indianapolis, where he drove for Rahal/Letterman Racing and finished 26th after suffering mechanical failure. His ride with KV Racing evaporated when the sponsor dropped out last winter.
Calls to co-owners Mike Lanigan and Haas were not returned but Lanigan had said on Monday that Servia was on the team's short list. It's believed he's got the ride for Mid-Ohio and Sonoma but the last three oval-track races could go to someone else.
Doornbos, who had a 12-race deal with NHL with a best finish of ninth, left the team after last weekend's race in Kentucky and is now back with owner Keith Wiggins and engineer Michael Cannon, the combination that got him into victory lane twice in his rookie Champ Car campaign in 2007.
Wiggins did not return phone calls and Doornbos was in transit to Indianapolis on Tuesday night.