iPhone applications
- MartijnGizmo
Re: iPhone applications
Hier in Groningen kreeg ie er iedere week wel een paar zei die dude, witte 32GB's iig.
-
OnlineKasteel
Heb je al wel de code van de sim in moeten voeren? Ik heb destijds (wel de 8gb) gewoon me sim (KPN) erin gedaan en binnen 5 minuten had ik alles werkend.Rico schreef: Enig idee wat ik moet instellen danwel moet aanpassen om gewoon het KPN netwerk te kunnen ontvangen ?
Toevallig een hele oude sim?
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Ik heb Vodafone en bij de instellingen van de Mobiele Data moet ik bij APN; live.vodafone.com ingeven inclusief gebruikersnaam en ww.
Ik wist dat eerst ook niet en had ff gezocht op vodafone.nl en daar stond een handleiding voor de Iphone.
Ik wist dat eerst ook niet en had ff gezocht op vodafone.nl en daar stond een handleiding voor de Iphone.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Je iPhone is waarschijnlijk alleen jailbroken.
Start cydia en kijk manage, dan druk je op packeges en kijk je of ultrasnow ertussen staat.
Als dat niet zo is probeer dit even.
Run Cydia or Icy
Please add the repo repo666.ultrasn0w.com to Cydia or Icy. That last “o” is actually the number zero “0”! If you use the letter “o” you’ll get an error.
Search for ‘ultrasn0w’ in cydia or icy and install ultrasn0w
Reboot your iPhone 3G
T-Mobile USA users should disable 3G before using ultrasn0w
Enjoy
Als ultrasnow al geinstalleerd is, herinstalleer het dan of update het. Het updaten en/of installeren doe je via cydia.
Je hebt nu een iphone met custom firmware, doe dus nooit een software update via iTunes!!!
Het is mij gelukt iig, op een 2g en een 3g.
Voor de instellingen van je mobiel internet kijk HIER even
Start cydia en kijk manage, dan druk je op packeges en kijk je of ultrasnow ertussen staat.
Als dat niet zo is probeer dit even.
Run Cydia or Icy
Please add the repo repo666.ultrasn0w.com to Cydia or Icy. That last “o” is actually the number zero “0”! If you use the letter “o” you’ll get an error.
Search for ‘ultrasn0w’ in cydia or icy and install ultrasn0w
Reboot your iPhone 3G
T-Mobile USA users should disable 3G before using ultrasn0w
Enjoy
Als ultrasnow al geinstalleerd is, herinstalleer het dan of update het. Het updaten en/of installeren doe je via cydia.
Je hebt nu een iphone met custom firmware, doe dus nooit een software update via iTunes!!!
Het is mij gelukt iig, op een 2g en een 3g.
Voor de instellingen van je mobiel internet kijk HIER even
-
Ik zou daar niet aan beginnen en mooi teruggaan.
Volgens mij heeft Rico het volle pond betaald. Dan moet ie gewoon werken en geen gezeik met jailbraken. If so dan zou ik em mooi in belgie halen.
Volgens mij heeft Rico het volle pond betaald. Dan moet ie gewoon werken en geen gezeik met jailbraken. If so dan zou ik em mooi in belgie halen.
-
+1
N.
N.
- Tom V
Idd, dan ben je meteen van het gezeik af.
-
Een ander groot voordeel voor Rico is dat ie dan die 507pk in Best kan laten zien 

- Tom V
Joh, die mensen zullen wel denken.Tom schreef:Een ander groot voordeel voor Rico is dat ie dan die 507pk in Best kan laten zien

-
Is dat (Cydia, jailbreak) voor bedrijven een reguliere gang van zaken om zo een simlock vrije iPhone te leveren?
- Tom V
Mwah, officieel gezien niet omdat er ook gewoon simlockvrije toestellen bestaan. Cydia wordt gebruikt om een gelocked toestel te unlocken en ook voor andere toepassingen (personaliseren, andere software installeren, etc).Roman S. schreef:Is dat (Cydia, jailbreak) voor bedrijven een reguliere gang van zaken om zo een simlock vrije iPhone te leveren?
-
Ja veel wel in Nederland, maar ze vermelden het wel.Roman S. schreef:Is dat (Cydia, jailbreak) voor bedrijven een reguliere gang van zaken om zo een simlock vrije iPhone te leveren?
-
@Tom V, ben verder wel bekend met Cydia. Maar vind het nogal raar dat bedrijven een iPhone unlocken d.m.v. dit of een ander programma. Vind dat dat inderdaad op z'n minst vermeld moet worden.
- RVV
Even samengevat, ik zou in principe zonder moeite, na het instoppen van de simkaart en het intoetsen van de pincode van de simkaart verbinding moeten maken met het KPN netwerk. Dat is wat ik als klant mag verwachten als ik een simlock vrij toestel koop.
Het toestel geeft geen service aan, ook niet met een andere KPN simkaart. Een simkaart van een andere provider heb ik nog niet geprobeerd.
Verder werken alle functies via Wifi wel. Zoals mailclients, internet ed.
Op de website van http://www.gigavolt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat vermeld dat het toestel simlock vrij is. Hoe deze simlock vrij is gemaakt is niet vermeld. Dat het toestel jailbroken word aangeboden staat ook nergens vermeld. In principe zou mijn voorkeur uitgaan naar een 100 procent originele iPhone. Waar niet software matig is in gerommeld. Maar mocht de software wel gewoon conform de verwachting functioneren dan zou ik me er minder druk om maken. Ik wil gewoon zonder poespas kunnen bellen. Ik zie het niet zitten om zelfstandig allerlei software op de iPhone te gaan zetten of te gaan updaten. Ik heb niet via een particulier op marktplaats een iPhone gekocht waarvan ik had kunnen weten dat ik hem software matig moest aanpassen. Ik heb hem juist bewust bij een bedrijf gekocht er op rekend dat ik een normaal functionerend toestel zou ontvangen. 1 nadeel is wel dat ik hem zakelijk heb gekocht, dat betekend dat ik geen recht heb op de 7 dagen zichtkoop die van toepassing is op particulieren. De verkoper zou om deze reden het toestel kunnnen weigeren voor teruggave. Blijft onverlet de verplichting om een goed functionerend toestel te leveren.
Voor wat betreft de garantie, de verkopende partij bied 6 maanden garantie. Wat ik ook had begrepen is dat als je een een Belgisch toestel of Frans toestel zou kopen, je de eventuele garantie ook in België of Frankrijk moet claimen aldus Apple NL.
Even in Belgie halen zie ik eigenlijk ook niet zo zitten, dit kost me minstens een dag, vervanger in de winkel, geen en weer rijden, extra kosten minimaal 300 euro. Dit is zeker niet de bedoeling.
Een vraag? Is jailbraiken illegaal volgens de wet? Is het illegaal om er software op te zetten die niet goedgekeurd is door Apple zelf ?
Verder baal ik al weer als een stekker, waarom moet dit allemaal weer zo moeilijk gaan. Belachelijk gewoon dat je een Apple iPhone niet gewoon officieel in nederland zonder simlock kunt kopen. Bij praktisch ieder merk is dat mogelijk. Echt verwerpelijk dat Apple aan eigen marktprotectie doet door de klant te dwingen om een product met koppelverkoop (ABO plus telefoon) te nemen. Onbegrijpelijk trouwens dat de overheid en Brussel dit toestaan. In een tijd dat markttransparantie ten alle tijden het eerste belang heeft. Moet je voorstellen dat een klant die bij mij een matras koopt verplicht een slaapabonement moet afnemen Anders mag die niet slapen.
Om eerlijk te zijn ben ik nu al flauw van die iPhone, serieus. Eerst een klap geld betalen en dan niet kunnen gebruiken volgens een normale verwachting. Flauw van de verkoper, maar nog flauwer van Apple zelf. Hoezeer ik mijn i pod touch ook waardeer. Andere Apple producten laat ik om dit soort redenen gewoon echt links liggen. Heb ook een nieuwe desktop en nieuwe laptop nodig. Nou dit gaan dus geen appels worden, dan maar peren.
Het toestel geeft geen service aan, ook niet met een andere KPN simkaart. Een simkaart van een andere provider heb ik nog niet geprobeerd.
Verder werken alle functies via Wifi wel. Zoals mailclients, internet ed.
Op de website van http://www.gigavolt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat vermeld dat het toestel simlock vrij is. Hoe deze simlock vrij is gemaakt is niet vermeld. Dat het toestel jailbroken word aangeboden staat ook nergens vermeld. In principe zou mijn voorkeur uitgaan naar een 100 procent originele iPhone. Waar niet software matig is in gerommeld. Maar mocht de software wel gewoon conform de verwachting functioneren dan zou ik me er minder druk om maken. Ik wil gewoon zonder poespas kunnen bellen. Ik zie het niet zitten om zelfstandig allerlei software op de iPhone te gaan zetten of te gaan updaten. Ik heb niet via een particulier op marktplaats een iPhone gekocht waarvan ik had kunnen weten dat ik hem software matig moest aanpassen. Ik heb hem juist bewust bij een bedrijf gekocht er op rekend dat ik een normaal functionerend toestel zou ontvangen. 1 nadeel is wel dat ik hem zakelijk heb gekocht, dat betekend dat ik geen recht heb op de 7 dagen zichtkoop die van toepassing is op particulieren. De verkoper zou om deze reden het toestel kunnnen weigeren voor teruggave. Blijft onverlet de verplichting om een goed functionerend toestel te leveren.
Voor wat betreft de garantie, de verkopende partij bied 6 maanden garantie. Wat ik ook had begrepen is dat als je een een Belgisch toestel of Frans toestel zou kopen, je de eventuele garantie ook in België of Frankrijk moet claimen aldus Apple NL.
Even in Belgie halen zie ik eigenlijk ook niet zo zitten, dit kost me minstens een dag, vervanger in de winkel, geen en weer rijden, extra kosten minimaal 300 euro. Dit is zeker niet de bedoeling.
Een vraag? Is jailbraiken illegaal volgens de wet? Is het illegaal om er software op te zetten die niet goedgekeurd is door Apple zelf ?
Verder baal ik al weer als een stekker, waarom moet dit allemaal weer zo moeilijk gaan. Belachelijk gewoon dat je een Apple iPhone niet gewoon officieel in nederland zonder simlock kunt kopen. Bij praktisch ieder merk is dat mogelijk. Echt verwerpelijk dat Apple aan eigen marktprotectie doet door de klant te dwingen om een product met koppelverkoop (ABO plus telefoon) te nemen. Onbegrijpelijk trouwens dat de overheid en Brussel dit toestaan. In een tijd dat markttransparantie ten alle tijden het eerste belang heeft. Moet je voorstellen dat een klant die bij mij een matras koopt verplicht een slaapabonement moet afnemen Anders mag die niet slapen.
Om eerlijk te zijn ben ik nu al flauw van die iPhone, serieus. Eerst een klap geld betalen en dan niet kunnen gebruiken volgens een normale verwachting. Flauw van de verkoper, maar nog flauwer van Apple zelf. Hoezeer ik mijn i pod touch ook waardeer. Andere Apple producten laat ik om dit soort redenen gewoon echt links liggen. Heb ook een nieuwe desktop en nieuwe laptop nodig. Nou dit gaan dus geen appels worden, dan maar peren.
- Tom V
Er staat op de site dat ze softwarematig simlockvrij zijn dus is er inderdaad aan geklooid. Maar los daarvan heb je wel gewoon een simlockvrij toestel gekocht en daar dus recht op lijkt me. Als het met een KPN kaart niet werkt is het toestel dus niet wat ze je hebben beloofd, je kan er niet mee bellen. Ze mogen best het ding omruilen.
Overigens heeft Apple er inderdaad bewust voor gekozen omdat het toestel een aantal eigenschappen heeft die niet elke provider kan bieden. Op deze manier hebben ze controle over wat voor abonnementen en extra's er bij de iPhone's verkocht worden om het maximale uit het apparaat te halen. Of je het kan waarderen, tjah, dat is een tweede. Ik had ook liever een simlockvrij toestel los meegenomen maar dat is nou eenmaal niet zo.
Overigens grappig dat je begint over de andere Apple producten, de iPhone is juist het enige product waarbij dit zo moeilijk gaat en die koop je wel.
Overigens heeft Apple er inderdaad bewust voor gekozen omdat het toestel een aantal eigenschappen heeft die niet elke provider kan bieden. Op deze manier hebben ze controle over wat voor abonnementen en extra's er bij de iPhone's verkocht worden om het maximale uit het apparaat te halen. Of je het kan waarderen, tjah, dat is een tweede. Ik had ook liever een simlockvrij toestel los meegenomen maar dat is nou eenmaal niet zo.
Overigens grappig dat je begint over de andere Apple producten, de iPhone is juist het enige product waarbij dit zo moeilijk gaat en die koop je wel.

-
Rico, ik vind het ook wat lomp van Apple. En ook ik heb een schurfthekel aan extra handelingen. Een telefoon moet gewoon direct z'n werk doen. Voor mij is het een gelukje dat ik met 3 keer knipperen in Turnhout zit. Heb dus ook een Belgisch toestel aangeschaft. Nooit problemen mee gehad. Op zich kun je ze ook bij een bedrijf als mobistar via de website bestellen. Is deze echt defect, lijkt het me dat je die dan ook wel per post kunt aanbieden?
- RVV
Omdat ik niet van te voren niet wist dat dit op deze manier zo gaat. Ik wil geen t mobile ABO, want ik ben dik tevreden over KPN. Al jaren. Ik wil een ander toestel, geen andere provider. Door een simlock vrij toestel te kopen mag ik natuurlijk verwachten dat het gewoon gebruiksklaar is. Ik verwacht ook niet dat de iphones bij een bonafide bedrijf gekocht feitelijk een soort van omgekatte telefoons zijn. Apple's koppelverkoop politiek mag dan wel niet van toepassing zijn op andere Apple producten, de zin om nog geld aan dat merk uit te geven is gedaald naar een nulpunt. Dat zal Apple wel niet zoveel kunnen schelen, maar ik hoef het niet meer.
Morgen maar eerst de verkoper opbellen met de vraag hoe dit op te lossen. L
ben ook nog niet echt negatief over de verkoper, eerst even afwachten hoe hij dit wil gaan oplossen.
Morgen maar eerst de verkoper opbellen met de vraag hoe dit op te lossen. L
ben ook nog niet echt negatief over de verkoper, eerst even afwachten hoe hij dit wil gaan oplossen.
- RVV
Ik moet het toestel terug sturen, dan regelen ze het.. nou laat ik dat maar doen dan.
- Knot
Rico, dat had ik ook met Telfort (kpn).... je moet m wel aan de pc koppelen en met itunes laten synchroniseren, dan activeert de telefoon en kan je m pas gebruiken.
- RVV
Rody, dat had ik al gedaan. Ook de nieuwste I tunes.. Ik zal trouwens een SIMkaart van een andere provider proberen. Eens kijken wat die dan doet.
- R32
@Rico: probeer eens op een "gewoon" telefoon toestel je pin-code van je SIM kaart uit te schakelen. (zodat je dus bij het aanzetten van je telefoon geen pin-code meer hoeft op te geven)
Hierna de SIM kaart weer in je iPhone proberen en kijken of hij het dan wel doet. Ik had hetzelfde probleem en het is een bekend probleem bij het software matig unlocken met yellowsn0w.
Succes!
Ivan
Hierna de SIM kaart weer in je iPhone proberen en kijken of hij het dan wel doet. Ik had hetzelfde probleem en het is een bekend probleem bij het software matig unlocken met yellowsn0w.
Succes!
Ivan
- RVV
Kut.. ik moet hem terugsturen.. had de Iphone al volgepompt.. dus besluit ik om alles te verwijderen via de Iphone zelf.. zeg maar de harde reset.. (verwijder alle inhoud van de Iphone..) email clients. muziek ed.. loopt dat ding gewoon vast.. nu al een paar uur ofzo.. hij lijkt wel wat te doen.. Apple scherm met rondje, dan weer zonder rondje.. dan springt het scherm weer op zwart.. dan weer het Apple logo
Wil wel eerst zeker weten of die helemaal leeg is voordat ik hem terug stuur..
Nog tips ?

Wil wel eerst zeker weten of die helemaal leeg is voordat ik hem terug stuur..
Nog tips ?
-
Niet terug sturen, gewoon aan de stroom hangen en gaan slapen.
Morgen weer goed (denk ik)
Morgen weer goed (denk ik)
- RVV
Heb je tip opgevolgd, maar helaas... nog steeds hetzelfde.. moet hem maar terugsturen, want nu is het gewoon een Iphone in coma.
- MartijnGizmo
Inmiddels alweer iets van die toko gehoord?
Ik heb mijn iPod maar vast te koop gezet: http://link.marktplaats.nl/269661124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb mijn iPod maar vast te koop gezet: http://link.marktplaats.nl/269661124" onclick="window.open(this.href);return false;