huis kopen via executieverkoop

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rupie

huis kopen via executieverkoop

Bericht door Rupie » 28 jul 2009, 14:44

Ik ben misschien van plan om een huis in de nabije toekomst te gaan kopen en vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met executieverkoop van huizen en ook waar je het aanbod van deze huizen kunt vinden.

Tot nu heb ik nog niks concreets kunnen vinden op internet, behalve veilingbiljet.nl. Ik ben op zoek in de regio Utrecht.

duifjes.com

Re: huis kopen via executieverkoop

Bericht door duifjes.com » 28 jul 2009, 14:47

ff. google'n...volgens mij moet je wel met een aantal dingen rekening houden *(volgens mij) het kan zijn dat at huis nog bewoont is? je koopt het in de staat zoals het is en je mag volgens mij 1x kijken...

Rupie

Bericht door Rupie » 28 jul 2009, 14:57

Gegoogled heb ik natuurlijk al, en dat is mijn probleem. Ik kan heel weinig vinden over waar je ook aanbod kunt vinden. Heb het ook in mijn omgeving gevraagd, maar weinig mensen die iets weten. Dat je een huis bewoond koopt lijk me een beetje raar, maar daar moet ik me tzt dan nog maar in verdiepen.

Enkele bezichtiging enzovoort heb ik geen problemen mee, als de prijs er ook maar naar is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jul 2009, 15:15

Weet niet of dit helemaal klopt, maar ik heb wel eens begrepen dat de restschulden dan ten laste van de nieuwe eigenaar gebracht worden...................

bv achterstanden in de betaling van gas, water, electra..................

Mischien dat Macboy daar iets zinnigs over kan melden.........................

Rupie

Bericht door Rupie » 28 jul 2009, 15:31

Zal toch wel niet, dat dat soort rekeningen aan het huis zijn gekoppeld?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jul 2009, 15:43

Ruben schreef:Zal toch wel niet, dat dat soort rekeningen aan het huis zijn gekoppeld?

Dat huis wordt niet voor niets per executie verkocht; ergo, van een kale kip kan je niets plukken...................................wie denk dat er dan voor op mag draaien?

Rupie

Bericht door Rupie » 28 jul 2009, 16:41

Ik denk dat de betreffende schuldeiser dat bij de schuldenaar mag gaan vorderen. Er zal waarschijnlijk in de meeste gevallen sprake zijn van meerdere schuldeisers, maar de hypotheekverstrekker zal de eerste zijn. Daarna kunnen ze gaan vorderen bij voormalige eigenaar.

Maar dat is voer voor tegen die tijd. Nu ben ik op zoek naar aanbod en dat kan ik niet eens vinden. Dus als er mensen met ideeën zijn?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 jul 2009, 17:35

Ik zal ff. goed nadenken voor je. Ik weet wel dat dit altijd in kranten wordt vermeld...alleen kan ik niet op de naam komen van de aanbieder...

Michel P

Bericht door Michel P » 28 jul 2009, 21:02

Ruben schreef:Ik ben misschien van plan om een huis in de nabije toekomst te gaan kopen en vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met executieverkoop van huizen en ook waar je het aanbod van deze huizen kunt vinden.

Tot nu heb ik nog niks concreets kunnen vinden op internet, behalve veilingbiljet.nl. Ik ben op zoek in de regio Utrecht.
Even een afspraak maken met een notaris die je de regels en de extra kosten uitlegt. Je heb in ieder geval geen financieringsontbinding, sterker, je moet een schrijven overleggen dat je goed bent voor het geld. Kosten gaan richting de 15%.

Michel

Rupie

Bericht door Rupie » 29 jul 2009, 07:44

Bedankt Michel voor de tip. Die verdomde veilingkosten ook altijd :wtf:

Maar goed, ik kan nog steeds geen goede sites vinden :'( Misschien is het ook zoeken naar een speld in een hooiberg. Als ze verwachten dat volgend jaar een verdubbeling optreedt naar iets van 1600 huizen en dit jaar 800. Moet je misschien ook wel veel geluk hebben om de juiste woning op de juiste plek te ontdekken :hmmm:

peter12

Bericht door peter12 » 29 jul 2009, 07:57

Ruben schreef:Bedankt Michel voor de tip. Die verdomde veilingkosten ook altijd :wtf:

Maar goed, ik kan nog steeds geen goede sites vinden :'( Misschien is het ook zoeken naar een speld in een hooiberg. Als ze verwachten dat volgend jaar een verdubbeling optreedt naar iets van 1600 huizen en dit jaar 800. Moet je misschien ook wel veel geluk hebben om de juiste woning op de juiste plek te ontdekken :hmmm:
Heb via mijn werk (makelaarskantoor) wel eens voor een klant e.e.a. gedaan op de veiling. Kwam een paar opmerkingen tegen hierboven:
- huis kan inderdaad bewoond zijn. Als een eigenaar ondanks het verhuurverbod in zijn hypotheekvoorwaarden het verhuurd heeft, wil dit niet zeggen dat je de bewoners er makkelijk uit krijgt. Woninghuurders zijn erg goed beschermd in Nederland. Als het bewoond is kun je vaak ook niet terecht om te bezichtigen. Notaris kan wel aangevenof het bewoond is of niet.

- veilingkosten verschillen een beetje, maar voordat de veiling plaatsvindt kun je via de notaris wel te weten komen hoe hoog deze (ongeveer) zullen zijn.

- op http://www.veilingnotaris.nl" onclick="window.open(this.href);return false; worden de meeste veilingen aangekondigd. In de grote steden wordt vrij veel geveild, als je iets in een dorp zoekt is het aanbod kleiner.

- betalingsachterstanden bij nutsbedrijven worden wel eens op de nieuwe eigenaar verhaald. Ik weet niet hoe de wetgeving is hierover, maar heb wel meegemaakt bij bijvoorbeeld het ontdekken van wietplantages weigeren de nutsbedrijven de spullen weer aan te sluiten tot de achterstanden zijn betaald

- je kunt vaak wel een ‘koopje’ vinden op de veiling, maar banken moeten het vervolgens wel gunnen. Als de gerealiseerde prijs heel erg afwijkt van de marktwaarde mogen banken niet eens gunnen, aangezien zij een sort zorgplicht hebben ten opzichte van hun clienten. Maar ongeveer 80% van de marktwaarde betalen is wel haalbaar. Verdiep je wel in wat je koopt, want de koop is onvoorwaardelijk en je hebt geen bedenktijd.

Mocht ik je ergens mee kunnen helpen, stuur dan even een pb.

Rupie

Bericht door Rupie » 29 jul 2009, 07:59

:thumbup:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 jul 2009, 10:42

@ Ruben....als je een makelaar goed kent kan die ook de verkoopprijzen van de afgelopen tijd van huizen in de omgeving nakijken...heb je een idee.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 30 jul 2009, 00:34

duifjes.com schreef:@ Ruben....als je een makelaar goed kent kan die ook de verkoopprijzen van de afgelopen tijd van huizen in de omgeving nakijken...heb je een idee.
Die info kun je toch ook via het kadaster boven krijgen??

peter12

Bericht door peter12 » 30 jul 2009, 01:09

Gijs te Kaat schreef:
duifjes.com schreef:@ Ruben....als je een makelaar goed kent kan die ook de verkoopprijzen van de afgelopen tijd van huizen in de omgeving nakijken...heb je een idee.
Die info kun je toch ook via het kadaster boven krijgen??
Dat kan, het kadaster heeft alleen geen archief met foto's e.d., dus goed vergelijken is dan lastig.

ErikS

Bericht door ErikS » 04 aug 2009, 15:58

Ruben,

Het is een kopersmarkt op het moment;

Zoek iets wat je bevalt, bied lekker laag en hoop op die manier wat voordeligs? te scoren,

Denk dat je daar meer mee opschiet. Er is in ieder geval behoorlijk onderhandeling mogelijk,
Ook hier in Putten en Harderwijk en omstreken!!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 aug 2009, 16:05

Koop vooral een huis wat je LEUK vindt voor langere tijd, niet wat je goedkoop kunt scoren.

Een makelaar die bij de NVM is aangesloten kan voor je op Realworks kijken (programma wat draait achter Funda). Zo heb ik ook gekeken in de buurt alvorens we een realistische prijs voor ons huis konden bepalen als koper. Daar zijn we natuurlijk onder uitgekomen, maar daar is de tijd ook naar.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 aug 2009, 16:53

Idd. koop wat je leuk vindt als je er zelf in gaat wonen...

Koop je om geld te verdienen koop wat je denkt ik kan hiermee geld verdienen....

simpel he.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 aug 2009, 16:56

Het is om te wonen, maar de twee combineren zou ik niet gek vinden. Voor mij staat hoe dan ook wooncomfort bovenaan, anders begin ik er niet aan.

ErikS

Bericht door ErikS » 04 aug 2009, 18:26

Ruben,

Als je het snels wil verdienen:

Koop een bouwkavel, en bouw er het maximaal mogelijke op.
Wel shoppen kwa aannemers, maar er valt een redelijk slaatje uit te slaan! :beer:

peter12

Bericht door peter12 » 04 aug 2009, 23:43

Dennis Cavallino schreef:Koop vooral een huis wat je LEUK vindt voor langere tijd, niet wat je goedkoop kunt scoren.

Een makelaar die bij de NVM is aangesloten kan voor je op Realworks kijken (programma wat draait achter Funda). Zo heb ik ook gekeken in de buurt alvorens we een realistische prijs voor ons huis konden bepalen als koper. Daar zijn we natuurlijk onder uitgekomen, maar daar is de tijd ook naar.
Tiara draait achter funda, Realworks is 1 van de vele software pakketten die je daarvoor kunt gebruiken. Uiteraard kan een makelaar een redelijke prijs bepalen, anders zouden we ons werk wel heel slecht doen ;)

peter12

Bericht door peter12 » 04 aug 2009, 23:45

Erik Stoffelsen schreef:Ruben,

Als je het snels wil verdienen:

Koop een bouwkavel, en bouw er het maximaal mogelijke op.
Wel shoppen kwa aannemers, maar er valt een redelijk slaatje uit te slaan! :beer:
Niet helemaal waar, bouwkavels zijn zelden op goede plekken te koop. Bouwkosten zijn nog relatief hoog, dus je hebt voor een flink bedrag een huis staan op niet de beste locatie.

Koopjes zijn over het algemeen huizen in slechte staat. Daar durft niemand zijn vingers aan te branden of ze zijn te lui om iets te doen. Met een goede aannemer kun je inschatten wat het kost om je huis precies naar wens te maken.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 aug 2009, 13:02

Daar heb je dan weer gelijk in..

M'n oom bouwt steeds de huizen groot en deels zelf,
Dat scheelt natuurlijk ook bakken geld.....

Marco R.

Bericht door Marco R. » 05 aug 2009, 21:09

peter12 schreef:
Dennis Cavallino schreef:Koop vooral een huis wat je LEUK vindt voor langere tijd, niet wat je goedkoop kunt scoren.

Tiara draait achter funda, Realworks is 1 van de vele software pakketten die je daarvoor kunt gebruiken. Uiteraard kan een makelaar een redelijke prijs bepalen, anders zouden we ons werk wel heel slecht doen ;)

Ik was meer onder de indruk van Goes & Roos :)

Wel een handig systeem iig!

Elise

Bericht door Elise » 05 aug 2009, 21:09

peter12 schreef:Tiara draait achter funda, Realworks is 1 van de vele software pakketten die je daarvoor kunt gebruiken. Uiteraard kan een makelaar een redelijke prijs bepalen, anders zouden we ons werk wel heel slecht doen ;)
Wat voor informatie, van een bepaalde woning, kan een makelaar eigenlijk allemaal opvragen van Funda/Tiara?
Ik neem aan dat hij o.a. inzicht heeft in het aantal pageviews, maar heeft een makelaar dan ook weer inzicht in het aantal pageviews per IP (of indien het iemand is ingelogd hij kan zien hoe vaak als die persoon een bepaade woning bekijkt) ?

Plaats reactie