[Cash for Clunkers] Glassplintervloeistof in de S80...
- Knot
[Cash for Clunkers] Glassplintervloeistof in de S80...
Waarschuwing. U gaat een zeer langzame en pijnlijke 'dood' zien van een verder z.g.a.n. Volvo S80. Is er wat mis met de auto? Nee. Er is wat mis met Amerikanen en hun economie. Net als hier hebben ze in de VS een inruilprogramma voor sloopauto's. Koop een nieuwe auto, en krijg een slooppremie op je oude barrel. Alleen gaan ze in de VS wat verder met deze regeling, op alle fronten. Om te voorkomen dat sloopauto's toch doorverkocht worden is het verplicht om een speciale vloeistof in de motor te laten lopen, een vloeistof die kleine glassplinters vormt en de motor voorgoed laat vastlopen. Normaal duurt deze manier van killen hooguit een minuutje, maar de Volvo wilde helemaal niet gaan. Check HIERRR het filmpje op Youtube, en lees ter vermaak de comments van huilende Volvoliefhebbers en mensen die Amerikanen voor gek verklaren. (via autoblog)
Ik zeg... Die S80 is echt geen 10 jaar oud, GVD zonde om zo'n ding te slopen.... gelukkig houdt ie nog goed stand ook, kwaliteit... Maar tranen schieten me in de ogen om zoiets bij een frisse auto te zien gebeuren.
Ik zeg... Die S80 is echt geen 10 jaar oud, GVD zonde om zo'n ding te slopen.... gelukkig houdt ie nog goed stand ook, kwaliteit... Maar tranen schieten me in de ogen om zoiets bij een frisse auto te zien gebeuren.
- ///Martin
Re: [Cash for Clunkers] Glassplintervloeistof in de S80...
Heel slecht voor m'n hart en m'n bloeddruk.
- Knot
Tsja, ik heb ooit eens een civic 1.3 opgeblazen, die was 50 euro waard en niet apk waardig.... maar dit slaat alles, prachtige auto die S80... 

- Knot
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j3qXvDDh ... re=related[/youtube]
En ook een 735i moet eraan geloven... kan iemand die gasten die dit verzonnen hebben (die vloeistof etc) even een nekschot geven???
En ook een 735i moet eraan geloven... kan iemand die gasten die dit verzonnen hebben (die vloeistof etc) even een nekschot geven???
- ///Martin
Nu kappen met die filmpjes, ik word er echt niet goed van!
Wat een ..............
Wat een ..............
-
Kan iemand mij vertellen wat het uiteindelijk doel is van de slooppremie?
1 auto slopen is slechter voor het milieu dan een aantal die nog een paar jaartjes rond rijden lijkt mij?
1 auto slopen is slechter voor het milieu dan een aantal die nog een paar jaartjes rond rijden lijkt mij?
- Niels
- Auto: Prius+
Go recycle
Scoor je dus een "ouwe" bak moet je een motor op ebay ergens in de EU scoren. Goed voor de US economie
Lekker slim bezig
Als ze er toch van af willen dan mogen ze die bakken wel in containers zetten en hierheen verschepen
Mafkezen zijn het...

Scoor je dus een "ouwe" bak moet je een motor op ebay ergens in de EU scoren. Goed voor de US economie

- duifjes.com
Typisch iets amerikaans.....idd. mafkezen.....man o man die S80 leek me nog gewoon een erg mooie auto........lusers
- Knot
Ze moeten de motor omklaar maken, owel defect.... zou idd beter zijn om die auto's naar het buitenland te exporteren, verdienen ze er ook nog wat aan maar er zullen wel 8000 regeltjes achter zitten.... toch kan je mij niet vertellen dat dit goed is voor het milieu.
- Downforce Bjorn
Dit gaat echt nergens over... retards daarzo 

- Martin van der Zwaard
Doel van de slooppremie is om oudere auto's van de weg af te halen inruil voor een jongere auto.Ernst Jan Dekker schreef:Kan iemand mij vertellen wat het uiteindelijk doel is van de slooppremie?
Ook in Nederland moeten de auto's die in aanmerking komen voor de premie, binnen twee dagen na inruil aangeboden worden bij een demontagebedrijf.
In Nederland hoeft er niets onklaar gemaakt te worden. Auto's worden afgemeldt bij de RDW en dus kan een auto nooit meer de weg op voor een particulier. Kenteken staat dan "in de sloop" en dus is overschrijven onmogelijk geworden. Onderdelen etc mogen wel verkocht worden voor zover ik weet. Al twijfel ik over de motor.
Daarom snap ik het systeem in Amerika niet zo. Enige wat ik kan verzinnen is dat de motor onklaar gemaakt moet worden omdat die de vervuilende factor is van de auto. Dus als je die verkoopt dan komt ie gewoon weer op de weg en heeft heel in inruil voor een jongere auto geen nut gehad.
En wat betreft de opmerking dat een auto slopen slechter voor het milieu is dan er mee te blijven rijden......neem een keer een kijkje op een moderne sloperij en dan weet je wel beter.

- ///Martin
Vandaar ook dat een moderne sloop een demontagebedrijf is.
De hele issue is in dit geval dat er hersenloos gesloopt wordt.
-
Die S80 noem ik geen slooppremie maar simpelweg een sneaky methode om de Amerikaan een nieuwe brandstofzuipende auto te laten kopen zodat de fabrikanten niet gelijk failliet gaan (voor zover dat niet al gebeurd is).
Amerikanen worden dommer met de dag
Amerikanen worden dommer met de dag

- Niels v D
Inderdaad, de auto is nu voor onderdelen een stuk minder waard dus is de kans groter dat hij verschredderd wordt..Mika schreef:Vandaar ook dat een moderne sloop een demontagebedrijf is.
Fail @regeringen wat betreft slooppremie...
En ze zijn ook wel fantastisch in het gebruiken van statistieken...Las toevallig vanmiddag een stukje dat dankzij de slooppremie in DE de afgelopen maanden meer nieuwe Opels zijn verkocht dan voorheen..
Hoe kun je dat nou vergelijken bij een merk wat net een goedlopend nieuw model heeft geintroduceerd?
En hier in NL is er echt niemand met een sloooppremie-auto die van de 750 euro extra een nieuwe auto kan betalen en dus toch bij een tweedehandsje terecht komt..Sowieso vind je onder de 750 euro marktplaatswaarde weinig auto's met apk dus hier gaan nog wel wat studentenbakkies verloren mocht dit een succes blijken.
Maargoed, morgen(eerste dag dat slooppremie te claimen is) weten we meer..Of de hele RDW-server ligt eruit.
- RVV
Zie het probleem niet zo..
Ook bij aankoop tweedehands auto krijg je de slooppremieNiels v D schreef:Inderdaad, de auto is nu voor onderdelen een stuk minder waard dus is de kans groter dat hij verschredderd wordt..Mika schreef:Vandaar ook dat een moderne sloop een demontagebedrijf is.
En ze zijn ook wel fantastisch in het gebruiken van statistieken...Las toevallig vanmiddag een stukje dat dankzij de slooppremie in DE de afgelopen maanden meer nieuwe Opels zijn verkocht dan voorheen..
Hoe kun je dat nou vergelijken bij een merk wat net een goedlopend nieuw model heeft geintroduceerd?
En hier in NL is er echt niemand met een sloooppremie-auto die van de 750 euro extra een nieuwe auto kan betalen en dus toch bij een tweedehandsje terecht komt..Sowieso vind je onder de 750 euro marktplaatswaarde weinig auto's met apk dus hier gaan nog wel wat studentenbakkies verloren mocht dit een succes blijken.
Maargoed, morgen(eerste dag dat slooppremie te claimen is) weten we meer..Of de hele RDW-server ligt eruit.
Probleem hier is dat mensen hem gaan inruilen met bv nog 1 maand apk op de auto, en dat werkt niet, er moet nog minimaal 3 maanden apk op zitten.
Verder moet de dealer de slooppremie voorschieten en als die 1 formuliertje verkeerd invult krijgt die niks van het rijk.
- Fabian
Inderdaad, op hoop van zegen vandaag....eerst maar eens proberen in te loggen (er kunnen 600 bedrijven tegelijk ingelogd zijn, dus dat wordt al een drama) en dan nog maar eens zien ofdat ik van die 15 sloopauto's de premie terug ga krijgen. Volgens mij heb ik echt alles 100% volgens het boekje gedaan, maa ow ow ow je weet maar nooit.......luco hornsveld schreef: Verder moet de dealer de slooppremie voorschieten en als die 1 formuliertje verkeerd invult krijgt die niks van het rijk.
- Mack
Maar voor die oude auto moet er ook weer een nieuwe gemaakt worden...Martin van der Zwaard schreef: En wat betreft de opmerking dat een auto slopen slechter voor het milieu is dan er mee te blijven rijden......neem een keer een kijkje op een moderne sloperij en dan weet je wel beter.
Voor mijn gevoel is het slopen (demonteren) van een oude auto en het bouwen van een nieuwe toch milieuonvriendelijker dan nog een paar jaartjes doorrijden.
- Knot
Die oude 6 liter trucks kan ik begrijpen dat ie shit uitstoten maar die S80 is een 2.4 en best een modern blok, zo'n drama kwa uitstoot kan dat toch niet zijn in vergelijk met die slurpers??
- Martin van der Zwaard
Het bouwen van auto's heb ik geen verstand van....het slopen wel.Mack schreef: Maar voor die oude auto moet er ook weer een nieuwe gemaakt worden...
Voor mijn gevoel is het slopen (demonteren) van een oude auto en het bouwen van een nieuwe toch milieuonvriendelijker dan nog een paar jaartjes doorrijden.
Ik kom al ruim 14 jaar wekelijks bij mijn zwager op de "sloperij" en ik kan je zeggen dat ook daar de tijden erg veranderd zijn.
De auto's worden echt compleet uit elkaar "getrokken" en alles wordt opgeslagen in speciaal daarvoor bestemde tanks/zakken/bakken.
Ze kunnen geen fouten meer veroorloven want de boetes die daarop staan zijn echt enorm. Dan praat je niet over een paar honderd euro.
En controle is er zeker weten. Dit dmv onverwachte bezoeken van de diverse instanties maar ook vanuit de lucht.
Tuurlijk zal het niet 100% milieuvriendelijk zijn maar 90% is het zeker weten.
- Hans
Slopen is niet milieuonvriendelijk, het produceren van een nieuwe is volgens mij net zo milieuonvriendelijk als het doorrijden van een oude.
-
Serieus? Overheid en ICT... waarom kan dat nooit gewoon goed gaan?Fabian schreef: (er kunnen 600 bedrijven tegelijk ingelogd zijn, dus dat wordt al een drama)

- Fietsbel
Waarom gebruiken ze zo;n goedje, de auto staat behoorlijk te roken. als ze eenscheutje cement erin gooien zou het toch ook moeten werken?
- duifjes.com
Niels v D schreef:Inderdaad, de auto is nu voor onderdelen een stuk minder waard dus is de kans groter dat hij verschredderd wordt..Mika schreef:Vandaar ook dat een moderne sloop een demontagebedrijf is.
Er zijn meer Opel's verkocht en dat vindt jij goed nieuws

- Fabian
Sja, zou je denken.Tom schreef:Serieus? Overheid en ICT... waarom kan dat nooit gewoon goed gaan?Fabian schreef: (er kunnen 600 bedrijven tegelijk ingelogd zijn, dus dat wordt al een drama)
Maar vandaag makkelijk ingelogd, was appeltje eitje uiteindelijk moet ik zeggen.Werkte vlekkeloos. Binnen 30 minuten 15K geclaimd......nu alleen afwachten wanneer het uitbetaald gaat worden.