Het grote"niet te bevatten" topic...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: Het grote"niet te bevatten" topic...

Bericht door Eric H » 31 jul 2009, 15:36

k33z schreef:
Eric H schreef:Wat trouwens ook niet te bevatten is :

20% van de wereldbevolking bezit 80% van al het geld/vermogen.

Hoezo, oneerlijk verdeeld :bag:
Maar is die 20% gemiddeld gezien gelukkiger dan die 80%?
Het maakt misschien niet gelukkig, maar is wel verdomd makkelijk........
En maakt zaken wel wat makkelijker bereikbaar, waaronder goede gezondheidszorg om maar wat te noemen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 jul 2009, 15:46

Het is niet te bevatten dat ik straks de staatsloterij win................................... :bignews:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 31 jul 2009, 16:00

Rico schreef:Een topic over onderwerpen die ons voorstellingsvermogen te boven gaan..

Dus niet de alledaagse beslomeringen.. maar zaken waarvan we (mischien) weten dat ze er zijn maar waarbij we ons gewoon niet kunnen voorstellen in welk perspectief we ze moeten plaatsen..

Ik trap af met een:

Quasar

Aldus wikipedia.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Quasar" onclick="window.open(this.href);return false;
De absolute helderheid van quasars komt overeen met de energie die 1000 of meer sterrenstelsels tezamen uitstralen, en dat maakt ze tot de helderste objecten in het universum
Als je dit interessant vindt, kijk hier eens naar:
http://multiblog.vrt.be/canvasprogramma ... deze-week/" onclick="window.open(this.href);return false;

Echt superinteressant, vind ik en ook uitermate vermakelijk gepresenteerd :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 31 jul 2009, 16:11

:thumbup:

Eric H.. kijk je wel eens naar dat programma.. van die Belgen die in de Jungle bij een of andere bosjesmannen stam zitten.. Die mensen hebben in onze westerse ogen niks.. geen dikke auto, geen 4 mobiele telefoons.. een huis met 2 WC's en luxe badkamer..

Maar wel gelukkig.. Dat zie je aan alles.. ze stralen het uit.. druk maken om de volgende jacht...

Wij maken ons druk om de volgende mobiele telefoon..

En medische zorg ? die mensen kennen niet eens onze westerse welvaartsziektes..

Zou niet willen ruilen.. maar ik denk gelijk ook dat je die mensen doodongelukig zou maken met "onze" rijkdom..

RVV

Bericht door RVV » 31 jul 2009, 16:12

Eigenlijk ook niet te bevatten toch ?

Xave30

Bericht door Xave30 » 31 jul 2009, 16:19

Rico schreef::thumbup:

Eric H.. kijk je wel eens naar dat programma.. van die Belgen die in de Jungle bij een of andere bosjesmannen stam zitten.. Die mensen hebben in onze westerse ogen niks.. geen dikke auto, geen 4 mobiele telefoons.. een huis met 2 WC's en luxe badkamer..
-Groeten uit de Rimboe
- Groeten Terug
en
- Belgen in de Rimboe.

Ik kijk heel vaak naar deze programma('s)

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 31 jul 2009, 16:20

Geld maakt niet gelukkig, geldgebrek maakt wel ongelukkig.

Denk dat dat beter klopt.

Eric H

Bericht door Eric H » 31 jul 2009, 16:25

En dankzij onze rijkdom kunnen we inderdaad een paar Belgen naar de jungle sturen..... :|

Youp van het Hek zei het een aantal jaren terug al; een TV in een woonkamer van een paar duizend piek ( de euro was er nog niet 8) ) een camera van duizenden guldens die inzoomt op een handje rijst, een sateliet van enkele miljarden die de beelden bij ons de huiskamer inslingerd en hier wordt er dan met droge ogen gezegd dat er geen geld is voor goede hulp.... :oops:

Je hoort mij niet klagen hoor, denk dat we ons als Nederlanders best eens wat vaker mogen realiseren dat we geboren zijn in één van de rijkste landen van de wereld, maar we mogen ook vooral niet vergeten dat er zat mensen zijn die het stukken minder hebben dan ons.

Wij maar klagen over het feit dat we veel belasting betalen, wees blij dat we het betalen.....

Tot zo ver het ge- :blabla:

RVV

Bericht door RVV » 31 jul 2009, 16:45

Je hoort mij niet klagen hoor, denk dat we ons als Nederlanders best eens wat vaker mogen realiseren dat we geboren zijn in één van de rijkste landen van de wereld, maar we mogen ook vooral niet vergeten dat er zat mensen zijn die het stukken minder hebben dan ons.
Natuurlijk zijn er mensen die het minder hebben dan ons.. de grote vraag is... vinden WIJ dat.. of vinden ZIJ dat ?

Andersom precies hetzelfde.. even op die bosjesmensen terugkomend.. zouden die werkelijk denken dat wij het beter hebben dan zij ?

Zet ons een week in hun wereld.. zonder hulp gaan we gewoon harstikke dood.. andersom waarschijnlijk precies hetzelfde.. want bij de burger king kunnen ze geen beest doodschieten met pijl en boog..

Netzo goed dat wij geen hamburger kunnen bestellen in de bush..

Het feit DAT we in Nederland zijn geboren of wonen is geen garantie dat we het goed hebben of gelukkig zijn.. mischien waren jij en ik wel veel gelukkiger geweest als we in ergens in Afrika in de jungle waren geboren..

Als iemand van een stok moet eten dat geroosterd is in open vuur.. wil nog niet zeggen dat die een slecht leven heeft..

Het punt is dat zo'n beetje alle landen in de wereld die onze westere beschaving door de mik kregen geramd.. de mensen het alleen maar slechter hebben gekregen..

Een paar afspraken en een stukje flinterdunne beschaving houden hiero nu een jaartje of 60 ons in bedwang...Dat kun je geluk noemen,,.. meer geluk dan wijsheid,

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 jul 2009, 17:01

Das idd mooi gesproken.......................................

Eric H

Bericht door Eric H » 31 jul 2009, 17:17

Rico schreef:
Natuurlijk zijn er mensen die het minder hebben dan ons.. de grote vraag is... vinden WIJ dat.. of vinden ZIJ dat ?
Ik heb het dan natuurlijk niet over de bosjesmannen ( en takkewijven :D ) maar over mensen die sterven van de honger, terwijl er een cameraploeg hun leed komt filmen.

De kwestie is keuze......
Als je er voor kiest als bosjesman te leven ben je waarschijnlijk gelukkiger dan wanneer je gedwongen wordt om als bosjesman te leven.

Fernando

Bericht door Fernando » 31 jul 2009, 20:15

Wouter81 schreef:
Wat ik ook niet kan bevatten of geloven is waarom mensen religieus zijn. :?:
En al helemaal niet na het zien van dit filmpje... :thumbup:

romo

Bericht door romo » 02 aug 2009, 10:29

http://i.usatoday.net/tech/graphics/iss ... /flash.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Joost H.

Bericht door Joost H. » 05 aug 2009, 16:35

Je bewust zijn is ook een leuke, het gedeelte waar IK dan zou zitten.

Deze kwam ik laatst tegen.

zenuwprikkel achterste voren volgen. Bijv ik doe mijn arm omhoog.
-Armspier krijgt een prikkel van de armzenuw
-Armzenuw krijgt de opdracht van de hersenen.
-De hersenen krijgen de opdracht van mij

Wie ben ik dan, of ben ik de hersenen.
Laats nog een onderzoek gezien waaruitbleek dat in geval van mijn voorbeeld, de armzenuw prikkel er eerder is dan het bewustzijn van deze prikkel. Het lijkt er dan ook op dat het je zelf het onderbewuste bent en maar een kleingedeelte naar het bewustzijn doorsijpeld
Laatst gewijzigd door Joost H. op 05 aug 2009, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 aug 2009, 16:58

Eric H schreef:

En dankzij onze rijkdom kunnen we inderdaad een paar Belgen naar de jungle sturen..... :|

Youp van het Hek zei het een aantal jaren terug al; een TV in een woonkamer van een paar duizend piek ( de euro was er nog niet 8) ) een camera van duizenden guldens die inzoomt op een handje rijst, een sateliet van enkele miljarden die de beelden bij ons de huiskamer inslingerd en hier wordt er dan met droge ogen gezegd dat er geen geld is voor goede hulp.... :oops:

Wij maar klagen over het feit dat we veel belasting betalen, wees blij dat we het betalen.....

Tot zo ver het ge- :blabla:
De belasting zin vind ik iets te kort door de bocht :angel:

Joy

Bericht door Joy » 07 aug 2009, 19:34

Niet te bevatten dat er zo een diversiteit aan prachtig leven is waar we veelal geen weet van hebben. Goed nummer (Barcelona) overigens. Linkje openen in youtube geeft groot scherm, machtig mooi. :shock:

Luco

Bericht door Luco » 07 aug 2009, 20:00

WOW :shocking: :shocking:
Dat zou ik graag in het echt willen bewonderen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 aug 2009, 23:33

Donders wat gaaf.....daar wordt ik nu stil van.......megagaaf.....gewoon een keer echt zien......WOW

Kim

Bericht door Kim » 08 aug 2009, 11:35

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gD9OUas5 ... r_embedded[/youtube]

hier kan ik met de pet niet bij...

[edit]
net dat filmpje gezien van dat aquarium... krijg er gewoon rillingen van zó zó mooi en indrukwekkend...

[edit 2] religie begrijp ik trouwens wel weer

Hans

Bericht door Hans » 13 aug 2009, 14:21

Maak met de Hubble een foto van een stukje zwart in het heelal.

http://www.dumpert.nl/mediabase/599031/ ... ld_3d.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie