Nederland goes DDR/China/... -- internetcensuur in NL !

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Re: Nederland goes DDR/China/... -- internetcensuur in NL !

Bericht door Wouter81 » 30 jul 2009, 18:05

Weer een rechter die niets van ict, internet en meer specifiek het bittorrent protocol snapt..... Werkelijk absurd dit.

PeerH

Bericht door PeerH » 30 jul 2009, 18:11

Een event als deze: http://campzone.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; zou Brein dan ook graag verboden zien. Immers zijn dat een halve week lang 1500 tot 2000 computers die op kleinere schaal Pirate Bay nadoen, tegen vele hogere snelheid.

Echter zal Brein goodiebags gaan uitdelen. Waar is die harde aanpak gebleven ipv censuur via de rechter te bedingen.

En dan zwijg ik inderdaad nog maar over de DVD/CD-r heffingen. :hammer:

RVV

Bericht door RVV » 30 jul 2009, 19:01

De internetcensuur in ons land is een feit. De website The Pirate Bay mag binnen tien dagen niet meer te bezoeken zijn vanuit Nederland.
Hoe word zoiets dan gehandhaaft ? Beetje whizkid doet het toch via een achterdeur ?

Verder boeit het me persoonlijk niet zo.. ik ben een brave I tunes klant :angel:

Tom

Bericht door Tom » 30 jul 2009, 19:43

luco hornsveld schreef:Maar hij is vanuit nederland te benaderen.
Dat is internet he.
Maar stel dat ik een site maak over de regering in China, hoe corrupt dat allemaal wel niet is. Die site host ik op een server hier in Nederland. Volgens onze wet hebben we hier vrijheid van meningsuiting, dus ik ben hier volledig legaal bezig. Dan is het toch krom dat een rechter uit China (waar zoiets vast verboden is) mij een boete van 30.000 euro per dag kan opleggen? Dan zou je als site-eigenaar jezelf aan elke wet uit elk land over de hele wereld moeten houden.
Rico schreef: Hoe word zoiets dan gehandhaaft ? Beetje whizkid doet het toch via een achterdeur ?
'Gelukkig' moet de site Nederlandse bezoekers weren. Dat kunnen ze doen aan de hand van het IP-adres. Een nerd kan daar makkelijk onderuit door naar de site te gaan via een proxy(/tussenweg). Kortom de beveiliging stelt weinig voor. Gaat ook meer om de uitspraak, hoeveel zullen er nog komen en waar het gaat eindigen.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 31 jul 2009, 07:44

luco hornsveld schreef:
Aernoudt schreef:het uit elkaar houden van 2 los van elkaar staande zaken valt blijkbaar nog niet mee Luco..
Ja voor jouw misschien, ik vind het twee vergelijkbare dingen, ze doen iets aan wat niet mag, terecht in mijn optiek, het is nu eenmaal verboden. aanzetten tot is tot op zekere hoogte ook niet toelaatbaar.
En de berichtgeving is weer tenenkrommend om gelijk over censuur te beginnen.
Blijkbaar laat jij je daardoor beinvloeden.
Luco,

Doen we het anders.
We gaan alle BMW's verbieden in Nederland omdat deze harder kunnen dan 120 km per uur.
Dat mag niet in Nederland. Is illegaal.

BMW geeft je de mogelijkheid voor illegaal gedrag.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 31 jul 2009, 11:13

Gijs te Kaat schreef:
luco hornsveld schreef:
Aernoudt schreef:het uit elkaar houden van 2 los van elkaar staande zaken valt blijkbaar nog niet mee Luco..
Ja voor jouw misschien, ik vind het twee vergelijkbare dingen, ze doen iets aan wat niet mag, terecht in mijn optiek, het is nu eenmaal verboden. aanzetten tot is tot op zekere hoogte ook niet toelaatbaar.
En de berichtgeving is weer tenenkrommend om gelijk over censuur te beginnen.
Blijkbaar laat jij je daardoor beinvloeden.
Luco,

Doen we het anders.
We gaan alle BMW's verbieden in Nederland omdat deze harder kunnen dan 120 km per uur.

Dat maakt Luco niets uit.....zolang het om de BMW's gaat :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 31 jul 2009, 23:40

http://www.nu.nl/internet/2052462/uitsp ... aarde.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 01 aug 2009, 08:45

Gijs te Kaat schreef:...

Luco,

Doen we het anders.

Precies.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 aug 2009, 12:24

Wouter81 schreef:Weer een rechter die niets van ict, internet en meer specifiek het bittorrent protocol snapt..... Werkelijk absurd dit.
Zo is het en niet anders. De rechter heeft wederom geen flauw benul van de technische achtergrond.

Luco

Bericht door Luco » 01 aug 2009, 16:02

Aernoudt schreef:
Gijs te Kaat schreef:...

Luco,

Doen we het anders.

Precies.
Dat zou lekker zijn, alle bmw's weg
In de formule 1 is het al gelukt :mrgreen:

Nee zonder gekheid, tuurlijk zijn er meer van dit soort situaties die betwistbaar zijn, dat gaf ik ook al aan.
Uiteindelijk zal er dan in hoger beroep de "juiste" uitspraak volgen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 aug 2009, 18:55

The Pirate Bay zal ook na volgende week nog gewoon in Nederland te benaderen zijn. Peter Sunde zegt geen beheerder van de site meer te zijn en de doorgifte niet te kunnen stoppen. Hij zoekt nog naar een advocaat om in verzet te gaan.

Volgens de bij verstek veroordeelde Zweed Peter Sunde heeft de uitspraak geen invloed op de doorgifte van The Pirate Bay in Nederland: "We kunnen de doorgifte van de site niet stoppen. Dit bewijst dat we geen beheerder zijn." Het niet voldoen aan de eis leidt ertoe dat de drie veroordeelde Zweden na volgende week zondag een dwangsom zullen moeten betalen die oploopt met 30.000 euro per dag, tenzij ze verzet aantekenen en met hun verweer vervolgens gelijk krijgen. Dat verzet moet binnen twee maanden ingediend zijn. Gebruikelijk is overigens dat het innen van dwangsommen pas in gang gezet wordt als de beroeps- of verzetstermijn verlopen is, maar dan wel met terugwerkende kracht vanaf het moment dat de last onder dwangsom ingaat, dus vanaf volgende week zondag.

Sunde liet vorige week weten in verzet te gaan, maar hij heeft nog geen advocaat kunnen vinden: "Ik heb met drie goede advocaten gesproken, maar die waren alledrie niet in staat te helpen vanwege belangenverstrengelingen. Het lijkt er wel op dat Brein alle relevante advocatenkantoren is afgegaan om ze voor een uur of zo in te huren, zodat wij hun hulp niet kunnen krijgen." De Zweed claimt geen geld te hebben om voor juridische hulp te betalen.

Verder noemt Sunde het tegenover Tweakers.net 'erg vreemd' dat de rechter er niet naar gekeken heeft wie de eigenaar van The Pirate Bay is. Sunde claimt te kunnen bewijzen dat het eigendom in handen is van Reservella, dat gesitueerd is in de Seychellen. De juridische vraag die bij een eventuele verdere behandeling gesteld gaat worden is of dit ook al het geval was toen Brein de beheerders dagvaardde. Ook is dan van belang wie of wat er achter Reservella schuilgaat. Een whois op thepiratebay.org toont in ieder geval aan dat Fredrik Neij, een van de drie veroordeelden, namens Reservella de domeinnaam beheert.

Plaats reactie