Afgelopen tijd gezocht en gezocht naar iets wat me aan zou spreken. Van Clio V6, Speedster, Elise naar M5 naar Focus RS, naar 968cs je kon het niet verzinnen of ik had er al op gezocht. De klik met lightweights is er niet gekomen. Allen heeft als ambassadeur ontzettend zijn best gedaan maar helaas, het kwartje wilde niet vallen

Vorige week naar een Z3 coupe gaan kijken. (http://www.viggen.nl/?id=occasion&item=415" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;) Mooie auto op de foto's. Afspraak gemaakt. Positief gevoel ook via telefoon. Op de plek aangekomen bleken de foto's elders te zijn gemaakt want ik zag alleen een terrein vol onkruid en slopers. De Z3 stond buiten het hek en zag er schrikbarend slecht uit. Nog nooit zo veel krassen gezien. Diverse rare plekken met druipers in de lak, verschillende onderdelen kapot. Ik was behoorlijk teleurgesteld dat de verkoper zo weinig kaas had gegeten van het verkoopvak. Hij wist ook echt niet waar ie het over had.
Dus, geen proefrit gemaakt, Bas Roos gebeld dat ik niet meer langs zou komen voor de aankoopkeuring. Tijdens dat gesprek kwamen we weer op zijn ex-M3. Eind vorig jaar uit Italië geimporteerd, tijdje mee gereden, weinig mee gedaan waarna de auto aan een klant is verkocht. Die klant moest door omstandigheden de auto weer te koop zetten. 95'er sedan (slechts 868 van gebouwd met de 3.0), Avus-blauw, net Inspectie II gehad, 135k gelopen, nieuwe voorruit, waterpomp, radiateur, Koni 1150 schroefset, Sandtler RS met nieuwe blokken en BBS CH met nieuwe Pilot Sports. Dus waarom deed ik daar geen bod op ? Hmm. Paar dagen over nagedacht en toen maar een telefoontje gepleegd.
Zaterdag samen met Tommy opgehaald in A'dam. Viktor de verkoper bleek een hele geschikte kerel. Tijdje mee gepraat over vanalles en nog wat. Papieren van de Italiaanse eigenaar erbij, dat maakt het net wat specialer. Samen met zijn vriendin heeft ie me uit staan zwaaien tot ik de hoek om ging. Hij had er al spijt van op het moment dat ik ja had gezegd, ik voelde me bijna schuldig

Afijn, auto mee en onderweg volgetankt en terug naar huis. Op de snelweg had ik meteen door dat de wielgeometrie toch even anders is dan een normale E36. Auto spoort heerlijk rechtuit, massief stuurgevoel ook. Heel anders dan wat ik gewend was van een E36. Toegenomen caster werkt goed. De hele rit eigenlijk rustig gereden, de auto leren kennen, genieten van het moment. Nog wat getaxied en laten rijden, allemaal enthousiaste mensen dus het gevoel was positief.
Vandaag even goed gewassen, binnenkant schoongemaakt en het leder goed ingevet. En daarna alleen maar gereden. Ik kon niet stoppen

Kwa aanpassingen is de auto aardig op orde. Ik zou de remmen nog willen aanpakken door een AP-brakekit. Dat kan ie wel gebruiken. Technisch op orde. Interieur is het hout even een puntje. Het hoort er eigenlijk in maar ja je weet wel. Radio komt een business CD van BMW in. De houtlook Becker mag het veld ruimen